MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
globtroter14
- jestem tu nowy...

- Posty: 11
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 11:15 am
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Post
autor: globtroter14 » pt mar 03, 2006 3:58 pm
Mam pytanie do posiadaczy jeepków z silnikami 2.1 Td. Od jakich obrotów zaczyna u Was kręcić Turbina i jakie maksymalne parametry osiąga na "wskazówce". I czy Przy pracy jest słyszalna w Srodku

!!
Pozdrawiam
Cherokee 2.1 TD (stary ale jary)
-
waltz
-

- Posty: 191
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: waltz » pt mar 03, 2006 5:33 pm
Słyszalna jest lekko. Rozpędza się trochę dalej niż do pionowego ustawienia wskazówki - wartości obrotów silnika i turbiny w tej chwili nie pamiętam, ale w niedziele Ci mogę napisać (jak wytargam go wreszcie z garażu

)
-
globtroter14
- jestem tu nowy...

- Posty: 11
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 11:15 am
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Post
autor: globtroter14 » pt mar 03, 2006 5:46 pm
był bym bardzo wdzięczny

!
Cherokee 2.1 TD (stary ale jary)
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » pt mar 03, 2006 6:16 pm
U mnie turbina byla lekko slyszalna, a zaczynala pracowac od 1800obr/min az do 4000 ( obroty maksymalnej mocy). Wskazowka turbiny absolutnie nie moze osiagac czerwonego pola na wskazniku! Grozi to awaria!
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pt mar 03, 2006 6:40 pm
turbina pracuje od 0 obrotow do max obrotow silnika
nic sie nie zalcza i nie wylacza
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
golony

- Posty: 656
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: golony » pt mar 03, 2006 6:55 pm
danielpoz pisze:turbina pracuje od 0 obrotow do max obrotow silnika
nic sie nie zalcza i nie wylacza

no moze nie od 0 tylko od 800obr/min bo turbina napedzana jest przeciez przez wydostajace sie z silnika spaliny im wieksze obroty silnika tym szybciej sie kreci turbina i wiecej powietrza dobija
-
płaski
-

- Posty: 225
- Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: płaski » pt mar 03, 2006 9:26 pm
Chodzi ci oto- jakie ciśnienie daje turbina bo pracuje cały czas,proporcjonalnie do obrotów silnika.Zdaje się że 0,7 bara ale nie jestem pewien.Świst jest normą dla silnika TD.W czym tkwi problem?

-
Stalker
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: okolice boatcity
Post
autor: Stalker » pt mar 03, 2006 10:31 pm
Pracuje oczywiście razem z silnikiem, jest minimalnie slyszalna, sprawna osiaga na wskazniku okolo 8-9 , zakladajac ze od 10 zaczyna sie czerwone pole. Do ok 1500 obr cisnienie z turbiny bedzie ledwo widoczne na wskazniku , powyzej tego bedzie rosnac przy 2300 osiaga chyba optimum , rosnie jeszcze troche do ok 3000 obr.
To jest turbina z tzw "dziurą" czyli efekt jej działania jest odczuwalny dopiero przy osiagnieciu odpowiednich obrotow.
zaczynajcie ! ...czas dokończy

XJ '92 2,1TDi
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » sob mar 04, 2006 1:59 am
Golony-myslisz ze jak wolne beda mialy np. 400 to sie nie bedzie krecic suszara?
Stalker-dziura to moze jest w turbobenzynach a wlasciwie w bylej B-grupie a diesle poprostu maja taka charakterystyke i kropka
chyba ze mowimy o tzw "lagu "ale to tez raczej nie w tych ropniakach

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Stalker
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: okolice boatcity
Post
autor: Stalker » sob mar 04, 2006 8:51 am
Nie, mówie o tym ,ze te turbiny w zakresach obrotow do 1500 daja tak male cisnienie ze efekt ich dzialania jest zaden i dlatego mowi sie o turbinach z tzw "dziura" po prostu zaczynaja doladowywac w zakresie wyzszych obrotow. Nowe turbosprezarki maja taka konstrukcje wentylatora o dwuprzeplywowej charakterystyce,ze ich dzialanie zaczyna sie od kilkuset obrotow i w calym zakresie pracy silnika efekt ich dzialania jest zauwazalny.
Np nowe turbiny do silnika diesla z volkswagena tuarega potrafia dac odpowiedni sprez juz od okolo 200 obrotow silnika, inna konstrukcja wirnika i ksztalt lopatek.
zaczynajcie ! ...czas dokończy

XJ '92 2,1TDi
-
elita
-

- Posty: 192
- Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
- Lokalizacja: Kalisz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: elita » sob mar 04, 2006 8:51 am
to w 2.1TD jest obrotomierz turbiny? u mnie w 2.5TD nie dali skompiradła

-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » sob mar 04, 2006 8:55 am
od polowy lat 90tych w VAGach stosuje sie zmienna geometrie ktora to wlasnie pomaga turbince "wkrecic" sie zdecydowanie szybciej
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
globtroter14
- jestem tu nowy...

- Posty: 11
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 11:15 am
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Post
autor: globtroter14 » pn mar 06, 2006 4:37 pm
Właśnie u mnie max. wykręca jakieś 6 na wsażniku i ni huhu więcej

!!
Chyba że filtr powietrza "się" z lekka przytkał

Cherokee 2.1 TD (stary ale jary)
-
golony

- Posty: 656
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: golony » wt mar 07, 2006 9:22 am
danielpoz pisze:Golony-myslisz ze jak wolne beda mialy np. 400 to sie nie bedzie krecic suszara?
Stalker-dziura to moze jest w turbobenzynach a wlasciwie w bylej B-grupie a diesle poprostu maja taka charakterystyke i kropka
chyba ze mowimy o tzw "lagu "ale to tez raczej nie w tych ropniakach

tak chodzilo mi raczej o to ze nie od 0 tylko od obrotow biegu jalowego a ze ja mam benzyne a nie diesla to zapomnialem ze tam obroty sie od 400 zaczynaja

-
waltz
-

- Posty: 191
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: waltz » śr mar 08, 2006 10:26 am
No wreszcie wyciągnąłem syfa z garażu i mogę Ci napisąć, że ok 5-7 to jest u mnie maks, co wyciąga.
-
JACEK 1
- jestem tu nowy...

- Posty: 38
- Rejestracja: ndz cze 19, 2005 7:57 pm
- Lokalizacja: Podkarpackie
Post
autor: JACEK 1 » śr mar 08, 2006 7:29 pm
u mnie to samo 5- 8 , zaczyna tłoczyć przy 1700-1800 obrotów

Jacek XJ 2,1 TD 92r.
-
globtroter14
- jestem tu nowy...

- Posty: 11
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 11:15 am
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Post
autor: globtroter14 » pt mar 10, 2006 5:11 pm
Dzięki piękne

!
To chyba jest OK
Cherokee 2.1 TD (stary ale jary)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości