światła USA a Europa w WJ?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

kamol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 12:42 pm
Lokalizacja: Lubin_dolnyśląsk

światła USA a Europa w WJ?

Post autor: kamol » pt wrz 29, 2006 5:23 am

witam wszystkich! :D
ponawiam post z działu elektryka... bo nie wiem czy wszyscy jeepowcy tam zaglądaja a może ktoś mi pomże :)2 ... więc: mam WJ 2004 wersji USA i jak wiadomo sa tam inne światełka i zarazem inaczej świecoąco-migajace... a moje pytanko to czy ktoś już przerabiał przód bo tylko o to mi chodzi na Europę? bo nie podejrzewam że jest to tylko kwestia wypięcia na wtyczkach i wpięcia choćby ze względu na kierunki, obrysy i postojowe, a może łatwiej y było wsadzić kseny? proszę o porady i sugestie... z góry dzięki.
ZJ'96 5,2 Orvis -- lift2" BFGoodrich AT

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt wrz 29, 2006 7:13 am

Najlepjej było by do seriwisu uderzyć i przepytać, bo oni czasem mają takie przeróbki. Przypuszczam że zmiana lamp plus zmiana konfiguracji komputera czy jakiejś tam zworki.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Bartek 4.7
 
 
Posty: 218
Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: Bartek 4.7 » pt wrz 29, 2006 7:14 pm

A po kiego chcesz zmieniać te światła? :o
Lampa przednia nowa to coś ok 2.000 zyli
Dodatkowo mieszanie w elektryce, no i ewentualnie wiercenie otworów na przednich błotnikach na kierunki boczne!!

Ja, tzn obecnie moja siostra jeździ WJ z hamerykanckimi lampami.

Mało tego.
Jak miałem dzwon i jedna z lamp była do wymiany, to ściągali mi spacjalnie z USA oryginał, bo konwersja na wersję europejską jakoś mi się nie widziała.

Konwersja WJ na WG to trochę jak walka z wiatrakami. Jest możliwa, ale czy werta swej ceny?? (czas, nerwy, pieniądze)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt wrz 29, 2006 9:36 pm

500zl jedna lampa to chyba nie duzo
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » pt wrz 29, 2006 10:22 pm

z tego co wiem trzeba przerobić z lekka instalację żeby kierunki nie świeciły się cały czas i ewentualnie zlikwidować obrysówki. Co do reflektorów przednich - jeśli nie posiadają blendy regulowanej zaleznie od potrzeb (a pewnie nie posiadają) to trzeba je przerobic lub wymienić na świecace asymetrycznie. Wedlug mnie, tanio i dobrze można zrobić tak:
1. jeśli szkła sa gładkie i sa tam stanadardowe odbłysniki, to należy te odbłysniki zaczernić i wewnątrz umocować soczewki które świecą niesymetrycznie i są oczywiście przystosowane na gładkie szkła. Trzeba sprawdzić jakiej wielkości soczewki najlepiej pasują i je odpowiednio zamocować. Kilka godzin pracy + 2 soczewki używane po jakieś 50zł, tylko trzeba pamiętac o tym żeby soczewki te były porzadne i do świateł mijania (przykładowo z nissana primery p11.144)
2. jeśli reflektory mają szkła z wytłoczeniami nadającymi kształt słupowi światła, trzeba te wytłoczenia zlikwidowac poprzez spolerowanie na gładko. Mając takie gładkie, spolerowane szkła można zrobić tak jak w punkcie1.
3. Jeszcze inna możliwość to jesli między odbłyśnikiem a gładkim szkłem znajduje się wkładka z wytłoczeniami, która można po prostu wyjąć i postąpić jak w punkcie 1. Jest to często stosowane w citroenach xm.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob wrz 30, 2006 6:58 am

lampy w WJ są zespolone i nierozbieralne, wiec trzeba je wymienić w całości. Ale bez jaj, można kupić używane, mnie komplet kosztował jakieś 1000 zł na allegro i jedyną ich wadą jest takie nieestetycze zmatowienie w dwóch punktach. Za oszczędność takiej kasy jestem w stanie to przeżyć ;) No i lampa jest pożądna, oryginalna, a nie jakieś motanie.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob wrz 30, 2006 7:33 am

wszystkie lampy sa rozbieralne :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » sob wrz 30, 2006 11:07 am

A ja popieram Bartka 4,7 po kiego pchac sie w koszta ?? sam jezdzilem 3 lata pontiakiem trans sportem z lampami usa i spoko bylo a zrobilem nim ze 150 tyś km. :)2
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » sob wrz 30, 2006 1:18 pm

dokładnie, wszystkie lampy sa rozbieralne i można je przerabiać.
Ja nie polecam stosowania lamp symetrycznych ponieważ rażą one bardziej innych użytkjowników dróg niż lampy asymetryczne

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » sob wrz 30, 2006 2:28 pm

A co na to przepisy ?!
Przód wiadomo , powinny być asymetryczne , a tył czerwony może być , czy musi być zółty ?
zibi
WK 4X4 LAREDO

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » sob wrz 30, 2006 10:05 pm

tył musi mieć czerwone światło główne
czerwone światło stopu z trzecim środkowym
podwójne czerwone ( dwa żarniki) przeciwmgielne wystarczy jedno z lewej
pomaranczowe migacze
i conajmniej jedno białe cofania z prawej

przód asymetryczne swiatła mijania i drogowe
białe światła pozycyjne (mogą być dodatkowe)
obrysówki mogą być w dowolnym kolorze
a najgustowniejsze moim zdaniem są migające kolorowe zdjete z choinki w supermarkecie :)21
długi może więcej

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob wrz 30, 2006 10:55 pm

edox pisze:A ja popieram Bartka 4,7 po kiego pchac sie w koszta ?? sam jezdzilem 3 lata pontiakiem trans sportem z lampami usa i spoko bylo a zrobilem nim ze 150 tyś km. :)2
pewnie najlepiej kupic bryke za 50-100tys zl i zaoszczedzic z 2tys zl
bo zal wydac by byc zgodznie z prawem i innych nie oslepiac
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » ndz paź 01, 2006 10:00 am

Witam! Tak się składa że dla mnie również jest to aktualny temat ponieważ przedwczoraj odebrałem z portu w Niemczech jeepa liberty opchodzącego z US, tak więc oczywiście posiada światła amerykańskie. W międzyczasie dowiadywałem się o koszty dostosowania świateł. Oryginalne lampy przednie zakupione w serwisie to łączny koszt 2600pln, przeróbka świateł przez profesjonalną firmę polegająca na wymianie soczewek to koszt 800pln za 2 reflektory, no i taką operację mam zamiar wykonać. Przy okazji podaję patent na dojechanie do domu na oryginalnych amerykańskich blachach! :wink: Trzeba posiadać ubezpieczenie na przejazd przez Niemcy plus tablice czasowe (żółte) których wogóle nie zakładałem, miałem je w aucie (koszt ubezp. i tablic to 100 euro) i dalej ubezpieczenie polskie (OC) ważne od granicy, które można zrobić na dowolne blachy, później po przerejestrowaniu auta zmienia się tylko numery w polisie ubezpieczeniowej. Robiłem tak po raz pierwszy ale wystko poszło gładko! :D
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » ndz paź 01, 2006 12:02 pm

Biedne te amikoskie syny bujaja sie po tej ameryce i oslepiaja sie nawzajem jak cholera !! bo nie wymyslili jeszcze te amerykanskie naukowcy z NASA normalnych asymetrycznych swiatelek !! TAK ?? ?? ??
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » ndz paź 01, 2006 12:19 pm

takie robienie problemow na sile
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
mercg280ge
Posty: 1557
Rejestracja: sob kwie 12, 2003 9:25 pm
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
Kontaktowanie:

Post autor: mercg280ge » ndz paź 01, 2006 3:30 pm

pancziki pisze:....

przód asymetryczne swiatła mijania i drogowe
białe światła pozycyjne (mogą być dodatkowe)
..... :)21
jak sobie poradziles z przednimi lampami w ramie ?

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » ndz paź 01, 2006 8:01 pm

zostawiłem tak jak jest
mam plana wstawić soczewki ale to nie jest artykuł pierwszej potrzeby
długi może więcej

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz paź 01, 2006 8:03 pm

edox pisze:Biedne te amikoskie syny bujaja sie po tej ameryce i oslepiaja sie nawzajem jak cholera !! bo nie wymyslili jeszcze te amerykanskie naukowcy z NASA normalnych asymetrycznych swiatelek !! TAK ?? ?? ??
tak sobie to tlumacz a przy malej stluczce nie zycze ci zeby ktos byl bystry i wezwal policje ze miales oswietlenie nie zgodne z przepisami bo z ubezpieczenia nici

no ale jak sie zaoszczedzilo juz 2tys zl to co tam :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » ndz paź 01, 2006 8:23 pm

edox pisze:Biedne te amikoskie syny bujaja sie po tej ameryce i oslepiaja sie nawzajem jak cholera !! bo nie wymyslili jeszcze te amerykanskie naukowcy z NASA normalnych asymetrycznych swiatelek !! TAK ?? ?? ??
gdybys wiedział jak szeroka jest standardowa amerykańska droga i co za tym idzie, w jakiej odległości mijają się samochody, nie pisałbys takich bzdur. Poza tym stosowane tam żarówki sa słabsze.
a problem to bedzie jak zabijesz niedoświetlonego rowerzystę bo go po prostu za późno zobaczysz, bo w słabych w dodatku symetrycznych światłach masz gorsze pole widzenia z prawej strony, niż przy światłach asymetrycznych. Jednak oczywiste sprawy nie sa oczywiste dla każdego.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 01, 2006 8:39 pm

Nie no panowie, spokojnie. Moim zdaniem światła symetryczne są ok i nie mówmy, że od razu jest to jak próba zabójstwa. Niemniej jednak prawo jest jakie jest, i jak policzyłem sobie koszty łapówek dla dignostów, potencjalne mandaty i czynnik tego, że ciągle będę miał ten problem nie załatwiony to wolałem to zrobić raz a pożądnie.
Ps. może ktoś chce kupić lampy USA? :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » ndz paź 01, 2006 9:02 pm

mendi ;) jak zrobisz parę ładnych kilometrów nocą po naszych drogach z wąskimi poboczami, słabo oświetlonymi lub wcale nie oświetlonymi pieszymi i rowerzystami, pijakami zataczającymi się na ulice itp to zmienisz zdanie że słabe i symetryczne swiatła są ok.
nie przeinaczaj. Choć z drugiej strony jak nazwac kogoś kto dobrowolnie i świadomie rezygnuje z elementu wyraźnie zwiększającego bezpieczeństwo pieszych, tylko po to żeby zaoszczędzić kilkaset zł na lampach zgodnych z przepisami? no powiedzmy że osobą lekkomyslną i "oszczędną" żeby nikt sie nie pogniewał :lol:

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » pn paź 02, 2006 8:26 am

cornholio78 widze ze masz wielolrtnir doswiadczenie w:
1) jazda po amerykanskich drogach
2) jazda z symetrycznymi swiatlami
bo wypowiadasz sie jak znawca tematu, a moze jestes konstruktorem lamp asymetrycznych, lub projektowales roud66??
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » pn paź 02, 2006 8:34 am

przez telefon tez nie mozna w aucie rozmawiac bo to rozprasza kase na koncie importera zestawow glosno mowiacych zasiadajacego w sejmie RP (zreszto)
i wypowiadajacego sie jakie to strasznie lekkomyslne, jak mozna lykac takie bzdety ??
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » pn paź 02, 2006 10:56 am

Żeby wiedzieć że drogi w USA są sporo szersze, nie trzeba mieć z nimi wieloletniego doświadczenia - wystarczy zobaczyć takie drogi lub przeczytać pewne przepisy.
Co do jazdy z lampami asymetrycznymi - mam spore doświadczenie jako kierowca i często jeźdżę wieczorami po drogach po których chodzą piesi. Mam porównanie bo jeździłem wieloma autami i zdążyłem juz docenic dobre światła, zwłaszcza te które doświetlają pobocze. Jeśli nie zdążyłeś docenić świateł asymetrycznych na naszych drogach to chyba nie masz doświadczenia w jeździe wieczorami lub nocą.

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » pn paź 02, 2006 12:50 pm

który to gamoń nie widzi w symetrycznych światłach pobocza??
to niech idzie do lekarza .. od oczu :)21
długi może więcej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości