Hamowanie silnikiem w automacie Cherokee 4.0
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: czw sie 10, 2006 7:58 am
Hamowanie silnikiem w automacie Cherokee 4.0
Od niedawna jestem szcześliwym użytkownikiem auta jak wyżej. Do tej pory nie jeździłem automatem, więc nie jestem do końca pewny czy w Jeepie można używać przełożeń "3" i "2" do hamowania silnikiem - przydatne kiedy ABS zrobił wysiadkę a tak właśnie jest w moim przypadku.
Domyślam się, że można przesunąć dźwignię skrzyni biegów na "3" lub "2" w czasie jazdy, ale nie jestem tego do końca pewny. Czy ktoś może udzielić mi porady w tym zakresie?
Pozdrawiam
Grzesiek_K
Domyślam się, że można przesunąć dźwignię skrzyni biegów na "3" lub "2" w czasie jazdy, ale nie jestem tego do końca pewny. Czy ktoś może udzielić mi porady w tym zakresie?
Pozdrawiam
Grzesiek_K
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
W mojej skromnej opinii można. W automatach zakres zmiany przełożeń, którym możesz dowolnie operować w czasie jazdy to ten, który nie wymaga zwolnienia blokady dźwigni. Jednakże ja zawsze (np. w górach) wyłączam OD i hamuję silnikiem poprzez wymuszone wrzucenie 3 lub 2. Nigdy nic mi się nie stało. Czas załączenia każdej sekcji biegu jest na tyle szybki, że nie obawiam się o tarczki itp.
mozna... i tak komputer nie pozwoli zmienic wczesniej niz przy dopuszczalnych dla danego biegu obrotach....boris.blank pisze:W mojej skromnej opinii można. (...)
nie ma to jak zalaczony reduktorek i hamowanie automatem w terenie...bajka...

zima tez często stosuje...

rewelacja...

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: czw sie 10, 2006 7:58 am
w XJ tak...w WJ nie testowalem bo teren omijam a zimy jeszcze nie bylo...mendelmax pisze: 100% pewien?


w XJ jak jechalem ok 60 i dalem na 2ke to nic sie nie dzialo do czasu jak predkosc spadla do ok 40...
ale XJ ma inna skrzynie... to po prostu BAJKA w porownaniu z tym badziewiem co wsadzili do WJ 4.0 ... ta A500 to jakies nieporozumienie jest...

nie ma to jak japonski AW4....

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
mendelmax pisze:No właśnie wydaje mi się, że 42RE wypełni każde polecenie, łącznie z autodestrukcją![]()

boszeee....co to za gowniana skrzynia...


ojjj takkk...mendelmax pisze: Swoją drogą swap AW4 to rzecz o której warto pomyśleć na przyszłość![]()


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...



Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
dobrze powiedziane... "póki co... "mendelmax pisze:Z jakiejś dziwnej bajki to AW4, ja w moim 42RE po prostu jak mam potrzebę hamowania silnikiem to zrzucam piętro w dół i żyję
![]()
Skrzynia też póki co nie protestuje. (...)


wszystko do czasu...




AW4 jest the best...

A500 42Re to padaczka nad padaczkami...


w co 2gim WJ,ZJ szwankuje... halas na 1wszym biegu to normalka, rozszczelniają sie po 100.000, o braku kultury w przełączaniu biegów (w porównaniu do AW4) nie wspomnę...

zestaw naprawczy do niej to jeden z najlepiej sprzedających sie produktów do WJ'ota...

taka to BAJKA...

ot co...


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Zgadzam się, że 42RE to gówno, ale czemu miałby nie móc redukować begów on demand? Przecież to jest taka sama procedura jak normalna redukcja, tyle, że wymuszona przez kierowcę. Nie widzę powodu dla którego coś miałoby się stać. Acz skądinąd faktem fakt, że lepiej tego nie nadużywać- ja redukuję tylko na długich górkach, i też nie pozwalam się wkręcać silnikowi za wysoko, zawsze wówczas dopomagam hamulcami, bo ciepło generowane przy agresywym hamowaniu silnikiem może faktycznie taką skrzynkę zabic...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
co do przełączania w czasie jazdy z D na 3czy1-2 to nie znalazłem nic na ten temat w manualu, ale jestem pewien że gdzieś czytałem o tym i nie polecane to było 
Mam jedno pytanko: oglądałem dzisiaj WJ 4.0 w stanie dość mocno zaniedbanym ale i cena była atrakcyjna. Leje się z mostu, skrzyni, silnika. Podczas intensywnego przyspieszania w momencie zmiany biegów (szczególnie 1na2) wyczuwalne było coś w rodzaju wibracji. Czy poprostu ten typ tak ma czy jest to wynikiem agoni skrzyni lub może mostu??

Mam jedno pytanko: oglądałem dzisiaj WJ 4.0 w stanie dość mocno zaniedbanym ale i cena była atrakcyjna. Leje się z mostu, skrzyni, silnika. Podczas intensywnego przyspieszania w momencie zmiany biegów (szczególnie 1na2) wyczuwalne było coś w rodzaju wibracji. Czy poprostu ten typ tak ma czy jest to wynikiem agoni skrzyni lub może mostu??
XJ 4.0 90'
witam.
tutaj znajdziesz troszke o technice jazdy automatem:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=4139
pzodrawiam
tutaj znajdziesz troszke o technice jazdy automatem:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=4139
pzodrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości