Nie wchodzi na obroty, nie przewody, świece, kopułka...

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
rozprza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: sob maja 28, 2005 6:31 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Nie wchodzi na obroty, nie przewody, świece, kopułka...

Post autor: rozprza » śr wrz 27, 2006 2:55 pm

Grand 4.0 94r na benzynie i gazie tak samo, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny, przy depnięciu pedału gazu w czasie jazdy zaczyna szarpać a na postoju ksztusi się prycha :-? przy powolnym wciskaniu gazu wkręca się super w całym zakresie obrotów, świece itp jak w tytule wymienione, filter powietrza też, zaprzyjaźniony mechanik twierdzi że to problem z zapłonem ale nie wie czego i gdzie ( czujnika..?) szukać. Co sugeruje szanowne grono??
vojager 3.3 grand 5.9

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr wrz 27, 2006 7:41 pm

nie zaszkodzi zobaczyc jak sie ma czujnik polozenia walu... !!

sprawdzilbym tez przepustnice (atuator i czujnik polozenia przepustnicy) !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » śr wrz 27, 2006 9:11 pm

atuator tonie bo in za volne odpoviada, ale TPS moze byc. Jak szybko pociskasz gaz, a sciezka zryta, to klamac moze
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
ironek
 
 
Posty: 127
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ironek » śr wrz 27, 2006 9:38 pm

a jak omawianego TPS-a sprawdzić??

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw wrz 28, 2006 7:14 am

i może jeszcze być MAP...
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
rozprza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: sob maja 28, 2005 6:31 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: rozprza » czw wrz 28, 2006 10:49 am

solt pisze: ale TPS moze byc. Jak szybko pociskasz gaz, a sciezka zryta, to klamac moze
no właśnie jak łopatologicznie to zaobserwować i co to jest ten MAP ?? ??
vojager 3.3 grand 5.9

Awatar użytkownika
ironek
 
 
Posty: 127
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ironek » czw wrz 28, 2006 11:05 am

przychylam się do prośby wytłumaczenia TPS-a i MAP-a
xj 4.0 performace "93,LPG, LIFT >4,5", MT 31"

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw wrz 28, 2006 11:06 am

Ogólnie weź do ręki manual, tam masz opisane symptomy i co sprawdzać.

No i lampe i sprawdzić zapłon, bo mi coś na przesynięcie to wygląda. Każdy dobry diagnosta ma taką lampe.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
rozprza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: sob maja 28, 2005 6:31 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: rozprza » czw wrz 28, 2006 11:46 am

a czy przypadkiem zapłon nie reguluje się sam?? najgorsze jest to że znam w pobliżu magika elektryka z doświadczeniem w branży Jeepopodobnych a autko jak wiecie wymagające curva jest :roll: :D
vojager 3.3 grand 5.9

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » czw wrz 28, 2006 12:44 pm

jest czujnik spalania stukowego - czyli zapłon w pewnych granicach "reguluje się sam" ale w pewnych można go ustawiać.

1. uruchom autodiagnostykę tak jak opisałem w watku o diagnostyce wranglera czyli:
"Spróbuj tak wywołać samodiagnozę:
automatik daj na N, manual na luz
w przeciągu 5 sekund włącz zapłon - wyłącz - włącz - wyłącz - włącz
powinna się uaktywnić"

2. sprawdź przy załaczonym zapłonie:
czujnik spalania stukowego
zawór recyrkulacji spalin
czujnik położenia wału: 7.5-8.5V
znajduje się przyłączeniu ze skrzynią
czujnik położenia wałka rozrządu 7.5-8.5V
znajduje sie tam gdzie rozdzielacz zapłonu (w nim)
potencjometr przepustnicy: zasilanie: 4.7-5.3V, sygnał: zamknięta 0.3-0.6V, otwarta maksymalnie: 1.3-3V

Awatar użytkownika
ironek
 
 
Posty: 127
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ironek » czw wrz 28, 2006 12:55 pm

ja pierdziele coś chyba nie tak jest z moim komputerem - po "kluczykowaniu" wyświetla mi dwa razy ten sam kod :evil:
i jest to kod 55 :evil:
czyli wychodzi na to że dwa razy kończy nadawanie
xj 4.0 performace "93,LPG, LIFT >4,5", MT 31"

Awatar użytkownika
rozprza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: sob maja 28, 2005 6:31 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: rozprza » czw wrz 28, 2006 1:26 pm

cornholio78 pisze:jest czujnik spalania stukowego - czyli zapłon w pewnych granicach "reguluje się sam" ale w pewnych można go ustawiać.

1. uruchom autodiagnostykę tak jak opisałem w watku o diagnostyce wranglera czyli:
"Spróbuj tak wywołać samodiagnozę:
automatik daj na N, manual na luz
w przeciągu 5 sekund włącz zapłon - wyłącz - włącz - wyłącz - włącz
wiem że było ale jakoś nie mogę dotrzeć po pierwsze do
1 sposobu odczytywania błędów, czyli naliczania lampki
2 samych kodów co oznaczają ( miałem to kiedyś na privie ale wyrżłem bom myślał że tylko sielanka z autem będzie :)20 :D
vojager 3.3 grand 5.9

Awatar użytkownika
ironek
 
 
Posty: 127
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ironek » czw wrz 28, 2006 1:31 pm

xj 4.0 performace "93,LPG, LIFT >4,5", MT 31"

Awatar użytkownika
ironek
 
 
Posty: 127
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ironek » czw wrz 28, 2006 1:33 pm

xj 4.0 performace "93,LPG, LIFT >4,5", MT 31"

Awatar użytkownika
ironek
 
 
Posty: 127
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ironek » czw wrz 28, 2006 2:02 pm

spotkał się ktoś z taką sytuacją że jedyny kod jaki wyświetla to kod 55??
xj 4.0 performace "93,LPG, LIFT >4,5", MT 31"

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw wrz 28, 2006 2:13 pm

no 55 to znaczy wszystko ok :)
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
ironek
 
 
Posty: 127
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ironek » czw wrz 28, 2006 2:34 pm

hehe - no to już nie wiem o co chodzi - na benzinie krztusi się na wolnych obrotach i przy dodawaniu gazu powyżej 2tyś a kody pokazują że wszystko ok?? - może już za dużo piję.hehe
xj 4.0 performace "93,LPG, LIFT >4,5", MT 31"

Awatar użytkownika
ironek
 
 
Posty: 127
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ironek » czw wrz 28, 2006 2:36 pm

a na gazie bangla dobrze - bez żadnych problemów :evil:
xj 4.0 performace "93,LPG, LIFT >4,5", MT 31"

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw wrz 28, 2006 4:29 pm

ironek, tutaj jest temat że nie wchodzi na obroty ani na gazie ani na benzynie.

z tym kodem chciałem podkreslić że komputer jako w świetle swojego oprogramowania nie zauważył problemu (wszystkie sygnały w normie).

twój zdaje się nie wchodzi na obroty tylko na benzynie, to bym sprawdził wtryski. odpowiedz mi na jedno pyatnie. masz odcięcie pompy paliwa jak pracujesz na gazie?
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
ironek
 
 
Posty: 127
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ironek » czw wrz 28, 2006 4:45 pm

tak - pompę mi odcina - nawet wlałem jakiś badziew do czyszczenia wtrysków - wiem że to półśrodek ale miałem nadzieję że pomoże
xj 4.0 performace "93,LPG, LIFT >4,5", MT 31"

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » czw wrz 28, 2006 4:48 pm

a paliwo powinno krążyć przez listwę gdy silnik pracuje na gazie. Zapobiega to zapiekaniu wtrysków.
Jeśli nie ma zakodowanych błędów, to znaczy że żaden z czujników nie wskazał wartości granicznej. Ale to nie znaczy że nie oszukuje. Teraz miernik w łapki i do roboty :)

Awatar użytkownika
ironek
 
 
Posty: 127
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ironek » czw wrz 28, 2006 5:01 pm

heh musze najpierw na myjnie bo cały silnik jest koloru błota - mam nadzieje że go nie zaleję wodą przy myciu :D
cholera najgorsze jest to że z mechaniką sobie jako tako radzę ale z elektryką/elektroniką to cieniutko u mnie - muszę znależć kogoś kto przynajmniej zna jakieś podstawy przepływu prądu bo jak są już trzy kabelki to się gubie :D
xj 4.0 performace "93,LPG, LIFT >4,5", MT 31"

Awatar użytkownika
rozprza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: sob maja 28, 2005 6:31 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: rozprza » czw wrz 28, 2006 5:44 pm

niestety :x właśnie sprawdziłem i u mnie też kod 55 czyli raczej ktoś obcykany musi tam zajrzeć, a gdzie jest możliwość regulacji zapłonu? rzecz sie ma we wszystkich zakresach obrotów przy depnięciu mocno gazu, wyglądałoby to na zapłon chyba...... :roll:
vojager 3.3 grand 5.9

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw wrz 28, 2006 6:00 pm

ironek, jak pompa odcięta to pewnie by trzeba wtryski uruchomić ponownie, niestety nie mam pojęcia co zrobić z zapieczonymi wtryskami.

a co do tego drugiego XJ, to masz 2.5, nie znam tego sinika ani jego sterowania. przy czterolitrówce powiedział bym sprawdzić TPS, MAP. Ogólnie, było coś grzebane czy tak sam od siebie?

Bo trzeba sprawdzić zapłon (lampa!!) no i ogólnie rozrząd, może aparat zapłonowy jest przestawiony o ząbek itd itd.

Miałem kiedyś toyote 2.2, pracowała TYLKO na wolnych obrotach, zero reakcji na pedał gazu. Okazało się rozrzad przeskoczył o ząbek.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
rozprza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: sob maja 28, 2005 6:31 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: rozprza » czw wrz 28, 2006 6:32 pm

sprawa dotyczy granda 4.0 zapłon był sprawdzany i ponoć jest wychylony na maksa ale już nie wiem w która mańke z tego wszystkiego, a stało sie to zupełnie nagle z dnia na dzień... po niedzieli zajadę do pana dochtora :)16
vojager 3.3 grand 5.9

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość