MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
JGC
-

- Posty: 158
- Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: JGC » pn kwie 10, 2006 11:07 pm
Witam
Na jakiej pozycji powinna być skrzynia podczas pomiaru oleju w skrzyni, bo u mnie jak mam na P to jest inne wskazanie a jak mam na N to jeszcze inne.
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15
-
panulana
- jestem tu nowy...

- Posty: 15
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 12:42 pm
- Lokalizacja: Otwock
Post
autor: panulana » wt kwie 11, 2006 3:13 am
Silnik powinien być rozgrzany do temperatury roboczej. Przejdź dźwignią zmiany zakresów przez wszystkie położenia, następnie wprowadź w położenie parkowania "P" - tako rzecze manual.
Jeep Grand Cherokee Laredo 4.0 '95
-
SiwyJeep
-

- Posty: 133
- Rejestracja: wt maja 17, 2005 10:25 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: SiwyJeep » wt kwie 11, 2006 6:21 am

Spierał sie nie będę ,ale według mnie to pomiar powiniem być przeprowadzony jak gajga jest na "N". Oczywiście na pracującym silniku.
"..Mężczyzni nigdy nie dorastają, tylko z wiekiem ich zabawki drożeją.."
XJ'93 4.0HO, Sj413
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » wt kwie 11, 2006 10:29 am
Tak naprawdę to wszystko jedno czy na N czy na P, wypełnienie konwertera (a raczej jego brak) jest takie samo. Na niektórych bagnetach jest napisane "IDLE AT PARK", manual tez tak mówi. Ważna jest odpowiednia temperatura oleju (przjechać min 30km), poziome ustawienie samochodu, praca na wolnych obrotach min. 3 minuty (u mnie znacznie dłużej) i przejście przez wszystkie położenia z zatrzymaniem sekundowym (ważne jest wtedy, żeby zaciągnąć ręczny lub trzymać nożny). Największe trudności są jednak z ustaleniem temperatury oleju, bo w zależności od niej jego poziom znacznie się waha. Niektóre manuale mówią nawet, żeby podłączyć skaner, odczytać temperaturę i z wykresu ustalić prawidłowy poziom oleju na bagnecie.

Ja używam miernika uniwersalnego z funkcją pomiaru temp.
WJ '00 6.5"
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt kwie 11, 2006 10:39 am
Kurcze, ale czy to nie jest już nadmiar precyzji? Wiadomo, że normalnie po powrocie do domku jak się zerka na bagnet to super dokladnie nie ustalimy, ale tak +/- czy jest ok to owszem. Nie styka to? Bo ja właśnie robię zwykle tak- wracam do domku, gaszę silniczek, szybciutko otwieram maskę, bagnecik i widzę, że jest troszkę powyżej czyli ok

Czasem tylko (z raz w miesiącu) dla kontroli się bawię jak opisujecie- wlączony po przewajchowaniu.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » wt kwie 11, 2006 11:29 am
Jak sprawdzasz na wyłączonym silniku to lepiej zmień przyzwyczajenia, bo mozesz sie zdziwić.

WJ '00 6.5"
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt kwie 11, 2006 11:34 am
No nie no, mówię, że co najmniej raz w miesiącu sprawdzam prawidłowo, ale tak raz na tydzień lookam czy wszystko ok. Krótko mówiąc sprawdzam czy olej jest w jakiejś tam ilości

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » wt kwie 11, 2006 12:53 pm
Czy jeszcze jest i nie uciekł

WJ '00 6.5"
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt kwie 11, 2006 1:04 pm
No właśnie

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
JGC
-

- Posty: 158
- Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: JGC » śr kwie 12, 2006 11:05 pm
No ok, to czego mam rozne wskazania poziomu oleju, gdy skrzynia jest na P lub na N i różnica ta nie jest wcale taka mała. Oczywiście olej gorący, skrzynia przewajchowana, auto na równym podłozu
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15
-
Lawek
- jestem tu nowy...

- Posty: 63
- Rejestracja: wt mar 15, 2005 9:27 pm
- Lokalizacja: Wa-wa
Post
autor: Lawek » czw kwie 13, 2006 7:53 am
Ja już przestałem sprawdzać bo i tak za każdym razem coś innego pokazuje.
Raz w tyg. tylko klękam pod bryką i sprawdzam czy jest wszystko suche.
Jak nic nie kapie to i oleum w skrzyni nie ubywa.
XJ 4.0l, '91 - country, lift2" + BFG 31"
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw kwie 13, 2006 8:01 am
hmm, w sumie P i N to dla skrzyni nie do końca to samo chyba, ale nie wiem czemu miałyby być jakieś większe różnice. Zagięło mnie

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości