Strona 1 z 1

[film] Katowanie "cheeraka"

: pn sie 21, 2006 8:39 pm
autor: rolins
1) Ponizej link do filmu. Mozna poogladac cos co pewnie wielu chcialoby zrobic ale z roznych wzgledow tego nie zrobi (sentyment,skompstwo,zdrowy rozsadek) ;)
http://www.youtube.com/watch?v=w0rCEeWC ... ed&search=

2) Dodatkowo mam jeszcze pytanie co brac, bo jeszcze nie kupilem :> Ma to jezdzic na codzien a dodatkow musi umozliwic wjazd na posesje przez nieodsniezona droge o dl ok 300m (zazwyczaj duzo sniegu) i ogolnie dobrze spisywac sie w terenie. Na poczatek planuje zalozyc dobre opony, a w przyszlosci moze lekki lift.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1329921

lub

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=120873816

3) Jak sprawdzic czy te modele posiadaja ten lepszy typ reduktora 242 i czy te 180tys km to aby nie za duzo?

Re: [film] Katowanie "cheeraka"

: pn sie 21, 2006 8:50 pm
autor: klucz13
rolins pisze:1

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=120873816

3) Jak sprawdzic czy te modele posiadaja ten lepszy typ reduktora 242 i czy te 180tys km to aby nie za duzo?
A blachy z dolnego śląska :)3
W polsce nie jest zabronione cofanie liczników :)21

: pn sie 21, 2006 8:53 pm
autor: danielpoz
a co to za reduktor jest w tym zj??? ten co nie ma FT?

: pn sie 21, 2006 9:25 pm
autor: rolins
danielpoz pisze:a co to za reduktor jest w tym zj??? ten co nie ma FT?
a jesli ma FT to na bank jest 242 z blokada miedzyosiowa?

Wiskotycznie dolaczany przod przy poslizgu mnie nie interesuje ale jak to w przypadku ZJ sprawdzic napewno? Bo w XJ to chyba jesli jest FT to tez jest blokada centralnego mech. rozn...?

: pn sie 21, 2006 9:27 pm
autor: danielpoz
sa 249 ktore nie maja dolaczanego przedniego napedu automatycznie :wink:

patrzac na fotke to wyglada na 242-idealne auto tylko te lampy zmienic hahaha

: pn sie 21, 2006 10:09 pm
autor: Michał_1989
242 bankowo ..... :)2 według fotek :wink:

: wt sie 22, 2006 8:07 pm
autor: Wiktor
Michał_1989 pisze:242 bankowo ..... :)2 według fotek :wink:

:)21

: wt sie 22, 2006 8:09 pm
autor: Mag69
Wiktor pisze:
Michał_1989 pisze:242 bankowo ..... :)2 według fotek :wink:

:)21

ty sie nie smiej tylko podziel się wiedzą


:)21

: wt sie 22, 2006 8:21 pm
autor: Kuba M.
rolins pisze:
danielpoz pisze:a co to za reduktor jest w tym zj??? ten co nie ma FT?
a jesli ma FT to na bank jest 242 z blokada miedzyosiowa?

Wiskotycznie dolaczany przod przy poslizgu mnie nie interesuje ale jak to w przypadku ZJ sprawdzic napewno? Bo w XJ to chyba jesli jest FT to tez jest blokada centralnego mech. rozn...?
Każdy 242 ma blokowany centralny mechanizm różnicowy.
Najłatwiej poznać ten reduktor po opisie położeń dzwigni.
Kolejno są to(patrz na kolory) 2WD(albo jakoś tak), 4 PART TIME, 4FULL TIME, N, 4 LO
Redoktor 231 nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego i dzwignia nie ma pozycji FULL TIME. Tak jest w XJ-tach. Jak wygląda opis reduktora 249 (stały napęd na 4 koła bez możliwości odłączenia przodu) w Grandach, to nie wiem.

: wt sie 22, 2006 9:42 pm
autor: Michał_1989
NV-249 (Na dźwigniach napis Quadra-trac, posiada 3 pozycje: 4all, N i 4lo), produkowana była w dwóch wersjach- do roku 1996 w wersji NV-249, po 1996 aż do 1998 w wersji NV-249OD (on demand). Zasada działania oparta jest na sprzęgle wiskotycznym. Wersja bez OD posiadała miedzyosiowy mechanizm różnicowy, który w razie ślizgu kół był blokowany przez wiskozę. W wersji OD nie było mechanizmu międzyosiowego, na przód normalnie trafia jedynie ok. 5% momentu obrotowego i jest on w pełni dołączany tylko w chwili, gdy następuje utrata przyczepności tyłu (tylne koła/koło buksują). Jazdę prowadzi się w trybie 4all wedle podanych wyżej zasad działania. Neutral rozpina obie osie, umożliwiając holowanie. W trybie 4Lo widoczne są różnice pomiędzy wersjami OD i nie OD. W obu przypadkach uruchamiany jest reduktor o przełożeniu 2.72:1, jednak w wersji bez OD nie następuje spięcie mechanizmu międzyosiowego, co z kolei ma miejsce w wersji OD

: śr sie 23, 2006 9:28 am
autor: sheriff
hmm.. po filmie to się spodziewałem że coś z tych klimatów jesteś a potem widzę że auta na niedzielę do kościoła szukasz.. hehe :)21

: śr sie 23, 2006 1:36 pm
autor: rolins
sheriff pisze:hmm.. po filmie to się spodziewałem że coś z tych klimatów jesteś a potem widzę że auta na niedzielę do kościoła szukasz.. hehe :)21
jakto do kosciola??? wrecz przeciwnie szukam auta w teren i dlatego pytam o reduktory bo chce kupic takiego jeepa zeby mial blokade centralnego. Generalnie to jak jest FT to jest to?

: śr sie 23, 2006 2:06 pm
autor: sheriff
rolins pisze: jakto do kosciola??? wrecz przeciwnie szukam auta w teren i dlatego pytam o reduktory bo chce kupic takiego jeepa zeby mial blokade centralnego. Generalnie to jak jest FT to jest to?
luuzik kolego.. nie czytam wszystkiego bo nie mam czasu albo mi sie ni chce.. popatrzyłem sobie tylko na filmik a potem na błyszczącego granda i tak mi się jakoś tak.. hehe ;)

FT to full time czyli można śmiało jeździć po czarnym z zapiętym przodkiem.. bo niby bez FT to nie bo coś tam się popstryka.. kiedyś miałem bez FT i jeździłem 4x4 po czarnym jak trzeba było i spoko :wink:

: śr sie 23, 2006 2:14 pm
autor: rolins
a ten jaki moze miec za reduktor? i czym sie charakteryzuje wersja SPORT?
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1283817

: śr sie 23, 2006 8:12 pm
autor: mendelmax
Wersja sport zazwyczaj ma 231, czyli bez full-time. Z kolei nie full-time tylko part-time oznacza zblokowany międzyosiowy (lub jego brak).
Do robienia terenówki napewno 242 będzie dobry, ale na niego masz szansę chyba tylko z silnikiem 4.0. Z kolei w grandzie możesz łyknąć 5.2, ale on w zasadzie na 100% będzie z 249.
No i sprawa podstawowa- musisz najpierw zdecydować czy chcesz cziroka cz granda...
Ps. Skąd wniosek, że 242 jest lepszy? Wiesz że nie ma lepsze/gorsze tylko inne? ;)