Kostka do podpiecia komputera.

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pt wrz 15, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Kostka do podpiecia komputera.

Post autor: SUPER.DAWID » wt wrz 26, 2006 9:30 pm

Witam ostatnio potrzebowalem podpiac mojego WRANGLA pod komputer. Bo chcialem sprawdzic czy dziala i jak dziala sonda lambda. Kozystajac z okazji ze na warsztat do mnie przyjechal kolega co sie na tym zna podjechalem na stanowisko pomiarowe. Zaglada do kompa mowi ze kostka powinna byc 16 stykowa i jest po lewej stronie od kierownicy pod deska rozdzielcza. Wiec ja nura pod deske patrze nie widze nic podobnego. Telefon do kolegi z innego Wrangla pytanie gdzie jest taka kostka na to on odpoiada ze jedyna kostka jaka mu sie rzucial w oczy to tylko na scianie grodziowej kolo komputera. Zagladam tam i co znalazle nic zupelnie nic. Troche wkurzony poprostu zamknolem maske i odjechalem na miejsce parkingowe.

Moje pytanie brzmi gdzie w Jeepie Wranglerze 2,5B z 1993r znajduje sie kostka do podlaczenia komputera dla wtajemniczonych dodam ze jest to dawny STEFCIOWOZ

POZDRO 4all z gory dziekuje za informacje
Fiat 126p CABRIO BOSMAL 1995 Opel Frontera 1994
Jeep Wrangler YJ 1993 Syrena 104 1966
i 650zl

Awatar użytkownika
kmiecioo
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kmiecioo » śr wrz 27, 2006 11:00 am

Nie znam się na tym kompletnie, ale 16 pinowa wtyczka OBD II jest we wranglu TJ i owszem jest pod deską rozdzielczą w nogach kierowcy
http://www.stu-offroad.com/engine/obdii/obdii.htm
Ale OBD II to chyba dopiero od 1996 roku gdzieś....

W YJ jest chyba starszy typ złącza OBD I
a ten z kolei ma chyba tylko 4 piny

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr wrz 27, 2006 11:04 am

W 93 nie masz OBD, masz tylko to inne jeepowe gniazdo z zółtym kapturkiem. Chyba DRB to sie zwie i spec tester do tego trzeba. Było już o tym na forum nieraz. Jak chcesz sprawdzić sonde to weź miernik ze wskazówką z elektronicznego sklepu za 12zł chiński, nastaw na 5V, podepnij pod przewód sondy i mase, przegazuj i zobacz jak wskazóweczka się buja :)
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pt wrz 15, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID » śr wrz 27, 2006 1:01 pm

Bylem juz przy WRANGLU i patrzylem:
1)po primo znalazlem kostke 8pinowa pod deska rozdzielcza po lewej od kolumny kierownicy
2)znalazlem kostke luzna zaslepiona (wyglada orginalnie) 4pinowa przy komputerze na scianie grodziowej
3) znalazlem kostke 6pinowa przy komputerze zaslepiona takjakby druga strona kostki
4) co do zmierzenia parametrow pracy sady lambda nie mam sie gdzie dostac a nie chce rozcinac izolacja

POZDRO 4all prosze o dalsze inforamcje dotyczace kostki do komputera

PS czemu ja mam tak wiele klopotow z tym WRANGLEM moze ktos wie ??
Fiat 126p CABRIO BOSMAL 1995 Opel Frontera 1994
Jeep Wrangler YJ 1993 Syrena 104 1966
i 650zl

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr wrz 27, 2006 1:36 pm

SUPER.DAWID pisze: PS czemu ja mam tak wiele klopotow z tym WRANGLEM moze ktos wie ??
A co za problem jest?

Wielki problem wkuć igłę w przewód od sondy albo podłączyć się przy kompie. :evil:
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Re: Kostka do podpiecia komputera.

Post autor: cornholio78 » czw wrz 28, 2006 9:42 am

SUPER.DAWID pisze:...Zaglada do kompa mowi ze kostka powinna byc 16 stykowa i jest po lewej stronie od kierownicy pod deska rozdzielcza.

to się musi jeszcze douczyć bo w 1993 nie było ani systemu EOBD/OBD2 ani kostek 16 pinowych CARB stosowanych w tym systemie.
PKi pisze:W 93 nie masz OBD
OBD było już dużo wcześniej bo w latach 80.

Musisz poszukac rozpiski złącza 8 pinowego, bo przewaznie wstarczy zmostkowac pin sygnałowy z masa lub z zasilaniem żeby wywołać kody blędów (sygnalizacja diodą MIL). Samą sondę lambda możesz tez obmierzyć woltomierzem ale pamietaj o sprawdzaniau przy roznych stanach pracy silnika
A prawqdpodobnie kostka w tym modelu jest pod maską silnika, koło obudowy filtra powietrza i błotnika lewego.
Spróbuj tak wywołać samodiagnozę:
automatik daj na N, manual na luz
w przeciągu 5 sekund włącz zapłon - wyłącz - włącz - wyłącz - włącz
powinna się uaktywnić

Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pt wrz 15, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID » pt wrz 29, 2006 2:28 pm

Co do tej metody z tzw. KLUCZYKOWANIEM to znam to i robilem po rozszyfrowaniu wyszlo tylko

otwarty obwod klimy (ten egzemplaz wogule jej nie ma)
i ze akumlator byl odpinany w ciagu ostatmnich 50 odpalen

a co do tego ze znowu sie zepsul to chodzilo mi o to ze znowu wyszla jakas nowa drobna usterka ktora jest meczaca i pracochlonna do usuniecia. Narazie puki go mam (a mam juz okolo miesaca) nie zepsul sie on powarznie.

POZDRO 4all
Fiat 126p CABRIO BOSMAL 1995 Opel Frontera 1994
Jeep Wrangler YJ 1993 Syrena 104 1966
i 650zl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości