Strona 1 z 2

samochod rodzinny???

: śr kwie 12, 2006 3:34 pm
autor: pan.boczek

: śr kwie 12, 2006 5:07 pm
autor: mendelmax
Offered in two-wheel drive and four-wheel drive
Ja się zabiję :(

: śr kwie 12, 2006 5:21 pm
autor: pan.boczek
jeep cos sie uparl, zeby tluc modele na ilosc, a niekoniecznie
na jakosc i zgodnie z wymaganiami jego uztkownikow.
http://www.babez.de/jeep/jeep-patriot-2007.php

Obrazek

to tylko komputerowy koncept, ale oby nie wszedl do produkcji...

: śr kwie 12, 2006 5:29 pm
autor: mendelmax
Bo niestety Jeep jest już własnością mercedesa i ani się obejrzymy, a wszystko będzie oparte o elektronikę, silniki wyżyłowane, wysokoobrotowe i ogólnie do dupy wszystko.
Ja pierdziele, czas zbierać kasę i kupić w dobrym stanie ze 4 jeepy coby mi do końca życia starczyło...

: śr kwie 12, 2006 8:34 pm
autor: WJ Jeep
Tak całkiem do Mercedesa nie należy. Jednak jest to koncern dwóch gigantów i Chrysler cały czas trzyma łapę na Jeepie. Fakt, że do niektórych swoich samochodów stosuje technologię Merca (zresztą już nieco leciwą), ale Jeepa na szczęście to nie obejmuje. A SUVy z napędem 2WD są znacznie starszym wymysłem niż fuzja D-Ch.

: śr kwie 12, 2006 8:40 pm
autor: mendelmax
Owszem, ale wrangler chyba nie był dotąd w opcji 4x2 robiony?
Co do merca w jeepie to spójrz choćby na nowego granda i choćby ten system odłączania cylindrów w HEMI prosto ze stajni Merca :) Ja widzę ogromną róznicę między starymi modelami a nowymi. Przeskok WJ=>WH jest dramatyczny w porównaniu z ZJ=>WJ- mimo, że już wtedy przebudowano prawie cały ten samochód, to pozostała ta sama zasada konstrukcji, a teraz to zupełnie co innego.

: śr kwie 12, 2006 8:41 pm
autor: pezet
Ale histeryzujecie!

Niech sobie firmy rezygnuja z produkcji aut terenowych na rzecz SUV-ow (nowe Land Rovery, nowa gelenda, nowe Land Criusery itd) - niech jeszcze Nissan zrobi nowego Patrola tylko na na asfalt, to za 10 lat kazdy kto bedzie chcial kupic auto terenowe, bedzie musial kupic Jeepa - oczywiscie jezeli ten nie zrezygnuje z wdrozenia ciekawych conceptow:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tu cala galeria:
http://moto.money.pl/galerie_aut/Jeep_R ... ept_m.html

Albo...
pozostanie UAZ Patriot :)

: śr kwie 12, 2006 8:47 pm
autor: pan.boczek
tylko chodzi o to, ze i jeep zaczyna wydziwiac
i dolacza do grona producentow "niedzielnych" terenowek...

: śr kwie 12, 2006 8:50 pm
autor: mendelmax
Zgadzam się, że Rescue to jest jakaś szansa, ale wiecie co? To jest concept i jego nie wdrożą do produkcji. Za to takie gówniane pudełka jak Jeepster- napewno :)
Jest jeszcze lepszy koncept od Rescue- Hurricane, ale to juz przegięcie pały jak dla mnie ;)

: śr kwie 12, 2006 9:05 pm
autor: pezet
Hurricane to tylko taka "wariacja na temat' - testowanie rozwiazan, bo takie auto nie wejdzie do produkcji.

Ale Ameryka to najwiekszy rynek na auta terenowe (nie mam na mysli SUV) oraz najwieksza armia i producenci nie pozwola sobie zeby odpuscic tylu klientow.

Dlatego trzymajmy kciuki za jeepa - niech rozwija konstrukcje terenowe, zeby nasze dzieci mialy czym jezdzic :)

: śr kwie 12, 2006 9:13 pm
autor: mendelmax
Wszystko spoko, ale mam wrażenie, że władze koncernu nie mają pojęcia o offroadzie i potrzebach swoich klientów. Idą w dokładnie odwrotną, denną stronę. Ja nie uważam, żeby SUV był czymś złym. OK, fajnie że jest taka KIA Sportage itd. Ale jeep jest uosobieniem auta terenowego i choćby miał nie przynosić zysków to dla samego rozwijania prestiżu marki powinni robić auta TERENOWE.
Co do tego patrzenia na potrzeby klientów- czemu dotąd nie ma we wranglach w opcji np. D60, skoro kupa ludzi tak to przerabia?

: śr kwie 12, 2006 9:34 pm
autor: pezet
mendelmax pisze: Ale jeep jest uosobieniem auta terenowego i choćby miał nie przynosić zysków to dla samego rozwijania prestiżu marki powinni robić auta TERENOWE.
He he, dla prestizu??
Producent samochodow to nie Caritas - nie oplaca sie, to nie robia.
mendelmax pisze:Co do tego patrzenia na potrzeby klientów- czemu dotąd nie ma we wranglach w opcji np. D60, skoro kupa ludzi tak to przerabia?
He he nr 2.

Sam piszesz ze i tak wszyscy przerabiaja - a wiec fabryka sprzedaje 1 auto i 4 mosty :)
Kasa. kasa, kasa...

: śr kwie 12, 2006 9:41 pm
autor: mendelmax
Ale właśnie chodzi o to, że to podejście jest błędne. Bo powoduje, że potem ludzie kupują różne Nissany itd. i nie chce im się motać.
Ja wiem, że fabryka aut to nie Caritas, ale wierz mi, że sama marka Jeep jest warta fortunę, i szmacąc ją tą fortunę tracą. Może nie widać tego na koncie, ale jednak.
Zresztą jestem w 100% przekonany, że gdyby wrangla zrobili w takiej opcji madafaka offroad to zarobiliby wiecej. Dla klientów chcących SUVa są grandy i cziroki (sam nie jeżdżę zbytnio w terenie, więc wybrałem granda)

: czw kwie 13, 2006 7:52 am
autor: SławekXJ
Prawda z tym Wronglem. To jest jedyny model Jeepa którego nie wolno kasztanić :evil: Tak samo z napędem: myśląc o Jeepie myślisz o aucie 4x4 a tu taki zonk... :lol:

: czw kwie 13, 2006 11:15 am
autor: Jeepomaniac
Jeep od niepamietnych czasow traktowal granda jako samochod rodzinny. W Stanach (byla) i jest oferowana wersja z napedem TALKO na 2 kola. Nie wiem jak bylo w XJ-ach...
Nowy wlasciciel Jeepa nie ma z tym nic wspolnego.

Niestety te nowe pomysly "przescigaja" sie w brzydocie :( i marka firmy napewno na tym traci.

pozdrawiam

: czw kwie 13, 2006 11:19 am
autor: mendelmax
Ale my nie mówimy o grandzie tylko o wranglu! Że grand jest w opcji RWD to wiadomo nie od dziś, to, że to SUVik też. Ale wrangler był taką wizytówką tej firmy i tak powinno zostać.

: czw kwie 13, 2006 12:06 pm
autor: Jeepomaniac
no to oki doki.

W jednym z ostatnich czasopiosm (chyba off road) pokazany jest nastepca wranglera. Bardzo ladny i zgrabny wiec nie widze problemu "zmiekczania" wranglera. Ma wyjsc chyba w przyszlym roku. bedzie tez wersja rubicon.

pozdrawiam
p.

: czw kwie 13, 2006 1:37 pm
autor: pan.boczek
Jeepomaniac pisze:... nastepca wranglera...
wlasnie o nim tutaj mowa - od pierwszego postu.

: czw kwie 13, 2006 3:13 pm
autor: zu-tec
pan_boczek pisze:
Jeepomaniac pisze:... nastepca wranglera...
wlasnie o nim tutaj mowa - od pierwszego postu.
Chyba mylisz unlimiteda z normalnym, krótkim wranglerem nowej generacji :wink:
Na szczęście unlimited, oprócz większego o pół metra rozstawu osi, ma bebechy normalnego wrongla (rama, sztywne mosty) - całkowicie zgadzam się z pezetem, to jeden z najlepszych niusów z rynku sam. terenowych od wielu lat.... :D

: czw kwie 13, 2006 3:23 pm
autor: mendelmax
Ale sęk w tym, że własnie bebechy nowego wrangla są coraz gorsze. Ten silnik 3.7 to też do offroadu średnio...

: czw kwie 13, 2006 3:32 pm
autor: zu-tec
mendelmax pisze:Ale sęk w tym, że własnie bebechy nowego wrangla są coraz gorsze. Ten silnik 3.7 to też do offroadu średnio...
IMHO za dobre to one nigdy nie były... :wink:
....ale unlimited (podobnie jak krótki wrangler) ma mieć też wersję rubicon :D


P.S. 2-napędowa wersja wranglera to żadna nowość - zawsze były....

: czw kwie 13, 2006 3:35 pm
autor: mendelmax
Ja tam nic do tego unlimiteda nie mam, on ma swoje zalety, bo wszyscy wiedzą, że wrangler to trochę za ciasny był.
Chodzi mi właśnie o to, że nie dają mocniejszych mostów, lepszych silników... Po prostu kaszana.
A co do tych wrangli RWD- poważnie były wcześniej? Tego nie wiedziałem muszę przyznać.

: czw kwie 13, 2006 4:49 pm
autor: pezet
mendelmax pisze:Ale sęk w tym, że własnie bebechy nowego wrangla są coraz gorsze. Ten silnik 3.7 to też do offroadu średnio...
Ale moze i to sie zmieni :)
Wg danych Rescue:

silnik:
diesel 5.9,
239 kW (325KM)
752 Nm,

Ponadto:
W standardzie: opony 37'', zdolne do jazdy po przebiciu, cisnienie powietrza dostosowywane do warunkow na drodze,
wysokosc zawieszenia regulowana podczas jazdy,
zdalnie sterowane wyciagarki z przodu i z tyłu,
oświetlenia otoczenia pojazdu,
kamery termiczne i kamery pod autem pokazujace po czym jedziemy,
trojwymiarowa mapa GPS
możliwość transmisji satelitarnych itd.....

Imponujace (niestety) sa wymiary:
Rostaw osi - 3106 mm
Dlugosc - 4991 mm
szerokosc - 2032 mm
wysokosc z relingami - 2167 mm
masa wł - 2495 kg

: czw kwie 13, 2006 4:49 pm
autor: pan.boczek
gdzies czytalem, ze ten 4-drzwiowy wrangler ma byc w przyszlosci oferowany z V8 5.7 HEMI.
ale o krotkim wranglerze z HEMI mowy nie bylo

: czw kwie 13, 2006 6:26 pm
autor: mendelmax
pezet, wszystko super, ale to auto i tak nie wejdzie do produkcji, więc czym tu się jarać? :) Za to cała reszta wchodzi z powodzeniem.