Jeep Cherookie czy Suzuki Samurai

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Daros
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...

Jeep Cherookie czy Suzuki Samurai

Post autor: Daros » ndz kwie 09, 2006 6:24 pm

Witam!
Jestem zupełnie nowy w temacie 4x4 ale poczułem trochę klimatu :wink: i zastanawiam się nad kupnem samochodu do jazdy w terenie górzystym. Znajomi polecają mi na początek Suzuki Samuraja ale patrząc na to co jest narynku i w jakim stanie (przynajmniej wizualnym) są sprowadzane samochody to nie wiem czy nie lepszym zakupem byłby Jeep Cherokee z silnikiem 4,0 XJ i instalacją gazową.
Mam następujące pytania:
1. Czy XJ na gazie nadaje sie do jazdy w terenie gdzie płyną rzeki?
2. Czy nie zaszkodzi to instalacji elektrycznej?
3. Czy automat lepszy jest od manuala?
4. Czy nie jest tak że skrzynie manualne łatwiej ulegają uszkodzeniu w terenie?
5. Czy jeżdził ktoś Samurajem i Jeepem XJ i może coś powiedzieć na temat porównania tych 2 samochodów?

Na razie tyle pytań mi sie nasuwa....zaznaczam że jestem zupełnie nowy w tym temacie i proszę o fachową pomoc w wyborze. Co wybrać czy małe/wielkie Suzuki czy dużego Jeepa którego mi wszyscy mechanicy odradzają (poza jednym co robi głównie z samochodami 4x4)?

Czy nimi da sie tak nimi jeździć jak na tym filmiku?
http://video.google.com/videoplay?docid ... ee&pl=true
Ten Jeep którego mogę kupić jest podniesiony o 4 cale i ma opony 31'10.5x15 MT.

lemur

Post autor: lemur » ndz kwie 09, 2006 6:32 pm

1) generalnie tak
2)moze tak moze nie jak sie ja dobrze przygotuje nie powinno byc problemu
3)zalezy
4)nie
Niva 93r.

Awatar użytkownika
nils
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...

Post autor: nils » ndz kwie 09, 2006 6:43 pm

1,2 zalezy oczywiscie od glebokosci rzeki ale jeep ma sporo elektroniki i raczej brodzenie nie jest wskazane
3 wg mnie oprocz stromych zjazdow to automat jest lepszy
5 tak sie sklada ze jezdzilem obydwoma i raczej bym ich z soba nie porownywal bo to dwie skrajne kategorie