SYE konstrukcja własna

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

SYE konstrukcja własna

Post autor: PKi » czw wrz 28, 2006 10:17 pm

No i stało się.

Zbudowałem sobie SYE.


Przyjęte zasady:
- modyfikacje w reduktorze mają umożliwić powrót do oryginału (żadnego obcinania wałków)
- zastosowac przedni wał jako tylni


Potrzebne materiały:
- nieco metalu
- uszczelniacz fi 38 wewnątrz
- łożyska R24 (calowe) szt. 2
- kilka śrubek
- wał przedni XJ (z podwójnym krzyżakiem i łożyskiem centrującym
- zabierak do przedniego wału (ten od reduktora)
- zabierak do tylnego wały (ten element wysuwny)
- pierścienie segera




I do roboty:
- przycinamy oba zabieraki i łączymy je w nowy, jest to konieczne aby podwójny krzyżak miał prowadzenie
- wytaczamy około 2cm frezów od strony zabieraka, inaczej po spawaniu frezy nie będą już pasować na wałek
- pospawany zabierak należy ponownie obrobić na maszynie (frezarka), chyba że ktoś potrafi idealnie pospawać.
- naciąć rowki na pierścienie segera na zabieraku
- zmontować pokrywkę z uszczeniaczem i zamontować na zabieraku
- zamontować łożyska i tuleje dystansową na zabieraku (na ciepło)
- zamontować obudowę zabieraka
- przykręcic SYE do reduktora
- przykręcic wał
- ustawić most tak aby kąt krzyżaka przy moście był najbliższy "0" (wał z mostem w linii prostej)
- sprawdzić możliwość wsuwu wału, przy 4" lifcie jest w sam raz, bez liftu będzie za długi (odsunąć most 2cm?)


Sprawdzone. Robi. :)21

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


I teraz się posypia posty..... :)21
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw wrz 28, 2006 10:23 pm

I tak Ci sie lancuch w reduktorze wyciagnie wiec nie masz sie co cieszyc :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw wrz 28, 2006 10:30 pm

A co ma jedno do drugiego?
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Re: SYE konstrukcja własna

Post autor: XJeep » pt wrz 29, 2006 8:23 am

PKi pisze:
I teraz się posypia posty..... :)21
byle nie MOSTY... :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pt wrz 29, 2006 8:50 am

a co to jest SYE?? :oops:
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt wrz 29, 2006 9:10 am

To co widziesz na tych zdjęciach. Slip Yoke Eliminator, wystarczyło w google w klepać i byś wiedział. Chodzi w tym całym o wyeliminowanie suwaka na wieloklinie przy samym reduktorze, zamiast tego wysuw jest na wale. Daje to możliwość zamontowania podwójnego krzyząka a to z kolei umożliwia uzyskanie większych kątów, umożliwia spokojną jazde przy 4-5" lifcie :)21
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pt wrz 29, 2006 9:32 am

Dzięki za info. Czyli przejście na rozwiązanie uaza...? :lol:

BTW, nie przykreciłeś tylnego wału na odwrót? Nie pamitam uzasadnienia (wibracje?) ale wielowpust powinien być bliżej reduktora a nie mostu, czyli część wału z wieloWYpustem przy reduktorze a z wieloWpustem przy moście... :roll:

BTW2 bardzo ładne wykonanie :)2
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
kmiecioo
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kmiecioo » pt wrz 29, 2006 11:02 am

Cały myk polega na tym żeby podwójny kardan był przy reduktorze. Kolega zaś w założeniach dodał, że chce orginalny wał, bez przeróbek - prawdopodobnie żeby mieć łatwy dostęp do części. I tak jak sam wyżej napisał jest t orginał od XJ tylko przedni. Tam też podwójny kardan jest po stronie reduktora, i siłą rzeczy krótsza część wały przy moście, dłuższa przy reduktorze. Więc albo fabryka też popełniła błąd, albo uzasadnianie wibracjami jest bezzasadne :)21

Swoją drogą patent nieźle przemyślany. Te z którymi spotykałem się dotychczas opierały się o przeróbkę wałka reduktora. :)2

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pt wrz 29, 2006 11:27 am

ok, przepraszam, nie zwróciłem uwagi na podwójny kardan, pewnie to zmienia położenie wielowpustu. (Może też o syf chodziło?) THX
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » wt paź 03, 2006 7:06 pm

bardzo fajne
gratulujemy zacięcia
:)2
604JEEP11
jestem przy Prandoty 6-8
jak by co

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt paź 03, 2006 7:29 pm

Jak tylko czas pozwoli to będą kolejne low-costowe wynalazki 8)
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość