Strona 1 z 1

Skrzynia do silnika 5,7 lub 4,7

: pt paź 27, 2006 12:34 pm
autor: mudder
mam pytanie czy w grandach te silniki wychodziły z manualnymi skrzyniami lub czy da się od jakieś innego silnika pojeepowego takową dopasować :)21

: pt paź 27, 2006 1:00 pm
autor: Adamo
Od jakiegoś amerykańskiego pickupa pasuje ale nie pamiętam od którego :oops:
Zadzwoń do Wiktora, bo to on mi to mówił :)21

: pt paź 27, 2006 1:29 pm
autor: suzifan
od dakoty

: pt paź 27, 2006 1:35 pm
autor: Adamo
suzifan pisze:od dakoty
Jeszcze od jakiegoś innego :-?

: pt paź 27, 2006 3:18 pm
autor: mudder
a da się taką skrzynię dostać gdzieś ??

: pt paź 27, 2006 7:06 pm
autor: TTom
Jak montowałem mojego hemi do wrangla to miałem pomysł żeby to był manual a nie automat. Wynik poszukiwań w całych Stanach - 4 (słownie - cztery) sztuki na rynku wtórnym, cena niemal dwukrotnie wyższa niż automat.

: pt paź 27, 2006 9:19 pm
autor: misman
Powyżej pewnych mocy silnika stosowanie manualnej skrzyni drastycznie przyczynia się do zmniejszenia przebiegów międzynaprawczych całego układu napędowego. No ale jeśli ktoś się bardzo upiera... ;)

: pt paź 27, 2006 9:22 pm
autor: Miskiller
misman pisze:Powyżej pewnych mocy silnika stosowanie manualnej skrzyni drastycznie przyczynia się do zmniejszenia przebiegów międzynaprawczych całego układu napędowego. No ale jeśli ktoś się bardzo upiera... ;)
to prawda....

: sob paź 28, 2006 2:21 pm
autor: mendelmax
Zwłaszcza sprzęgło moze nie lubić ponad 500 Nm...

Re: Skrzynia do silnika 5,7 lub 4,7

: sob paź 28, 2006 8:06 pm
autor: 4x4free
mudder pisze:mam pytanie czy w grandach te silniki wychodziły z manualnymi skrzyniami lub czy da się od jakieś innego silnika pojeepowego takową dopasować :)21

Da się dopasowac. Ja wiem o przynajmniej 3 typach manualnych, które możesz sobie założyć. osobiscie mam 2 tego typu skrzynie. Oprócz skrzyni potrzebujesz: jescze kpl sprzegla z pompką i lapa, kola zamachowego, lozyska do walu korbowego i srubek zeby sobie przykrecic to wszystko :o

pozdr

Artur

Re: Skrzynia do silnika 5,7 lub 4,7

: pn paź 30, 2006 4:45 pm
autor: mudder
4x4free pisze:
mudder pisze:mam pytanie czy w grandach te silniki wychodziły z manualnymi skrzyniami lub czy da się od jakieś innego silnika pojeepowego takową dopasować :)21

Da się dopasowac. Ja wiem o przynajmniej 3 typach manualnych, które możesz sobie założyć. osobiscie mam 2 tego typu skrzynie. Oprócz skrzyni potrzebujesz: jescze kpl sprzegla z pompką i lapa, kola zamachowego, lozyska do walu korbowego i srubek zeby sobie przykrecic to wszystko :o

pozdr

Artur
znaczy się jakie to skrzynie trochę mi zależey bo właśnie kompletuje układ napędowy.

A apropos automatów czy mają one chłodnice oleju a jeżeli nie to czy jest możliwość założenia takowej :)21 sorry za takie pytania ale jeep jest mi kompletnie obcy :roll:

: pn paź 30, 2006 5:28 pm
autor: mendelmax
mają tylko czasem, tzn. gdy jest tzw. "tow preparation package". Ale można spokojnie założyć jeśli jest potrzebna. :)2

: pn paź 30, 2006 6:20 pm
autor: mudder
mendelmax pisze:mają tylko czasem, tzn. gdy jest tzw. "tow preparation package". Ale można spokojnie założyć jeśli jest potrzebna. :)2
yhy a są dostępne gotowe kit-y czy trzeba samemy motać 8)

: pn paź 30, 2006 6:27 pm
autor: mendelmax
Są dostępne z tego co wiem. Tzn. to był oryginalny sprzęt montowany fabrycznie, więc napewno są te chłodnice jako części zamienne dostępne. Nie wiem tylko czy to jest takie po prostu plug&play, ale chyba tak.

: pn paź 30, 2006 6:41 pm
autor: mudder
mendelmax pisze:Są dostępne z tego co wiem. Tzn. to był oryginalny sprzęt montowany fabrycznie, więc napewno są te chłodnice jako części zamienne dostępne. Nie wiem tylko czy to jest takie po prostu plug&play, ale chyba tak.
ok dzięki chyba sięjednak za automatem rozglądne i jak w trakcie użytkowania wyjdzie konieczność montażu dodatkowej chłodnicy wtedy sięto wykona pozdrawiam i dzięki za info.

: pn paź 30, 2006 8:23 pm
autor: Marcin-Kraków
Wiekszosc automatow ma chlodnice do oleju. A jezeli nawet by nie mial to w teren takowa musisz zastosowac i to dobrze chlodzona wiatrakiem. Bez tego automat nie wytrzyma dlugo.

: pn paź 30, 2006 8:30 pm
autor: Miskiller
Marcin-Kraków pisze:Wiekszosc automatow ma chlodnice do oleju
ale te chlodnice sa malo wydolne w offroadzie...

: pn paź 30, 2006 8:40 pm
autor: Marcin-Kraków
Miskiller pisze:
Marcin-Kraków pisze:Wiekszosc automatow ma chlodnice do oleju
ale te chlodnice sa malo wydolne w offroadzie...
No to tez racja.

: pn paź 30, 2006 8:55 pm
autor: mendelmax
Tzn. wszystkie WJ-ty (nie wiem jak z innymi jeepkami, więc się nie wypowiadam) mają wymiennik ciepła w chłodnicy silnika który a ogół styka i ma tą zaletę, że utrzymuje mniej więcej stałą temperaturę pracy skrzyni. Do tego niektóre WJ-ty miały właśnie zewnętrzną chłodnicę. Ja nie mam chłodnicy dodatkowej i mimo jazdy w górach (do tego w upałach i czasem w korkach) itd. nigdy skrzynia się nie przegrzała, więc nie jest tak źle :)2 Wiadomo że katowanie auta w terenie to inna bajka i napewno da mu więcej po dupie, ale też bym nie przekreślał szans tego automatu bez chłodnicy.
Kiedyś widziałem na jakiejś stronie w USA specjalną miskę olejową do 545RFE, do której wchodzi dodatkowy litr oleju, i która w dodatku miała na swej powierzchni takie żeberka. Ponoć robi całkiem nieźle (nie tak dobrze jak chłodnica, ale zawsze coś) i co ważne- nie zatyka się. :)2 Wadą była cena porównywalna do chłodnicy (acz konkretnie nie pamiętam)

: pn paź 30, 2006 9:42 pm
autor: krism
We wranglu mialem chlodnice skrzyni zintegrowana z glowna, co i tak doprowadzilo do jej przypalenia w 1 roku eksploatacji. Teraz mam dodatkowa (kupilem w zabrzu u sudi )i jest lepiej, co nie zmienia faktu ze ta chlodnica caly czas ( w lecie ) jest bardzo goraca i zastanawiam sie czy nie jest za slaba pomimo ze ma wiatrak zalaczany elektrycznie.

: wt paź 31, 2006 11:55 am
autor: mudder
Miskiller pisze:
Marcin-Kraków pisze:Wiekszosc automatow ma chlodnice do oleju
ale te chlodnice sa malo wydolne w offroadzie...
więc co proponujesz ??

: wt paź 31, 2006 11:57 am
autor: mudder
mendelmax pisze:Tzn. wszystkie WJ-ty (nie wiem jak z innymi jeepkami, więc się nie wypowiadam) mają wymiennik ciepła w chłodnicy silnika który a ogół styka i ma tą zaletę, że utrzymuje mniej więcej stałą temperaturę pracy skrzyni. Do tego niektóre WJ-ty miały właśnie zewnętrzną chłodnicę. Ja nie mam chłodnicy dodatkowej i mimo jazdy w górach (do tego w upałach i czasem w korkach) itd. nigdy skrzynia się nie przegrzała, więc nie jest tak źle :)2 Wiadomo że katowanie auta w terenie to inna bajka i napewno da mu więcej po dupie, ale też bym nie przekreślał szans tego automatu bez chłodnicy.
Kiedyś widziałem na jakiejś stronie w USA specjalną miskę olejową do 545RFE, do której wchodzi dodatkowy litr oleju, i która w dodatku miała na swej powierzchni takie żeberka. Ponoć robi całkiem nieźle (nie tak dobrze jak chłodnica, ale zawsze coś) i co ważne- nie zatyka się. :)2 Wadą była cena porównywalna do chłodnicy (acz konkretnie nie pamiętam)
mi nie chodzi o montaż takiej chłodnicy do zwykłego auta tylko do zmoty więc będzie tak umiejscowiona że nie będzie się zatykać może ktoś to już przerabiał ??

: wt paź 31, 2006 12:19 pm
autor: mendelmax
Na twoim miejscu bym gdzieś sobie taką chłodnicę walnął, w dodatku z niezależnym wiatrakiem, to będziesz miał rewelacyjne chłodzenie :)2
Do tego jeśli nie zależy ci za mocno na prześwicie pod skrzynią to możesz sobie przywalić taką miskę o jakiej pisałem. Zawsze można też do orygnalnej dospawać żeberka, to przy okazji się ją wzmocni :)2 Automat się napewno za taką troskę odwdzięczy :wink:

: wt paź 31, 2006 5:15 pm
autor: TTom
u mnie dodatkowa chłodnica oleju skrzyni biegów wygląda tak http://s53.photobucket.com/albums/g71/t ... h=imgAnch6
to to czarne przed normalną chłodnicą :wink: