BLOKADA DYFRA w XJ- co w standardzie mają jepki?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

BLOKADA DYFRA w XJ- co w standardzie mają jepki?

Post autor: nemrod » pn kwie 03, 2006 8:00 pm

Potrzebuję informacji czy jepki mają blokadę dyfra na tył i przód?
Chodzi mi o roczniki pomiędzy 89 a 94 czyli te których jest najwięcej nalicytacjach.

Pzdr
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pn kwie 03, 2006 8:11 pm

Z przodu- nie, a z tylu wystepowalo tylko LSD...Za to maja blokade miedzyosiowa.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn kwie 03, 2006 8:22 pm

Inna sprawa, że jest full blokad aftermarketowych które do tego pasują. Zależnie od sposobu użytkowania można walnąć np. truetraca (da się łyknąć za 2 tys.) albo detroita. Możliwości cała masa, byle była kasa...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn kwie 03, 2006 10:06 pm

Zum bajszpil:
Mój '90:reduktor 242 z full time i LSD z tyłu
mismana'88 bodaj:red 231 bez full time i bez LSD z tyłu
Z przodu to żaden chyba nie miał fabrycznie.

Lektura obowiazkowa:
http://jeep.avtograd.ru/
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
PATMA
 
 
Posty: 129
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 12:06 pm
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: PATMA » wt kwie 04, 2006 8:30 am

A jak poznać czy jest LSD w tylnym moście w XJ?????

A co do tej "Obowiązkowej Lektury" :D hehe to mur Berliński już runoł i nie każdy (gawari pa ruski ) LOL.
Co prawda mnie jeszcze uczyli ale i tak nic nie pamiętam.
Vitara Long 97r. 2.0 V6-sprzedana
clio 04 1,5dCi
Kupię coś ;) do terenu, mogą być kalosze.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt kwie 04, 2006 8:46 am

PATMA pisze:A jak poznać czy jest LSD w tylnym moście w XJ?????

A co do tej "Obowiązkowej Lektury" :D hehe to mur Berliński już runoł i nie każdy (gawari pa ruski ) LOL.
Co prawda mnie jeszcze uczyli ale i tak nic nie pamiętam.
To ogladasz strony przez translatora on-line i masz w jezyku w jakim chcesz.
Oprocz polskiego oczywiscie :)

http://www.online-translator.com/url/tr ... bmit2.y=14
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » wt kwie 04, 2006 2:17 pm

PATMA pisze:A jak poznać czy jest LSD w tylnym moście w XJ?????
Podnieś mu zad do góry i pokręć kołem - drugie powinno się kręcić w tym samym kierunku :D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » wt kwie 04, 2006 5:00 pm

SławekXJ pisze:
PATMA pisze:A jak poznać czy jest LSD w tylnym moście w XJ?????
Podnieś mu zad do góry i pokręć kołem - drugie powinno się kręcić w tym samym kierunku :D
To jest blokada cierna i ma prawo czasem sie drugie nie krecic, ale jezeli zakreca sie przy ktorejs probie w tym samym kierunku to znaczy, ze jest LSD :)2

Cale prawidlowe dzialanie tej blokady zalezy jeszcze i co najwazniejsze od oleju do LSD w dyfrze... bo jak jest zwykly to LSD nie robi jak powinno :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt kwie 04, 2006 6:28 pm

MACIEK KRAKÓW pisze:
Cale prawidlowe dzialanie tej blokady zalezy jeszcze i co najwazniejsze od oleju do LSD w dyfrze... bo jak jest zwykly to LSD nie robi jak powinno :)2
jak zwykly to nie robi i juz robic nie bedzie :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt kwie 04, 2006 7:25 pm

A w srodku czasem jeszcze resztki tego latają :)20
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » wt kwie 04, 2006 8:55 pm

danielpoz pisze:
MACIEK KRAKÓW pisze:
Cale prawidlowe dzialanie tej blokady zalezy jeszcze i co najwazniejsze od oleju do LSD w dyfrze... bo jak jest zwykly to LSD nie robi jak powinno :)2
jak zwykly to nie robi i juz robic nie bedzie :wink:
Wierz mi, ze bedzie tylko olej trzeba zmienic na wlasciwy w miare szybko :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » wt kwie 04, 2006 9:06 pm

Jak w swoim syfie olej zmienialem w dyfrach to wlalem taki jak w serwisowce i nie wiedzialem, ze mam LSD :)2 A serwisowka podaje, ten sam olej. Dopiero potem doszedlem, do tego po szperaniu w necie, forach, literaturze i samej jezdzie syfem, ze jednak LSD byc w nim musi, bo jakos lepiej robil w terenie niz auta kolegow bez LSD !!
I okazalo sie, ze w moim modelu jest LSD standardowo a w innych modelach Rocky-iego jako opcja !!

I jak sie okazalo jest faktycznie LSD i robi :)2 ,a przejechalem na zwyklym tyle, ze bardzo dobrym kolo 2000 km i nic sie nie staloa caly dyfer sie elegancko wyczyscil :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt kwie 04, 2006 9:14 pm

Po prostu jeżdżąc na zwykłym oleju się to LSD zużywa. Więc działa ci po tych 2 tys. nawet, ale jest zużyte jak np. po (strzelam) 20 tys.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » wt kwie 04, 2006 10:13 pm

mendelmax pisze:Po prostu jeżdżąc na zwykłym oleju się to LSD zużywa. Więc działa ci po tych 2 tys. nawet, ale jest zużyte jak np. po (strzelam) 20 tys.
Tu sie z Kolega nie zgodze, bo jak sie moze zuzyc. :o

Na zwyklym oleju, ktory jest gestszy to LSD nie trze tak jak powinno, wiec sie nie zagrzeje do czerwonosci i nie zuzyje :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt kwie 04, 2006 10:45 pm

No właśnie chyba nie do końca, acz upierał się nie będę. Wydaje mi sie, że gęstszy olej nie wnika tak dobrze w skompresowane tarczki i to zwiększa tarcie- świadczy o tym fakt, że na złym oleju tarcie rośnie do bardzo, bardzo dużego wymiaru, jak opisywano, a nie maleje ;)
Acz LSD póki co nie mam, dopiero płynie ze stanów, więc z użytkownikami tego cuda spierał się nie będę. ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr kwie 05, 2006 12:50 am

A jakbym osobiscie inaocznie nie widział potrzaskanych tarczek od LSD to też bym sie nie wymądrzał :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr kwie 05, 2006 10:57 am

A tu avtograd , dla tych co w rosyjskim niekumaci :

http://babelfish.altavista.com/babelfis ... findex.htm

:D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » pn kwie 17, 2006 9:14 pm

Dzięki za odpowiedź!

A gdzie można zakupić owe blokady na przód i tył?
Coś polecacie?
Jest jakieś zestawienie porównawcze?


Pzdr

Nemrod
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn kwie 17, 2006 9:18 pm

blokady = kupa kasy. Ja zakupiłem sobie na tył taką blokadkę selektywną z niższej półki za 3 tys. Auburn ECTED się to nazywa. na przód + tył dobre blokady selektywne musisz liczyć powyżej 10 tys. Raczej więc się nie werci, chyba że auto wyłącznie w teren, ale wtedy taniej zaspawać dyfry :)2

To najtańszy sklep jaki znam: http://www.4wheelerssupply.com/catalog/ ... 470_496_22
Dolicz do cen minimum 50% a zwykle więcej na sprowadzenie z USA.

Dodam jeszcze, że takie ceny dotyczą pełnych blokad selektywnych. Bo można pójść w automatyczne albo LSD takie jak np. Truetrac (torsen). to wówczas w 4-5 tys. na obie osie można się zawrzeć, ale nie bedzie już tak cukierkowo na drodze (blokady automatyczne) albo efektywnie w terenie (LSD)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn kwie 17, 2006 10:48 pm

Truetrack nie szkodzi na szosie, nie poczujesz go w negatywnym znaczeniu.

W terenie na przodzie poczujesz - zmieli słabe krzyzaki :)
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt kwie 18, 2006 7:02 am

Dlatego rozdzieliłem Truetraca i blokady automatyczne:
drodze (blokady automatyczne) albo efektywnie w terenie (LSD)
Blokada (moim skromnym, niedoświadczonym zdaniem) jest wartościowa głównie z tyłu (jeśli nie ma się kasy na obie)- przód jest mocno dociążany silnikiem i zwykle (co nie znaczy zawsze) na wykrzyżu oba przednie koła dotykają ziemi, unosi się zaś tylne. Z kolei wtedy na to jedno tylne przypada duża masa, a więc i niezła trakcja. Dlatego blokadę na tyl raczej warto mieć. Przód przy braku kasy bym odpuścil a zainwestował raczej w disconnecty (tak właśnie powolutku robię :) )
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » pn kwie 24, 2006 12:41 pm

mendelmax pisze:Przód przy braku kasy bym odpuścil a zainwestował raczej w disconnecty (tak właśnie powolutku robię :) )
Sorry, ale co to "disconnect"? :oops:

p.s.
znalazłem Granda 5.2 za 3200Euro dla myśliwego chyba wystarczy?
żadnych extremalnych wypadów.
Może czasem 1,5 t marchwi albo czegos podobnego na przyczepce i w śniegu tak okolo 40cm.
Jak narazie męczę Patrola GR 93 i jakoś daje radę. Czy Grand podoła?
Pzdr
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn kwie 24, 2006 4:27 pm

Rozłączniki stabilizatora. Pozwala to na większy wykrzyż czyli krótko mówiąc musi być większa mulda zeby się koło oderwało od podłoża. Skoro się będzie rzadziej odrywać, to też rzadziej potrzebna blokada, nie? ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » sob kwie 29, 2006 9:11 pm

kumam,

dzięki
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości