oil leci

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

oil leci

Post autor: edox » ndz wrz 17, 2006 1:04 pm

Witam
Mam takie pytanie. Ide sobie dzisiaj lukam na mojego grandzika a tu :cry: plama :o Zagladam pod autko a tam leci w miejscu gdzie wal wchodzi w most :)4 I to zarowno z przodu jak i z tylu tylko z przodu to tak troszke raczej sie saczy niz leci :cry:
I co teraz ?? co tam jest jakies uszczelniacze ?? a drogie to ?? ?? ??
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz wrz 17, 2006 2:04 pm

Jest uszczlka. Opis wymiany z manuala:
PINION SEAL
REMOVAL
(1) Raise and support the vehicle.
(2) Remove wheel and tire assemblies.
(3) Remove brake rotors and calipers, refer to Group 5 Brakes for procedures.
(4) Mark propeller shaft and pinion companion flange for installation reference.
(5) Remove the propeller shaft from the pinion companion flange.
(6) Rotate the pinion gear a minimum of ten times and verify the pinion rotates smoothly.
(7) Record torque necessary to rotate the pinion gear with a inch pound dial-type torque wrench.
(8) Using a short piece of pipe and Spanner Wrench 6958 to hold the pinion companion flange and remove the pinion nut and washer.
(9) Remove pinion companion flange with Remover C-452 and Flange Wrench C-3281.
(10) Remove pinion seal with Remover 7794-A and a slide hammer (Fig. 31).
INSTALLATION
(1) Apply a light coating of gear lubricant on the lip of pinion seal. Install seal with Installer 8108 and Handle C-4171 (Fig. 32).
(2) Install pinion companion flange on the pinion gear with Installer W-162-D, Cup 8109 and Wrench 6958.

CAUTION: Do not exceed the minimum tightening torque 216 N·m (160 ft. lbs.) when installing the pinion companion flange retaining nut at this point. Damage to collapsible spacer or bearings may result.

3) Install the pinion washer and a new nut on the pinion gear. Tighten the nut only enough to remove the shaft end play.

CAUTION: Never loosen pinion gear nut to decrease pinion gear bearing rotating torque and never exceed specified preload torque. If preload torque or rotating torque is exceeded a new collapsible spacer must be installed.

(4) Rotate pinion a minimum of ten time and verify pinion rotates smoothly. Rotate the pinion shaft with an inch pound torque wrench. Rotating torque should be equal to the reading recorded during
removal plus 0.56 N·m (5 in. lbs.) (Fig. 33).

(5) If the rotating torque is low, use Spanner Wrench 6958 to hold the pinion companion flange (Fig. 34), and tighten the pinion shaft nut in 6.8 N·m (5 ft. lbs.) increments until proper rotating torque is
achieved.

CAUTION: If the maximum tightening torque is reached prior to reaching the required rotating torque, the collapsible spacer may have been damaged. Replace the collapsible spacer.

(6) Install propeller shaft with installation reference marks aligned.
(7) Fill differential with gear lubricant.
(8) Install brake rotors (Refer to 5 - BRAKES/HYDRAULIC/ MECHANICAL/ROTORS - INSTALLATION) and calipers. (Refer to 5 - BRAKES/ HYDRAULIC/MECHANICAL/DISC BRAKE CALIPERS - INSTALLATION)
(9) Install wheel and tire assemblies.
(10) Lower the vehicle.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » ndz wrz 17, 2006 7:19 pm

:-? o ty w morde
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz wrz 17, 2006 7:42 pm

To co, możemy już kasztanić, czy potrzebujesz jeszcze jakichś informacji? :lol:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » ndz wrz 17, 2006 8:15 pm

zastanawialem sie jakie to koszta ??
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » ndz wrz 17, 2006 8:19 pm

edox pisze:zastanawialem sie jakie to koszta ??
Jak sam sobie to zrobisz to koszt wymiany takiego uszczelniacza to ok 50zł plus ewentualnie olej
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Grzesiu Zalczyk
 
 
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 26, 2006 1:53 pm
Lokalizacja: Korbielów

Post autor: Grzesiu Zalczyk » ndz wrz 17, 2006 9:55 pm

...a czy przypadkiem nie jest tam jeszcze potrzebna (oprócz uczczelniacza) wymiana nakrętki i tulejki?
...to ja poproszę!!
ZJ V8

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn wrz 18, 2006 7:39 am

Ogólnie to jest tak, że jak ten uszczelniacz już cieknie to znaczy że od długiego czasu tam jest LUZ. A jak jest luz to żeby go usunąć wypada wyjąć wałek atakujący, obadać stan tych łożysk, jeśli są ok to dajemy nową tulejke (pot. beczke) i skręcamy ponownie, oczywiście w/g manualu odpowiednią procedurą, troche zabawy jest.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » pn wrz 18, 2006 7:57 am

wiec lepiej bylo by zeby zaja sie tym jakis kolo co to 4x4 robi nie pierwszy mechonior z brzegu. Moze ktos polecic jakis serwis w Lublinie ??
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn wrz 18, 2006 8:52 am

Najlepjej taki co już robił mosty a w szczególności jeepnięte mosty bo to chyba jedne z niewielu w których stosuje się tulejki rozpężne na wałku ataku.....

W razie co podrzuć mu manuala.

Ale te pipy się sypią :(

U mnie na obu mostach luz, ale nie cieknie jeszcze :)
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pn wrz 18, 2006 11:40 am

PKi pisze:
Ale te pipy się sypią :(
Fakt: to nie do pomyślenia żeby kilkunastoletnie auto katowane w terenie się popsuło !! :)21

i to jeszcze jaka awaria!! :lol:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » pn wrz 18, 2006 1:22 pm

Wielki dzieki oledzy :)2
Jestem juz umowiony w serwisie jeepa w lublinie, ceny maja spoko za przod 50 tyl 75. + 200 robota
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn wrz 18, 2006 4:29 pm

No to jeszcze da się przeżyć :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Prest » pn wrz 18, 2006 5:24 pm

edox pisze:Wielki dzieki oledzy :)2
Jestem juz umowiony w serwisie jeepa w lublinie, ceny maja spoko za przod 50 tyl 75. + 200 robota
Co to za serwis ?? Lenartowicz??
FZJ80

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » wt wrz 19, 2006 9:12 pm

serwis mercedesa i jeepa w Lublinie
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości