MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Maqlinka
-

- Posty: 2888
- Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Maqlinka » pt maja 25, 2007 2:43 pm
Cześć
Jakie są różnice pomiędzy 5,2 i 5,9 - czy różnica w mocy jest warta większego spalania ?
I czy montowano w Grandach (do 1999) HEMI ?
Life's Too Short For A Full Time Job
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pt maja 25, 2007 2:46 pm
Maqlinka pisze:Cześć
Jakie są różnice pomiędzy 5,2 i 5,9 - czy różnica w mocy jest warta większego spalania ?
I czy montowano w Grandach (do 1999) HEMI ?
Różnica jest 0,7 (jak flaszka)

Moim zdaniem nie warto. Mocy masz tylko trochę więcej (w normalnej jeździe pomijalne), pali wiecej, dostepność części gorsza, niska podaż aut i trudniej znaleźć coś sensownego

-
Najmłodszy_Gazowiec

- Posty: 374
- Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
- Lokalizacja: Karczew
Post
autor: Najmłodszy_Gazowiec » pt maja 25, 2007 2:48 pm
5,9 W Grandzie?

nie s³ysza³em. 5.9 montowali w Dodge Durango to wiem. Wiem ¿e by³ 4,7 i 5,2 ; potem 5,2 wycofali(by³ tylko w pierwszej generacji do 1999). A 5,7 HEMI pojawi³ siê dopiero w WK (2005rok).
Aaa obczai³em to 5,9 na alledrogo, facet pisze ze to jakas specjalna wersja. Ile w tym prawdy nie wiem, wiem ¿e by³y monotwane w dodge'ach durango.
Gaz 69
-
Maqlinka
-

- Posty: 2888
- Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Maqlinka » pt maja 25, 2007 2:49 pm
Czyli 5,9 to rozwiercone 5,2

Life's Too Short For A Full Time Job
-
Maqlinka
-

- Posty: 2888
- Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Maqlinka » pt maja 25, 2007 2:54 pm
Najmłodszy_Gazowiec pisze:5,9 W Grandzie?

...
Montowali - krótko ale były....
Pytanie o HEMI było takie "dodatkowe"

- znalazłem gdzieś ogłoszenie z grandem z '96 ponoć z HEMI (chciałem się upewnić czy to fantazja sprzedającego).
Tak poza tym - to może ktoś by się pokusił o charakterystykę HEMI (nie znalazłem na forum ) - wiem jedynie, że nazwa pochodzi od pół sferycznej budowy komory, że ma jeden wałek i po dwa zawory na gar.
Life's Too Short For A Full Time Job
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pt maja 25, 2007 3:00 pm
Maqlinka pisze:Czyli 5,9 to rozwiercone 5,2

Prawie

Inna jest średnica cylindra, inne wałki rozrządu w głowicy, inny wał korbowy..., ale głowice są takie same

-
Najmłodszy_Gazowiec

- Posty: 374
- Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
- Lokalizacja: Karczew
Post
autor: Najmłodszy_Gazowiec » pt maja 25, 2007 3:01 pm
od strony technicznej nie znam poza tym co napisa³es i jeszcze ma komputer MDS (mowa o 5,7 z Jeepa)-> wy³acza 4cylindry gdy nie s± potrzebne(spokojna jazda) ale tez chetnie sie czegos dowiem... HEMI to legenda w Hameryce jezeli chodzi o muscle cary lata 60/70... A w Grandzie 1996 nie mozliwe zeby by³. Silnik HEMI zosta³ przywrócony dopiero w 2003roku, a produkcji zaniechano wczesniej w latach 70. bodajze. Wiem ¿e 5,7 ma odg³os i moc wykur*****t±

Gaz 69
-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pt maja 25, 2007 5:36 pm
Maqlinka pisze:Cześć
Jakie są różnice pomiędzy 5,2 i 5,9 - czy różnica w mocy jest warta większego spalania ?
I czy montowano w Grandach (do 1999) HEMI ?
co za głupoty chodzą Ci po głowie?

-
Maqlinka
-

- Posty: 2888
- Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Maqlinka » pt maja 25, 2007 5:50 pm
Mroczny pisze:
co za głupoty chodzą Ci po głowie?

Potrzebuję auta na czarne - a mam taki system, że zaczynam szukać samochodu co najmniej rok przed zakupem. Jak kiedyś wymyśliłem sobie, że chcę terenówkę to zacząłem szukać właśnie od jeepa - teraz mam parcha i jestem strasznie zadowolony - więc skoro schemat się sprawdził.....

Life's Too Short For A Full Time Job
-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pt maja 25, 2007 5:58 pm
to kup osobówkę na gaz a każde 40 pln zaoszczędzone na każdych 100km wydaj na..... rośliny doniczkowe np

-
Wiechu
-

- Posty: 4980
- Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
- Lokalizacja: Zielonka
Post
autor: Wiechu » pt maja 25, 2007 6:01 pm
...ja kupiłem małego diesla, co pali równo połowę tego co nissan

-
Maqlinka
-

- Posty: 2888
- Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Maqlinka » pt maja 25, 2007 6:04 pm
No właśnie jakoś tak do placków nie mam przekonania zbytnio.......
.......... rzepak w doniczkach ...... hmm....

Poza tym - wiejt weźmie gazu mniej więcej za tyle co parch ropy - ale za to jaka przyjemność z jazdy

Life's Too Short For A Full Time Job
-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pt maja 25, 2007 6:49 pm
też nie mam, baa nawet nie lubię.. ale te 10 litrów gazu w dużym kombi
miałem wiele różnych aut paliwożernych jak nieszczęście, ale świadomość, ze w pół roku oszczędzam (na luźnych firmowych) przejazdach tyle co fajne wakacje... to ja wolę te wakacje

orlen poradzi sobie i beze mnie
-
Maqlinka
-

- Posty: 2888
- Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Maqlinka » pt maja 25, 2007 7:21 pm
Zamieniłeś granda na kombi

Gdybym miał regularne wyjazdy firmowe pewnie też myślałbym innymi kategoriami. Ale teraz to niezbyt dużo jeżdżę, nawet nie mam osobówki (tylko parcha) z tym, że drugie auto jest potrzebne bo:
1. Jak w patrolu odpadnie jakaś część bez której się nie da jechać to jestem całkiem uziemiony

2. Mam już dość przebierania się w moro za każdym razem jak mam zamiar wsiąść do samochodu (uprzedzając - nie będę mył auta w środku po każdym weekendzie)
no

Life's Too Short For A Full Time Job
-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » pt maja 25, 2007 7:37 pm
Maqlinka pisze:Cześć
Jakie są różnice pomiędzy 5,2 i 5,9 - czy różnica w mocy jest warta większego spalania ?
I czy montowano w Grandach (do 1999) HEMI ?
5,9 to nie HEMI, tylko takie "powiększone" 5,2. Montowany tylko w 98 roku na zakończenie produkcji ZJ. Poza zmianami w silniku mocniejsza skrzynia biegów i full full wyposarzenie. A, inne szycie skóry na fotelach

F150 302 V8
-
Maqlinka
-

- Posty: 2888
- Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Maqlinka » pt maja 25, 2007 7:55 pm
Kuba M. pisze:
5,9 to nie HEMI, tylko takie "powiększone" 5,2. Montowany tylko w 98 roku na zakończenie produkcji ZJ. Poza zmianami w silniku mocniejsza skrzynia biegów i full full wyposarzenie. A, inne szycie skóry na fotelach

Wiem, że 5,9 to nie HEMI

i wiem, że były montowane pod koniec produkcji granda (niektóre źrodła podają, że montowano je w rocznikach '97-'99). Interesowały mnie jedynie różnice pomiędzy 318-tką a 360-tką

Life's Too Short For A Full Time Job
-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » pt maja 25, 2007 9:28 pm
Maqlinka pisze:Kuba M. pisze:
Interesowały mnie jedynie różnice pomiędzy 318-tką a 360-tką

Napewno skrzynia biegów. Głowice podobno są jednakowe, ale mają rózne numery katalogowe (tak mówią

) Z tego co zauważyłem, to podstawowe części, głownie eksploatacyjne są te same

F150 302 V8
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt maja 25, 2007 11:01 pm
Numery katalogowe głowic są te same
Silnik jest konstrukcyjnie de facto ten sam co 5.2, tylko jest to fabryczny stroker. Nie ma problemów z żywotnością tego wynalazku jakichś większych, sporo części pasuje wymiennie z 5.2, acz też sporo NIE pasuje

Pytanie o co konkretnie chodzi

Generalnie jeśli spalanie cię nie przeraża, to 5.9 jest genialny

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » pt maja 25, 2007 11:06 pm
Mroczny pisze:też nie mam, baa nawet nie lubię.. ale te 10 litrów gazu w dużym kombi
miałem wiele różnych aut paliwożernych jak nieszczęście, ale świadomość, ze w pół roku oszczędzam (na luźnych firmowych) przejazdach tyle co fajne wakacje... to ja wolę te wakacje

orlen poradzi sobie i beze mnie
Podejście zupełnie rozsądne

Ale jakby każdy miał robić tylko rozsądne rzeczy... Wiele razy się zastanawiałem nad przeniesieniem się do czegoś w rodzaju matiza/seiczento/cieniasa na gaz. Niby podobnie się tym jeździ, i podobne kilometry pokonuje. Ale coś mimo wszystko to nie to samo, różnica mniej więcej jak między piciem w Szczawnicy i szczaniem w piwnicy

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » sob maja 26, 2007 9:02 am
Najmłodszy_Gazowiec pisze:od strony technicznej nie znam poza tym co napisałes i jeszcze ma komputer MDS (mowa o 5,7 z Jeepa)-> wyłacza 4cylindry gdy nie są potrzebne(spokojna jazda) ale tez chetnie sie czegos dowiem... HEMI to legenda w Hameryce jezeli chodzi o muscle cary lata 60/70... A w Grandzie 1996 nie mozliwe zeby był. Silnik HEMI został przywrócony dopiero w 2003roku, a produkcji zaniechano wczesniej w latach 70. bodajze. Wiem że 5,7 ma odgłos i moc wykur*****tą

a co chcesz wiedzieć o hemi? Mam trochę doświadczeń, jak poszukasz moich postów dowiesz się jak pakuje się hemi do wranglera

wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » sob maja 26, 2007 10:28 am
mendelmax pisze:Numery katalogowe głowic są te same
Sie mi coś w pamięci musiało przekłamać

F150 302 V8
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pn maja 28, 2007 8:39 am
Maqlinka pisze:Zamieniłeś granda na kombi

Gdybym miał regularne wyjazdy firmowe pewnie też myślałbym innymi kategoriami. Ale teraz to niezbyt dużo jeżdżę, nawet nie mam osobówki (tylko parcha) z tym, że drugie auto jest potrzebne bo:
1. Jak w patrolu odpadnie jakaś część bez której się nie da jechać to jestem całkiem uziemiony

2. Mam już dość przebierania się w moro za każdym razem jak mam zamiar wsiąść do samochodu (uprzedzając - nie będę mył auta w środku po każdym weekendzie)
no

Słuszna koncepcja

Też mam parcha i miałem duże kombi nowe na gwarancji. Niestety kombi to nie to i sprzedałem je zanim się gwarancja skończyła. W jego miejsce kupiłem ZJ-ta i jestem zadowolony

-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » pn maja 28, 2007 9:42 am
Mroczny pisze:to kup osobówkę na gaz a każde 40 pln zaoszczędzone na każdych 100km wydaj na..... rośliny doniczkowe np

Hehe, wlasnie idac tym tropem, nie dawno zmienilem jedno auto na bardziej osobowe.
Zostal Parch do upalania i jako drugie auto zakupilem dupowozik z pod znaku VW. Tak wiec jest dodatkowo zagazowany dopiero co Sztrucelwagen z VR6 na pokladzie. Ale zeby nie bylo tez 4x4

, choc to taka bardziej imitacja sprawdzajaca sie tylko na asfaltach.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Maqlinka
-

- Posty: 2888
- Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Maqlinka » pn maja 28, 2007 9:54 am
Marcin - a ile ta VR6-tka pali??
... taki silniczek prowokuje do deptania co w efekcie może się okazać mało ekonomiczne - grandem już kiedyś jeździłem (w prawdzie nie w Polsce) i wiem, że tym autem jeździ się raczej delikatnie - zmierzam do tego, że spalanie wyjdzie podobne.
Mam jeszcze pytanie - gdzieś wyczytałem, że do 5,2 wchodzi jedynie 4,5 l oleju - prawda to??
Life's Too Short For A Full Time Job
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość