Zbudowałem sobie SYE.
Przyjęte zasady:
- modyfikacje w reduktorze mają umożliwić powrót do oryginału (żadnego obcinania wałków)
- zastosowac przedni wał jako tylni
Potrzebne materiały:
- nieco metalu
- uszczelniacz fi 38 wewnątrz
- łożyska R24 (calowe) szt. 2
- kilka śrubek
- wał przedni XJ (z podwójnym krzyżakiem i łożyskiem centrującym
- zabierak do przedniego wału (ten od reduktora)
- zabierak do tylnego wały (ten element wysuwny)
- pierścienie segera
I do roboty:
- przycinamy oba zabieraki i łączymy je w nowy, jest to konieczne aby podwójny krzyżak miał prowadzenie
- wytaczamy około 2cm frezów od strony zabieraka, inaczej po spawaniu frezy nie będą już pasować na wałek
- pospawany zabierak należy ponownie obrobić na maszynie (frezarka), chyba że ktoś potrafi idealnie pospawać.
- naciąć rowki na pierścienie segera na zabieraku
- zmontować pokrywkę z uszczeniaczem i zamontować na zabieraku
- zamontować łożyska i tuleje dystansową na zabieraku (na ciepło)
- zamontować obudowę zabieraka
- przykręcic SYE do reduktora
- przykręcic wał
- ustawić most tak aby kąt krzyżaka przy moście był najbliższy "0" (wał z mostem w linii prostej)
- sprawdzić możliwość wsuwu wału, przy 4" lifcie jest w sam raz, bez liftu będzie za długi (odsunąć most 2cm?)
Sprawdzone. Robi.

I teraz się posypia posty.....
