Pomiar oleju

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Pomiar oleju

Post autor: JGC » pn kwie 10, 2006 11:07 pm

Witam

Na jakiej pozycji powinna być skrzynia podczas pomiaru oleju w skrzyni, bo u mnie jak mam na P to jest inne wskazanie a jak mam na N to jeszcze inne.
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

panulana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 12:42 pm
Lokalizacja: Otwock

Post autor: panulana » wt kwie 11, 2006 3:13 am

Silnik powinien być rozgrzany do temperatury roboczej. Przejdź dźwignią zmiany zakresów przez wszystkie położenia, następnie wprowadź w położenie parkowania "P" - tako rzecze manual.
Jeep Grand Cherokee Laredo 4.0 '95

Awatar użytkownika
SiwyJeep
 
 
Posty: 133
Rejestracja: wt maja 17, 2005 10:25 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: SiwyJeep » wt kwie 11, 2006 6:21 am

:roll: :roll: Spierał sie nie będę ,ale według mnie to pomiar powiniem być przeprowadzony jak gajga jest na "N". Oczywiście na pracującym silniku.
"..Mężczyzni nigdy nie dorastają, tylko z wiekiem ich zabawki drożeją.."
XJ'93 4.0HO, Sj413

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt kwie 11, 2006 10:29 am

Tak naprawdę to wszystko jedno czy na N czy na P, wypełnienie konwertera (a raczej jego brak) jest takie samo. Na niektórych bagnetach jest napisane "IDLE AT PARK", manual tez tak mówi. Ważna jest odpowiednia temperatura oleju (przjechać min 30km), poziome ustawienie samochodu, praca na wolnych obrotach min. 3 minuty (u mnie znacznie dłużej) i przejście przez wszystkie położenia z zatrzymaniem sekundowym (ważne jest wtedy, żeby zaciągnąć ręczny lub trzymać nożny). Największe trudności są jednak z ustaleniem temperatury oleju, bo w zależności od niej jego poziom znacznie się waha. Niektóre manuale mówią nawet, żeby podłączyć skaner, odczytać temperaturę i z wykresu ustalić prawidłowy poziom oleju na bagnecie. :D Ja używam miernika uniwersalnego z funkcją pomiaru temp.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt kwie 11, 2006 10:39 am

Kurcze, ale czy to nie jest już nadmiar precyzji? Wiadomo, że normalnie po powrocie do domku jak się zerka na bagnet to super dokladnie nie ustalimy, ale tak +/- czy jest ok to owszem. Nie styka to? Bo ja właśnie robię zwykle tak- wracam do domku, gaszę silniczek, szybciutko otwieram maskę, bagnecik i widzę, że jest troszkę powyżej czyli ok ;) Czasem tylko (z raz w miesiącu) dla kontroli się bawię jak opisujecie- wlączony po przewajchowaniu.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt kwie 11, 2006 11:29 am

Jak sprawdzasz na wyłączonym silniku to lepiej zmień przyzwyczajenia, bo mozesz sie zdziwić. :D :D
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt kwie 11, 2006 11:34 am

No nie no, mówię, że co najmniej raz w miesiącu sprawdzam prawidłowo, ale tak raz na tydzień lookam czy wszystko ok. Krótko mówiąc sprawdzam czy olej jest w jakiejś tam ilości ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt kwie 11, 2006 12:53 pm

Czy jeszcze jest i nie uciekł :D
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt kwie 11, 2006 1:04 pm

No właśnie ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » śr kwie 12, 2006 11:05 pm

No ok, to czego mam rozne wskazania poziomu oleju, gdy skrzynia jest na P lub na N i różnica ta nie jest wcale taka mała. Oczywiście olej gorący, skrzynia przewajchowana, auto na równym podłozu
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Lawek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt mar 15, 2005 9:27 pm
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Lawek » czw kwie 13, 2006 7:53 am

Ja już przestałem sprawdzać bo i tak za każdym razem coś innego pokazuje.
Raz w tyg. tylko klękam pod bryką i sprawdzam czy jest wszystko suche.
Jak nic nie kapie to i oleum w skrzyni nie ubywa.
XJ 4.0l, '91 - country, lift2" + BFG 31"

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw kwie 13, 2006 8:01 am

hmm, w sumie P i N to dla skrzyni nie do końca to samo chyba, ale nie wiem czemu miałyby być jakieś większe różnice. Zagięło mnie :)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości