zj problemy ze skrzynią

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

hans
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 8:58 pm

zj problemy ze skrzynią

Post autor: hans » pt gru 08, 2006 8:08 am

witam

w zj 4.0 95 quadra track po rozgrzaniu silnika napęd przestaje pracować (pracuje jakby na N) - przy zimnym jest wszystko OK
Prosze o radę co może być przyczyną - olej?, czy może jesze coś innego

jj

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt gru 08, 2006 8:27 am

Jak masz NV249 do rzeczywiście wisko może być zużyte i slizga się po rozgrzaniu. Tu masz jak się dobrać do wiskozy. Podobno można to zrobić bez zdejmowania skrzyni z auta. Jednakże jak napisano w tekście łatwiej zdjąć pierścień zabezpieczający po zdjęciu skrzyni rozdzielczej z auta. http://www.masoncomputing.com/np249/

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt gru 08, 2006 8:46 am

boris, skąd ten pomysł z wisko? :o To nie ma nic do rzeczy, wisko odpowiada tylko za blokowanie centralnego dyfra, ale napęd jest normalnie, po ludzku połączony mechanicznie. Padnięte wisko to po prostu zblokowany dyfer lub odwrotnie (rzadziej) dyfer zupełnie nieblokowany.

hans, a jak poziom oleum?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

hans
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 8:58 pm

Post autor: hans » pt gru 08, 2006 1:24 pm

mendelmax pisze:boris, skąd ten pomysł z wisko? :o To nie ma nic do rzeczy, wisko odpowiada tylko za blokowanie centralnego dyfra, ale napęd jest normalnie, po ludzku połączony mechanicznie. Padnięte wisko to po prostu zblokowany dyfer lub odwrotnie (rzadziej) dyfer zupełnie nieblokowany.

hans, a jak poziom oleum?
poziom oleju ok ale nie był zmieniany od 5 lat.

JJ

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt gru 08, 2006 4:04 pm

No to wypada zmienić raczej. A po drugie- mierzysz porawnie? Tzn. pracujący silnik, przewajchowanie itd?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt gru 08, 2006 5:10 pm

A widzisz mogę się mylić ale jak patrząc na fiszki NP249 odniosłem wrażenie, że tył jest napędzany pośrednio przez wiskozę stąd diagnoza.
Akurat tego reduktora nie rozbierałem (doszedłem do 242).

Jak nie wchodzą biegi w skrzyni to zacząłbym od wymiany filtra i sprawdzeniu jakości oleju orez obejrzeniu tego co jest na dnie miski.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt gru 08, 2006 5:48 pm

od powąchania oleju bym zaczął - bo to co opisujesz to albo olej ma właściwości wody i/albo spaliło tarczki

a wiskoza faktycznie dopędza przód - tył jest na stałe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość