Cheerokie - automat w trybie awaryjnym

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

passenger
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 7:45 pm

Cheerokie - automat w trybie awaryjnym

Post autor: passenger » pn kwie 23, 2007 7:55 pm

Witam

Mam pytanie dotyczące automat. skrzyni w cherokie (4l 1991)
Otóż - auto jest do kupienia, ale ma taki feler: podczas jazdy kierowca majstrował przy biegach (redukcji) i cos trzasło ;>

Jestem laikiem, stad pytanie: własiciel wymienił redukcyjna skrzynię (nie wiem, czy to własciwe okreslenie - chodzi o "reduktor" po prostu)
Jednak sama skrzynia działa w trybie awaryjnym po tym zdarzeniu. Co oznacza, ze tylko wsteczny i "jedynka" są aktywne - wyzsze biegi nie wchodzą.

Pytania:
1. czy do przywrócenia stanu uzywalności wystarczy odblokować elektronicznie tryb awaryjny w serwisie?
Jesli tak - czy to kosztowne?

2. Czy to ,że auto jedzie ok 40 km/h i bez problemu porusza sie też do tyłu oznacza, ze żadnych mechanicznych zniszczen skrzyni nie ma?

Dziekuję za wszelkie podpowiedzi. Równiez te, które pomogłuyby mi lepiej zdiagnozowac problem.
Samochód jest w małym miasteczku i ciężko tam znaleźć jakiegos obeznanego z marką mechanika.

P.

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » wt kwie 24, 2007 12:13 am

Dzień dobry
wstydzisz się pochodzenia?
uzupełnij profil :D
skąd wiesz, że skrzynia pracuje w trybie awaryjnym?
sprawdzałeś olej w skrzyni czy jest i jaki?
podczas jazdy sprawdź czy nie zmieni biegu na bardzo wysokich obrotach
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » wt kwie 24, 2007 12:46 pm

tryb awaryjny to na stale przelozenie 1:1, czyli 3-ka. RUszanie to sierp z dupy, ale jak sie ruszy to jedzei. Jesli jest tylko jedynka, to znaczy ze wybuch byl. Ja bym to omijal, albo stargowal minimum 3klocki i odstawil syfa do raffikow
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

passenger
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 7:45 pm

Post autor: passenger » wt kwie 24, 2007 2:00 pm

solt pisze:tryb awaryjny to na stale przelozenie 1:1, czyli 3-ka. RUszanie to sierp z dupy, ale jak sie ruszy to jedzei. Jesli jest tylko jedynka, to znaczy ze wybuch byl. Ja bym to omijal, albo stargowal minimum 3klocki i odstawil syfa do raffikow
To moja nieścisłość - oczywiście chodzi o trójkę, czyli "normalny" bieg przy awaryjnym trybie.
Czy to, że to trójka daje mi jakąś pewność, że trzasnęla elektronika, a nie, że skrzynia jest do remotu/wymiany?
Czy to właściwie i tak 50/50 ze jest ok?

Powtórzę, że mozliwości prawdziwej diagnostyki nie mam - tylko optycznie i dotykowo ;>

Pozdrawiam
P.

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » wt kwie 24, 2007 10:41 pm

chodzi Ci o to: http://www.allegro.pl/item184660607_jee ... obacz.html

auto? Wiesz.. generalnie nie slyszalem o tym, zeby komputer skrzyni sie zwiesil jak sie rozpieprzy reduktor..to mi cos smierdzi
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr kwie 25, 2007 8:09 am

1. skrzynia i jej komputer nie mają żadnego trybu awaryjnego.
2. zrób test, wyjmij bezpiecznik od skrzyni, jest zaraz przy komputerze skrzyni, nieco niżej schowka na rękawiczki po stronie pasażera, na wysokości kolan no, trzeba się schylić od dołu.
3. przy wyjętym bezpieczniku na D masz 4ke, na 3 trójkę a na 1-2 dwójkę lub jedynkę (nie pamiętam teraz). Jeśli to nie działa to jest uszkodzona skrzynia i nie ma to żadnego związku ze sterowaniem, komputerem itp.
4. jeśli działa tak jak opisałem możesz kupić syfa, wymienić bezpiecznik lub połączyć wtyczkę którą ktoś zapomniał połączyć jak grzebali.

To na tyle.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

passenger
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 7:45 pm

Post autor: passenger » śr kwie 25, 2007 8:25 am

Dzięki za odpowiedzi - generalnie jestem już i tak zniechęcony i sie nie napalam ;>, ale może jeszcze podjadę sprawdzić auto wg opisu PKi.

P.

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » ndz kwie 29, 2007 4:19 pm

PKi pisze:1. skrzynia i jej komputer nie mają żadnego trybu awaryjnego.
2. zrób test, wyjmij bezpiecznik od skrzyni, jest zaraz przy komputerze skrzyni, nieco niżej schowka na rękawiczki po stronie pasażera, na wysokości kolan no, trzeba się schylić od dołu.
3. przy wyjętym bezpieczniku na D masz 4ke, na 3 trójkę a na 1-2 dwójkę lub jedynkę (nie pamiętam teraz). Jeśli to nie działa to jest uszkodzona skrzynia i nie ma to żadnego związku ze sterowaniem, komputerem itp.
4. jeśli działa tak jak opisałem możesz kupić syfa, wymienić bezpiecznik lub połączyć wtyczkę którą ktoś zapomniał połączyć jak grzebali.

To na tyle.
Skrzynia czy też komputer mają tryb awaryjny. Objawia się to ruszaniem z "3-ki" i świecącej kontrolce POWER-COMFORT na desce niezależnie od położenia. :D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz kwie 29, 2007 4:48 pm

"PO JEZDZIE PROBNEJ Z KLIENTEM ZOSTALA USZKODZONA SKRZYNIA REDUKCYJNA. SPRZET JEST JUZ WYMIENIONY NA SPRAWNY, JEDNAK KOMPUTER SKRZYNI BIEGOW PRACUJE NADAL W TRYBIE AWARYJNYM."

smierdzaca sprawa...

wlasciciel popsul czy kupujacy?

w ogole sie to wytlumaczenie kupy nie trzyma

dlaczego wlasciciel nie moze przesterowac skrzyni biegow w normalny tryb? wydal kase na reduktor,a tak banalnej sprawy nie zlikwidowal?

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz kwie 29, 2007 5:52 pm

SławekXJ pisze:
PKi pisze:1. skrzynia i jej komputer nie mają żadnego trybu awaryjnego.


To na tyle.
Skrzynia czy też komputer mają tryb awaryjny. Objawia się to ruszaniem z "3-ki" i świecącej kontrolce POWER-COMFORT na desce niezależnie od położenia. :D
jak Q...w parlamencie jeden problem, dwóch polaków i trzy zdania :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » ndz kwie 29, 2007 8:41 pm

Eskapada pisze:
SławekXJ pisze:
PKi pisze:1. skrzynia i jej komputer nie mają żadnego trybu awaryjnego.


To na tyle.
Skrzynia czy też komputer mają tryb awaryjny. Objawia się to ruszaniem z "3-ki" i świecącej kontrolce POWER-COMFORT na desce niezależnie od położenia. :D
jak Q...w parlamencie jeden problem, dwóch polaków i trzy zdania :)21
Pamiętam Bartku że nawet byłeś przy tym w Krakowie jak mi to tłumaczono :D Stare czasy, pamiętam że Cię potem do jakiejś d... woziłem :)21
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz kwie 29, 2007 9:03 pm

SławekXJ pisze:
Eskapada pisze:
SławekXJ pisze: Skrzynia czy też komputer mają tryb awaryjny. Objawia się to ruszaniem z "3-ki" i świecącej kontrolce POWER-COMFORT na desce niezależnie od położenia. :D
jak Q...w parlamencie jeden problem, dwóch polaków i trzy zdania :)21
Pamiętam Bartku że nawet byłeś przy tym w Krakowie jak mi to tłumaczono :D Stare czasy, pamiętam że Cię potem do jakiejś d... woziłem :)21
stare to fakt :)21 stary Techmarku :wink: a co Ty na forum o tej porze robisz - zonka Cie z domu wyj.... czy co :)20
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pn kwie 30, 2007 2:56 pm

Eskapada pisze: stare to fakt :)21 stary Techmarku :wink: a co Ty na forum o tej porze robisz - zonka Cie z domu wyj.... czy co :)20
Sam uciekłem :)21
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » wt maja 01, 2007 7:22 pm

skrzynia a raczej jej sterownik ma tzw. tryb awaryjny
kasuje sie go przez np. kilkusekudowe odpiecie napiecia na sterowniku (ściagnij klemę na dwie sekundy)
jeśli chcesz sprawdziś czy skrzynia jest sprawna mechanicznie to zrób tak jak Ci radzą czyli zmieniaj biegi lewarkiem
generalnie od rozwalonego reduktora nie ma szans na wywyłanie trybu awaryjnego skrzyni, no chyba że pękła obudowa urywając kawałek wiązki od skrzyni :)21
604JEEP11
jestem przy Prandoty 6-8
jak by co

darek 69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn maja 28, 2007 7:36 am

automat wtrybie awaryjnym

Post autor: darek 69 » pn maja 28, 2007 8:43 am

poszla planetarka w owdrajfie drogi interes sam to przeszlem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość