reduktor coś sie wali ale co

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

maciuś
 
 
Posty: 116
Rejestracja: śr sty 12, 2005 8:20 am
Lokalizacja: puławy

reduktor coś sie wali ale co

Post autor: maciuś » wt wrz 19, 2006 1:10 pm

po załączeniu 4x4 po prostym idzie ale ostrzej pod góre zaczyna coś przeskakiwać jak by jakiegoś freza ścieło . cherokee 91 a reduktor241.co to budziet
niemasz problemów kup gazika

Awatar użytkownika
FilipW1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: pt mar 11, 2005 8:05 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FilipW1 » wt wrz 19, 2006 1:16 pm

Pewnie łańcuch się wyciągnoł i jest do wymiany
Only at ...
Jeep.Org.PL

Cherokee '90

maciuś
 
 
Posty: 116
Rejestracja: śr sty 12, 2005 8:20 am
Lokalizacja: puławy

Post autor: maciuś » wt wrz 19, 2006 1:23 pm

ale by przeskakiwał? bo do pewnego momentu ciągnie pod góre i staje zaczyna coś mielić w reduktoze :)3
niemasz problemów kup gazika

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » wt wrz 19, 2006 1:42 pm

stawiam na kolko wyboru trybu..taki pierscein z zabkami, co sie suwa po glownym walku jak przesuwasz wajcha. Ten dzwiek to takei szybkie ale nie za glosne terkotanie, tak?
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt wrz 19, 2006 8:55 pm

Jak by nie było, mamy w tym roczniku reduktory 242 i 231 do wyboru, z Twojego postu wynika że jakbyś miał coś pomiędzy?

Jeśli czujesz że to w reduktorze to do odkręć (6 śrub, niecała godznika), rozkręc i będzie wiadomo co zmielone. Stawiam na opis solta.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

maciuś
 
 
Posty: 116
Rejestracja: śr sty 12, 2005 8:20 am
Lokalizacja: puławy

Post autor: maciuś » śr wrz 20, 2006 3:34 am

śruby z tyłu reduktora bez wyjmowania tego kloca areduktor 242żle napisałem a dzwięk jest taki jak w maluchu frez sie obrobi na pólośce takie szybkie terkotanie
niemasz problemów kup gazika

maciuś
 
 
Posty: 116
Rejestracja: śr sty 12, 2005 8:20 am
Lokalizacja: puławy

Post autor: maciuś » śr wrz 20, 2006 3:41 am

mam jeszcze jedno pytanko czy wyjme sam reduktor beaz wyciągania skrzyni biegów
niemasz problemów kup gazika

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr wrz 20, 2006 7:57 am

maciuś pisze:ale by przeskakiwał? bo do pewnego momentu ciągnie pod góre i staje zaczyna coś mielić w reduktoze :)3
to jest wrecz nie możliwe żeby Ci łancuch w reduktorze przeskakiwał - nie takiej takiej opcji !!
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » śr wrz 20, 2006 8:46 am

maciuś pisze:mam jeszcze jedno pytanko czy wyjme sam reduktor beaz wyciągania skrzyni biegów
szkoda gimnastyki..to ciezkie jak 100 diablow.

W koncu masz 242 czy 231? Jak 242 - na jakim trybie (FT czy PT) to sie dzieje? Staje zupelnie i nie jedzie, czy staje ,bo jedna os gubi trakcje i mieli w powietrzu?

Moze po prostu masz niewwyregulane cieglo i 4FT, ktore jest obok N nie zakleszcza napedu na 100%. Masz ten sam probelm na 4LO?

Ostatecznie mozesz otworzyc reduktro: zdejmij wal i obudowe tak zebys mial caly mechanizm dostepny. Zdejmij zawleczke z kola przedniego napedu (tam gdzei lancuch) i wyjmij wszytko ze srodka. nastepnie dokonaj dokladnej inspekcji zebatek i planetarek. Luzami sie nei przejmuj bo sa dosc normalne..to znaczy w grnicach 1mm.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

maciuś
 
 
Posty: 116
Rejestracja: śr sty 12, 2005 8:20 am
Lokalizacja: puławy

Post autor: maciuś » śr wrz 20, 2006 1:02 pm

reduktor242 na obuch 4x4 to samo sie dzieje jak zaczyna sie robić cięzko to staje i zaczyna coś mielić w reduktorze
niemasz problemów kup gazika

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » śr wrz 20, 2006 1:28 pm

no to jasne jak dla mnei. Nie ma szansy zeby na oby 4x4 probelm byl spowodowany ustawieniem ciegla, wiec ino "mode sleeve", czyli koleczko zebate, ktore przesuwane jest po tylnej czesci glownego walka przez "mode fork" czyli taka lapke. To kolko wchodzi w planetarke uruchamiajac tryb 4x4 i zaleznie od tego czy PT czy FT wsuwane jest glebej lub plycej blokujac (lub nie :D ) mechanizm roznicowy w tejze planetarce.

Jedyne co pozostalo, to niestety otworzyc gada i wyjac glowny walek z cala menazeria i sprawdzic.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
RoBuR-WRO
 
 
Posty: 208
Rejestracja: czw mar 24, 2005 1:39 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: RoBuR-WRO » czw wrz 21, 2006 3:39 am

WITAM - u mnie dzieje sie identiko - trzy dni temu zaczęło głośno strzelać przy włączeniu jakiegoś napędu 4x4 (obojętnie którego)

Czy ktoś już rozebrał reduktor - też mam 242 - i podglądnął co mu dolega ??

Ile kasy mogą kosztować manele??
-----------------------
Cherokee 4.0 / 97 CZARNA MAMBA - HANKOOKI MT / COOPERY
GSM 694 229 575

maciuś
 
 
Posty: 116
Rejestracja: śr sty 12, 2005 8:20 am
Lokalizacja: puławy

Post autor: maciuś » sob wrz 23, 2006 7:20 am

znalazłem reduktor za700pln czy to cena przystępna
niemasz problemów kup gazika

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » sob wrz 23, 2006 8:03 am

zalezy od stanu :) A tego niestwierdzisz na 100% macajac go z wierzchu. Przede wszystkim, upewnij sie ze to wlasciwa wersja 242, bo byly roznice i potem zostaniesz z reduktorem do niczego.

Najlepiej by bylo chyba gdybys mogl go u sprzedawcy otworzyc i obadac jak jest w srodku. Generalnie zabki musza byc ladne i nie spilowane, lanuszek nacigniety - max 5mm luzu a inne elementy nie powinny miec wiecej jak 1 mm luzu.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » sob wrz 23, 2006 8:23 am

maciuś pisze:znalazłem reduktor za700pln czy to cena przystępna
Bierz i wkładaj.

reduktor jest na 6 śrubach, z tego jedna ukryta jest pod poduszką.

wyjąć można spokojnie samemu jeśli jest kanał, bez kanału trzeba gimnastykować troche.
- podeprzeć skrzynie biegów, odkręcic belke, opuścić wszystko ile się da, uwaga na cięgna od reduktora, odkrecic poduszke i 6 śrub reduktora, najlepjej mięc pod ręką garść różnych kluczy 14 i 15. Czasami dobrze jest odkrecic rure wydechową od kolektora.

Do włożenia reduktora trzeba pomocnika (ja za słaby byłem sam)

Przy zakupie reduktora ważna jest średnica i ilość zębów na frezie do skrzyni. Przed -91 mają inne i od 91 w góre inne.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości