guzik O/D w ZJ- po co na co??

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

plemnik193
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn paź 16, 2006 7:48 pm
Lokalizacja: Będzin

guzik O/D w ZJ- po co na co??

Post autor: plemnik193 » pt paź 27, 2006 9:59 pm

tak jak wyzej napisane, o co chodzi , co sie zmieni po wcisnieciu, kiedy to wykorzystac??
Ostatnio zmieniony pt paź 27, 2006 10:24 pm przez plemnik193, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » pt paź 27, 2006 10:18 pm

chyba O/D, u mnie tak jest oznaczony ten przycisk, chyba ze chodzi Ci o coś innego
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

plemnik193
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn paź 16, 2006 7:48 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: plemnik193 » pt paź 27, 2006 10:25 pm

dokładnie o to mi chodzi:) al e na co to po co????

plemnik193
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn paź 16, 2006 7:48 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: plemnik193 » pt paź 27, 2006 10:27 pm

chcac byc dokladnym, oznaczenie guzika jest jak na D w skrzyni, w automacie, czyli D wpisane w O. mam ZJ 98 , jesli to co pomoze

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pt paź 27, 2006 10:28 pm

zapewne Overdrive, czyli nadbieg, czyli tryb economiczny na trase. Ale na dzypach sie nie znam wiec tak mi sie tylko wydaje...
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

plemnik193
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn paź 16, 2006 7:48 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: plemnik193 » pt paź 27, 2006 10:33 pm

to juz cos wiemy:) teraz niech jakis dobrze jeepniety powie mi kiedy to mam "wciskac" :) czy na miasto sie nadaje czy wlasnie na dłuzsze trasy??

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob paź 28, 2006 7:48 am

jest to wyl OD czyli masz wtedy 3 biegi

z zalozenia na wylaczonym OD powinno sie jezdzic w miesci lub ciagnac przyczepy

osobiscie niegdy tego nie stosowalem :D
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » sob paź 28, 2006 9:56 am

Albert_N pisze:zapewne Overdrive, czyli nadbieg, czyli tryb economiczny na trase. Ale na dzypach sie nie znam wiec tak mi sie tylko wydaje...
Się nie zna ale jednak :lol:

Właściwie to po mieście powinno się jeździć na 3 biegach czyli O/D off. Ma to ograniczyć.... no nie musi skrzynka ciągle mieszać biegami-szczególnie jak ktoś chce ZJota używać jako "ulicznego wojownika" :)23
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » sob paź 28, 2006 11:30 am

khem, z tego co pamietam to Ty w takim razie nie za czesto miales wlaczony nadbieg :)23
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » sob paź 28, 2006 1:54 pm

Na o/d off jesdzisz gdy ciagniesz np. przyczepe lub gdy auto ma duze obciazenie.
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » sob paź 28, 2006 2:59 pm

Potwierdzam slowa Zacharego, w miescie gdzie miedzy swiatlami skrzynia zapina na 2 sekundy czwarty bieg wylaczenie O/D pomoze oszczedzic tarczki czwartego biegu. Poza tym, zazwyczaj na O/D nie ma hamowania biegami, co wystepuje jak jedzie sie na '3' lud 'D' (zalezy od auta).
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » sob paź 28, 2006 6:47 pm

Jeszcze tak dla ścisłości... O/D jest włączone kiedy światełko pod przyciskiem jest wyłączone, tak??
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob paź 28, 2006 10:57 pm

OD jest wylaczony kiedy pali sie pomaranczowa lampka :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

plemnik193
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn paź 16, 2006 7:48 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: plemnik193 » ndz paź 29, 2006 6:55 am

no to juz wiem o co chodzi w koncu:) dzieki!
a teraz jako ze nikt z mojej wczorajszej imprezy nie przypomnial mi ze dzis zmiana czasu, poczytam jeszcze troche forum i jade na zajecia...

AHA, jeszcze mam jedno pytanie jakby ktos tu jeszcze byl, a raczej prosbe zeby komputerek pod sufitem mi wyjasnic, jest tam temperatura, kompas, śr spalanie(na ta chwile, tak bym je nazwal), ile jeszcze przejedziemy na tym co mamy w baku i jakis czas ale co to jest?? tkaie jak godzina tylko ze nie godzina bo u mnie jest teraz jakies 70:59, wiec co to jest????

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 29, 2006 7:25 am

To jest czas podróży od ostatniego resetowania. :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 29, 2006 8:47 am

Albert_N pisze:khem, z tego co pamietam to Ty w takim razie nie za czesto miales wlaczony nadbieg :)23
:)23
Nie mam pojęcia co masz na myśli !! :)21
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Fidodido
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 10:18 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Fidodido » ndz paź 29, 2006 5:40 pm

O/D off- tzn. wyłączenie nadbiegu-tzn. że kolejny bieg właczy sie przy wyższych obrotach, są tacy co nazywają to trybem sportowym w automatycznej skrzyni biegów. czsem jak się bardzo spieszę przed wyprzedzaniem wciskam ten przycisk -zazwyczaj skrzynia redukuje wówczas o jeden bieg i po naduszeniu gazu przyspiesza nieco szybciej autko, jak coś ciągniemy z tyłu np. przyczepkę mniej się morduje silnik itd.

Fidodido
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 10:18 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Fidodido » ndz paź 29, 2006 5:42 pm

O/D off- tzn. wyłączenie nadbiegu-tzn. że kolejny bieg właczy sie przy wyższych obrotach, są tacy co nazywają to trybem sportowym w automatycznej skrzyni biegów. czsem jak się bardzo spieszę przed wyprzedzaniem wciskam ten przycisk -zazwyczaj skrzynia redukuje wówczas o jeden bieg i po naduszeniu gazu przyspiesza nieco szybciej autko, jak coś ciągniemy z tyłu np. przyczepkę mniej się morduje silnik itd.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 29, 2006 5:56 pm

O/D off- tzn. wyłączenie nadbiegu-tzn. że kolejny bieg właczy sie przy wyższych obrotach, są tacy co nazywają to trybem sportowym w automatycznej skrzyni biegów. czsem jak się bardzo spieszę przed wyprzedzaniem wciskam ten przycisk -zazwyczaj skrzynia redukuje wówczas o jeden bieg i po naduszeniu gazu przyspiesza nieco szybciej autko, jak coś ciągniemy z tyłu np. przyczepkę mniej się morduje silnik itd.
:o
Absolutnie nie...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz paź 29, 2006 7:00 pm

nadbieg to jest taki bieg ktory wlacza sie przy wiekszej predkosci i jest po ostatnim normalnym biegu, ma za zadanie zmniejszyc zuzycie paliwa i obroty silnika(czasami O/D to poprosu lock up ktory sprzega silnik ze skrzynia bez poslizgu konwertera), przełozenie jest tez chyba mniejsze od bezposredniego
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 29, 2006 7:40 pm

Z definicji overdrive to nadbieg, czyli bieg wyższy od bezpośredniego. W przypadku skrzyni np. 5-cio biegowej, w której bieg 3 jest 1:1 (tak jest np. w 545RFE w WJ-cie) za overdrive uważa się zarówno 4 jak i 5 bieg. Lock-up zaś ma z tym tyle wspólnego, że po deaktywacji wyższych biegów zapina się już na trzecim.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz paź 29, 2006 7:56 pm

no w sumie to o to mi chodziło, tylko niewiedziałem jak to napisać :)2
choc to tez zalezy od skrzyni, bo np w ZF4HP22 montowanej w land roverach 4 bieg ma przełoznie mniejsze niz 1:1 i nie jest nadbiegiem bo jest wykorzystywany do normalnego przyśpieszania (niema tez takiego przycisku O/D off). troche to pokrecone ale co producent to inne rowiązanie :D
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » ndz paź 29, 2006 8:24 pm

nie jest nadbiegiem bo jest wykorzystywany do normalnego przyśpieszania
Jedno nie wyklucza drugiego, w poprzednim aucie na 'drive' (3) predkosc konczyla sie przy 210 km/h, zeby jechac szybiej trzeba bylo wrzucic OD.
Generalnie to zadna magia - overdrive to ostatni bieg, jak '5' w recznej skrzyni. Czyli - normalnie mamy 3 biegowa skrzynie, po wrzuceniu overdrive czterobiegowa.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » ndz paź 29, 2006 8:25 pm

nie jest nadbiegiem bo jest wykorzystywany do normalnego przyśpieszania
Jedno nie wyklucza drugiego, w poprzednim aucie na 'drive' (3) predkosc konczyla sie przy 210 km/h, zeby jechac szybiej trzeba bylo wrzucic OD.
Generalnie to zadna magia - overdrive to ostatni bieg, jak '5' w recznej skrzyni. Czyli - normalnie mamy 3 biegowa skrzynie, po wrzuceniu overdrive czterobiegowa.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz paź 29, 2006 8:51 pm

N2O pisze:no w sumie to o to mi chodziło, tylko niewiedziałem jak to napisać :)2
choc to tez zalezy od skrzyni, bo np w ZF4HP22 montowanej w land roverach 4 bieg ma przełoznie mniejsze niz 1:1 i nie jest nadbiegiem bo jest wykorzystywany do normalnego przyśpieszania (niema tez takiego przycisku O/D off). troche to pokrecone ale co producent to inne rowiązanie :D
a masz na mlotku polozenie "3" ?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości