
sonda lamda
Moderator: Mroczny
sonda lamda
Witam! Pytanie moje dotyczy tematu być może a raczej na pewno poruszanego onegdaj na forum a jest nim sonda lambda. Jak mogę zdiagnozować ta sondę, ma trzy przewody a pytanie dotyczy jeepa cherokee 1990 4,0. Jakie powinna wykazywać wartości na poszczególnych przewodach no i ostatecznie gdzie można nabyć( wiem, że ktoś pisał, że kupił w okolicach 100zł, nie moge trafić na ten wątek
).Jeżdże na najprostszej instalacji a chciałbym przerobić na sterowanie dawki silnikiem krokowym.

Re: sonda lamda
poco Ci ten silnik krokowymarcinv6 pisze:Witam! Pytanie moje dotyczy tematu być może a raczej na pewno poruszanego onegdaj na forum a jest nim sonda lambda. Jak mogę zdiagnozować ta sondę, ma trzy przewody a pytanie dotyczy jeepa cherokee 1990 4,0. Jakie powinna wykazywać wartości na poszczególnych przewodach no i ostatecznie gdzie można nabyć( wiem, że ktoś pisał, że kupił w okolicach 100zł, nie moge trafić na ten wątek).Jeżdże na najprostszej instalacji a chciałbym przerobić na sterowanie dawki silnikiem krokowym.
wiem z innych aut ze niejest to najszczęśliwsze rozwiązanie

czy wiesz inaczej?
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenter pisze:A ile pali twój XJ ?
Ja mam instalke II generacji z silniczkiem i sterownikie. Pali mi w trasie przy spokojnej jeździe 13-15 litrów.
to jeśli to prawda to te jeepy wcale tak dużo nie palą!!!!!!!!!!
(o silnikach krokowych znam wiele złych opini,jaki tam wymagany na przegl...... olać to)
nie palą wiele noooo
ja kiedyś nie wymieniałem dłuższy czas filtra powietrza i auto z 2.0l
silnikiem waliło 30 l gazu na 100 km

ale jak si e zorientowałem to szybciutko......
Re: sonda lamda
To życie w nieświadomości dyktuje Ci te słowa..patryk st. pisze: poco Ci ten silnik krokowy
wiem z innych aut ze niejest to najszczęśliwsze rozwiązanie
??
czy wiesz inaczej?

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Dużo zależy od jakosci gazu, niestety. Jeśli śmierdziuch jest mało oszukany, to 13 - 14 l przy normalnej jeździe (bez ciśnienia, ale też nie wolnoenter pisze:A ile pali twój XJ ?
Ja mam instalke II generacji z silniczkiem i sterownikie. Pali mi w trasie przy spokojnej jeździe 13-15 litrów.



"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
ale co?misman pisze:Dużo zależy od jakosci gazu, niestety. Jeśli śmierdziuch jest mało oszukany, to 13 - 14 l przy normalnej jeździe (bez ciśnienia, ale też nie wolnoenter pisze:A ile pali twój XJ ?
Ja mam instalke II generacji z silniczkiem i sterownikie. Pali mi w trasie przy spokojnej jeździe 13-15 litrów.). Jak zatankuję badziewie, to idzie na 15 - 16 (na trasie)
Miasto - a to już loteria
ja tankuję gaz zawsze na takich duuuużych stacjach
takzwanych firmowych (nazwy, nie! poco reklamować)
czy uważasz że tam też sypią do gazu jakiś syf?
kiedyś zatankowałem na małej,ooooo ,poczułem różnicę tam to był syf
bo i śmierdziało inaczej
Uważam, że zasadniczo wszędzie jest syf. Tylko gdzieniegdzie jest mniejszy. Ale na to nie ma reguły, bo czasem na stacji "krzak" dostanę dobre paliwo, a innym razem na dużej, tzw: "firmowej" wlewam badziewie.patryk st. pisze: ja tankuję gaz zawsze na takich duuuużych stacjach
takzwanych firmowych (nazwy, nie! poco reklamować)
czy uważasz że tam też sypią do gazu jakiś syf?
kiedyś zatankowałem na małej,ooooo ,poczułem różnicę tam to był syf
bo i śmierdziało inaczej
Gdyby znane były jakieś prawidła, to bym się ich trzymał. A tak, to jedna wielka loteria, gdzie dostaniesz śmierdziucha lepszej jakości...

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
możesz zamontować w bagażniku pionowom butle o pojemności nawet do 88litrówpatryk st. pisze:a tak w ogóle to gdzie wcherokim jest miejsce na butle z gazem?
da się to wdupić gdzieś pod spodem?
czy bagażnik tylko?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
poszukaj było gdzieś na forum zdjęcie takiej butli w XJocie
albo to było na www.org.pl/forum[/url]
XJ 4.0 90'
Tak na lewe oko, to wygląda przyzwoicie..marcinv6 pisze:tak więc właśnie wracajac do tematu, po obadaniu swojej sondy stwierdziłem co następuje:
- kabel czerwony nap. 12 v
- kabel siwy -jakby masa
- kabel czarny normalnie 5 v a podczas pracy silnika od 3 do 5v wahania.
Czy to oznacza ze jest ok?

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Zasadniczo możesz, ale życie podpowiada, że niewielu gazowników jest w stanie ogarnąć zagadnienie montażu i zestrojenia instalacji w samochodzie, z czego znikomy procent ma pojęcie o jeepach, z czego jeszcze mniejszy promil w ogóle będzie w stanie podpiąć się do systemu Renix - a taki niewątpliwie posiadasz, skoro masz na sondzie 0-5 V .marcinv6 pisze:Czyli moge się śmiało z gazem podpinać?
Teraz niewiele osób zadaje sobie trud szukania i czytania dokumentacji, że o wyciąganiu jakichś (że o prawidłowych nie wspomnę


Tak czy inaczej - powodzenia, cierpliwości i hartu ducha


"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Tak, ale jeśli dzięcioł jeden z drugim obetnie sondę (bo tak ma na schemacie sterownika) to se wsadzić możesz ten sterownik z wejściem 5VRadek666 pisze:No ale nie ma problemu ze zdobyciem sterownika LPG z wejsciem dla sondy 5V a nietore sa nawet konfigurowalne (1V albo 5V). Ja nie widze problemu - trzeba albo znalezc dobrego speca albo wiedziec o co chodzi i patrzec mu na rece!!


"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
witam
właśnie dzisiaj zmieniałem sondę i mam przed sobą wydruki (servis Bosch):
sonda pięciovoltova powinna pracować od ok. 0,5V do ok. 4,5V.
Jeździłem długi czas na "śrubie" i stwierdzam, że silniczek krokowy bć musi bo na śrubie było kaszaniarsko. Spalanie na trasie niby takie samo z silniczkiem czy bez ale już w mieście bez sterowania sondą brał nawet 25-30litrów i wolne obroty były jak mu się chciało a najczęściej strasznie się zalewał
właśnie dzisiaj zmieniałem sondę i mam przed sobą wydruki (servis Bosch):
sonda pięciovoltova powinna pracować od ok. 0,5V do ok. 4,5V.
Jeździłem długi czas na "śrubie" i stwierdzam, że silniczek krokowy bć musi bo na śrubie było kaszaniarsko. Spalanie na trasie niby takie samo z silniczkiem czy bez ale już w mieście bez sterowania sondą brał nawet 25-30litrów i wolne obroty były jak mu się chciało a najczęściej strasznie się zalewał
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind
Jaknajbardziej - ale jak sprawdzasz miernikiem wskazowkowym to zwykle on nie nadazakrycha pisze: sonda piêciovoltova powinna pracowaæ od ok. 0,5V do ok. 4,5V.


Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Podłącze się do tematu 
ZJ 96r. na zegarach "check engine" ...podpinam sobie laptopa,
a tu mi wywala przez OBDII, że niestety sonda lambda poszła "do domu"
... resetuje błędy, a one znowu wyskakują.
Sonda lambda nie działa na 100%
Tel. do serwisu Grand na Łodygowej w Warszawie, a oni mi na pytanie o sonde : 400zł
Pytanie czy mogę kupić tanią sonde np:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=92556007

ZJ 96r. na zegarach "check engine" ...podpinam sobie laptopa,
a tu mi wywala przez OBDII, że niestety sonda lambda poszła "do domu"

Sonda lambda nie działa na 100%
Tel. do serwisu Grand na Łodygowej w Warszawie, a oni mi na pytanie o sonde : 400zł

Pytanie czy mogę kupić tanią sonde np:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=92556007

witam, mam nadal problemy z sondą,chciałem podpytać: do sondy dążą trzy kable- czerwony 12v, czarny sygnał chyba i siwy u mnie pokazuje 5v- jak to do cholery powinno być!!! Moja ponoć nie dzaiałała wiec założyłem druga, tez trzy kablową z tym że 2 białe i jeden czarny i nic, następną taka i też nic - nie działa tzn na czarnym kablu nie pojawia sie sygnał!!! Gdy podłącze do białego 12v czarny na sygnał to na drugim białym też pojawia się 12v, ki diabeł??? Na wtyczce odłaczonej jest czerw. 12v czarny nic siwy 5v, po podłączeniu oba białe 12v a czarny nic....
do gazu jest lepsza sonda 1v bo jest szybsza
ja sobie wspawałem 1v i podpiąłem pod sterownik gazu, a oryginalna rezystancyjna pozostała do benzyny
co do emulacji 5V to u mnie w landirenzo V05 ER są 4 opcje dla tytanowych sond więc któraś na pewno będzie pasować. Sprawdź dokładnie swój sterownik może też tak masz.
ja sobie wspawałem 1v i podpiąłem pod sterownik gazu, a oryginalna rezystancyjna pozostała do benzyny
co do emulacji 5V to u mnie w landirenzo V05 ER są 4 opcje dla tytanowych sond więc któraś na pewno będzie pasować. Sprawdź dokładnie swój sterownik może też tak masz.
XJ 4.0 90'
Ja poszedlem na proscizne i zamontowalem 1V a stara wymatowalem i teraz w jej miejsce chcialem zapodac tylko symulacje ze sterownika gazu. Sterownik mam BingoS i w opcjach sa sondy 5V z symulacja 0-5V lub 5V-0, nie mam pewnosci tylko czy to jest oporowa czy napiêciowa ? Nie chcial bym rozpier sterownika w Jeppie
KJ Liberty 2007 3,7 V6
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości