Gdzie w ZJ zamontować szeklę z przodu

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Gdzie w ZJ zamontować szeklę z przodu

Post autor: Pawog2 » pn paź 16, 2006 11:31 pm

Jak w temacie. Dziś się utopiłem moim ZJ'em w zaoranym polu kolegi. Nie było jak podjechać traktorem od tyłu i wielki problem bo z przodu nie ma nic do szarpnięcia. Gdzie mogę zamontować szeklę. Od razu odpowiem że jeszcze nie dorosłem do metalowego zderzaka więc nie doradzajcie mi go kupić, nie interesują mnie też kły bo nie wydaje mi się to zbyt funkcjonalne.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt paź 17, 2006 7:02 am

szeklę montować do solidnego zaczepu przykręconego do podłużnic. :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » wt paź 17, 2006 8:58 am

Do podłużnic, czyli tak te lipne kły. Dzięki
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » wt paź 17, 2006 10:18 am

Mozesz zastosowac polsrodek czyli na fabryczne ucho zalozyc na stale szekle srednia i do niej podpinac kinetyk za pomoca szekli juz wiekszej. Ja tak mam od zeszlej zimy i robi :)2 Oczywiscie w przyszlosci mysle o czyms porzadniejszym, ale poki co w awaryjnych sytuacjach sprawdza sie bez zarzutu.

Obrazek
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » wt paź 17, 2006 10:36 am

tyle że ja nie mam żadnego nawet seryjnego ucha, do tej pory myślałem że Jeep ZJ nie miał przewidzianego miejsca do montarzu nawet seryjnego ucha
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » wt paź 17, 2006 11:18 am

myślałem nad montarzem szekli w miejscu gdzie mam złote orurowanie zamontowane ale nie wiem czy da radę za to szarpnąć bo to jest montarz w miejscu mocowania dolnej osłony chłodnicy. Mogłoby chyba ją wyrwać. :-?
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt paź 17, 2006 3:03 pm

jak nie chcesz uszkodzic auta albo kogoś zabić, to tylko montarz do podłużnic :)2 Sam mam z tym problem, bo nie mam zaczepów w WJ-cie, ale chyba zakupię na przód haki fabryczne, a na tył mocowanie na szeklę.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » wt paź 17, 2006 3:34 pm

Ale to jest paranoja żeby nie było haków w WJ my też niemamy , wiesz może jaki koszt takich haków oryginalnych ??
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » wt paź 17, 2006 5:07 pm

ale czemu akurat haki chcecie kupować?? Przecież o niebo lepsza jest jakaś gruba mocarna szekla.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt paź 17, 2006 5:33 pm

ale szekle do czegos musisz chuba podczepic prawda? :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt paź 17, 2006 5:37 pm

Szekla jest oczywiśce o niebo lepsza, ale z przodu w WJ strasznie trudno takie coś zmotać. Ostatnio to wnikliwie analizowałem. Da się, ale ciencko panie. Co innego z tyłu, tam to prosta sprawa. Dlatego na przód chyba nabędę haki, na tył zmotam coś na szeklę.
Inna sprawa, to że szekla umożliwia ciąganie się na drodze. I jeepem może kiedyś coś tam awaryjnie ciągnął będę. Ale wątpię, aby kiedyś dane mi było ciągać jeepa- nie mam czym ;) A w razie czego, to po prostu lina na hak i jakoś ją zabezpieczyć żeby się nie mogła zsunąć.
W USA haki kosztują 100$, czli w polsce będzie z 600-700 zł. Jak już to tylko szukać kompletnych używek (istotne jest to, żeby były kompletne, bo w WJ haki są z kilku części złożone i zwykle tej płytki mocującej nie sprzedają z niewiedzy) :)2 Tutaj info: http://www.wjjeeps.com/towhooks.htm
PS. inna sprawa, że łatwo będzie w razie czego zamienić hak na szaklę ale na oryginalnym mocowaniu tego haka, które po prostu pasuje do otworów mocujących w podłużnicach. Po prostu wykręcić sam hak i dać na jego miejsce blachę. Już nawet mam pomysł jak to zrobić ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » wt paź 17, 2006 8:49 pm

chwyć kinetykiem za most i heja :P przynajmniej część samochodu wyjedzie :)21

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt paź 17, 2006 9:34 pm

No tak, bo te pochwy to słyną ze swej grubości i odporności :lol: Jak będziesz chciał wyciągnąć sam dyfer z błota celem przeglądu to polecam tą meodę :D
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » śr paź 18, 2006 8:31 am

Jak nie masz seryjnego ucha to mozesz kupic gotowe haki pod model. Czyli standardowy hak + wzmocnienia do trzymania podluznic. Koszt tak jak pisano powyzej ok 100-120$, za 50$ mozna kupic w uzywce... no i mozesz z kims kupic na spole, bo na dobra sprawe dasz rade na jeden hak sobie wszedzie poradzic (ty wezmiesz lewy, a ktos prawy). Te ponizej to akurat do XJ, ale pokazuja o co chodzi.

Obrazek

Ewentualnie jak nie haki to mozesz sobie zrobic takowa belke, przykrecana do podluznicy do ktorej wlasnie montujesz szekle.

Obrazek
Obrazek

Natomiast niech Cie reka boska broni przed montowaniem tego do orurowania... mimo, ze producenci takowych czesto robia takie haczyki niby do wyciagania... ale to co najwyzej do wyciagniecia placka z zaspy sniegu sie nada... w zyciu nie podpinaj kinetyka pod to jak Ci ktos ma wyszarpnac z blota... w najlepszym wypadku po prostu urwie Ci rury... a nie chcialbys chyba patrzec jak na auto przed Toba leci kupa zelastwa jak z procy?
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » śr paź 18, 2006 11:23 am

nie za koniecznie bym chciał to widzieć. Tak trochę poza topic'kiem to czy ktoś mi potrafi wytłumaczyć po co komuś to ogrodzenie na samochodzie adres: http://www.grandcherokeephotos.com/disp ... m=6&pos=39
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
FilipW1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: pt mar 11, 2005 8:05 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FilipW1 » śr paź 18, 2006 12:03 pm

Ogrodzenie :o

Stary to jest porządny zderak ARB z bulbarem i z płyta pod wyciągarę.
Orginał kosztuje coś około 5-6 tyś
Only at ...
Jeep.Org.PL

Cherokee '90

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » śr paź 18, 2006 12:08 pm

To ogrodzenie wbrew pozorom ma zasadnicze znaczenie. Sam przymierzam sie do takiego zderzaczka. Ten na zalaczonym przez Ciebie obrazku wyglada na profi metal czyli dobrze przytwierdzony posluzy jako taran pomniejszych przeszkod, umocowanie do szekli czy wycigarki, nie mowiac juz o tak prozaicznych zaletach jak montaz dodatkowych halogenow czy odciagow przeciw galeziom... ale taki zderzak chociazby Ci sie zateskni jak pare razy przywalisz seryjnym o jakies przeszkody - slupeczki, kupy blota itp. gdzie po paru takich akcjach zacznie sie urywac i lamac, nie mowiac juz o porysowaniu. Niestety porzadny zderzak tez niestety kosztuje. Ale w aucie bez ramy, w ktorym nie chcesz sie martwic o zamontowanie szekli, zlamanie zderzaka czy przyszlosciowo o wyciagarce to jak najbardziej wskazany zakup.
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » śr paź 18, 2006 6:58 pm

:o :oops: nie widziałem jeszcze nigdy takiego zderzaka stąd moja niewiedza, nazwałem to ogrodzeniem bo mam niemal że identyczne ogrodzenie wokół mojego domu tylko że mniej mnie kosztowało :lol:
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr paź 18, 2006 7:12 pm

Nie wiem jak w ZJ, ale w XJ fabryczny zaczep, przy wiciaganiu z blota, zostal wyrwany razem z kawalkiem blachy, do ktorego byl przykrecony...

Jezeli robic zaczepy, to TYLKO z mocowaniem wpuszczonym w podluznice
- cos takiego jak Max pokazuje na zdjeciu.

Najlepiej zamontowac 2 zaczepy symetrycznie - i w ekstremalnych wklejeniach podczepic line za obydwa.

O chwytaniu za chromowane ozdobne rurki nie ma co wspominac, bo az wstyd...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » śr paź 18, 2006 8:04 pm

pezet pisze:Nie wiem jak w ZJ, ale w XJ fabryczny zaczep, przy wiciaganiu z blota, zostal wyrwany razem z kawalkiem blachy, do ktorego byl przykrecony...
W ZJ wyglada na calkiem mocny - tak jak pisalem od niemal roku z niejednego blota mnie za niego wyciagali... ale mam swiadomosc, ze jest to awaryjne rozwiazanie i powinno sie cos porzadnego - albo haki, albo belka, albo najlepiej porzadny zderzak 8)
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr paź 18, 2006 8:10 pm

A porzadny zderzak to taki, ktory jest zamocowany gleboko w podluznicach :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości