Praca Turbiny w 2.1 TD

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

globtroter14
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Dolnośląskie

Praca Turbiny w 2.1 TD

Post autor: globtroter14 » pt mar 03, 2006 3:58 pm

Mam pytanie do posiadaczy jeepków z silnikami 2.1 Td. Od jakich obrotów zaczyna u Was kręcić Turbina i jakie maksymalne parametry osiąga na "wskazówce". I czy Przy pracy jest słyszalna w Srodku !!!!
Pozdrawiam
Cherokee 2.1 TD (stary ale jary)

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » pt mar 03, 2006 5:33 pm

Słyszalna jest lekko. Rozpędza się trochę dalej niż do pionowego ustawienia wskazówki - wartości obrotów silnika i turbiny w tej chwili nie pamiętam, ale w niedziele Ci mogę napisać (jak wytargam go wreszcie z garażu :) )

globtroter14
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: globtroter14 » pt mar 03, 2006 5:46 pm

był bym bardzo wdzięczny !!!
Cherokee 2.1 TD (stary ale jary)

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pt mar 03, 2006 6:16 pm

U mnie turbina byla lekko slyszalna, a zaczynala pracowac od 1800obr/min az do 4000 ( obroty maksymalnej mocy). Wskazowka turbiny absolutnie nie moze osiagac czerwonego pola na wskazniku! Grozi to awaria!
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt mar 03, 2006 6:40 pm

turbina pracuje od 0 obrotow do max obrotow silnika

nic sie nie zalcza i nie wylacza
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pt mar 03, 2006 6:55 pm

danielpoz pisze:turbina pracuje od 0 obrotow do max obrotow silnika

nic sie nie zalcza i nie wylacza
:)2 no moze nie od 0 tylko od 800obr/min bo turbina napedzana jest przeciez przez wydostajace sie z silnika spaliny im wieksze obroty silnika tym szybciej sie kreci turbina i wiecej powietrza dobija

płaski
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: płaski » pt mar 03, 2006 9:26 pm

Chodzi ci oto- jakie ciśnienie daje turbina bo pracuje cały czas,proporcjonalnie do obrotów silnika.Zdaje się że 0,7 bara ale nie jestem pewien.Świst jest normą dla silnika TD.W czym tkwi problem? :o

Awatar użytkownika
Stalker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: okolice boatcity

Post autor: Stalker » pt mar 03, 2006 10:31 pm

Pracuje oczywiście razem z silnikiem, jest minimalnie slyszalna, sprawna osiaga na wskazniku okolo 8-9 , zakladajac ze od 10 zaczyna sie czerwone pole. Do ok 1500 obr cisnienie z turbiny bedzie ledwo widoczne na wskazniku , powyzej tego bedzie rosnac przy 2300 osiaga chyba optimum , rosnie jeszcze troche do ok 3000 obr.
To jest turbina z tzw "dziurą" czyli efekt jej działania jest odczuwalny dopiero przy osiagnieciu odpowiednich obrotow.
zaczynajcie ! ...czas dokończy :)
XJ '92 2,1TDi

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob mar 04, 2006 1:59 am

Golony-myslisz ze jak wolne beda mialy np. 400 to sie nie bedzie krecic suszara? :wink:

Stalker-dziura to moze jest w turbobenzynach a wlasciwie w bylej B-grupie a diesle poprostu maja taka charakterystyke i kropka

chyba ze mowimy o tzw "lagu "ale to tez raczej nie w tych ropniakach :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Stalker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: okolice boatcity

Post autor: Stalker » sob mar 04, 2006 8:51 am

Nie, mówie o tym ,ze te turbiny w zakresach obrotow do 1500 daja tak male cisnienie ze efekt ich dzialania jest zaden i dlatego mowi sie o turbinach z tzw "dziura" po prostu zaczynaja doladowywac w zakresie wyzszych obrotow. Nowe turbosprezarki maja taka konstrukcje wentylatora o dwuprzeplywowej charakterystyce,ze ich dzialanie zaczyna sie od kilkuset obrotow i w calym zakresie pracy silnika efekt ich dzialania jest zauwazalny.

Np nowe turbiny do silnika diesla z volkswagena tuarega potrafia dac odpowiedni sprez juz od okolo 200 obrotow silnika, inna konstrukcja wirnika i ksztalt lopatek.
zaczynajcie ! ...czas dokończy :)
XJ '92 2,1TDi

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » sob mar 04, 2006 8:51 am

to w 2.1TD jest obrotomierz turbiny? u mnie w 2.5TD nie dali skompiradła :)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob mar 04, 2006 8:55 am

od polowy lat 90tych w VAGach stosuje sie zmienna geometrie ktora to wlasnie pomaga turbince "wkrecic" sie zdecydowanie szybciej
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

globtroter14
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: globtroter14 » pn mar 06, 2006 4:37 pm

Właśnie u mnie max. wykręca jakieś 6 na wsażniku i ni huhu więcej !!!!
Chyba że filtr powietrza "się" z lekka przytkał !!
Cherokee 2.1 TD (stary ale jary)

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » wt mar 07, 2006 9:22 am

danielpoz pisze:Golony-myslisz ze jak wolne beda mialy np. 400 to sie nie bedzie krecic suszara? :wink:

Stalker-dziura to moze jest w turbobenzynach a wlasciwie w bylej B-grupie a diesle poprostu maja taka charakterystyke i kropka

chyba ze mowimy o tzw "lagu "ale to tez raczej nie w tych ropniakach :wink:
tak chodzilo mi raczej o to ze nie od 0 tylko od obrotow biegu jalowego a ze ja mam benzyne a nie diesla to zapomnialem ze tam obroty sie od 400 zaczynaja :oops:

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » śr mar 08, 2006 10:26 am

No wreszcie wyciągnąłem syfa z garażu i mogę Ci napisąć, że ok 5-7 to jest u mnie maks, co wyciąga.

JACEK 1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 7:57 pm
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: JACEK 1 » śr mar 08, 2006 7:29 pm

u mnie to samo 5- 8 , zaczyna tłoczyć przy 1700-1800 obrotów :lol:
Jacek XJ 2,1 TD 92r.

globtroter14
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: globtroter14 » pt mar 10, 2006 5:11 pm

Dzięki piękne !!!
To chyba jest OK
Cherokee 2.1 TD (stary ale jary)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości