ZMIENIŁEM WJ na WK

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

ZMIENIŁEM WJ na WK

Post autor: zibii » czw sie 24, 2006 11:01 pm

Przyszedł czas na zmiany.
Sprzedałem mojego WJ i zasiadłem do WK.
Spostrzeżenia są ciekawe.
Jeśli ktoś zamierza się przesiąść z WJ na WK służę informacjami.
Na WJ zrobiłem 200 tkm,, na WK 25 tkm.
zibi
WK 4X4 LAREDO

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt sie 25, 2006 7:41 am

A jaki konkretnie ten WK? Tzn. jaki motor itd.?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Marcin978
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Marcin978 » pt sie 25, 2006 11:57 am

wlasnie, opowiadaj o wrazeniach, wady zalety, upierdliwosci

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » pn sie 28, 2006 11:12 pm

COMFORTOWO , nawet bardzo, dużo lepiej niż w WJ, ale pewnie mniej terenowo, jeszcze nie sprawdzałem w poważnym terenie , trochę mi szkoda. Poczekam do zimy.
Mniejsze górki , plaże, wodowanie łodzi i przy okazji błotko - no problem.
W WJ reduktor używałem raczej żeby sprawdzić czy działa, czyli bardzo żadko, a tu go brak - Laredo. Na tą chwilę jestem bardzo zadowolony.
Auta używam min. do ciągnięcia kempingu , łodzi itp. 80% asfalt.
Spalanie trasa przy 120 km/h 11l/100 !!! miasto 16/100 silnik 3,7, czyli ten sam co 4,7 ale 2 tłoki mniej, do 4,7 lekko zamulony, ale na autobanie 200 km/h. Wydaje mi się że skrzynia w WJ była sprawniejsza , ta chyba jest z mercedesa i muli. Auto kupiłem nowe więc absolutna cisza .
Reasumując komfort i cisza jak w BMW 7 (powyżej 140 słychać wiatr), a i w teren też się nadaje. Miłą niespodzianką jest system kontrolujący ciśnienie w kołach. Auto wyraźnie większe "in and out" od WJ, niestety koło zapasowe pod podłogą bagażnika. Generalnie polecam.
zibi
WK 4X4 LAREDO

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » pn sie 28, 2006 11:16 pm

jeszcze jedna ważna sprawa, auto pięknie pomyka po zakrętach , o dużo lepiej niż WJ, tu najbardziej przypomina mi BMW 7 , to chyba zasługa listwy kierowniczej zamiast ślimaka. Chociaż jak wiemy listwa szybciej się wybija na polskich drogach, ale prowadzi się genialnie. WJ niektóre znane mi zakręty mogłem pokonywać max 100, a ty spoko 130 !!
zibi
WK 4X4 LAREDO

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » wt sie 29, 2006 7:15 am

To raczej zasluga niezaleznego zawieszenia z przodu . Poprzednie modele ze sztywnymi mostami nigdy nie beda prowadzily sie w zakretach tak jak osobowki...Zyskujesz komfort, ale kosztem zdolnosci terenowych.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
Marcin978
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Marcin978 » wt sie 29, 2006 6:20 pm

hm, spalanie nawet niezle :)

a czym sie rozni dokladnie laredo od limited oprocz chromowanego grila? i braku skory?

laredo nie maja reduktora? w zadnej wersji laredo nie ma reduktora?
Ostatnio zmieniony wt sie 29, 2006 9:03 pm przez Marcin978, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt sie 29, 2006 7:23 pm

Chyba żadne laredo nie mają reduktora, co jest nieco niepożądane, ale cóż, taka moda.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5525
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » wt sie 29, 2006 9:08 pm

mendelmax pisze:Chyba żadne laredo nie mają reduktora, co jest nieco niepożądane, ale cóż, taka moda.
ale chyba tylko w Grandach :lol:
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt sie 29, 2006 9:40 pm

Tak, bo o nich właśnie w tym wątku mowa... Jeszcze do tego dochodzi Compass a także nowy Patriot. Nie wiem jak z tym nowym wranglerem przedłużonym.
I owszem, diesel lepszy od benzyniaka.
Wróćmy do tematu...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » pt wrz 08, 2006 4:04 pm

Napęd X 4, bez reduktora, mosty z LSD ( czy jakoś tak).
Machnąłem właśnie 3 tkm do Paryża z rodzinką (4 osoby + bagaże), wszyscy zadowoleni.
średnie spalanie 12 l/100, średnia prędkość 110-140.


Limitet ma dodatkowo :
- Reduktor
- Skóry
- Klima 2 strefowa
- Chromowane dekory
- Zamykane elektrycznie lusterja
- Ściemniane elektrycznie lusterka

Więcej różnic nie zauważyłem w stosunku do mojego egzemplaża.
zibi
WK 4X4 LAREDO

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5525
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » pt wrz 08, 2006 6:43 pm

mendelmax pisze:Tak,
I owszem, diesel lepszy od benzyniaka.
Wróćmy do tematu...

no nareszcie gadasz jak czlowiek :)2
ale brak reduktora to jednak kalectwo
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn wrz 11, 2006 6:05 am

Mosty nie z LSD, tylko z ESP przyhamowującym buksujące koło. Tak na codzień to w sumie lepiej niż LSD. A skoro auto totalnie nie w teren to taki setup jak najbardziej pasuje.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » czw wrz 21, 2006 9:47 pm

a czemu nie wzioles comandera to podobna kasa ??
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » czw wrz 21, 2006 9:50 pm

a tak przy okazji to niezalezne zawieszenie z przodu nie podarsza zdolnosci terenowych !! ma inna wada a mianowicie latwiej je uszkodzic !!
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw wrz 21, 2006 9:52 pm

fakt, w teorii IFS polepsza własności terenowe, ale wiadomo jak jest- półośki na wierzchu itd.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » czw wrz 21, 2006 9:54 pm

i czemu nie CRD 3.0 ??
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » czw wrz 21, 2006 9:59 pm

Comander technicznie to to samo, tylko skorupa inna , bardziej nadmuchana, a grand bardziej mi się podoba . W terenie nowy model ma inną wadę , większy rozstaw osi o całe 10 cm, no i zawiecha z przodu ma wile zalet ale jest delikatniejsza od mostów. Ale komfort jazdy jest zdecydowanie lepszy.
zibi
WK 4X4 LAREDO

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » czw wrz 21, 2006 10:05 pm

a czemu nie CRD ??
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Peacemaker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pt sie 25, 2006 3:12 pm

Post autor: Peacemaker » pt wrz 22, 2006 8:23 am

Cześć!
Zibii czy mógłbyś rzucić okiem do n/w tematu?

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=33318

dzięki!

Peace.

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » sob wrz 30, 2006 2:48 pm

Diesla nie lubię i diesel nie lubi mnie , bo ;
- ciężki przód,, przy szybkiej jeździe pszeszkadza
- zapach ropy i spalin
- chałas
- zajechałem już dwa diesle (BMW i Mercedes)
- obecna różnica w cenie paliw, a w zasadzie jej brak , przy moich przebiegach i spalaniu obecnie posiadanego modelu nie zmusiła mnie do kupienia diesla.

Oczywiście to kwestia gustu i przekonań i nikogo nie neguje za ujeżdżanie diesla , szczególnie w terenie.
zibi
WK 4X4 LAREDO

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » ndz paź 01, 2006 12:10 pm

A jaka jest roznica w cenie miedzy 4.0, 4,7 a 3.0 CRD ??
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 01, 2006 1:32 pm

głównie taka, jaka wynika z różnicy modlowej- 4.0 był w WJ, 4.7 i w WJ i w WH, tymczasem 3.0 tylko w WH :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » ndz paź 01, 2006 8:30 pm

:oops:
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pn paź 09, 2006 10:46 am

Brak reduktora to kalectwo - to już nie jest samochód terenowy. Niezależny zawias z przodu ogranicza wykrzyż ale polepsza komfort i właściwości jezdne a auto jest skierowane wyłącznie na drogi tak jak BMW X5 czy Merc ML.
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość