Strona 1 z 1

lock-up

: ndz mar 12, 2006 8:24 am
autor: enter
Witam wszystkich jeep'niętych. Jestem tutaj nowy choć jeepa mam od dwóch lat. Mam XJ 4.0 limited z 90r. wszystko naprawiam przy nim sam a dzięki waszemu forum dowiedziałem się wiele interesujących rzeczy. Myślałem że automat chodzi mi bardzo dobrze do czasu aż w takim samych modelu nie zobaczyłem że przy prędkości 110km/h na obrotomierzu jest poniżej 2000obr/min. U mnie natomiast 2tys jest już przy 95km/h. Na 3 z tego co wiem to powinien hamować silnikiem a mi obroty silnika spadają do wolnych.
Wypiołem wtyczke od sterownika skrzyni sprawdziłem omomierzem te elektrozawory ( na 1 i 2 było 12om a na 3 ten który jest od lock-up było 14om) i wydają się sprawne. W tej wtyczce sprawdziłem też TPS i było na nim 0.8 V przy zamkniętej przepustnicy, a w miare otwierania wzrastało. Przy skrzyni sprawdziłem kiedyś też czujnik prędkości i pokazywał około 200om co tez jest prawidłowe.
Może podpowie mi ktoś co mam szukać dalej, a może skrzynia chodzi dobrze tylko inaczej niż w tamtym XJ.
I jeszcze jedno - ma ktoś serwisówki po polsku bo z angielskim i rosyjskim u mnie kiepsko.

: ndz mar 12, 2006 12:07 pm
autor: Radek666
Podlacz sobie LEDy (z opornikami wszereg oczywiscie) pod wyjscia kontrolujace zarowy skrzyni i lockup konwertera - zobacz czy wszystkie biegi sa prawidlowo zapinane i czy lockup tez jest wysterowany (moze TCU padlo).
Jak nie to niestety konwerter do regeneracji (chyba ze tarczki w skrzyni padly)

: ndz mar 12, 2006 4:29 pm
autor: enter
Dzięki za porade.
To dobry pomysł by sprawdzić w czasie jazdy czyTCU włącza zawory. Może ktoś wie ile tam jest woltów. Jeśli nie to sam sprawdze i kupie odpowiednie diody.
Zastanawiam się jeszcze czy może mieć wpływ na to fakt że nie zmieniłem filtru oleju bo przysłali mi inny i nie pasował. Wlałem mobila ATF 220 specyfikacja dextron III a powinen być II -może jest niewłaściwy.
A tak poza tym to w waszyj XJ'tach na trasie przy 2tys obr/min jaką macie prędkość jazdy ??

: ndz mar 12, 2006 8:46 pm
autor: SławekXJ
enter pisze: A tak poza tym to w waszyj XJ'tach na trasie przy 2tys obr/min jaką macie prędkość jazdy ??
Coś mi się zdaje że mam około 130km/h na prędkościomierzu 8)

: pn mar 13, 2006 12:55 am
autor: Greg_pl
enter, to zalezy od wielu czynnikow jak np. skrzynia (inne przelozenia manual/automat), przelozenia mostow - no i bardzo wazne - wielkosc opon. Ja przy 215/75/15 (automat, 3.55 mosty) mam kolo 100, przy oponach 30" bedzie to juz w okolicy 115 albo i wiecej.

: pn mar 13, 2006 3:23 am
autor: Radek666
Faktem jest ze predkosc zalezy od opon i przelozen w mostach. Ale lockupa najlepiej wyczuc powoli przyspieszajac na D. Jak juz bedziesz na 4ce to w pewnym momencie poczujesz jak obroty spadna gdy lockup sie zapnie.
Napiecie sterujace zawory oczywiscie 12V ;-)
Biegi zmieniaja sie wedlug tej tabelki;
http://go.jeep-xj.info/HowtoAutoSwitch.htm
Masz starszy typ TCU wiec lockup bedzie sie zalaczal tylko na 4ce (w nowszych zalacza sie juz od 2ki)

: wt mar 14, 2006 12:03 am
autor: enter
sprawdziłem dzisiaj podczas jazdy sterowanie zaworami i pokazało że nie ma wyjścia prądu na 3elektromagnes właśnie ten od lock-up.
jeszcze chciałem sprawdzić czujnik stopu i podpiołem diode pod + i drugi koniec pod TCU wyjście C10 brake imput
okazało się że dioda aniu razu nie zaświeciła - może źle sprawdzam ?
a jeżeli dobrze to czy może to mieć wpływ na prace sterownika?
bo jeśli nie to wygląda na uszkodzony TCU.