Podwyższanie ZJ na tulejach nad sprężyny

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Podwyższanie ZJ na tulejach nad sprężyny

Post autor: Pawog2 » czw kwie 13, 2006 10:57 am

Pomóżcie mi bo moja wiedza z zakresu przerabiania samochodów terenowych na bardziej terenowe jest mizerna niestety. Chcę podwyższyć sobie ZJ takimi tulejami nad sprężyny. A teraz moje pytanie: czy musze zakładać nowe amortyzatory do tych tulei, czy też może standardowe dadzą radę?? Moje wahanie bierze się stąd iż słyszałem że po założeniu takich tulei amory mogą zostać rozerwane przez spręzyny na jakiejś chopie. Jest to dla mnie ważne ponieważ zdaża mi sie troszkę zaszaleć i wyskoczyć gdzieś na jakiejś łączce odrywając koła.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » czw kwie 13, 2006 11:26 am

Zależy ile chcesz podnieść auto

Możesz podnieść i zostawić oryginalne amory licząc że nic się nie stanie, możesz założyć lepsze amory lub też zmodyfikować ich mocowania stosownie do liftu nadwozia.
:D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » czw kwie 13, 2006 11:35 am

a jak to mozna zmodywfikować mocowania amortyzatorów?? Jakieś tyleje metalowe??
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw kwie 13, 2006 11:40 am

Raczej spawarka i do boju.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » czw kwie 13, 2006 11:44 am

Pawog2 pisze:a jak to mozna zmodywfikować mocowania amortyzatorów?? Jakieś tyleje metalowe??
Do XJ są do kupienia tuleje podwyższające dolne mocowanie lub też można odciąć fabryczne mocowanie i przespawać wyżej. Zawsze też takie dystanse można zrobić :wink:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » czw kwie 13, 2006 11:54 am

dziękóweczka za pomoc
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: qubus » czw kwie 13, 2006 8:42 pm

2" mozesz spokojnie podniesc bez szalenstw z spawarka
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » czw kwie 13, 2006 9:44 pm

Wiesz to z praktyki czy przeczucie?? Nie chciałbym byc niemile zaskoczony rozerwanym amortyzatorem na jakiejś łące po środku niczego.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: qubus » czw kwie 13, 2006 9:48 pm

z praktyki, aczkolwiek ja nie skacze moim kredensem. przy jakims wyskoku nie wiem jak to sie zachowa ale nie sadze by byly problemy.
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw kwie 13, 2006 9:51 pm

Wszyscy piszą, że 2" to bezpieczny lift. Przy każdym wyskoku, nawet bez liftu, opadanie mostu jest zatrzymywane przez amory (była o tym kiedyś dyskusja), więc to nie aż taka różnica. Jak naprawdę często podskakujesz, to podepnij most pasami tak, żeby pasy napinały się tuż przed pełnym rozwarciem amorka.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Pawelec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 10:44 pm
Lokalizacja: Warszawa i Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Pawelec » czw kwie 13, 2006 10:21 pm

Zakladaj podkladki 2" i śmigaj.
Ja tak mam od roku, daję mu czasami w kość i nic się nie dzieje.

A tak swoją drogą, to jak będziesz dużo skakal, to urwiesz amorki z podkladkami, czy bez...
"Skorpion",
ZJ '95 5,2 2" BFG 31"AT,

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt kwie 14, 2006 7:32 am

I wtedy przydają się właśnie pasy :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » pt kwie 14, 2006 7:34 am

Aż tak dużo to ja nie skaczę, poprostu jest parę miejsc gdy jadę przykładowo na ryby, gdzie muszę mu dać po gazie żeby przejechać(sportowe opony), a tam zregóły lekko odrywam koła.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt kwie 14, 2006 7:40 am

Pawog2, teraz dopiero zauważylem twój podpis- skądś ty wziął te 260 koni mocy w 5.2? ;)
A co do skoków takich sporadycznych, to raczej jak już była mowa się nie przejmuj- kiedyś po wielu, wielu razach pierdyknie tak samo, jakby pierdyknęło bez liftu. :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » pt kwie 14, 2006 7:47 am

260KM mam stąd że mój samochód został sprowadzony do Polski od amerykańskiej firmy Edelbrock - powinno Ci to coś mówić. Moc jest szacowana może być wyższa o pare hp może być też niższa o parę hp. W przyszłym tygodniu jade sprawdzić na hamowni VTG ile mam kucy na prawdę
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt kwie 14, 2006 7:59 am

Fajna sprawa :)2 Jest czym pobrykać :)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » pt kwie 14, 2006 8:05 am

a no jest, czasem uda mi się spod świateł zrobić te psełdo sportowe kompakty, a przy wyprzedzaniu każdemu odchodzę.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » pt kwie 14, 2006 9:36 am

Ja mam podkladki 2" bez zadnych dodatkowych przerobek i wszystko gra i tanczy. Zero problemow. Tak tez smialo zakladaj i smigaj :)2
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » pt kwie 14, 2006 10:01 am

Macie jakieś godne polecenia sklepy z takowymi częściami?? Wiem że u Raffi'ego można kupić takie podkładki za 160zł. Jeszcze interesowały by mnie sklepy z częściami silnikowymi. Potrzebuję pierścieni.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt kwie 14, 2006 10:06 am

Pawog2 pisze:Macie jakieś godne polecenia sklepy z takowymi częściami?? Wiem że u Raffi'ego można kupić takie podkładki za 160zł. Jeszcze interesowały by mnie sklepy z częściami silnikowymi. Potrzebuję pierścieni.
No to sam podałeś firmę gdzie wszystko dostaniesz :D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » pt kwie 14, 2006 10:11 am

Tak, podkładki dostanę ale z pierścieniami jest problem, bo nie chandlują nimi
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » pt kwie 14, 2006 10:14 am

SławekXJ: widze że masz na dachu halogeny. Zużycie paliwa znacznie wzrosło?? Słychać, że są na dachu?? Pytam bo mam zamiar też tak cosik zamocować.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt kwie 14, 2006 10:25 am

Pawog2 pisze:SławekXJ: widze że masz na dachu halogeny. Zużycie paliwa znacznie wzrosło?? Słychać, że są na dachu?? Pytam bo mam zamiar też tak cosik zamocować.
Nie zauważyłem różnicy anie w spalaniu ani w hałasie :D ale spalania nie sprawdzam :wink:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości