kupilem Granda. Nie mialem szans.

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
horn3t
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 2:55 pm
Lokalizacja: Łomianki

kupilem Granda. Nie mialem szans.

Post autor: horn3t » pn paź 02, 2006 9:48 am

Witam na Tym forum. W zeszlym tygodniu postanowilem sprzedac jadna ze swoich vitar (long 2.0 v6), bo okazala sie troszke za mala dla mojej rodzinki. Zaczalem rozgladac sie za sluszniejszych rozmiarow 4x4 i pojechalem zobaczyc Jeepa Grand Cherokee 4.0 z 97 r (import Szwajcarja oczywiscie). Stal sobie w Garwolinie. Wsiadlem zeby sie przejechac i.... zupelnie stracilem glowe (matko jedyna !!!, boszz !!!, co sie dzieje !!!).
Poprostu go kupilem :)22 :)22 :)22 . Do tej pory nie wiem jak to sie stalo. W zasadzie bez oglądania. NIE MIALEM SZANS.
Jedyne co mogę powiedziec: wszystkie samochody, ktorymi jezdzilem do tej pory - to taczki.
Po kupnie i ochlonieciu zaczalem ogladac samochod. Tu oczywiscie rodza sie pytania i czai sie strach :roll:
- silnik na wolnych obrotach tak jakby przerywal co chwila nim lekko szarpnie.
- przy dodawaniu gazu wkreca sie z niskich obrotow jakby nie na wszystkich cylindrach (jakby pojezdzil troche po wodzie- dudududud odglos paszcza)
- na wyzszych obrotach pracuje ladnie i rowno.
- sciaga go w prawo i prawa przednia opona jest bardziej zjechana.
- postanowilem wkoncu sprawdzic reduktor (skrzynia quadra track, czy jakos tak) i .... niemile sgrzytniecie przy zalaczaniu (jakbym probowal wrzucic wsteczny bez sprzegla, albo synchronizacji). Za drugim razem wchodzi cichutko. Na reduktorze jedzie ladnie i nic zlego nie slychac .
- tlumik jest caly pordzewialy i wydaje mi sie, ze nieszczelny.
Poza tym :)22 :)22 :)22
Bardzo prosze o slowa otuchy i moze jakies rady ????
(forum przetrzepalem dosc dobrze jedno i drugie, bede go dzisiaj "kluczykowal").
Dzis w nocy zona obudzila mnie, zebym poszedl przykryc nasza mala coreczke. Poszedlem, wrocilem i zona pyta, czy wszystko w porzadku. A ja jej odpowiedzialem "jeep". Ona pyta o co mi chodzi - a ja na to "jeszcze jeden jeep". Ja tego nie pamietam.... ale chyba cos mnie jeeplo.
Ostatnio zmieniony pn paź 02, 2006 10:05 am przez horn3t, łącznie zmieniany 1 raz.
Vitara 91 > Jeep XJ 97 > Patrol Y61 98
+ Honda Africa Twin.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn paź 02, 2006 9:54 am

heh, jak na świadomego użytkownika to wielki entuzjazm :)21

obroty mają być równe - trza szukać, świece, aparat, itd itd
zgrzyt przy przełączaniu - norma
ściąganie - geometria z dupy (diagnosta powie dlaczego :)21 )

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Re: kupilem Granda. Nie mialem szans.

Post autor: Bartas » pn paź 02, 2006 9:54 am

horn3t pisze:Bardzo prosze o slowa otuchy i moze jakies rady ????...


.... ale chyba cos mnie jeeplo.
tak zdecydowanie jeepło cię :)21
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
horn3t
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 2:55 pm
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: horn3t » pn paź 02, 2006 10:01 am

obroty mają być równe - trza szukać, świece, aparat, itd itd
zgrzyt przy przełączaniu - norma
- ufff - faktycznie planowalem rozpoczac od wymiany swiec, kabli itp.


ściąganie - geometria z dupy (diagnosta powie dlaczego )
.... a ja ciagle mam nadzieje ze nie byl bity 8)

tak zdecydowanie jeepło cię
.... dziekuje - jestem wzruszony :)18
Vitara 91 > Jeep XJ 97 > Patrol Y61 98
+ Honda Africa Twin.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn paź 02, 2006 10:02 am

eee z tym ściagniem to niekoniecznie poprzystankowa przeszłość
sprawdź zawieszenie i układ kierowniczy i wszystkiego się dowiesz

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pn paź 02, 2006 7:04 pm

Z tym ścinaniem prawej to nie żaden dramat - po pierwsze geometria - i niestety w wawie masz może dwa miejsca, gdzie to zrobią tak jak powinno być zrobione, no i może jeszcze sworzeń góra/dól ale to nie są duże koszta, jak zresztą większość gratów jak wiesz gdzie kupować :D
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » pn paź 02, 2006 7:07 pm

napisz w jaki sposób jest zjechana ta prawa opona.
to czy jest właściwe ciśnienie i czy nie jest uszkodzona pewnie sprawdziłeś.
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
horn3t
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 2:55 pm
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: horn3t » pn paź 02, 2006 10:00 pm

oponkee lookne rano i opisze. Dzieki.
Mel - mozesz mi podeslac gdzie ta geometria ? Juz troche poczytalem (na forum jednym i drugim) - ale wiedzy nigdy za duzo.
Tlumik okazal sie ok (tlumikowiec w Lomiankach - uczciwy facet i chyba widzial juz jeepa).
Nierowna praca na wolnych obrotach - wszystko jasne: otworzylem maske wieczorem, a tam dyskoteka. Iskry skacza po silniku. Kable wysokiego napiecia sa popekane w kilku miejscach - nie widac tego bylo w dzien (nawet jak czyscilem kable).
Chce szybko kupic komplet - widzialem ze dwie oferty na allegro (ok 150, lub 90 pln same kable, ewentualnie 150 w komplecie ze swiecami). Moze gdzies w Warszawie dostanę bez czekania na przesyłkę ? A może to kiepskiej jakości graty ?
Vitara 91 > Jeep XJ 97 > Patrol Y61 98
+ Honda Africa Twin.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » wt paź 03, 2006 6:56 am

Jak krzywo przyspawali mocowanie wachacza do mostu po wypadku to będzie ściągać. :)21
Jest to imonujące jakie uszkodzenia potrafią polscy mechanicy wyprowadzić tak aby trafiło dopiero kupującego.

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » wt paź 03, 2006 8:15 am

poszło na pw - serwis też polecam, ale niestety ostatnio brać jeepowa się powiększa, w związku z czym terminy zapisów ulegają wydłużeniu.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt paź 03, 2006 8:43 am

eee, moze ja sie nie znam i jepa oglądalem tylko przez chwile z siedzenia pasazera - ale czy dany jep nie ma aby zależnego zawieszenia z przodu, znaczy jedynie slusznego sztywnego mosta? :)

bo ja tak w kwestii sciągania w prawo lub lewo - sciagac od ukladu kierowniczego badz zawieszenia to moze auto z niezaleznym zawieszeniem z przodu, bądz nie przymierzajac pardon - osobowka, ale na zaleznym zawieszeniu sciaganie w ktorakolwiek strone to moze powodowac tylko łapanie zacisku hamulcowego... rozbieznosc lub zbieznosc bedzie powodowala tylko symetryczne darcie opon :(

oczywiscie jezeli auto jest po strzale i nieudolnie wyremontowane to cuda sie moga dziac jak najbardziej :wink:

seb
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » wt paź 03, 2006 8:47 am

sebastian dziurdzik pisze: bo ja tak w kwestii sciągania w prawo lub lewo - sciagac od ukladu kierowniczego badz zawieszenia to moze auto z niezaleznym zawieszeniem z przodu, bądz nie przymierzajac pardon - osobowka, ale na zaleznym zawieszeniu sciaganie w ktorakolwiek strone to moze powodowac tylko łapanie zacisku hamulcowego... rozbieznosc lub zbieznosc bedzie powodowala tylko symetryczne darcie opon :(

oczywiscie jezeli auto jest po strzale i nieudolnie wyremontowane to cuda sie moga dziac jak najbardziej :wink:
Trzeba się upewnić, że most "skosem" nie jeździ ;)
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt paź 03, 2006 9:06 am

no pewno jezdzi jak sciaga... sprawdzic nalezy, czy pochwa nie krzywa - ale to wyjdzie u geometrow 8)

seb
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt paź 03, 2006 10:43 am

nie tylko
wywalony swożeń, wyprzedzenie (regulowane na wachaczu), walnięta końcówka lub źle ustawiona zbiezność..

ściganie nie musi być wynikiem przekoszenia podłużnic

Awatar użytkownika
horn3t
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 2:55 pm
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: horn3t » wt paź 03, 2006 11:04 am

no i tego sie bede trzmac !! 8)
Vitara 91 > Jeep XJ 97 > Patrol Y61 98
+ Honda Africa Twin.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt paź 03, 2006 12:39 pm

Mroczny pisze:nie tylko
wywalony swożeń, wyprzedzenie (regulowane na wachaczu), walnięta końcówka lub źle ustawiona zbiezność..

ściganie nie musi być wynikiem przekoszenia podłużnic
Ty, Mroczny - a co to "swożeń" i "wachacz" ?? :wink:
to w jepie są sworznie, nie ma łozysk na zwrotnicy ?

dalej twierdze, ze walnieta koncowka lub zle ustawiona zbieznosc nie ma prawa powodowac sciagania w jedna strone w zaleznym zawieszeniu...

seb
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » wt paź 03, 2006 1:59 pm

boris.blank pisze:Jest to imonujące jakie uszkodzenia potrafią polscy mechanicy wyprowadzić tak aby trafiło dopiero kupującego.
to fakt, byla nawet na ten temat dosyc obszerna dyskusja na jeep.org.pl
LRD3

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt paź 03, 2006 2:29 pm

sebastian dziurdzik pisze:
Mroczny pisze:nie tylko
wywalony swożeń, wyprzedzenie (regulowane na wachaczu), walnięta końcówka lub źle ustawiona zbiezność..

ściganie nie musi być wynikiem przekoszenia podłużnic
Ty, Mroczny - a co to "swożeń" i "wachacz" ?? :wink:
to w jepie są sworznie, nie ma łozysk na zwrotnicy ?

dalej twierdze, ze walnieta koncowka lub zle ustawiona zbieznosc nie ma prawa powodowac sciagania w jedna strone w zaleznym zawieszeniu...

seb
ma wahacze - 4 nawet (i na dolnych się reguluje wyprzedzenie)
a łożysk zwrotnicy niet - są sworznie (i się wybijają, i zmienia się kąt pochylenia i ścina opony i ściąga)
:)21
Ostatnio zmieniony czw paź 05, 2006 10:30 am przez Mroczny, łącznie zmieniany 1 raz.

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » wt paź 03, 2006 4:59 pm

Sebastian - w moim przypadku wywalony sworzeń góra i dół był odpowiedzialny za ścięcie prawej opony po zewnętrznej - i tyle, więc pojedzie na geometrię - zobaczą czy wszystko hula, optycznie przypomina fabrykę i nie ma luzów uniemozliwiających wykonanie regulacji - sprawdzą wszystko i będzie wiedział czy to dzwon , czy bzdet. Jak pojedzie tam gdzie ma jechać to jak się okaże, że coś jest nie halo - to nie powinien dwa razy płacić. Naprawi to skończą.
Inaczej się nie da , a ja już nie raz i nie dwa widziałem speców co w jeepie nie potrafili luzów wykryć choć nie trzeba było ich szukać, bo czuć było jak cholera.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
horn3t
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 2:55 pm
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: horn3t » wt paź 03, 2006 9:08 pm

moja prawa opona tez jest zjechana od zewnetrznej. Zobaczymy.
Vitara 91 > Jeep XJ 97 > Patrol Y61 98
+ Honda Africa Twin.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw paź 05, 2006 10:13 am

Mroczny pisze:
ma wachacze - 4 nawet (i na dolnych się reguluje wyprzedzenie)
a łożysk zwrotnicy niet - są swożnie (i się wybijają, i zmienia się kąt pochylenia i ścina opony i ściąga)
:)21
dlugo chyba nad tym konstruktory mysleli - nie dosc, ze 4 wahacze (a nie drążki?) to jeszcze sworznie, hehe :wink:
zycze zatem tylko wywalonego sworznia! 8)

seb
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw paź 05, 2006 10:22 am

to najlepsze w tym zawieszeniu - 4 wahacze, 4 sworznie, panhard - sporo elementów na których może pojawić się luz :)21
Ostatnio zmieniony czw paź 05, 2006 10:29 am przez Mroczny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw paź 05, 2006 10:26 am

Ty jestes niereformowalny z tymi "wachaczami" i "swożniami"
:lol: :lol: :lol:
obiecuję już nie poprawiac :wink:

seb
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw paź 05, 2006 10:29 am

fakt- tych dwóch słów nigdy przenigdy nie nauczę się pisać. sorry, zaraz poprawiam*

*co i tak nie oznacza, że się czegoś nauczę

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw paź 05, 2006 10:34 am

ale panharda pisałeś dobrze :)21

EOT
robok rzępoli w harapuciu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości