JEEP XJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

marjano
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 6:25 am
Lokalizacja: lublin

JEEP XJ

Post autor: marjano » czw kwie 13, 2006 6:42 am

witam jestem nowy czy ktoś wie jak ustawić zbierzność w JEEPIE XJ 88r bo coś przycina mi oponke pozewnętrznej

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » czw kwie 13, 2006 7:11 am

chcesz to zrobic bez specjalistycznego sprzetu?
co do metody to napewno jest opisana w warsztatowym manualu,
ale samym kluczem i srubokretem nie nadzialasz...
chyba nie chcesz ustawiac na oko?
LRD3

marjano
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 6:25 am
Lokalizacja: lublin

Post autor: marjano » czw kwie 13, 2006 7:31 am

mam zaprzyjażnioną stacje djagnostyczną tylko na ile ustawić na 0 zbierzność

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » czw kwie 13, 2006 7:34 am

sciagnij sobie manuala do swojego modelu.
w nim powinienes wyczytac jakie sa ustawienia.
oczywiscie dane beda do fabrycznego auta.
jesli bylo motane, podnoszone itp. to ustawienia
fabryczne nie zadzialaja. trzebaby je zmodyfikowac.
ale o to musisz juz zapytac kogos kto to przerabial.
rozne serwisowki znajdziesz tutaj:
http://andrzejm.superhost.pl/jeep/
Ostatnio zmieniony czw kwie 13, 2006 7:45 am przez pan.boczek, łącznie zmieniany 1 raz.
LRD3

marjano
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 6:25 am
Lokalizacja: lublin

Post autor: marjano » czw kwie 13, 2006 7:42 am

dzięki bardzo co do mojego auta to mam fabrycznego bez przerubek jeśli będziesz potrzebował części do motocykli to daj znać ja pracuje w UZUKI wserwisie motocyklowym pozdrawiam

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » czw kwie 13, 2006 9:02 am

Ooo! To napisz mi ile u was kosztuje nowe sprzeglo i sprezyny zaworowe do intrudera 1400?
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw kwie 13, 2006 9:07 am

Wbrew pozorom samodzielne ustawienie zbieżności w XJ-cie nie jest wielkim wyczynem. Oczywiście nie będzie tak dokładnie jak na komputerowej geometrii, ale można to zrobić poprawnie. Dużo gorzej z ustawieniem prosto kierownicy, a najgorzej z KWSZ, ale jak syf nie motany to ten ostatni aspekt odpada.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob kwie 15, 2006 10:55 pm

@WJ jeep .. !! masz jakies dane odnosnie geometrii przy 3" liftu??

ustawiac jak fabryka czy jednak jakies poprawki przy KWSW trzeba wprowadzic ??

kiere juz ustawilem... zbierznosc na razie na "sznurek" ale po swietach jade na geomerie... !! :D
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pn kwie 17, 2006 3:53 pm

Takie cos kiedyś dostałem od kogoś z forum, tak też ustawiłem i było dobrze, nie cięło opon i jechał prosto bez trzymania kierownicy.

camber -0.25 stopnia (-075 do +0.5) diff 1 - pochylenie kola
caster +7 stopni (+5.25 do +8.5) diff 1.25 - pochylenie zwrotnic
toe +0.25 stopnia (0 do +0.45) diff 0.05 (!?) - zbieznosc
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » wt kwie 18, 2006 6:42 pm

zbieznosc w jeepie sie ustawia zawsze tak samo.... nie ma znaczenia czy ma 3" liftu czy -1 bo siadl.
1. ustawia sie zbieznosc kol na tie rod (zaleznie od typu tie rod, poluzowac blokade i krecic nia zeby zciagnac lub rozepchnac kola).
2. ustawia sie kierownice na drag link: poluzowac blokade i tym metalowym kawalkiem rurki krecic poki nie bedzie prosto (zazwyczaj dwa razy musze ustawiac kierownice: raz bedzie prawie, przejade sie i potem poprawiam).

Zeby ustawic kierunek kierownicy to kola musza byc prosto. Zeby ustawic zbieznosc to kola musza byc prosto. Mierze zbieznosc kol uzywajac calowki i szukacaj punktu na biezniku ktory jest dobrym miejscem mierzenia od opony do opony z przodu i z tylu.

Jesli chodzi o ustawienie ramion, to mozna to zrobic poprzez ustawienie kol prosto i przy uzyciu sznurka sprawdzic czy sznurke rowno przylega do scianki przedniego kola i tylnego jak rozciagniety wzdluz od przodu do tylu.

Oh... ostatnim razem warsztat mi ustawial zbieznosc 4 lata temu... i musialem poprawiac. Opon nie scinam a jezdze duzo.. no i nie zciaga mi nigdzie na boki.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość