Strona 1 z 1
Al 700 w Jeep Cherokee.
: wt kwie 25, 2006 8:13 pm
autor: marcinv6
Witam! Mam pytanko- czy ktoś z Was posiada w swoim aucie gaz sterowany poprzez AL - 700 i mógłby przybliżyć mi przykładowe ustawienia dla silnika 4.0- po przebrnięciu przez temat sondy i innych rzeczy czas na regulację...
: śr kwie 26, 2006 12:04 am
autor: RoBuR-WRO
Witam,
ja mam taki sterownik, ale co do ustawień to nie mogę pomóc bo sam mam jakiś problem (po długiej trasie odpala mi check engine - coś niedostrojony mam emulator). Ogólnie wszystko chodzi OK a ustawiany jest z laptopika więc gazownik wsio robi. Ale mam zamiar udać się do innego gościa, który podobno jest niezły. Problem podobno nie istnieje w starszych modelach a u mnie coś nowszego w kompie zrobili i jest czuły na niedostrojenie emulatora sondy.
: śr kwie 26, 2006 8:22 pm
autor: marcinv6
Witaj, ja właśnie uparłem się poustawiać to sam ale do niczego madrego- pod względem np. spalania- dojsć nie mogę! Może podejrzałeś ustawienia swojego sterownika tzn. silnka krokowego. cut- off czy wzbogacenia?
A jakie ilości spala twój Jeepek?
: śr kwie 26, 2006 9:14 pm
autor: solt
co prawda ja mam inny sterownik, ale regula jest taka sama: zachowac lambda=1.
Do tego celu masz silnik krokowy i jedyne co ci moze przeszakdzac to jego czas reakcji na zmiany lambda. Regulacje to ja bym zrobil tak:
1. Parownik: ustawic tak, zeby silnik przy lambda=1 znadowal sie w pozycji okolo 100 krokow. Jesli masz regulacje czulosci w parowniku to ustaw tak, zeby uzyskac jak najbardziej liniowa charakterystyke otwarcie membrany
2. Wzbogacanie - jesli zalezy Ci na spalaniu, to nie dawaj za duzo. Piec bedzie mulowty przy naglym deptaniu na gaz, ale mniej zezre. Zubozania wogole nie ustawiaj (czyli 0). Jak koniecznie chcesz to bedzeisz sie musial pomeczyc z wartoscia tak zeby ci nie gasl przy dojezdzaniu do krzyzowki.
3. Jedyne wazne parametry streownika, to predkosc silnika i max. pozycja silnika, ktore najlepiej ustawi na max.
4. Mozesz miec jeszce 2 parametry statyczne, czyli w razie jakby sonda poszla w pizdu, czyli pozycja silnika na 900 i 3000 rpm. To sobie odczytaj z wykresu silnika krokowego przy danych obrotach.
5. cut-off wylacz.
Ja mam w sumie chyba tylko regulacje od sondy wlaczona, ale ja nei deptam spod swiatel wiec mi wystarcza. W miescei potrafi spalic 18 litrow (zaznaczam, ze przy normalnej mieszance), a na trasie 14 (V ok 100kmh)
: śr kwie 26, 2006 9:36 pm
autor: marcinv6
Witaj! Nigdy nie udało mi się osiagnąć takiego spalania o jakim mówisz, choć śmigam głównie w trasie- dom -praca -dom -120 km- spalanie dziś akurat 19L/100km , wczoraj 18.3/100 km- to chyba nie jest rewelacja?

Udało się, dzięki między innymi Twoim poradom, zwalczyć temat sondy i AMON ją widzi czyli działa ale nie mogę nic z tym spalaniem.....Można jakiś tel do Ciebie w celu konsultacji może jutro?
: śr kwie 26, 2006 9:39 pm
autor: marcinv6
Dodam może, że nie mam benzyny tzn. zbiornika wogóle a niektórzy gazownicy sugeruja to jako punkt wyjścia do wysterowania gazu!
: śr kwie 26, 2006 11:01 pm
autor: solt
19 litrow na trasie? Przy jakiej predkosci??
Nie weim jaki zawiazek ma zbiornik lub jego brak z wysterowaniem gazu. Wiem za to, ze skoro nie masz podgrzewanai sondy, to komputer od gazu dluzej pracuje na falszywych danych i to moze miec wplyw.
: czw kwie 27, 2006 6:17 am
autor: marcinv6
90- 110 km/h- można jakiś tel. do Ciebie?