Cheerokie - automat w trybie awaryjnym
Moderator: Mroczny
Cheerokie - automat w trybie awaryjnym
Witam
Mam pytanie dotyczące automat. skrzyni w cherokie (4l 1991)
Otóż - auto jest do kupienia, ale ma taki feler: podczas jazdy kierowca majstrował przy biegach (redukcji) i cos trzasło ;>
Jestem laikiem, stad pytanie: własiciel wymienił redukcyjna skrzynię (nie wiem, czy to własciwe okreslenie - chodzi o "reduktor" po prostu)
Jednak sama skrzynia działa w trybie awaryjnym po tym zdarzeniu. Co oznacza, ze tylko wsteczny i "jedynka" są aktywne - wyzsze biegi nie wchodzą.
Pytania:
1. czy do przywrócenia stanu uzywalności wystarczy odblokować elektronicznie tryb awaryjny w serwisie?
Jesli tak - czy to kosztowne?
2. Czy to ,że auto jedzie ok 40 km/h i bez problemu porusza sie też do tyłu oznacza, ze żadnych mechanicznych zniszczen skrzyni nie ma?
Dziekuję za wszelkie podpowiedzi. Równiez te, które pomogłuyby mi lepiej zdiagnozowac problem.
Samochód jest w małym miasteczku i ciężko tam znaleźć jakiegos obeznanego z marką mechanika.
P.
Mam pytanie dotyczące automat. skrzyni w cherokie (4l 1991)
Otóż - auto jest do kupienia, ale ma taki feler: podczas jazdy kierowca majstrował przy biegach (redukcji) i cos trzasło ;>
Jestem laikiem, stad pytanie: własiciel wymienił redukcyjna skrzynię (nie wiem, czy to własciwe okreslenie - chodzi o "reduktor" po prostu)
Jednak sama skrzynia działa w trybie awaryjnym po tym zdarzeniu. Co oznacza, ze tylko wsteczny i "jedynka" są aktywne - wyzsze biegi nie wchodzą.
Pytania:
1. czy do przywrócenia stanu uzywalności wystarczy odblokować elektronicznie tryb awaryjny w serwisie?
Jesli tak - czy to kosztowne?
2. Czy to ,że auto jedzie ok 40 km/h i bez problemu porusza sie też do tyłu oznacza, ze żadnych mechanicznych zniszczen skrzyni nie ma?
Dziekuję za wszelkie podpowiedzi. Równiez te, które pomogłuyby mi lepiej zdiagnozowac problem.
Samochód jest w małym miasteczku i ciężko tam znaleźć jakiegos obeznanego z marką mechanika.
P.
tryb awaryjny to na stale przelozenie 1:1, czyli 3-ka. RUszanie to sierp z dupy, ale jak sie ruszy to jedzei. Jesli jest tylko jedynka, to znaczy ze wybuch byl. Ja bym to omijal, albo stargowal minimum 3klocki i odstawil syfa do raffikow
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie 

To moja nieścisłość - oczywiście chodzi o trójkę, czyli "normalny" bieg przy awaryjnym trybie.solt pisze:tryb awaryjny to na stale przelozenie 1:1, czyli 3-ka. RUszanie to sierp z dupy, ale jak sie ruszy to jedzei. Jesli jest tylko jedynka, to znaczy ze wybuch byl. Ja bym to omijal, albo stargowal minimum 3klocki i odstawil syfa do raffikow
Czy to, że to trójka daje mi jakąś pewność, że trzasnęla elektronika, a nie, że skrzynia jest do remotu/wymiany?
Czy to właściwie i tak 50/50 ze jest ok?
Powtórzę, że mozliwości prawdziwej diagnostyki nie mam - tylko optycznie i dotykowo ;>
Pozdrawiam
P.
chodzi Ci o to: http://www.allegro.pl/item184660607_jee ... obacz.html
auto? Wiesz.. generalnie nie slyszalem o tym, zeby komputer skrzyni sie zwiesil jak sie rozpieprzy reduktor..to mi cos smierdzi
auto? Wiesz.. generalnie nie slyszalem o tym, zeby komputer skrzyni sie zwiesil jak sie rozpieprzy reduktor..to mi cos smierdzi
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie 

1. skrzynia i jej komputer nie mają żadnego trybu awaryjnego.
2. zrób test, wyjmij bezpiecznik od skrzyni, jest zaraz przy komputerze skrzyni, nieco niżej schowka na rękawiczki po stronie pasażera, na wysokości kolan no, trzeba się schylić od dołu.
3. przy wyjętym bezpieczniku na D masz 4ke, na 3 trójkę a na 1-2 dwójkę lub jedynkę (nie pamiętam teraz). Jeśli to nie działa to jest uszkodzona skrzynia i nie ma to żadnego związku ze sterowaniem, komputerem itp.
4. jeśli działa tak jak opisałem możesz kupić syfa, wymienić bezpiecznik lub połączyć wtyczkę którą ktoś zapomniał połączyć jak grzebali.
To na tyle.
2. zrób test, wyjmij bezpiecznik od skrzyni, jest zaraz przy komputerze skrzyni, nieco niżej schowka na rękawiczki po stronie pasażera, na wysokości kolan no, trzeba się schylić od dołu.
3. przy wyjętym bezpieczniku na D masz 4ke, na 3 trójkę a na 1-2 dwójkę lub jedynkę (nie pamiętam teraz). Jeśli to nie działa to jest uszkodzona skrzynia i nie ma to żadnego związku ze sterowaniem, komputerem itp.
4. jeśli działa tak jak opisałem możesz kupić syfa, wymienić bezpiecznik lub połączyć wtyczkę którą ktoś zapomniał połączyć jak grzebali.
To na tyle.
Skrzynia czy też komputer mają tryb awaryjny. Objawia się to ruszaniem z "3-ki" i świecącej kontrolce POWER-COMFORT na desce niezależnie od położenia.PKi pisze:1. skrzynia i jej komputer nie mają żadnego trybu awaryjnego.
2. zrób test, wyjmij bezpiecznik od skrzyni, jest zaraz przy komputerze skrzyni, nieco niżej schowka na rękawiczki po stronie pasażera, na wysokości kolan no, trzeba się schylić od dołu.
3. przy wyjętym bezpieczniku na D masz 4ke, na 3 trójkę a na 1-2 dwójkę lub jedynkę (nie pamiętam teraz). Jeśli to nie działa to jest uszkodzona skrzynia i nie ma to żadnego związku ze sterowaniem, komputerem itp.
4. jeśli działa tak jak opisałem możesz kupić syfa, wymienić bezpiecznik lub połączyć wtyczkę którą ktoś zapomniał połączyć jak grzebali.
To na tyle.

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
"PO JEZDZIE PROBNEJ Z KLIENTEM ZOSTALA USZKODZONA SKRZYNIA REDUKCYJNA. SPRZET JEST JUZ WYMIENIONY NA SPRAWNY, JEDNAK KOMPUTER SKRZYNI BIEGOW PRACUJE NADAL W TRYBIE AWARYJNYM."
smierdzaca sprawa...
wlasciciel popsul czy kupujacy?
w ogole sie to wytlumaczenie kupy nie trzyma
dlaczego wlasciciel nie moze przesterowac skrzyni biegow w normalny tryb? wydal kase na reduktor,a tak banalnej sprawy nie zlikwidowal?
smierdzaca sprawa...
wlasciciel popsul czy kupujacy?
w ogole sie to wytlumaczenie kupy nie trzyma
dlaczego wlasciciel nie moze przesterowac skrzyni biegow w normalny tryb? wydal kase na reduktor,a tak banalnej sprawy nie zlikwidowal?
jak Q...w parlamencie jeden problem, dwóch polaków i trzy zdaniaSławekXJ pisze:Skrzynia czy też komputer mają tryb awaryjny. Objawia się to ruszaniem z "3-ki" i świecącej kontrolce POWER-COMFORT na desce niezależnie od położenia.PKi pisze:1. skrzynia i jej komputer nie mają żadnego trybu awaryjnego.
To na tyle.

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Pamiętam Bartku że nawet byłeś przy tym w Krakowie jak mi to tłumaczonoEskapada pisze:jak Q...w parlamencie jeden problem, dwóch polaków i trzy zdaniaSławekXJ pisze:Skrzynia czy też komputer mają tryb awaryjny. Objawia się to ruszaniem z "3-ki" i świecącej kontrolce POWER-COMFORT na desce niezależnie od położenia.PKi pisze:1. skrzynia i jej komputer nie mają żadnego trybu awaryjnego.
To na tyle.


Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
stare to faktSławekXJ pisze:Pamiętam Bartku że nawet byłeś przy tym w Krakowie jak mi to tłumaczonoEskapada pisze:jak Q...w parlamencie jeden problem, dwóch polaków i trzy zdaniaSławekXJ pisze: Skrzynia czy też komputer mają tryb awaryjny. Objawia się to ruszaniem z "3-ki" i świecącej kontrolce POWER-COMFORT na desce niezależnie od położenia.Stare czasy, pamiętam że Cię potem do jakiejś d... woziłem



Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
skrzynia a raczej jej sterownik ma tzw. tryb awaryjny
kasuje sie go przez np. kilkusekudowe odpiecie napiecia na sterowniku (ściagnij klemę na dwie sekundy)
jeśli chcesz sprawdziś czy skrzynia jest sprawna mechanicznie to zrób tak jak Ci radzą czyli zmieniaj biegi lewarkiem
generalnie od rozwalonego reduktora nie ma szans na wywyłanie trybu awaryjnego skrzyni, no chyba że pękła obudowa urywając kawałek wiązki od skrzyni
kasuje sie go przez np. kilkusekudowe odpiecie napiecia na sterowniku (ściagnij klemę na dwie sekundy)
jeśli chcesz sprawdziś czy skrzynia jest sprawna mechanicznie to zrób tak jak Ci radzą czyli zmieniaj biegi lewarkiem
generalnie od rozwalonego reduktora nie ma szans na wywyłanie trybu awaryjnego skrzyni, no chyba że pękła obudowa urywając kawałek wiązki od skrzyni

604JEEP11
jestem przy Prandoty 6-8
jak by co
jestem przy Prandoty 6-8
jak by co
automat wtrybie awaryjnym
poszla planetarka w owdrajfie drogi interes sam to przeszlem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość