Strona 1 z 1
oil leci
: ndz wrz 17, 2006 1:04 pm
autor: edox
Witam
Mam takie pytanie. Ide sobie dzisiaj lukam na mojego grandzika a tu

plama

Zagladam pod autko a tam leci w miejscu gdzie wal wchodzi w most

I to zarowno z przodu jak i z tylu tylko z przodu to tak troszke raczej sie saczy niz leci
I co teraz

co tam jest jakies uszczelniacze

a drogie to

: ndz wrz 17, 2006 2:04 pm
autor: mendelmax
Jest uszczlka. Opis wymiany z manuala:
PINION SEAL
REMOVAL
(1) Raise and support the vehicle.
(2) Remove wheel and tire assemblies.
(3) Remove brake rotors and calipers, refer to Group 5 Brakes for procedures.
(4) Mark propeller shaft and pinion companion flange for installation reference.
(5) Remove the propeller shaft from the pinion companion flange.
(6) Rotate the pinion gear a minimum of ten times and verify the pinion rotates smoothly.
(7) Record torque necessary to rotate the pinion gear with a inch pound dial-type torque wrench.
(8) Using a short piece of pipe and Spanner Wrench 6958 to hold the pinion companion flange and remove the pinion nut and washer.
(9) Remove pinion companion flange with Remover C-452 and Flange Wrench C-3281.
(10) Remove pinion seal with Remover 7794-A and a slide hammer (Fig. 31).
INSTALLATION
(1) Apply a light coating of gear lubricant on the lip of pinion seal. Install seal with Installer 8108 and Handle C-4171 (Fig. 32).
(2) Install pinion companion flange on the pinion gear with Installer W-162-D, Cup 8109 and Wrench 6958.
CAUTION: Do not exceed the minimum tightening torque 216 N·m (160 ft. lbs.) when installing the pinion companion flange retaining nut at this point. Damage to collapsible spacer or bearings may result.
3) Install the pinion washer and a new nut on the pinion gear. Tighten the nut only enough to remove the shaft end play.
CAUTION: Never loosen pinion gear nut to decrease pinion gear bearing rotating torque and never exceed specified preload torque. If preload torque or rotating torque is exceeded a new collapsible spacer must be installed.
(4) Rotate pinion a minimum of ten time and verify pinion rotates smoothly. Rotate the pinion shaft with an inch pound torque wrench. Rotating torque should be equal to the reading recorded during
removal plus 0.56 N·m (5 in. lbs.) (Fig. 33).
(5) If the rotating torque is low, use Spanner Wrench 6958 to hold the pinion companion flange (Fig. 34), and tighten the pinion shaft nut in 6.8 N·m (5 ft. lbs.) increments until proper rotating torque is
achieved.
CAUTION: If the maximum tightening torque is reached prior to reaching the required rotating torque, the collapsible spacer may have been damaged. Replace the collapsible spacer.
(6) Install propeller shaft with installation reference marks aligned.
(7) Fill differential with gear lubricant.
(8) Install brake rotors (Refer to 5 - BRAKES/HYDRAULIC/ MECHANICAL/ROTORS - INSTALLATION) and calipers. (Refer to 5 - BRAKES/ HYDRAULIC/MECHANICAL/DISC BRAKE CALIPERS - INSTALLATION)
(9) Install wheel and tire assemblies.
(10) Lower the vehicle.
: ndz wrz 17, 2006 7:19 pm
autor: edox

o ty w morde
: ndz wrz 17, 2006 7:42 pm
autor: mendelmax
To co, możemy już kasztanić, czy potrzebujesz jeszcze jakichś informacji?

: ndz wrz 17, 2006 8:15 pm
autor: edox
zastanawialem sie jakie to koszta

: ndz wrz 17, 2006 8:19 pm
autor: JGC
edox pisze:zastanawialem sie jakie to koszta

Jak sam sobie to zrobisz to koszt wymiany takiego uszczelniacza to ok 50zł plus ewentualnie olej
: ndz wrz 17, 2006 9:55 pm
autor: Grzesiu Zalczyk
...a czy przypadkiem nie jest tam jeszcze potrzebna (oprócz uczczelniacza) wymiana nakrętki i tulejki?
: pn wrz 18, 2006 7:39 am
autor: PKi
Ogólnie to jest tak, że jak ten uszczelniacz już cieknie to znaczy że od długiego czasu tam jest LUZ. A jak jest luz to żeby go usunąć wypada wyjąć wałek atakujący, obadać stan tych łożysk, jeśli są ok to dajemy nową tulejke (pot. beczke) i skręcamy ponownie, oczywiście w/g manualu odpowiednią procedurą, troche zabawy jest.
: pn wrz 18, 2006 7:57 am
autor: edox
wiec lepiej bylo by zeby zaja sie tym jakis kolo co to 4x4 robi nie pierwszy mechonior z brzegu. Moze ktos polecic jakis serwis w Lublinie

: pn wrz 18, 2006 8:52 am
autor: PKi
Najlepjej taki co już robił mosty a w szczególności jeepnięte mosty bo to chyba jedne z niewielu w których stosuje się tulejki rozpężne na wałku ataku.....
W razie co podrzuć mu manuala.
Ale te pipy się sypią
U mnie na obu mostach luz, ale nie cieknie jeszcze

: pn wrz 18, 2006 11:40 am
autor: SławekXJ
PKi pisze:
Ale te pipy się sypią
Fakt: to nie do pomyślenia żeby kilkunastoletnie auto katowane w terenie się popsuło
i to jeszcze jaka awaria!!

: pn wrz 18, 2006 1:22 pm
autor: edox
Wielki dzieki oledzy
Jestem juz umowiony w serwisie jeepa w lublinie, ceny maja spoko za przod 50 tyl 75. + 200 robota
: pn wrz 18, 2006 4:29 pm
autor: mendelmax
No to jeszcze da się przeżyć

: pn wrz 18, 2006 5:24 pm
autor: Prest
edox pisze:Wielki dzieki oledzy
Jestem juz umowiony w serwisie jeepa w lublinie, ceny maja spoko za przod 50 tyl 75. + 200 robota
Co to za serwis

Lenartowicz??
: wt wrz 19, 2006 9:12 pm
autor: edox
serwis mercedesa i jeepa w Lublinie