MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » ndz lip 09, 2006 9:48 am
Pytanie do tych co robili wymianę wszystkich elementów gumowych zawieszenia na poliuretanowe. Czy odczuwalna jest jakakolwiek zmiana trakcji samochodu, zmniejszenie kołysania, wibracji itd.? Czy poprawa wiąże się tylko i wyłacznie z efektem psychologicznym?
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz lip 09, 2006 1:55 pm
Poliuretany dajemy raczej ze wzgledu na ich trwałość.Są na ogół mniej elastyczne od gumy i w przypadku pracujących wahaczy /z otwartych kształtowników jak w jepie/-ich zastosowanie nie musi być korzystne/wieksze obc belki skręcaniem/.Wg mnie:pogorszenie komfortu,usztywnienie całości,trwałość.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » ndz lip 09, 2006 10:14 pm
tak jak VANDALL prawi...
do wahaczy najlepsze gumy...
wszedzie poza wahaczami poliuretany robia OK
wahaczej oryg. jeepowe sa za slabe ...

nawet jak kute sie pozaklada to sie uchwyty powyginaja...

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Greg_pl
-

- Posty: 225
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Greg_pl » wt lip 11, 2006 4:57 pm
Ja zalozylem do przedniego stabilizatora komplecik poliuretanowy, bardzo fajnie poprawila sie stabilnosc na zakretach, ale kosztem komfortu, teraz duze bardziej rzuca pasazerami na nierownosciach no i skrzypi jednak mimo dobrego nasmarowania. Do wahaczy i resorow bym nigdy nie zalozyl, ale chyba do tylnego stabilizatora tez zapodam.
1992 Jeep Cherokee Limited

-
DanielF

- Posty: 392
- Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
- Lokalizacja: Olsztyn
Post
autor: DanielF » śr lip 12, 2006 8:13 am
Do resorow (w YJ i przod i tyl) spoko mozna wsadzac. Wprawdzie mam dosc krotko, wiec nie wiem jak trwalosc, ale znacznie sie poprawilo. Inna sprawa ze starych gum juz prawie nie bylo, wiec jak bym wsadzil nowe gumy tez by sie pewnie znacznie poprawilo

Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
-
moa
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 7:27 am
- Lokalizacja: konstancin-jeziorna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: moa » śr lip 12, 2006 2:47 pm
w plaskaczu po wymianie gum na poliuretan w wahaczach zdecydowanie poprawiła się precyzja prowadzenia, ale oczywiście buda zaczęła "gadać" z powodu zwiększonych wibracji...
polibusze to jeszcze nie extrem, kumpel ma w mazdzie "uniballe" tam to dopiero trzęsie.
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » śr lip 12, 2006 3:47 pm
A czemu nie połączyć wygody z trwałościa
Przeciez można zrobić polibusze o elastyczności gumy....
jak zamawiałem u gościa co się zajmuje poliuretanamy, pytał mnie o
twardość

w jakichś dziwnych jednostkach
standartowe polibusze maja twardośc 85 czegostam

LJ 70
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » śr lip 12, 2006 3:56 pm
już znalazłem
standatrowe polibusze 85 SH
miękka guma 45 SH

LJ 70
-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » pt maja 18, 2007 8:47 pm
pytanko do wranglerowcow z YJ-tow, gdzie kupujecie polibusz do resorow???
-
DanielF

- Posty: 392
- Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
- Lokalizacja: Olsztyn
Post
autor: DanielF » pn cze 18, 2007 11:27 am
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości