YJ więcej mocy

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

hans
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 8:58 pm

YJ więcej mocy

Post autor: hans » sob cze 03, 2006 7:38 pm

witam

Mam YJ z 89 roku silnik 2,5 i po założeniu kół 31x15 strasznie brakuje mocy - chciałbym wsadzić do niego motor od xj 4.0 HO. Czy można przełożyć sam silnik czy też trzeba przerobić inne podzespoły?

MJ

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob cze 03, 2006 9:25 pm

A skrzynia? Do tego musisz liczyć jeszcze cały osprzęt silnika. Nie takie proste to będzie :(
Możesz z prostszych rozwiązań po prostu zmienić przełozenia w mostach, ale to też niebagatelna kasiura. Niestety nie ma tu rozwiązań tanich :(
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
michals
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: michals » ndz cze 04, 2006 8:19 am

jak juz to wrzuc lepiej V8 z granda. i zmien tylny most od razu
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"

Only at ...
Jeep.Org.PL

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » ndz cze 04, 2006 9:08 pm

Silnik 4,0 musialbys wymienic ze skrzynia co do 4,7 to to juz jest zabawa wtedy reduktor, most min D44

Awatar użytkownika
michals
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: michals » ndz cze 04, 2006 10:00 pm

lepiej 5,2 albo 5,9. wtedy bierze sie caly silnik skrzynie i reduktor to wtedy jest najprosciej. a i most to obowiazkowo D44
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"

Only at ...
Jeep.Org.PL

Awatar użytkownika
kmiecioo
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kmiecioo » ndz cze 04, 2006 10:58 pm

A 5,2 ze skrzynią i reduktorem wejdzie do Wrangla na długość? :roll:

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn cze 05, 2006 9:13 am

5.2 to jest V, a 4.0 jest rzędowy. Więc na długość powinno wejść "z palcem w pupie", pytanie, czy się zmieści na szerokość.
Lepiej celować w 4.7- mniejszy, lżejszy, mocniejszy... droższy :(
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
kmiecioo
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kmiecioo » pn cze 05, 2006 1:15 pm

Ja wiem, że 5,2 jest V, zastanawiam się nad długością skrzyni :roll:

Awatar użytkownika
michals
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: michals » pn cze 05, 2006 4:16 pm

skoro aw4 do wranglera weszla to czemu i ta mialaby nie wejsc?

a jak nie to dobra okazja do zwiekszenia nieco rozstawu osi
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"

Only at ...
Jeep.Org.PL

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn cze 05, 2006 6:08 pm

skrzynia rozmiarowo jest chyba bardzo, bardzo podobna do 42RE z 4.0 (który to zestaw był stosowany we wranglach), a skoro ten sam w sobie jest dłuższy, to nie ma problemu. O to mi chodziło :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość