MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Marcin978
-

- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Marcin978 » pt sty 19, 2007 5:11 pm
kupic cherokee hemi czy 4.7?
czy 5.7 sa awaryjne?
ceny aut beda podobne, spalanie, hmm nie wiem, chyba 2l roznicy
4.7 i tak pali duzo, wiec chyba nie duza roznica
ale czy 5.7 nie sa bardziej awaryjne?
roznica to chyba 100koni mocy, takze bardzo duzo
czy modele 2005 i 2006 mialy taka samo moc? (hemi)
gdzie mozna znalezc dane na temat jakie ma przyspieszenie jeep hemi?
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt sty 19, 2007 5:20 pm
5.7 HEMI- 7.4 sec. do 100
4.7 dokładnie nie pamiętam, ale coś koło 8-9 sekund.
Problem z HEMI jest taki, że nie jest to silnik stary, więc nie miał póki co okazji się sprawdzić. Trochę bym się bał MDS. W ogóle to śmiga na dziwnym oleju- 0W20. Osobiście takiego jeszcze nie widziałem w sklepie i nie wiem, czy nie podniesie to kosztów eksploatacji...
Odpowiedz sobie przede wszystkim na pytanie, czy potrzebujesz tej mocy HEMI. Ja bym nie potrzebował i brał 4.7, ale wszystko zależy od upodobania

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Marcin978
-

- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Marcin978 » pt sty 19, 2007 5:22 pm
jak 4.7 ma rzeczywiscie mniej niz 9 sekund to jest niezle, tyle mi wystarczy do sprawnego wyprzedzania
---
niestety, to ma 9.7
czyli to jest zolw!
stary silnik 2 zawory na cylinder, diesel 3l go lyka bez problemu, wstyd
dlatego tak ciezko znalezc te dane bo to przyspieszenie z prawie 5l silnika jest porazajace

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt sty 19, 2007 5:47 pm
No nie wiem, coś mi się to dużo wydaje, ale WH w sumie znacznie cięższy od WJ. Tam 4.7 oscylował koło 8 sekund. I jak dotąd udowodnił swą niezawodność, bo już paru ludzi którzy przekroczyli nim 250K mil jest.
Nie wiem czy poniżej 10 sec to jest żółw

Mój 4.0 robi 100 w 10.5 i żyję

Nie mówiąc o Jimnym któemu zajmuje to 14 sekund
Co do starości silnika, to nie bardzo mogę się zgodzić, bo to jest genialny silnik, a HEMI też ma dwa zawory na cylinder

A że ten diesel go łyka, bo jest na turbo, to co tu się dziwić

W pewnych warunkach 3.0 kładzie nawet tego HEMI
EDIT: Znalazłem oficjalne dane Chryslera: 9.0 do 100. Tu masz sporo danych:
http://www.wkjeeps.com/wk_engines.htm
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » pt sty 19, 2007 7:51 pm
Chłopie, przede wszystkim zadaj sobie pytanie do czego ma być to auto. Mój wrangler ma zapakowane hemi w którym jeszcze zostało trochę podłubane, ma ok. 400 KM i do setki 5 sek z jakimś małym ułamkiem, przestał być autem terenowym gdy zafundowałem mu hamulce z corvetty z 14 calowymi tarczami więc min. wielkość felgi to teraz 18 cali - zero terenu! W tej chwili nie jest to auto ani terenowe ani sportowe więc zadaj sobie przede wszystkim pytanie czego szukasz. A tak bliżej tematu tego watku, to jak do tej pory z samym silnikiem nie miałem żadnych problemów, czy działa u mnie MDS - nie mam pojęcia, podobno rzeczywiście gęstość oleju ma jakieś fundamentalne znaczenie, ale tak właściwie to kogo to obchodzi?
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt sty 19, 2007 7:54 pm
TTom pisze:tak właściwie to kogo to obchodzi?
No zasadniczo tych, co to potem muszą naprawiać
MDS jest po prostu sterowany olejem- gdy komputer wykrywa, że obciążenie jest niskie otwiera cewkę, która kieruje olej pod ciśniniem do dźwigienek zaworowych, odcinając je od wałka rozrządu. Niewłaściwa gęstość oleju może prowadzić do zatkania tych kanałów lub złego ciśnienia i tym samym awarii całego układu. Więc radzę na ten olej jednak uważać

Moje doświadczenia z tego typu systemami ograniczają się do Alfy gdzie zmiana faz rozrządu odbywała się dokładnie w ten sam sposób... i cholernie lubiło się to psuć

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Marcin978
-

- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Marcin978 » pt sty 19, 2007 7:57 pm
szczerze, to ma byc auto na trasy, do miasta
moje obecne podstawowe auto to bmw e38 3.5l 235 koni, 8s do 100 w automacie, 2 tony
pali w miescie 18, w trasie 11
nie chcialbym zejsc ponizej tego
chce miec czym przycisnac w trasie gdy chce kogos wyprzedzic, niestety wychodzi na to iz w 4.7l nie za bardzo jest czym bo przyspieszenie ma na poziomie zwyklego auta 2.0 ....
w teren, to raczej taki ze w polna droge w kaluze lub w kraweznik

czasem moze do lasu na grzyby

no i na snieg w gory
czyli hemi chyba nie taki zly, tylko trzeba pilnowac tego oleju
Ostatnio zmieniony pt sty 19, 2007 8:01 pm przez
Marcin978, łącznie zmieniany 1 raz.
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt sty 19, 2007 8:00 pm
Marcin978 pisze:nie za bardzo jest czym bo przyspieszenie ma na poziomie zwyklego auta 2.0 ....
Dobre, dobre
Tak serio, to widzę, że twe potrzeby posiadania mocy są dość pokaźne, więc kup raczej HEMI. Co innego gdybyś się wahał tak po prostu, szukając lepszej opcji, ale w takiej sytuacji to raczej jedyne wyjście

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
KAZ

- Posty: 409
- Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: KAZ » pt sty 19, 2007 10:21 pm
Jest jeszcze SRT8 ma 5,1 do 100 moze taki

420 kucyków reduktora nie ma wiec lżejszy .....
-
Marcin978
-

- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Marcin978 » pt sty 19, 2007 10:36 pm
bez przesady

ja chce normalne auto

poza tym ten str8 jest bardzo drogi
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt sty 19, 2007 10:51 pm
SRT8 to idealne rozwiązanie dla zakompleksionego pedofila i/lub impotenta
Normalny 5.7 jest ok

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » pt sty 19, 2007 10:57 pm
Być może w przyszłym roku mój tata kupi do WJ-ta Supercharger-a ze stanów i co i też bedzie miał 6-6.5 ->100 ,na co dzień 4.7 spokojnie wystarcza...
Link do Supercharger-a
http://www.kennebell.net/superchargers/ ... pgrand.htm
Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt sty 19, 2007 11:02 pm
Z tego co mi wiadomo juz tego nie produkują do WJ, bo chrysler coś z ECU namieszał i było za dużo problemów.
Oczywiście wszystko się da zaadoptować, tylko na kija robić sprężarę jak można kupić mocniejszy silnik

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
raffik

- Posty: 305
- Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: raffik » pt sty 19, 2007 11:05 pm
Marcin978 pisze:bez przesady

ja chce normalne auto

poza tym ten str8 jest bardzo drogi
WH 3,0 V6
zakochasz sie jak pojeździsz
604JEEP11
jestem przy Prandoty 6-8
jak by co
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » pt sty 19, 2007 11:05 pm
żeby być jedynym(chyba) w Polsce posiadaczem Jeepa Supercharged

Pisałem do nich maila jakieś 2 miesiące temu i trzeba było poczekać miesiąc bo to na zamówienie...
Nie jestem przekonany do Systemu MDS stąd brak zmiany i brak przedniego mostu ,to już nie Jeep

Ostatnio zmieniony pt sty 19, 2007 11:07 pm przez
Michał_1989, łącznie zmieniany 1 raz.
Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
raffik

- Posty: 305
- Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: raffik » pt sty 19, 2007 11:06 pm
KAZ pisze:Jest jeszcze SRT8 ma 5,1 do 100 moze taki

420 kucyków reduktora nie ma wiec lżejszy .....
napewno jest jeszcze tylnio napedowy
taka wersja light

604JEEP11
jestem przy Prandoty 6-8
jak by co
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt sty 19, 2007 11:09 pm
Michał_1989 pisze:Pisałem do nich maila jakieś 2 miesiące temu i trzeba było poczekać miesiąc bo to na zamówienie...
O, to jest dość ciekawe, bo w stanach lamentują, że już się tego nie da kupić. Widać ktoś puścił jakieś błędne info i się replikuje w eterze
raffik, jak mniemam Marcin978 chce jeepa z USA, a to wyklucza niestety 3.0 (no, chyba że nówkę, teraz i w USA dostępny)
PS. A z innej beczki, ile teraz sobie za taki zestawik SC liczą?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » pt sty 19, 2007 11:17 pm
Niestety więcej niż w Polsce za zestaw Turbo

koło 4500-4700$(nie pamiętam dokładnie co do $ bo skasowałem maila)

W Polsce zestaw Turbo około 12000zł (VTG)
Tak wiem że zaraz mnie okrzyczycie że lepiej samochód zmienić....

Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt sty 19, 2007 11:21 pm
Jezusicku.... 5K$?!
Obstawiałem, że koło 3, to bym się nie zdziwił, bo po tyle mniej więcej widziałem SC do 4.0, ale 5K to już hardcore...
Ja ostatnio usiłowałem wymyślić pewną optymalizację w tej dziedzinie i doszedłem do wniosku, że jedyna opcja kosztowo sensowna to SC bez intercoolera i nowych wtryskiwaczy a zamiast tego wtrysk gazu V generacji. Śmigałoby jak ta lala, niewiele drożej wyszło, a oszczędności na paliwie wymierne

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
KAZ

- Posty: 409
- Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: KAZ » pt sty 19, 2007 11:30 pm
Do HEMI oprócz dziwnego oleju trzeba też lac paliwko 98 oktan no i ma toto 2 świece na cylinder więc serwisowanie tz drożej wyjdzie.
-
KAZ

- Posty: 409
- Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: KAZ » pt sty 19, 2007 11:37 pm
raffik pisze:KAZ pisze:Jest jeszcze SRT8 ma 5,1 do 100 moze taki

420 kucyków reduktora nie ma wiec lżejszy .....
napewno jest jeszcze tylnio napedowy
taka wersja light

Niee ma skrzynie rozdzielczą Quadra-ble-ble american shit number ileśctam z napedem na 4 kółka.
-
Marcin978
-

- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Marcin978 » sob sty 20, 2007 12:09 am
nieprawda, nie 98 a 89
w usa nie maja nawet takiej bezyny jak 98

-
KAZ

- Posty: 409
- Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: KAZ » sob sty 20, 2007 12:23 am
Prawda prawda tylko w USA inaczej oznaczaja liczbe oktanową i dlatego takie małe cyferki "oktanowe" przy ichniejszej etylinie stoją.
Aha ja tez wolalłbym HEMI.
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » sob sty 20, 2007 12:34 am
mendelmax-no fazator w alfie to jakas totalna pomylka bo na 100sztuk
pada rowne 100 a mocy czyli efektow z tego zadnych
i nie pije tu do alfy ale generalnie do grupy fiata
a wracajac do jeepa to mocy niegdy nie jest za wiele ale pamietac nalezy ze auta musi jeszcze hamowac a z tym jak wiadomo u amerykanow roznie bywa
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość