guzik O/D w ZJ- po co na co??
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: pn paź 16, 2006 7:48 pm
- Lokalizacja: Będzin
guzik O/D w ZJ- po co na co??
tak jak wyzej napisane, o co chodzi , co sie zmieni po wcisnieciu, kiedy to wykorzystac??
Ostatnio zmieniony pt paź 27, 2006 10:24 pm przez plemnik193, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: pn paź 16, 2006 7:48 pm
- Lokalizacja: Będzin
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: pn paź 16, 2006 7:48 pm
- Lokalizacja: Będzin
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: pn paź 16, 2006 7:48 pm
- Lokalizacja: Będzin
Się nie zna ale jednakAlbert_N pisze:zapewne Overdrive, czyli nadbieg, czyli tryb economiczny na trase. Ale na dzypach sie nie znam wiec tak mi sie tylko wydaje...

Właściwie to po mieście powinno się jeździć na 3 biegach czyli O/D off. Ma to ograniczyć.... no nie musi skrzynka ciągle mieszać biegami-szczególnie jak ktoś chce ZJota używać jako "ulicznego wojownika"

Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Potwierdzam slowa Zacharego, w miescie gdzie miedzy swiatlami skrzynia zapina na 2 sekundy czwarty bieg wylaczenie O/D pomoze oszczedzic tarczki czwartego biegu. Poza tym, zazwyczaj na O/D nie ma hamowania biegami, co wystepuje jak jedzie sie na '3' lud 'D' (zalezy od auta).
1992 Jeep Cherokee Limited


-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: pn paź 16, 2006 7:48 pm
- Lokalizacja: Będzin
no to juz wiem o co chodzi w koncu:) dzieki!
a teraz jako ze nikt z mojej wczorajszej imprezy nie przypomnial mi ze dzis zmiana czasu, poczytam jeszcze troche forum i jade na zajecia...
AHA, jeszcze mam jedno pytanie jakby ktos tu jeszcze byl, a raczej prosbe zeby komputerek pod sufitem mi wyjasnic, jest tam temperatura, kompas, śr spalanie(na ta chwile, tak bym je nazwal), ile jeszcze przejedziemy na tym co mamy w baku i jakis czas ale co to jest?? tkaie jak godzina tylko ze nie godzina bo u mnie jest teraz jakies 70:59, wiec co to jest????
a teraz jako ze nikt z mojej wczorajszej imprezy nie przypomnial mi ze dzis zmiana czasu, poczytam jeszcze troche forum i jade na zajecia...
AHA, jeszcze mam jedno pytanie jakby ktos tu jeszcze byl, a raczej prosbe zeby komputerek pod sufitem mi wyjasnic, jest tam temperatura, kompas, śr spalanie(na ta chwile, tak bym je nazwal), ile jeszcze przejedziemy na tym co mamy w baku i jakis czas ale co to jest?? tkaie jak godzina tylko ze nie godzina bo u mnie jest teraz jakies 70:59, wiec co to jest????
O/D off- tzn. wyłączenie nadbiegu-tzn. że kolejny bieg właczy sie przy wyższych obrotach, są tacy co nazywają to trybem sportowym w automatycznej skrzyni biegów. czsem jak się bardzo spieszę przed wyprzedzaniem wciskam ten przycisk -zazwyczaj skrzynia redukuje wówczas o jeden bieg i po naduszeniu gazu przyspiesza nieco szybciej autko, jak coś ciągniemy z tyłu np. przyczepkę mniej się morduje silnik itd.
O/D off- tzn. wyłączenie nadbiegu-tzn. że kolejny bieg właczy sie przy wyższych obrotach, są tacy co nazywają to trybem sportowym w automatycznej skrzyni biegów. czsem jak się bardzo spieszę przed wyprzedzaniem wciskam ten przycisk -zazwyczaj skrzynia redukuje wówczas o jeden bieg i po naduszeniu gazu przyspiesza nieco szybciej autko, jak coś ciągniemy z tyłu np. przyczepkę mniej się morduje silnik itd.
O/D off- tzn. wyłączenie nadbiegu-tzn. że kolejny bieg właczy sie przy wyższych obrotach, są tacy co nazywają to trybem sportowym w automatycznej skrzyni biegów. czsem jak się bardzo spieszę przed wyprzedzaniem wciskam ten przycisk -zazwyczaj skrzynia redukuje wówczas o jeden bieg i po naduszeniu gazu przyspiesza nieco szybciej autko, jak coś ciągniemy z tyłu np. przyczepkę mniej się morduje silnik itd.

Absolutnie nie...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
nadbieg to jest taki bieg ktory wlacza sie przy wiekszej predkosci i jest po ostatnim normalnym biegu, ma za zadanie zmniejszyc zuzycie paliwa i obroty silnika(czasami O/D to poprosu lock up ktory sprzega silnik ze skrzynia bez poslizgu konwertera), przełozenie jest tez chyba mniejsze od bezposredniego
Z definicji overdrive to nadbieg, czyli bieg wyższy od bezpośredniego. W przypadku skrzyni np. 5-cio biegowej, w której bieg 3 jest 1:1 (tak jest np. w 545RFE w WJ-cie) za overdrive uważa się zarówno 4 jak i 5 bieg. Lock-up zaś ma z tym tyle wspólnego, że po deaktywacji wyższych biegów zapina się już na trzecim.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
no w sumie to o to mi chodziło, tylko niewiedziałem jak to napisać
choc to tez zalezy od skrzyni, bo np w ZF4HP22 montowanej w land roverach 4 bieg ma przełoznie mniejsze niz 1:1 i nie jest nadbiegiem bo jest wykorzystywany do normalnego przyśpieszania (niema tez takiego przycisku O/D off). troche to pokrecone ale co producent to inne rowiązanie

choc to tez zalezy od skrzyni, bo np w ZF4HP22 montowanej w land roverach 4 bieg ma przełoznie mniejsze niz 1:1 i nie jest nadbiegiem bo jest wykorzystywany do normalnego przyśpieszania (niema tez takiego przycisku O/D off). troche to pokrecone ale co producent to inne rowiązanie

Jedno nie wyklucza drugiego, w poprzednim aucie na 'drive' (3) predkosc konczyla sie przy 210 km/h, zeby jechac szybiej trzeba bylo wrzucic OD.nie jest nadbiegiem bo jest wykorzystywany do normalnego przyśpieszania
Generalnie to zadna magia - overdrive to ostatni bieg, jak '5' w recznej skrzyni. Czyli - normalnie mamy 3 biegowa skrzynie, po wrzuceniu overdrive czterobiegowa.
1992 Jeep Cherokee Limited


Jedno nie wyklucza drugiego, w poprzednim aucie na 'drive' (3) predkosc konczyla sie przy 210 km/h, zeby jechac szybiej trzeba bylo wrzucic OD.nie jest nadbiegiem bo jest wykorzystywany do normalnego przyśpieszania
Generalnie to zadna magia - overdrive to ostatni bieg, jak '5' w recznej skrzyni. Czyli - normalnie mamy 3 biegowa skrzynie, po wrzuceniu overdrive czterobiegowa.
1992 Jeep Cherokee Limited


a masz na mlotku polozenie "3" ?N2O pisze:no w sumie to o to mi chodziło, tylko niewiedziałem jak to napisać![]()
choc to tez zalezy od skrzyni, bo np w ZF4HP22 montowanej w land roverach 4 bieg ma przełoznie mniejsze niz 1:1 i nie jest nadbiegiem bo jest wykorzystywany do normalnego przyśpieszania (niema tez takiego przycisku O/D off). troche to pokrecone ale co producent to inne rowiązanie
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"
guma AT 32" a w gore ponad 2"

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości