5,2 a 5,9

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

5,2 a 5,9

Post autor: Maqlinka » pt maja 25, 2007 2:43 pm

Cześć :D

Jakie są różnice pomiędzy 5,2 i 5,9 - czy różnica w mocy jest warta większego spalania ?
I czy montowano w Grandach (do 1999) HEMI ?
Life's Too Short For A Full Time Job

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: 5,2 a 5,9

Post autor: Adamo » pt maja 25, 2007 2:46 pm

Maqlinka pisze:Cześć :D

Jakie są różnice pomiędzy 5,2 i 5,9 - czy różnica w mocy jest warta większego spalania ?
I czy montowano w Grandach (do 1999) HEMI ?
Różnica jest 0,7 (jak flaszka) :)21
Moim zdaniem nie warto. Mocy masz tylko trochę więcej (w normalnej jeździe pomijalne), pali wiecej, dostepność części gorsza, niska podaż aut i trudniej znaleźć coś sensownego :)21

Awatar użytkownika
Najmłodszy_Gazowiec
Posty: 374
Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Najmłodszy_Gazowiec » pt maja 25, 2007 2:48 pm

5,9 W Grandzie? :o nie s³ysza³em. 5.9 montowali w Dodge Durango to wiem. Wiem ¿e by³ 4,7 i 5,2 ; potem 5,2 wycofali(by³ tylko w pierwszej generacji do 1999). A 5,7 HEMI pojawi³ siê dopiero w WK (2005rok).

Aaa obczai³em to 5,9 na alledrogo, facet pisze ze to jakas specjalna wersja. Ile w tym prawdy nie wiem, wiem ¿e by³y monotwane w dodge'ach durango.
Gaz 69

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » pt maja 25, 2007 2:49 pm

Czyli 5,9 to rozwiercone 5,2 ??
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Najmłodszy_Gazowiec
Posty: 374
Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Najmłodszy_Gazowiec » pt maja 25, 2007 2:51 pm

nie wiem, ale ja bym bra³ 5,2 bardziej popularny motor. :wink:
Gaz 69

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » pt maja 25, 2007 2:54 pm

Najmłodszy_Gazowiec pisze:5,9 W Grandzie? :o ...
Montowali - krótko ale były....
Pytanie o HEMI było takie "dodatkowe" :D - znalazłem gdzieś ogłoszenie z grandem z '96 ponoć z HEMI (chciałem się upewnić czy to fantazja sprzedającego).
Tak poza tym - to może ktoś by się pokusił o charakterystykę HEMI (nie znalazłem na forum ) - wiem jedynie, że nazwa pochodzi od pół sferycznej budowy komory, że ma jeden wałek i po dwa zawory na gar.
Life's Too Short For A Full Time Job

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt maja 25, 2007 3:00 pm

Maqlinka pisze:Czyli 5,9 to rozwiercone 5,2 ??
Prawie :)21 Inna jest średnica cylindra, inne wałki rozrządu w głowicy, inny wał korbowy..., ale głowice są takie same :)21

Awatar użytkownika
Najmłodszy_Gazowiec
Posty: 374
Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Najmłodszy_Gazowiec » pt maja 25, 2007 3:01 pm

od strony technicznej nie znam poza tym co napisa³es i jeszcze ma komputer MDS (mowa o 5,7 z Jeepa)-> wy³acza 4cylindry gdy nie s± potrzebne(spokojna jazda) ale tez chetnie sie czegos dowiem... HEMI to legenda w Hameryce jezeli chodzi o muscle cary lata 60/70... A w Grandzie 1996 nie mozliwe zeby by³. Silnik HEMI zosta³ przywrócony dopiero w 2003roku, a produkcji zaniechano wczesniej w latach 70. bodajze. Wiem ¿e 5,7 ma odg³os i moc wykur*****t± :D
Gaz 69

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 5,2 a 5,9

Post autor: Mroczny » pt maja 25, 2007 5:36 pm

Maqlinka pisze:Cześć :D

Jakie są różnice pomiędzy 5,2 i 5,9 - czy różnica w mocy jest warta większego spalania ?
I czy montowano w Grandach (do 1999) HEMI ?
co za głupoty chodzą Ci po głowie?
:)21

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: 5,2 a 5,9

Post autor: Maqlinka » pt maja 25, 2007 5:50 pm

Mroczny pisze: co za głupoty chodzą Ci po głowie?
:)21
Potrzebuję auta na czarne - a mam taki system, że zaczynam szukać samochodu co najmniej rok przed zakupem. Jak kiedyś wymyśliłem sobie, że chcę terenówkę to zacząłem szukać właśnie od jeepa - teraz mam parcha i jestem strasznie zadowolony - więc skoro schemat się sprawdził..... :)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt maja 25, 2007 5:58 pm

to kup osobówkę na gaz a każde 40 pln zaoszczędzone na każdych 100km wydaj na..... rośliny doniczkowe np :)21

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pt maja 25, 2007 6:01 pm

...ja kupiłem małego diesla, co pali równo połowę tego co nissan

:)2 :)21

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » pt maja 25, 2007 6:04 pm

No właśnie jakoś tak do placków nie mam przekonania zbytnio.......
.......... rzepak w doniczkach ...... hmm.... :)21
Poza tym - wiejt weźmie gazu mniej więcej za tyle co parch ropy - ale za to jaka przyjemność z jazdy :wink:
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt maja 25, 2007 6:49 pm

też nie mam, baa nawet nie lubię.. ale te 10 litrów gazu w dużym kombi :)21

miałem wiele różnych aut paliwożernych jak nieszczęście, ale świadomość, ze w pół roku oszczędzam (na luźnych firmowych) przejazdach tyle co fajne wakacje... to ja wolę te wakacje :)21 orlen poradzi sobie i beze mnie

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » pt maja 25, 2007 7:21 pm

Zamieniłeś granda na kombi :o :)21
Gdybym miał regularne wyjazdy firmowe pewnie też myślałbym innymi kategoriami. Ale teraz to niezbyt dużo jeżdżę, nawet nie mam osobówki (tylko parcha) z tym, że drugie auto jest potrzebne bo:
1. Jak w patrolu odpadnie jakaś część bez której się nie da jechać to jestem całkiem uziemiony :)21
2. Mam już dość przebierania się w moro za każdym razem jak mam zamiar wsiąść do samochodu (uprzedzając - nie będę mył auta w środku po każdym weekendzie)

no :)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Re: 5,2 a 5,9

Post autor: Kuba M. » pt maja 25, 2007 7:37 pm

Maqlinka pisze:Cześć :D

Jakie są różnice pomiędzy 5,2 i 5,9 - czy różnica w mocy jest warta większego spalania ?
I czy montowano w Grandach (do 1999) HEMI ?
5,9 to nie HEMI, tylko takie "powiększone" 5,2. Montowany tylko w 98 roku na zakończenie produkcji ZJ. Poza zmianami w silniku mocniejsza skrzynia biegów i full full wyposarzenie. A, inne szycie skóry na fotelach :D
F150 302 V8

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: 5,2 a 5,9

Post autor: Maqlinka » pt maja 25, 2007 7:55 pm

Kuba M. pisze: 5,9 to nie HEMI, tylko takie "powiększone" 5,2. Montowany tylko w 98 roku na zakończenie produkcji ZJ. Poza zmianami w silniku mocniejsza skrzynia biegów i full full wyposarzenie. A, inne szycie skóry na fotelach :D
Wiem, że 5,9 to nie HEMI :D i wiem, że były montowane pod koniec produkcji granda (niektóre źrodła podają, że montowano je w rocznikach '97-'99). Interesowały mnie jedynie różnice pomiędzy 318-tką a 360-tką :wink:
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Re: 5,2 a 5,9

Post autor: Kuba M. » pt maja 25, 2007 9:28 pm

Maqlinka pisze:
Kuba M. pisze: Interesowały mnie jedynie różnice pomiędzy 318-tką a 360-tką :wink:
Napewno skrzynia biegów. Głowice podobno są jednakowe, ale mają rózne numery katalogowe (tak mówią 8) ) Z tego co zauważyłem, to podstawowe części, głownie eksploatacyjne są te same :wink:
F150 302 V8

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt maja 25, 2007 11:01 pm

Numery katalogowe głowic są te same :)2

Silnik jest konstrukcyjnie de facto ten sam co 5.2, tylko jest to fabryczny stroker. Nie ma problemów z żywotnością tego wynalazku jakichś większych, sporo części pasuje wymiennie z 5.2, acz też sporo NIE pasuje ;) Pytanie o co konkretnie chodzi ;)
Generalnie jeśli spalanie cię nie przeraża, to 5.9 jest genialny :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt maja 25, 2007 11:06 pm

Mroczny pisze:też nie mam, baa nawet nie lubię.. ale te 10 litrów gazu w dużym kombi :)21

miałem wiele różnych aut paliwożernych jak nieszczęście, ale świadomość, ze w pół roku oszczędzam (na luźnych firmowych) przejazdach tyle co fajne wakacje... to ja wolę te wakacje :)21 orlen poradzi sobie i beze mnie
Podejście zupełnie rozsądne :)21 Ale jakby każdy miał robić tylko rozsądne rzeczy... Wiele razy się zastanawiałem nad przeniesieniem się do czegoś w rodzaju matiza/seiczento/cieniasa na gaz. Niby podobnie się tym jeździ, i podobne kilometry pokonuje. Ale coś mimo wszystko to nie to samo, różnica mniej więcej jak między piciem w Szczawnicy i szczaniem w piwnicy ;)
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » sob maja 26, 2007 9:02 am

Najmłodszy_Gazowiec pisze:od strony technicznej nie znam poza tym co napisałes i jeszcze ma komputer MDS (mowa o 5,7 z Jeepa)-> wyłacza 4cylindry gdy nie są potrzebne(spokojna jazda) ale tez chetnie sie czegos dowiem... HEMI to legenda w Hameryce jezeli chodzi o muscle cary lata 60/70... A w Grandzie 1996 nie mozliwe zeby był. Silnik HEMI został przywrócony dopiero w 2003roku, a produkcji zaniechano wczesniej w latach 70. bodajze. Wiem że 5,7 ma odgłos i moc wykur*****tą :D
a co chcesz wiedzieć o hemi? Mam trochę doświadczeń, jak poszukasz moich postów dowiesz się jak pakuje się hemi do wranglera :D
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » sob maja 26, 2007 10:28 am

mendelmax pisze:Numery katalogowe głowic są te same :)2
Sie mi coś w pamięci musiało przekłamać :roll: :)21
F150 302 V8

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn maja 28, 2007 8:39 am

Maqlinka pisze:Zamieniłeś granda na kombi :o :)21
Gdybym miał regularne wyjazdy firmowe pewnie też myślałbym innymi kategoriami. Ale teraz to niezbyt dużo jeżdżę, nawet nie mam osobówki (tylko parcha) z tym, że drugie auto jest potrzebne bo:
1. Jak w patrolu odpadnie jakaś część bez której się nie da jechać to jestem całkiem uziemiony :)21
2. Mam już dość przebierania się w moro za każdym razem jak mam zamiar wsiąść do samochodu (uprzedzając - nie będę mył auta w środku po każdym weekendzie)

no :)21
Słuszna koncepcja :)21 Też mam parcha i miałem duże kombi nowe na gwarancji. Niestety kombi to nie to i sprzedałem je zanim się gwarancja skończyła. W jego miejsce kupiłem ZJ-ta i jestem zadowolony :)21

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn maja 28, 2007 9:42 am

Mroczny pisze:to kup osobówkę na gaz a każde 40 pln zaoszczędzone na każdych 100km wydaj na..... rośliny doniczkowe np :)21
Hehe, wlasnie idac tym tropem, nie dawno zmienilem jedno auto na bardziej osobowe.

Zostal Parch do upalania i jako drugie auto zakupilem dupowozik z pod znaku VW. Tak wiec jest dodatkowo zagazowany dopiero co Sztrucelwagen z VR6 na pokladzie. Ale zeby nie bylo tez 4x4 :)21 , choc to taka bardziej imitacja sprawdzajaca sie tylko na asfaltach.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » pn maja 28, 2007 9:54 am

Marcin - a ile ta VR6-tka pali??
... taki silniczek prowokuje do deptania co w efekcie może się okazać mało ekonomiczne - grandem już kiedyś jeździłem (w prawdzie nie w Polsce) i wiem, że tym autem jeździ się raczej delikatnie - zmierzam do tego, że spalanie wyjdzie podobne.
Mam jeszcze pytanie - gdzieś wyczytałem, że do 5,2 wchodzi jedynie 4,5 l oleju - prawda to??
Life's Too Short For A Full Time Job

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość