Strona 1 z 3
światła USA a Europa w WJ?
: pt wrz 29, 2006 5:23 am
autor: kamol
witam wszystkich!
ponawiam post z działu elektryka... bo nie wiem czy wszyscy jeepowcy tam zaglądaja a może ktoś mi pomże

... więc: mam WJ 2004 wersji USA i jak wiadomo sa tam inne światełka i zarazem inaczej świecoąco-migajace... a moje pytanko to czy ktoś już przerabiał przód bo tylko o to mi chodzi na Europę? bo nie podejrzewam że jest to tylko kwestia wypięcia na wtyczkach i wpięcia choćby ze względu na kierunki, obrysy i postojowe, a może łatwiej y było wsadzić kseny? proszę o porady i sugestie... z góry dzięki.
: pt wrz 29, 2006 7:13 am
autor: PKi
Najlepjej było by do seriwisu uderzyć i przepytać, bo oni czasem mają takie przeróbki. Przypuszczam że zmiana lamp plus zmiana konfiguracji komputera czy jakiejś tam zworki.
: pt wrz 29, 2006 7:14 pm
autor: Bartek 4.7
A po kiego chcesz zmieniać te światła?
Lampa przednia nowa to coś ok 2.000 zyli
Dodatkowo mieszanie w elektryce, no i ewentualnie wiercenie otworów na przednich błotnikach na kierunki boczne!!
Ja, tzn obecnie moja siostra jeździ WJ z hamerykanckimi lampami.
Mało tego.
Jak miałem dzwon i jedna z lamp była do wymiany, to ściągali mi spacjalnie z USA oryginał, bo konwersja na wersję europejską jakoś mi się nie widziała.
Konwersja WJ na WG to trochę jak walka z wiatrakami. Jest możliwa, ale czy werta swej ceny?? (czas, nerwy, pieniądze)
: pt wrz 29, 2006 9:36 pm
autor: danielpoz
500zl jedna lampa to chyba nie duzo
: pt wrz 29, 2006 10:22 pm
autor: cornholio78
z tego co wiem trzeba przerobić z lekka instalację żeby kierunki nie świeciły się cały czas i ewentualnie zlikwidować obrysówki. Co do reflektorów przednich - jeśli nie posiadają blendy regulowanej zaleznie od potrzeb (a pewnie nie posiadają) to trzeba je przerobic lub wymienić na świecace asymetrycznie. Wedlug mnie, tanio i dobrze można zrobić tak:
1. jeśli szkła sa gładkie i sa tam stanadardowe odbłysniki, to należy te odbłysniki zaczernić i wewnątrz umocować soczewki które świecą niesymetrycznie i są oczywiście przystosowane na gładkie szkła. Trzeba sprawdzić jakiej wielkości soczewki najlepiej pasują i je odpowiednio zamocować. Kilka godzin pracy + 2 soczewki używane po jakieś 50zł, tylko trzeba pamiętac o tym żeby soczewki te były porzadne i do świateł mijania (przykładowo z nissana primery p11.144)
2. jeśli reflektory mają szkła z wytłoczeniami nadającymi kształt słupowi światła, trzeba te wytłoczenia zlikwidowac poprzez spolerowanie na gładko. Mając takie gładkie, spolerowane szkła można zrobić tak jak w punkcie1.
3. Jeszcze inna możliwość to jesli między odbłyśnikiem a gładkim szkłem znajduje się wkładka z wytłoczeniami, która można po prostu wyjąć i postąpić jak w punkcie 1. Jest to często stosowane w citroenach xm.
: sob wrz 30, 2006 6:58 am
autor: mendelmax
lampy w WJ są zespolone i nierozbieralne, wiec trzeba je wymienić w całości. Ale bez jaj, można kupić używane, mnie komplet kosztował jakieś 1000 zł na allegro i jedyną ich wadą jest takie nieestetycze zmatowienie w dwóch punktach. Za oszczędność takiej kasy jestem w stanie to przeżyć

No i lampa jest pożądna, oryginalna, a nie jakieś motanie.
: sob wrz 30, 2006 7:33 am
autor: danielpoz
wszystkie lampy sa rozbieralne

: sob wrz 30, 2006 11:07 am
autor: edox
A ja popieram Bartka 4,7 po kiego pchac sie w koszta

sam jezdzilem 3 lata pontiakiem trans sportem z lampami usa i spoko bylo a zrobilem nim ze 150 tyś km.

: sob wrz 30, 2006 1:18 pm
autor: cornholio78
dokładnie, wszystkie lampy sa rozbieralne i można je przerabiać.
Ja nie polecam stosowania lamp symetrycznych ponieważ rażą one bardziej innych użytkjowników dróg niż lampy asymetryczne
: sob wrz 30, 2006 2:28 pm
autor: zibii
A co na to przepisy ?!
Przód wiadomo , powinny być asymetryczne , a tył czerwony może być , czy musi być zółty ?
: sob wrz 30, 2006 10:05 pm
autor: pancziki
tył musi mieć czerwone światło główne
czerwone światło stopu z trzecim środkowym
podwójne czerwone ( dwa żarniki) przeciwmgielne wystarczy jedno z lewej
pomaranczowe migacze
i conajmniej jedno białe cofania z prawej
przód asymetryczne swiatła mijania i drogowe
białe światła pozycyjne (mogą być dodatkowe)
obrysówki mogą być w dowolnym kolorze
a najgustowniejsze moim zdaniem są migające kolorowe zdjete z choinki w supermarkecie

: sob wrz 30, 2006 10:55 pm
autor: danielpoz
edox pisze:A ja popieram Bartka 4,7 po kiego pchac sie w koszta

sam jezdzilem 3 lata pontiakiem trans sportem z lampami usa i spoko bylo a zrobilem nim ze 150 tyś km.

pewnie najlepiej kupic bryke za 50-100tys zl i zaoszczedzic z 2tys zl
bo zal wydac by byc zgodznie z prawem i innych nie oslepiac
: ndz paź 01, 2006 10:00 am
autor: TTom
Witam! Tak się składa że dla mnie również jest to aktualny temat ponieważ przedwczoraj odebrałem z portu w Niemczech jeepa liberty opchodzącego z US, tak więc oczywiście posiada światła amerykańskie. W międzyczasie dowiadywałem się o koszty dostosowania świateł. Oryginalne lampy przednie zakupione w serwisie to łączny koszt 2600pln, przeróbka świateł przez profesjonalną firmę polegająca na wymianie soczewek to koszt 800pln za 2 reflektory, no i taką operację mam zamiar wykonać. Przy okazji podaję patent na dojechanie do domu na oryginalnych amerykańskich blachach!

Trzeba posiadać ubezpieczenie na przejazd przez Niemcy plus tablice czasowe (żółte) których wogóle nie zakładałem, miałem je w aucie (koszt ubezp. i tablic to 100 euro) i dalej ubezpieczenie polskie (OC) ważne od granicy, które można zrobić na dowolne blachy, później po przerejestrowaniu auta zmienia się tylko numery w polisie ubezpieczeniowej. Robiłem tak po raz pierwszy ale wystko poszło gładko!

: ndz paź 01, 2006 12:02 pm
autor: edox
: ndz paź 01, 2006 12:19 pm
autor: edox
takie robienie problemow na sile
: ndz paź 01, 2006 3:30 pm
autor: mercg280ge
pancziki pisze:....
przód asymetryczne swiatła mijania i drogowe
białe światła pozycyjne (mogą być dodatkowe)
.....

jak sobie poradziles z przednimi lampami w ramie ?
: ndz paź 01, 2006 8:01 pm
autor: pancziki
zostawiłem tak jak jest
mam plana wstawić soczewki ale to nie jest artykuł pierwszej potrzeby
: ndz paź 01, 2006 8:03 pm
autor: danielpoz
tak sobie to tlumacz a przy malej stluczce nie zycze ci zeby ktos byl bystry i wezwal policje ze miales oswietlenie nie zgodne z przepisami bo z ubezpieczenia nici
no ale jak sie zaoszczedzilo juz 2tys zl to co tam

: ndz paź 01, 2006 8:23 pm
autor: cornholio78
gdybys wiedział jak szeroka jest standardowa amerykańska droga i co za tym idzie, w jakiej odległości mijają się samochody, nie pisałbys takich bzdur. Poza tym stosowane tam żarówki sa słabsze.
a problem to bedzie jak zabijesz niedoświetlonego rowerzystę bo go po prostu za późno zobaczysz, bo w słabych w dodatku symetrycznych światłach masz gorsze pole widzenia z prawej strony, niż przy światłach asymetrycznych. Jednak oczywiste sprawy nie sa oczywiste dla każdego.
: ndz paź 01, 2006 8:39 pm
autor: mendelmax
Nie no panowie, spokojnie. Moim zdaniem światła symetryczne są ok i nie mówmy, że od razu jest to jak próba zabójstwa. Niemniej jednak prawo jest jakie jest, i jak policzyłem sobie koszty łapówek dla dignostów, potencjalne mandaty i czynnik tego, że ciągle będę miał ten problem nie załatwiony to wolałem to zrobić raz a pożądnie.
Ps. może ktoś chce kupić lampy USA?

: ndz paź 01, 2006 9:02 pm
autor: cornholio78
mendi

jak zrobisz parę ładnych kilometrów nocą po naszych drogach z wąskimi poboczami, słabo oświetlonymi lub wcale nie oświetlonymi pieszymi i rowerzystami, pijakami zataczającymi się na ulice itp to zmienisz zdanie że słabe i symetryczne swiatła są ok.
nie przeinaczaj. Choć z drugiej strony jak nazwac kogoś kto dobrowolnie i świadomie rezygnuje z elementu wyraźnie zwiększającego bezpieczeństwo pieszych, tylko po to żeby zaoszczędzić kilkaset zł na lampach zgodnych z przepisami? no powiedzmy że osobą lekkomyslną i "oszczędną" żeby nikt sie nie pogniewał

: pn paź 02, 2006 8:26 am
autor: edox
cornholio78 widze ze masz wielolrtnir doswiadczenie w:
1) jazda po amerykanskich drogach
2) jazda z symetrycznymi swiatlami
bo wypowiadasz sie jak znawca tematu, a moze jestes konstruktorem lamp asymetrycznych, lub projektowales roud66??
: pn paź 02, 2006 8:34 am
autor: edox
przez telefon tez nie mozna w aucie rozmawiac bo to rozprasza kase na koncie importera zestawow glosno mowiacych zasiadajacego w sejmie RP (zreszto)
i wypowiadajacego sie jakie to strasznie lekkomyslne, jak mozna lykac takie bzdety

: pn paź 02, 2006 10:56 am
autor: cornholio78
Żeby wiedzieć że drogi w USA są sporo szersze, nie trzeba mieć z nimi wieloletniego doświadczenia - wystarczy zobaczyć takie drogi lub przeczytać pewne przepisy.
Co do jazdy z lampami asymetrycznymi - mam spore doświadczenie jako kierowca i często jeźdżę wieczorami po drogach po których chodzą piesi. Mam porównanie bo jeździłem wieloma autami i zdążyłem juz docenic dobre światła, zwłaszcza te które doświetlają pobocze. Jeśli nie zdążyłeś docenić świateł asymetrycznych na naszych drogach to chyba nie masz doświadczenia w jeździe wieczorami lub nocą.
: pn paź 02, 2006 12:50 pm
autor: pancziki
który to gamoń nie widzi w symetrycznych światłach pobocza??
to niech idzie do lekarza .. od oczu
