ZJ- rady co i jak ze zmina napedu na skrzyni Quadra-Trac

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

plemnik193
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn paź 16, 2006 7:48 pm
Lokalizacja: Będzin

ZJ- rady co i jak ze zmina napedu na skrzyni Quadra-Trac

Post autor: plemnik193 » pn paź 16, 2006 8:04 pm

Witam!!
jakis tydzien temu dolączylem do szczesliwych posiadaczy ZJ. i mam pytanie dotyczace Quadra-Trac'a. kiedy i jak i w jakich warunkach zmieniać z full time na low o ile dobrze rozkodowałem ten skrót(pewnosci nie mam). wiem ze na forum jest troche o tym ale to chyb a z 3 dni czytania wiec powoli bede sie zagłebiał, a poki co jesli ktos byłby w stanie szybki kurs mi napias byłbym wdzieczny:)
pozdrawiam!!

plemnik193
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn paź 16, 2006 7:48 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: plemnik193 » pn paź 16, 2006 8:08 pm

na reduktorye Quadra-Trac*:)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn paź 16, 2006 9:46 pm

reduktor to dodatkowa skrzynia biegów redukująca przelożenie 2.72 raza. Wrzucasz w sytuacji gdy potrzebujesz w terenie dodatkowej mocy napędowej. Trochę też zależy od rocznika twojego ZJ, bo do 96 zapinając 4lo tylko redukujesz przełożenie, po 96 jeszcze dopinasz na sztywno przedni napęd.
Ogólnie tak czy siak używasz w terenie. Zatrzymujesz się, skrzynia biegów na N i szybkim ruchem ciągniesz wajchę.
Miłej zabawy :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

plemnik193
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn paź 16, 2006 7:48 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: plemnik193 » pn paź 16, 2006 10:02 pm

rocznik 98'. dzieki za rade jutro pojade na halde za domem i zobaczymy co to bedzie:) a moze jakies rady na zime?

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn paź 16, 2006 10:08 pm

rady na zimę?
a) nie dodawaj za ostro gazu w zakrętach, dopóki się nie nauczysz wyczuwania dopinania przodu (szybko przychodzi :)2 )
b) to że fajnie przyspiesza, nie znaczy, że tak samo hamuje
c) spraw sobie dobre zimówki
d) gdy widzisz że przejazd jest trudny- głęboki śnieg itd- od razu przed przeszkodą zapinaj reduktor. Da ci to napęd 4x4 i duuużo dodatkowej sily pociągowej.
e) wiele przeszkód śliskich pokonuje się na pełnym bucie, a że prawie napewno masz 5.2, to jest co butować :)
f) baw się dobrze :wink:
I najlepsza rada jaką ci mogę dać, przeglądaj forum, zarówno to, jak i jeep.org.pl. Znajdziesz tam wiele cennych rad :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

plemnik193
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn paź 16, 2006 7:48 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: plemnik193 » pn paź 16, 2006 10:17 pm

dzieki dzieki:)
mam 4.0, ale jak na pierwsze takie auto to mysle ze raczej mi wystarczy, a forum przegladam, ale chodzilo mi o male streszczenie, za co jeszcze raz dzieki :)2 a do reszty powoli bede dochodzil mam nadzieje:)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn paź 16, 2006 10:35 pm

4.0 też jest git maszyna :)2
Dużo radochy życzę :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » wt paź 17, 2006 11:26 am

mendelmax pisze:...po 96 jeszcze dopinasz na sztywno przedni napęd.
Ogólnie tak czy siak używasz w terenie. Zatrzymujesz się, skrzynia biegów na N i szybkim ruchem ciągniesz wajchę.
Miłej zabawy :)2

Czyli jak jest w ZJ przed 96r. Cały czas jest na sztywno zapięty przedni napęd??
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt paź 17, 2006 2:51 pm

Nie do końca- jest cały czas napęd 4x4 z mechanizmem różnicowym międzyosiowym blokowanym wiskozą, nie na sztywno (nie pojeździłbyś sobie po asfalcie za bardzo ;) ). Wydaje mi się, że wlaśnie 1996 był punktem przełomu. Najlepiej wejść pod auto i sprawdzić, czy skrzynka 249 czy 249OD.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości