JEEP XJ
Moderator: Mroczny
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
sciagnij sobie manuala do swojego modelu.
w nim powinienes wyczytac jakie sa ustawienia.
oczywiscie dane beda do fabrycznego auta.
jesli bylo motane, podnoszone itp. to ustawienia
fabryczne nie zadzialaja. trzebaby je zmodyfikowac.
ale o to musisz juz zapytac kogos kto to przerabial.
rozne serwisowki znajdziesz tutaj:
http://andrzejm.superhost.pl/jeep/
w nim powinienes wyczytac jakie sa ustawienia.
oczywiscie dane beda do fabrycznego auta.
jesli bylo motane, podnoszone itp. to ustawienia
fabryczne nie zadzialaja. trzebaby je zmodyfikowac.
ale o to musisz juz zapytac kogos kto to przerabial.
rozne serwisowki znajdziesz tutaj:
http://andrzejm.superhost.pl/jeep/
Ostatnio zmieniony czw kwie 13, 2006 7:45 am przez pan.boczek, łącznie zmieniany 1 raz.
LRD3
Wbrew pozorom samodzielne ustawienie zbieżności w XJ-cie nie jest wielkim wyczynem. Oczywiście nie będzie tak dokładnie jak na komputerowej geometrii, ale można to zrobić poprawnie. Dużo gorzej z ustawieniem prosto kierownicy, a najgorzej z KWSZ, ale jak syf nie motany to ten ostatni aspekt odpada.
WJ '00 6.5"
@WJ jeep ..
masz jakies dane odnosnie geometrii przy 3" liftu??
ustawiac jak fabryka czy jednak jakies poprawki przy KWSW trzeba wprowadzic
kiere juz ustawilem... zbierznosc na razie na "sznurek" ale po swietach jade na geomerie...


ustawiac jak fabryka czy jednak jakies poprawki przy KWSW trzeba wprowadzic

kiere juz ustawilem... zbierznosc na razie na "sznurek" ale po swietach jade na geomerie...


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Takie cos kiedyś dostałem od kogoś z forum, tak też ustawiłem i było dobrze, nie cięło opon i jechał prosto bez trzymania kierownicy.
camber -0.25 stopnia (-075 do +0.5) diff 1 - pochylenie kola
caster +7 stopni (+5.25 do +8.5) diff 1.25 - pochylenie zwrotnic
toe +0.25 stopnia (0 do +0.45) diff 0.05 (!?) - zbieznosc
camber -0.25 stopnia (-075 do +0.5) diff 1 - pochylenie kola
caster +7 stopni (+5.25 do +8.5) diff 1.25 - pochylenie zwrotnic
toe +0.25 stopnia (0 do +0.45) diff 0.05 (!?) - zbieznosc
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
zbieznosc w jeepie sie ustawia zawsze tak samo.... nie ma znaczenia czy ma 3" liftu czy -1 bo siadl.
1. ustawia sie zbieznosc kol na tie rod (zaleznie od typu tie rod, poluzowac blokade i krecic nia zeby zciagnac lub rozepchnac kola).
2. ustawia sie kierownice na drag link: poluzowac blokade i tym metalowym kawalkiem rurki krecic poki nie bedzie prosto (zazwyczaj dwa razy musze ustawiac kierownice: raz bedzie prawie, przejade sie i potem poprawiam).
Zeby ustawic kierunek kierownicy to kola musza byc prosto. Zeby ustawic zbieznosc to kola musza byc prosto. Mierze zbieznosc kol uzywajac calowki i szukacaj punktu na biezniku ktory jest dobrym miejscem mierzenia od opony do opony z przodu i z tylu.
Jesli chodzi o ustawienie ramion, to mozna to zrobic poprzez ustawienie kol prosto i przy uzyciu sznurka sprawdzic czy sznurke rowno przylega do scianki przedniego kola i tylnego jak rozciagniety wzdluz od przodu do tylu.
Oh... ostatnim razem warsztat mi ustawial zbieznosc 4 lata temu... i musialem poprawiac. Opon nie scinam a jezdze duzo.. no i nie zciaga mi nigdzie na boki.
1. ustawia sie zbieznosc kol na tie rod (zaleznie od typu tie rod, poluzowac blokade i krecic nia zeby zciagnac lub rozepchnac kola).
2. ustawia sie kierownice na drag link: poluzowac blokade i tym metalowym kawalkiem rurki krecic poki nie bedzie prosto (zazwyczaj dwa razy musze ustawiac kierownice: raz bedzie prawie, przejade sie i potem poprawiam).
Zeby ustawic kierunek kierownicy to kola musza byc prosto. Zeby ustawic zbieznosc to kola musza byc prosto. Mierze zbieznosc kol uzywajac calowki i szukacaj punktu na biezniku ktory jest dobrym miejscem mierzenia od opony do opony z przodu i z tylu.
Jesli chodzi o ustawienie ramion, to mozna to zrobic poprzez ustawienie kol prosto i przy uzyciu sznurka sprawdzic czy sznurke rowno przylega do scianki przedniego kola i tylnego jak rozciagniety wzdluz od przodu do tylu.
Oh... ostatnim razem warsztat mi ustawial zbieznosc 4 lata temu... i musialem poprawiac. Opon nie scinam a jezdze duzo.. no i nie zciaga mi nigdzie na boki.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4
Husaria 4x4
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość