Strona 1 z 5
Reduktor LPG do 4.0l
: ndz lis 02, 2003 8:19 pm
autor: Discotheque
Czy jest na forum ktoś bawiący się w zakładanie gazu i posiadający dane techniczne reduktorów powszechnie montowanych w autach o tej mocy?
Potrzebuje dane techniczne jednego reduktora firmy Zavoli. Nie mogę znaleźć danych dotyczących jego max wydajności.
: wt lis 04, 2003 12:16 am
autor: Discotheque
haaaaaalooo jest tu kto?
nic tylko echo

: śr lis 05, 2003 6:44 pm
autor: Wiktor
jutro przeczytam na swoim to CI powiem , ale innej firmy mam
: sob lis 08, 2003 11:31 pm
autor: bartks
: ndz lis 09, 2003 12:05 am
autor: Discotheque
No wlasnie problem bo nie ma tam "mojego" reduktora. Dystrybutor Zavoli na Polske ma klientow gleboko w dupie i nawet nie potrafi odpisac na emaila. Czekam wlasnie na odpowiedz od producenta.
To jakas zenada. Zaklady montujace gaz nie posiadaja dokumentacji technicznych do reduktorow jakie montuja.
: pn lis 10, 2003 9:39 am
autor: bartks
To może weż pod uwagę zmianę reduktora na inny (innej firmy)
Wydatek 250-300 zł mogłby się szybko zwrócić, jeśli spalanie byłoby normalne.
Podobny przypadek był z reduktorami Bedini, ludzie wymieniali je na inne (mimo, iż mieli instalację na gwarancji), żeby nie mieć więcej problemów.
: pt lis 14, 2003 10:10 am
autor: Tadek
Mam świeżo założoną instalację LPGaz i parownik-reduktor ma napis 'super', a tak poważnie - zajże pod maske i dam znać.
pzdr
Tadek
: pn lis 24, 2003 2:30 pm
autor: RAFIK
zapewne jest tam napisane "super major" , firma Lovato ?
: pn lis 24, 2003 2:43 pm
autor: Tadek
RAFIK pisze:zapewne jest tam napisane "super major" , firma Lovato ?
Nawet nie wiem. Działa więc do niego nie zaglądam. Zapomniałem na śmierć sprawdzić co to za jeden. Obadam i dam znać.
pzdr
Tadek
: czw gru 25, 2003 1:46 pm
autor: XJeep
tez mysle o zmainie reduktora, mam empigazu, parownik super (do 5 litrow) ale jakos mi dziwnie na obroty przy pedale w desce wchodzi - jakby mnie cosik za dupsko trzymalo - za mala wydajnosc chyba ma

jak powoli dodaje gazu to jest prawie ok - nie to samo co na benie ale znosnie -
doszlo do tego ze na trasie do wyprzedzania to na bene przechodze zeby czasem silnika na klate nie przyjac
A cz normalne jest ze wlot powietrza do filtra musialem przyslonic troche bo mi gasl motor jak noge z gazu sciagnolem w czasie jazdy

5

5
Xj mam od 1/2 roku, lpg tak samo wiec doswiadczenia malo

: pt gru 26, 2003 1:46 pm
autor: Discotheque
Przyslanianie wlotu powietrza absolutnie nie jest normalne. Nie zauwazylem u siebie mimo zbyt malego parownika problemow przy wyprzedzaniu. Po prostu pedal glebiej, redukcja i do przodu.
Jezeli masz instalacje III generacji to podlacz sobie notebook do sterownika, i przejedz sie z tym. Wszystko od razu bedzie widac co go boli.
: pt gru 26, 2003 1:58 pm
autor: XJeep
mam instalacje

? generacji wiem tylko ze mam sterowanie komputerem z emulacja z sondy lambda i silnikiem krokowym - parownik mam super a z reduktorem to mam problem bo pewnie jest za duzy i za duzo powietrza dostale!! jak przyslonie wlot to jest ok

chce zalozyc mniejszy reduktor ale nie chce przesadzic a do tabel nie mam dostepu, teraz mam cghyba reduktor o sred 36 mm ale moge sie mylic - zna ktos dane odnosnie srednicy reduktora do silnika 4.0

5
co do notebooka to mam teraz zajebisty program ustawiony na ktorym wszystkie jeepy posowaja jak szalone tylko ja mam problem przy wyprzedzaniu, myslalem o zalozeniu przyspieszacza zaplonu do gazu ale najpierw chce sprobowac z tym mniejszym reduktorem
: sob gru 27, 2003 11:03 am
autor: bartks
XJeep pisze:
A cz normalne jest ze wlot powietrza do filtra musialem przyslonic troche bo mi gasl motor jak noge z gazu sciagnolem w czasie jazdy
Ten problem występuje, kiedy wlot powietrza jest skierowany do kierunku jazdy. Zbyt duża ilość powietrza zmienia skład mieszanki i silnik gaśnie.Zasłonięcie wlotu (częściowe) lub skierowanie go do tyłu pomaga.
: sob gru 27, 2003 1:37 pm
autor: ZBYCHU
Prowadzę montaż i serwis instalacji gazowych od 8 lat jeżeli masz problemy z reduktorem czy mixerem to zapraszam zawsze służe pomocą lub radą
: sob gru 27, 2003 1:49 pm
autor: ZBYCHU
XJeep pisze:mam instalacje

? generacji wiem tylko ze mam sterowanie komputerem z emulacja z sondy lambda i silnikiem krokowym - parownik mam super a z reduktorem to mam problem bo pewnie jest za duzy i za duzo powietrza dostale!! jak przyslonie wlot to jest ok

chce zalozyc mniejszy reduktor ale nie chce przesadzic a do tabel nie mam dostepu, teraz mam cghyba reduktor o sred 36 mm ale moge sie mylic - zna ktos dane odnosnie srednicy reduktora do silnika 4.0

5
co do notebooka to mam teraz zajebisty program ustawiony na ktorym wszystkie jeepy posowaja jak szalone tylko ja mam problem przy wyprzedzaniu, myslalem o zalozeniu przyspieszacza zaplonu do gazu ale najpierw chce sprobowac z tym mniejszym reduktorem
Kolego mylisz pojęcia. Parownik jest to część reduktora w której następuje odparowanie gazu i przejście z fazy ciekłej w lotną a to o czym piszesz to zapewne jest mikser lub inaczej mieszalnik. Co do stosowania korektorów wyprzedzenia zapłonu to są one wymyślone do układów zasilania metanem i przy propan-butanie raczej się nie sprawdzają
: wt gru 30, 2003 1:09 pm
autor: XJeep
aaa moze i myle bo sie na tym nie znam
wiem ze mam pewno problem z tym czyms co dochodzi do kolektora ssacego

6 a "mieszalnik" lub "mikser" mam super, podobno do 5 litrow pojemnosci wiec tak sobie wydedukowalez ze problem tkwi w reduktorze!!
U mnie przysloniecie wlotu powietrza pomoglo na tyle ze teraz mi nie gasnie jak jade ale z wyprzedzaniem to ciagle mam problem bo mocy brak
: wt gru 30, 2003 5:35 pm
autor: ZBYCHU
teraz to ja już nie wiem z czym masz problem
: wt gru 30, 2003 6:25 pm
autor: Pirs
Panowie
Wlot do filtra nie ma prawa byc niczym przysloniety!!!
To jest bzdura. Te warsztaty , ktore tak robia nie maja poprostu odpowiednich podzespolow do tak pojemnych silnikow i wala kaszane.
Przy odpowiednio dobranym reduktorze zupelnie spokojnie Wasz XJ4.0 bedzie jezdzil z duzym stozkiem K&N-a i nic sie nie bedzie dzialo, poza normalna praca silnika - oczywiscie.
Pozdrawiam
Pirs
kiedys XJ4.0 + LPG Lovato super major electronik.
reduktor
: wt gru 30, 2003 9:09 pm
autor: bodek1
Pirs ma 1000% racji . Ten kto przesłania wlot filtra powietrza to zwykły kaszaniarz. Jeżeli , dla równej pracy silnika trzeba to robić to znaczy , że redektor jest do d... Miałem ten sam problem w innym aucie i mądrale tak właśnie mi auto naprawiali . Pomoglo na 10 km i od nowa to samo . Wymieniłem reduktor / LEVATO/ za 350 PLN i jak ręką odjął . Nie ten samochód . Nawet nie wiem teraz co to benzyna .
: wt gru 30, 2003 10:53 pm
autor: Kasprol
dobra dobra tylko ze te wszystkie madrale od gazu to niestety chłam wciskaja ludziom mnie przy osobówce tez wlot przysłonili a tylko zwykły gaznik juz nie mówiac o poprawnie zamontowanym zaworze byle sie nie narobic a klient kupi
: śr gru 31, 2003 11:14 am
autor: ZBYCHU
Koledzy, żeby wyjaśnić wszystkie zagadnienia. To że nie wolno przełaniać dolotu powietrza do filtra i silnika to jest fakt i firma lub gość który to czyni jest amatorem i dyletantem albo z chęci zysku ew. pod naciskiem klienta który na własną szkodę żąda jak najniższej ceny montuje mixer z Koziej Wólki od pana Kazia za 40PLN który nie spełnia żadnych norm zamiast profesjonalnego mixera badanego na hamowni za ok 150PLN.
Za to że silnik pracuje tylko przy przesłoniętym dolocie w 95% winny jest zły mixer a nie reduktor chyba że jakiś baran od razu zamontował nie do tej pojemności co trzeba. Są przypadki w których rurę dolotu powietrza trzeba odwrócić i to się robi /instalacje I i II generacji/ ODWRÓCIĆ A NIE PRZESŁONIĆ!!! Kolego XJeep nie rozumiem co to jest to z czym masz problem "co dochodzi do kolektora ssącego"
: czw sty 08, 2004 12:19 pm
autor: XJeep
zaczne od poczatku!! jestem totalny laik co do LPG wiec prosze o zrozumienie!!
"mikser" czyli to cos co dochodza do niego m.in weze z woda, mam podobno do pojemnosci 5 litrow, jest na nim napis "super" firmy ELPIGAZ, problem mam natomiast z parownikiem czy tam reduktorem ( jak to zwa tak ...) czyli "tym czyms co dochodzi do kolektora ssacego" hehe z jednej strony a z gory do filtra powietrza - I teraz pytanie!!
KTO MOZE MI PODAC PRAWIDLOWE PARAMETRY (WYMIARY ITP) reduktora do mojego silnika 4.0 litry z 1994 roku

5

5
moj jak juz pisalem jest do d...y i strach w trase tym jechac, wlot powietrza mam caly czas przesloniety bo mi gasnie motor w czasie jazdy - czyli dostaje za duzo powietrza ktore to zdmuchuje gaz CHYBAAAA!! bo tylko sie domyslam
Domyslam sie rowniez za potrrzebuje mnhiejszy reduktor - ale JAKI
pomocy
: czw sty 08, 2004 1:40 pm
autor: Discotheque
XJeep pisze:
Domyslam sie rowniez za potrrzebuje mnhiejszy reduktor - ale JAKI
pomocy
Jak masz za duzy reduktor to jak chcesz to ja sie pisze na zamiane

ja mam taki srednio lekko za maly
A tak naprawde nie zmieniaj reduktora na mniejszy. To najglupsze co moglbys zrobic. No chyba ze chcesz zeby silnik pracowal ok ale chlal jak opetany( jak moj

) 26 litrow na setke po miescie.
Ale juz nowka sonda lambda pedzi poczta do mnie wiec mam nadzieje ze zejde do 22

: czw sty 08, 2004 1:44 pm
autor: KAZ
Ile dałeś za lambde

?
: czw sty 08, 2004 2:12 pm
autor: Discotheque
KAZ pisze:Ile dałeś za lambde

?
Jako ze mam ta najdrozsza 3 przewodowa tytanowa 5V to zaplacilem calkowite koszta 130PLN-ow, tylko na razie czekam na przesylke.
Inne sa tansze i kosztuja ok 99PLN.
Oczywiscie nowki pewex z gwarancja.
Szukajcie a znajdziecie
