Strona 1 z 3
co wy na to?
: ndz paź 22, 2006 9:58 am
autor: edox
: ndz paź 22, 2006 10:31 am
autor: stebel
Moim zdaniem bardzo ciekawe auto do codziennego urzytku na ulicy. Ma reduktor. Jest to wersja SRT8.
: ndz paź 22, 2006 11:46 am
autor: Pawog2
Pytanie czy ma reduktor było nie potrzebne moim zdaniem, bo jedyny teren w jaki mozesz wjechać tym autkiem (i to też nie koniecznie) to polskie drogi. W tym przypadku reduktor to dodatkowe, zbędne 40kg.
: ndz paź 22, 2006 1:14 pm
autor: mendelmax
Przykro mi bardzo, ale nie ma reduktora. Nie ma też blokad mostów jak w Quadra-driva (czy I czy II). Ma obniżony prześwit i niskoprofilowe opony. D tego twarde stabilizatory które pozbawiają go wykrzyżu totalnie. Jest to zwykła plama na marce Jeep o której lepiej byłoby nie pamiętać..
Ps. dodam, że nie można go nawet używać do holowania przyczepy. Nie da się zamontować żadnego haka, a homologowany jest na przyczepy do 0 kg.
Ps.2: Dajcie mi podstawową wersję subaru forestera za 1/3 ceny tego granda- 2.0 160 KM a objadę go spokojnie i na drodze i w terenie...
: ndz paź 22, 2006 1:26 pm
autor: Pawog2
mendelmax pisze:Przykro mi bardzo, ale nie ma reduktora. Nie ma też blokad mostów jak w Quadra-driva (czy I czy II). Ma obniżony prześwit i niskoprofilowe opony. D tego twarde stabilizatory które pozbawiają go wykrzyżu totalnie. Jest to zwykła plama na marce Jeep o której lepiej byłoby nie pamiętać..
Ps. dodam, że nie można go nawet używać do holowania przyczepy. Nie da się zamontować żadnego haka, a homologowany jest na przyczepy do 0 kg.
Ps.2: Dajcie mi podstawową wersję subaru forestera za 1/3 ceny tego granda- 2.0 160 KM a objadę go spokojnie i na drodze i w terenie...
Dobrze prawisz, naprawdę święte słowa, nawiasem mówiąc to Forester jest całkiem fajnym autem
: ndz paź 22, 2006 9:44 pm
autor: Greg_pl
Mendelmax - no fakt, taki bulwar - ale jak go reklamowali '0-60 mph under 5 seconds, wet or dry', to szybciej niz Cayenne Turbo a Ty chcesz go takim Foresterem pogonic na drodze?!
: ndz paź 22, 2006 9:51 pm
autor: mendelmax
Pare zakrętów na drodze wystarczy

A tylko w USA drogi są proste

To jest auto typowo do drag racingu, czyli czegoś czego osobiście nie rozumiem i nie lubię. Dlatego dażę tego jeepa cholerną antypatią (bo burzy mój pogląd na tą markę), w przeciwieństwie do Cayenne, które jakkolwiek też jest lekkim nieporozumieniem i pomyłką, to gdyby się uprzeć to da radę i na drodze, i w terenie. I niestety też złoi tyłek temu SRT8...
: ndz paź 22, 2006 9:55 pm
autor: Michał_1989
mendelmax pisze: Dajcie mi podstawową wersję subaru forestera za 1/3 ceny tego granda- 2.0 160 KM a objadę go spokojnie i na drodze i w terenie...
Forester 2.0 Turbo w starej budzie ma 8.1s -> 100 więc możesz powąchać rure wydechowa Jeepa

niemówiąc o podstawowej wersji 2.0 która niewiem ile ma....
Apropo najszybszy nowy forester 2,5 Turbo ma 6s/100
http://www.subaru.pl/oferta/pdf/07myforester.pdf
A subaru Impreza WRX STI ma 5.4 /100 a to najszybszy samochód Subaru...
: ndz paź 22, 2006 10:02 pm
autor: Michał_1989
mendelmax pisze:Pare zakrętów na drodze wystarczy

A tylko w USA drogi są proste

To jest auto typowo do drag racingu, czyli czegoś czego osobiście nie rozumiem i nie lubię. Dlatego dażę tego jeepa cholerną antypatią (bo burzy mój pogląd na tą markę), w przeciwieństwie do Cayenne, które jakkolwiek też jest lekkim nieporozumieniem i pomyłką, to gdyby się uprzeć to da radę i na drodze, i w terenie. I niestety też złoi tyłek temu SRT8...
Zapewne Cayenne jest bardziej uniwersalne bo jest na droge i lekki teren a Cayenne Turbo też ma niezłe osiągi bo 6s/100 ,a ten Jeep jest zrobiony typowo na droge i do Dragów więc niepowinieneś porównywać go nawet do Cayenne ale nieważne....
About przyczepy -wzięte ze strony Jeep Polska "MAX. MASA PRZYCZEPY (kg)
1 600"
: ndz paź 22, 2006 10:09 pm
autor: Pawog2
ale koledze Mendelmaxowi nie chodzi o sprint do 100km/h tylko to jak te samochody się prowadzą. Jeep z racji że jest wysoki i ciężki na 100% by przegrał ze zwinnym Foresterem którym udało mi się jeździć na bemowskim lotnisku. Co prawda jeździłem topową wersja ale w zawieszeniu pewnie większych zmian nie robili.
: ndz paź 22, 2006 10:15 pm
autor: mendelmax
Pawog2, widzę, że jako jeden z nielicznych rozumiesz, że możliwości auta mają niewiele wspólnego z przyspieszeniem 0-100. Można wziąć Ikarusa, wsadzić mu silnik 3 czy 5tys. koni i będzie robił do 100 pewnie w jakieś 4 sekundy. Czy powiemy wtedy, że to super auto sportowe? Chyba nie bardzo...
Dodam, że też woziłem się kilkoma autami, i sprawdzałem jak radzi sobie impreza czy forester na ciasnych patelniach. Powodzenia życzę żeby to przebić jeepem... A to chyba na tym właśnie polega frajda z jazdy i pokaz umiejętności, a nie na przyspieszaniu na prostej... i to w automacie. Możliwości tego SRT8 wykożsta na prostej tak samo kierowca F1 jak 70-cio letnia kobieta... but w podłogę i jazda...
A forester spokojnie objedzie także w terenie tego jeepa, choćby dlatego, że ma jaki-taki reduktor

: ndz paź 22, 2006 10:16 pm
autor: Michał_1989
No tak ,fakt forester jedzie jak po szynach w zakrętach ,ale niewiemy jak jeździ taki Jeep chyba że ktoś jeździł to niech sie podzieli wrażeniami z jazdy

: ndz paź 22, 2006 10:19 pm
autor: mendelmax
Napewno jeździ duuuużo lepiej od WJ-ta czy innych WK, ale to ciągle jeep- sztywna tylna oś, wsoki środek ciężkości. Nie ma byka...
: ndz paź 22, 2006 10:22 pm
autor: Michał_1989
Może i tak ,skończmy dyskusje bo każdy ma inne zdanie

Ja jeździłem forestrem i wiem że sie trzyma drogi jak "głupi" ale kiedyś bym chciał sprawdzić jak sie trzyma SRT8 .....zkasztaniliśmy temat bo było pytanie czy ma reduktor

: ndz paź 22, 2006 10:23 pm
autor: mendelmax
Ps. Forester 2.0 wolnossący 0-100 kph w 9.7 sekundy. 2.5 turbo- 6.0 sekundy. To 2.5 w top wypasionej wersji kosztuje 40 tys. euro, czyli ok. 170 tys. złotych, tymczasem SRT8 ponad 300 tys...
: ndz paź 22, 2006 10:27 pm
autor: Michał_1989
: ndz paź 22, 2006 10:42 pm
autor: mendelmax
O kurde, to już jest niezłe przegięcie pały

620 koni w jeepie... matko boska... Ciekawe ile to pali? Pewnie już liczone w Galonach na milę

: ndz paź 22, 2006 10:53 pm
autor: Michał_1989
Wogóle Amerykanie maja pogięte pomysły np.
http://www.hennesseyperformance.com/hen ... nReq=Where
0-100 km/h w 2.25 s.

: ndz paź 22, 2006 11:12 pm
autor: Greg_pl
SRT8 posiada metke 40k$ i za tyle mozna go kupic, wiec cenowo jest wiecej niz konkurencyjny dla Subaru (a ze mamy takie oplaty celno-skarbowe to juz nie wina Jeepa). No i dlaczego czepiacie sie tak mozliwosci tego auta na zakretach, to nie YJ z 5" liftem tylko nowe auto ze swietnym zawieszeniem. Test skidpad (przyspieszanie po okregu o okreslonej srednicy dopoki auto nie zacznie z niego wypdac) - SRT8 dociagnal do przeciazenia 0.92g, gdzie Forester wypadl przy 0.75 (dla porownania - fabryczny XJ mial 0.73), a przy tym Jeep jest lzejszy niz przykladowo sportowy Merc SL500. Jedyne gdzie moze miec problem to szybka zmiana kierunkow prawo-lewo, ale to chyba tylko na KJS, gdzie i tak wszystkich wydyma gosc w maluszku. Mysle wiec ze nie nalezy dyskutowac o jego mozliwosciach nie odbywajac nim przejazdzki, zwlaszcza ze powzysze dane daja sporo do myslenia, a od czasu polaczenia z Daimlerem auta Mopara poprawily sie znacznie w kwestii zawieszenia i hamulcy (i silnikow diesla).
: ndz paź 22, 2006 11:32 pm
autor: edox
jedno jest pewne to super auto

: pn paź 23, 2006 6:50 am
autor: mendelmax
Dobra, to powiem inaczej, cytatem z "poranku kojota":
"ja się na ciebie wcale nie uwziąłem. Ja cię po prostu nie lubię"
Dla mnie takie coś to cios w markę jeep i po prostu mnie to WKURZA niemiłosiernie...

: pn paź 23, 2006 7:44 am
autor: stebel
Moim zdaniem bezsensowne jest porownywanie SRT8 i Subaru. Sa to dwa rozne auta..nawet porownania do forestera sa niezbyt trafne.
SRT8 to zadna hanba dla marki Jeep. Auto jest opprostu skierowane do innych klientow. Nie ma tu co mowic o tym jak by sie zachowywal w terenie i kto czym by go objechal. Jest to duza fura do miasta i tyle. Duzy silnik i naped na 4 kola pomoga wyjsc z trudnych sytuacji na drodze a do tego ma duze ekskluzywne wnetrzne i wielki bagaznik. I moim zdaniem marce Jeep nalezy sie plus za to ze rozszerza swa oferte o takie wlasnie auta.
Jak juz mowilem chetnie bym takie autko postawil w swoim garazu.
I nie zrozumcie mowie zle...nie mam nic przeciwko subaru...ba nawet posiadam Legacy i bardzo mi sie podoba....ale i tak SRT8

: pn paź 23, 2006 9:23 am
autor: Pawog2
Duża fura do miast powiadasz... równie dobrze do miasta może być taki choćby i nawet forester. Kto wykorzysta możliwości takiego auta w mieście-bezsens. To jest samochód autostradowy, w dalekie szybki trasy. Ale broń boże do miasta bo to marnowanie takiego auta
: pn paź 23, 2006 9:31 am
autor: stebel
Jesli tak na to patrzec to to auto jest prawie bezurzyteczne w polsce
Na szczescie w moich okolicach sa autostrady w miastach....i do takiego wlasnie szybkiego przemieszczania sie z przedmiesc do centum to auto jest stworzone. Zreszta nie pisalem ze forester sie do tego nie nadaje...chodzi mi o to ze to nie jest Jeep w teren tylko na ulice.
: pn paź 23, 2006 5:43 pm
autor: Pawog2
na ulice-zgoda, ale nie dużych idiotycznie zaplanowanych miast jak w Polsce gdzie stojąc w korku przez pół W-wy w jakich zdarzyło mi się już stać musisz dobrze planować na której stacji będziesz się tankować albo nie ruszać się bez karnistra pełnego paliwa.