MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
motorx
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 3:00 pm
- Lokalizacja: _(@)(@) __ Białystok
Post
autor: motorx » śr sie 02, 2006 3:20 pm
mam ladnego XJ-ta z 93r na 31" gumkach, przejechalem nim okolo 15 tys km, jezdze na benzie ale od jakiegos czasu zacza mi gasnac, zdaza sie ze 2 razy dziennie lub 1 w miesiacu, w czasie jazdy i na postoju, czasem zimny, czasem cieply, mokry, suchy, nie znajduje zadnych zaleznosci, gasnie i po zatrzymaniu odpala po 1,2-gim razie, troche mnie to meczy bo jezeli zgasnie w momecie np wyprzedzania

mysle o wymianie modulu ale czy to to (bo troche pln-ów szkoda) POMOCY!!! zapomniałem dodac iz po zgasnieciu silnika podczas proby uruchomienia zamiast krecic rozrusznikiem czasem gasna kontrolki

Ostatnio zmieniony śr sie 02, 2006 9:34 pm przez
motorx, łącznie zmieniany 1 raz.
-
waltz
-

- Posty: 191
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: waltz » śr sie 02, 2006 5:05 pm
Może pompa ?
-
motorx
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 3:00 pm
- Lokalizacja: _(@)(@) __ Białystok
Post
autor: motorx » śr sie 02, 2006 5:20 pm
moze, ale to ulamek sekundy, a przy pompie nie powinien troche przerywac, czy cos takiego? zapodam mechanikowi ten pomysl, ale jak to zdjagnozowac skoro to sie tak rzadko zdaza, zeby padl raz a porzadnie...
-
SiMarco
-

- Posty: 158
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
- Lokalizacja: jeep.org.pl
Post
autor: SiMarco » śr sie 02, 2006 6:44 pm
Może gdzieś masę gubi? Kiedyś tak mi fura przerywała i gasła też bez żadnego związku z okolicznościami i się okazało, że komp silnika miał braki masy.
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr sie 02, 2006 10:02 pm
A może byś tak najpierw klemy sprawdził?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
golony

- Posty: 656
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: golony » śr sie 02, 2006 10:28 pm
ja mam podobna sytuacje ale o mnie przekaznik nagle z nienacka odpuszcze pewnie styki wypalone
-
DanielF

- Posty: 392
- Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
- Lokalizacja: Olsztyn
Post
autor: DanielF » czw sie 03, 2006 7:57 am
vandall1 pisze:A może byś tak najpierw klemy sprawdził?
To by tlumaczylo problem z odpaleniem, ale nie gasniecie - jak juz silnik chodzi to przy sprawnym alternatorze i regulatorze nie zrobi mu roznicy nawet jak calkiem akumulator odlaczysz.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » czw sie 03, 2006 8:58 am
Czujnik położenia wału może ? Kabelki tego czujnika, lub on sam ? To by się zgadzało. Ale to do sprawdzenia raczej oscyloskopem

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » czw sie 03, 2006 8:45 pm
DanielF pisze:................................................................................To by tlumaczylo problem z odpaleniem, ale nie gasniecie - jak juz silnik chodzi to przy sprawnym alternatorze i regulatorze nie zrobi mu roznicy nawet jak calkiem akumulator odlaczysz.
No moja szczątkowa wiedza elektryczna każe mi sie z tym zgodzić

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » czw sie 03, 2006 9:33 pm
moze jeszcze dogorywac atuatorek znaczy sie silnik krokowy w przepustnicy - sterujacy wolnymi obrotami...

... sasyfiony albo kona...
warto jeszcze profilaktycznie sprawdzic cisnienie na listwie paliwowej i polaczenia na czujniku polozenia walu... , sprawdzic cewke wys. napiecia...
w starszych modelach byl jeszcze taki bimetalek po lewej stronie... od pompy paliwa chyba...

tez czasem gubil mase ...
ale jak dodatkowo dluuugo kreci to stawiam na silnik krokowy lub pompe paliwowa..

moze filterek paliwa dogorywa...
zreszta wymontowac przepustnice i wszytko dokladnie poczyscic nie zaszkodzi...
byle krokowego nie rozbierac - bez pulsatorka w reku to bedzie kaputtttt

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
DanielF

- Posty: 392
- Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
- Lokalizacja: Olsztyn
Post
autor: DanielF » pt sie 04, 2006 8:19 am
vandall1 pisze:DanielF pisze:jak juz silnik chodzi to przy sprawnym alternatorze i regulatorze nie zrobi mu roznicy nawet jak calkiem akumulator odlaczysz.
No moja szczątkowa wiedza elektryczna każe mi sie z tym zgodzić

Ja to wiem z doswiadczenia - calkiem niechcacy sprawdzilem jak kabel z akumulatora 'odpadl' przy glownej skrzynce bezpiecznikow, fart ze nigdzie masy nie dotknal

A jedyny objaw to ze bylo slychac obroty w radiu, no i oczywiscie jak zgasilem to prad zniknal calkowicie.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
-
enter
-

- Posty: 170
- Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm
Post
autor: enter » pt sie 04, 2006 4:51 pm
jeśli gaśnie nawet podczas wyprzedzania to nie szukałbym usterki w silniczku krokowym
proponuje sprawdzić w momencie gdy nie chce zapalić czy jest iskra
potem pomyślimy co dalej
XJ 4.0 90'
-
motorx
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 3:00 pm
- Lokalizacja: _(@)(@) __ Białystok
Post
autor: motorx » sob sie 05, 2006 1:28 am
odnosnie
klem na baterejce to az takim laikiem nie jestem

, natomiast co do sprawdzenia
iskry to jest raczej niemozliwe gdyz po zgasnieciu odpala przy pierwszej probie lub gasna kontrolki i zadnej reakcji (rozrusznik nie kreci to i iskry brak), wiec blizej utraty masy tylko gdzie? (wiekszosc stykow przejrzalem i poczyscilem), mysle o okolicy kompa
4lx4
-
Tarpi

- Posty: 530
- Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
- Lokalizacja: Yelonky
Post
autor: Tarpi » sob sie 05, 2006 4:29 pm
Z mojego doświadczenia:
1. w jepie silniczek krokowy jest najprostszy z możliwych (taki sam jak np w daewoo)-poszukaj w swojej okolicy mechanika który ma tester takich silniczków, niech go wyjmie, wysunie i wyczyści z syfu który odkłada się pod grzybkiem i sprężynką -może pomoże - na pewno nie zaszkodzi.
2. nie wiem jak jest u Ciebie ale jeżeli masz prędkościomierz bez linki tylko z czujnikiem prędkośći to sprawdź ten czujnik - czy prawidłowo siedzi w skrzyni, czy przewody są OK, czy sam czujnik nie jest zwalony - to też może być przyczyną gaśnięcia " bez przyczyny"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość