Strona 1 z 1

ZJ- rady co i jak ze zmina napedu na skrzyni Quadra-Trac

: pn paź 16, 2006 8:04 pm
autor: plemnik193
Witam!!
jakis tydzien temu dolączylem do szczesliwych posiadaczy ZJ. i mam pytanie dotyczace Quadra-Trac'a. kiedy i jak i w jakich warunkach zmieniać z full time na low o ile dobrze rozkodowałem ten skrót(pewnosci nie mam). wiem ze na forum jest troche o tym ale to chyb a z 3 dni czytania wiec powoli bede sie zagłebiał, a poki co jesli ktos byłby w stanie szybki kurs mi napias byłbym wdzieczny:)
pozdrawiam!!

: pn paź 16, 2006 8:08 pm
autor: plemnik193
na reduktorye Quadra-Trac*:)

: pn paź 16, 2006 9:46 pm
autor: mendelmax
reduktor to dodatkowa skrzynia biegów redukująca przelożenie 2.72 raza. Wrzucasz w sytuacji gdy potrzebujesz w terenie dodatkowej mocy napędowej. Trochę też zależy od rocznika twojego ZJ, bo do 96 zapinając 4lo tylko redukujesz przełożenie, po 96 jeszcze dopinasz na sztywno przedni napęd.
Ogólnie tak czy siak używasz w terenie. Zatrzymujesz się, skrzynia biegów na N i szybkim ruchem ciągniesz wajchę.
Miłej zabawy :)2

: pn paź 16, 2006 10:02 pm
autor: plemnik193
rocznik 98'. dzieki za rade jutro pojade na halde za domem i zobaczymy co to bedzie:) a moze jakies rady na zime?

: pn paź 16, 2006 10:08 pm
autor: mendelmax
rady na zimę?
a) nie dodawaj za ostro gazu w zakrętach, dopóki się nie nauczysz wyczuwania dopinania przodu (szybko przychodzi :)2 )
b) to że fajnie przyspiesza, nie znaczy, że tak samo hamuje
c) spraw sobie dobre zimówki
d) gdy widzisz że przejazd jest trudny- głęboki śnieg itd- od razu przed przeszkodą zapinaj reduktor. Da ci to napęd 4x4 i duuużo dodatkowej sily pociągowej.
e) wiele przeszkód śliskich pokonuje się na pełnym bucie, a że prawie napewno masz 5.2, to jest co butować :)
f) baw się dobrze :wink:
I najlepsza rada jaką ci mogę dać, przeglądaj forum, zarówno to, jak i jeep.org.pl. Znajdziesz tam wiele cennych rad :)2

: pn paź 16, 2006 10:17 pm
autor: plemnik193
dzieki dzieki:)
mam 4.0, ale jak na pierwsze takie auto to mysle ze raczej mi wystarczy, a forum przegladam, ale chodzilo mi o male streszczenie, za co jeszcze raz dzieki :)2 a do reszty powoli bede dochodzil mam nadzieje:)

: pn paź 16, 2006 10:35 pm
autor: mendelmax
4.0 też jest git maszyna :)2
Dużo radochy życzę :wink:

: wt paź 17, 2006 11:26 am
autor: Pawog2
mendelmax pisze:...po 96 jeszcze dopinasz na sztywno przedni napęd.
Ogólnie tak czy siak używasz w terenie. Zatrzymujesz się, skrzynia biegów na N i szybkim ruchem ciągniesz wajchę.
Miłej zabawy :)2

Czyli jak jest w ZJ przed 96r. Cały czas jest na sztywno zapięty przedni napęd??

: wt paź 17, 2006 2:51 pm
autor: mendelmax
Nie do końca- jest cały czas napęd 4x4 z mechanizmem różnicowym międzyosiowym blokowanym wiskozą, nie na sztywno (nie pojeździłbyś sobie po asfalcie za bardzo ;) ). Wydaje mi się, że wlaśnie 1996 był punktem przełomu. Najlepiej wejść pod auto i sprawdzić, czy skrzynka 249 czy 249OD.