Filtr oleju XJ 88 4.0

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Filtr oleju XJ 88 4.0

Post autor: Discotheque » sob sty 10, 2004 8:31 pm

Przestroga dla kupujacych filtry oleju wedlug tabeli zamiennikow.
Wedlug Boscha i filtrona do tego silnika jest odpowiedni OP628.
A tu dupa. Jeep ma gwint 20x1.5! wiec nie pasuje. Ale za to pasuje idealnie od Renault Traffic lub Safrane. I nawet w serwisie Renault w ich katalogach istnieje jako zamiennik do XJ-a i wsie renaultki maja gwinty 20x1.5. Ktos juz natknal sie na ten problem?

Najbardziej ubawil mnie klient w jednym sklepie podajac mi filtr wielkosci polowy filtra od Cinquecento mowiac ze bedzie pasowal i on takie zakladal do cherokeego. Dopiero jak wyjalem z kieszeni tulejke-lacznik z gwintem na ktorej jest mocowany filtr do podstawy (sam bolec wchodzacy w filtr byl dwa razy dluzszy od calego filterka ktory mi proponowal) to "pan sprzedawiec" stwierdzil. Hmmm a moze to fakt ze do amerykanskiego Cherokeego nie pasuje ale do japonskiego jeepa cherokee to spokojnie on sam takie zakladal i pasowaly :)

Acha i nie zakladajcie polskiego "odpowiednika" z filtronu o numeracji OP538 bo mimo tego samego gwintu i wielkosci nie nadaje sie do czirokasa !!!

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

filtr

Post autor: raffik » ndz sty 11, 2004 9:51 am

musialeś mieć jakis felerny bo my zakładamy od trzech lat takie filtry do staruszków i wszystko ok
604JEEP11
jestem przy Prandoty 6-8
jak by co

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » ndz sty 11, 2004 6:05 pm

No właśnie ja do swojego zakładam filtr filtrona (taki jak do peloponeza) działa okiej 8)
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz sty 11, 2004 6:33 pm

Filtry wygladaja identycznie. Tylko gwint maja inny. Moj ma 20x1.5. Zasadniczo moglbym wymienic sama wkretke lacznik ktory trzyma filtr do obudowy, to taki kawalek rurki z dwoch stron gwintowany ale po co jak juz wiem ze pasuja filtry z renault traffica :)

Kraus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 8:00 pm
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Kraus » pn sty 12, 2004 6:14 pm

Dawno dawno temu ,jak pierwszy raz wymieniałem filtr ,szukałem rużnych zamienników i każdy z nich kosztował w okolicach 40 zł ,
a tu niespodzianka w ASC w Krakowie filtr Mopara kosztuje 38 zł .
SZANUJ LAS!...bo i ty mozesz zostac kiedys partyzantem!

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn sty 12, 2004 6:43 pm

Dzisiaj dopiero zauwazylem zolta zajebista naklejke :) nad silnikiem :)
po angielsku: UWAGA filtr z gwintem 20x1.5 ladnym obrazkiem i wogole , oryginalna naklejka :D he he he..... no ale kto zaglada pod maske przy wymianie oleju :) nie wiem slepy chyba bylem.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt lut 10, 2004 6:20 pm

Okazuje sie ze byly stosowane rozne gwinty fabrycznie. Zarowno gwint wedlug normy SAE jak i 20x1,5 (te filtry byly oznaczane big zolta naklejka na plycie czolowej pod maska nad fiiltrem).

Okazuje sie ze XJ przy silniku 4.0 musi miec filtr o jak najwiekszej przepustowosci z zaworkiem zwrotnym. Polecany najbardziej to filtr Mobil duzy z serii 301 SAE. (nawet robiono testy porownawcze i ten filtr zdeklasowal reszte)


Odpowiedniki dla gwintu 20x1.5 to filtrony:

OP536 90x82mm
OP542 93x116,5mm
OP555 90x127,5mm jak do pajero 2,3D
OP555/1 93x128mm
az do
OP569/1 93x141mm od volvo S40

wszystkie posiadaja odpowiednie parametry.

Przy czym przy ,montazu wiekszych filtrow powszechnie stosowana czynnoscia jest obrocenie podstawy filtra tak aby filtr byl poziomo skierowany ku tylowi. Lub zastosowanie specjalnej podstawy filtra o wiekszym przekroju kanalow w srodku.
Bardzo duzo hamerykancow robi ta przerobke ze wzgledu na trwalosc ukladu smarowania, panewek i moze to rowniez byc przyczyna "stukania" hydraulicznych popychaczy zaworowych na cieplym silniku.

Tak wiec im wiekszy filtr w Twoim XJ tym lepiej spisz :)

Na koniec link do malego artykuliku:

http://www.madxj.com/MADXJ/technical/te ... ersion.htm

Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 311
Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE

Post autor: Wiktor » ndz lut 15, 2004 9:43 pm

Ja tak jak reszta ekipy zakladam polski filtr za 7 czy 9 zl i wsio okjej.
Jest on wyzszy od moparowskiego i nie mam nic zlego do powiedzenia na temat polskiego filtra ......... :)1
TYLKO C*PY MAJA DŻIPY
XJ
askow@op.pl

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw lut 26, 2004 11:11 am

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » pt lut 27, 2004 8:42 am

Kraus pisze:Dawno dawno temu ,jak pierwszy raz wymieniałem filtr ,szukałem rużnych zamienników i każdy z nich kosztował w okolicach 40 zł ,
a tu niespodzianka w ASC w Krakowie filtr Mopara kosztuje 38 zł .
W Krakowie jest firma która sprzedaje filtry oleju do silnika 4.0 do 90 roku w cenie 26 brutto a od 90 roku w górę w cenie 16 brutto :lol:

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr sie 18, 2004 7:37 am

Bocian pisze: Odpowiedniki dla gwintu 20x1.5 to filtrony:

OP536 90x82mm
OP542 93x116,5mm
OP555 90x127,5mm jak do pajero 2,3D
OP555/1 93x128mm
az do
OP569/1 93x141mm od volvo S40

wszystkie posiadaja odpowiednie parametry.
Grrr bociano !! Nieprawda, nieprawda !!

Zamiennik orygnału to OP538
Ja zabudowałem OP542 bo jest jeszcze troche większy.
OP555 zdecydowanie NIE PASUJE, ma inną (mniejszą) średnice uszczelki tak że nie uszczelni jak go przykręcisz !!!

A tą naklejpe że 20x1,5 to widziałem jeszcze przed zakupem maszyny, ale myślałem że ktoś se nakleił a to wygląda na oryginał. 8)
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » sob sie 21, 2004 10:23 am

A w moim nie ma podstawy filtra. od kiedy przestali zakladac ??
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » sob sie 21, 2004 2:35 pm

??? Jak nie ma podstawy filtra ? A do czego filtr przykrecony ?
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » sob sie 21, 2004 4:48 pm

ja do wj 4.0 zakladam filtr z sędziszowa pp 522 pasuje jak tralala a gdzie dostane filtr powietrza do wj 4.0 może jakies numery macie ?

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » sob sie 21, 2004 4:59 pm

ja do

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » sob sie 21, 2004 9:13 pm

XJ 4.0 to AP003 chyba, w katalogu mają jeep'a i pasuje OK :)
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » ndz sie 22, 2004 4:20 pm

PKi pisze:??? Jak nie ma podstawy filtra ? A do czego filtr przykrecony ?
Z bloku wystaje tylko gwintowana szyjka/tuleja :-? do nakrecania filtra :roll:
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » ndz sie 22, 2004 7:32 pm

Prześlij zdjęcie :o
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn sie 23, 2004 7:21 pm

PKi pisze:XJ 4.0 to AP003 chyba, w katalogu mają jeep'a i pasuje OK :)
Filtron za 42 zet ale prawidlowe oznaczenie to AP003/3

Tadek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: czw lis 14, 2002 3:48 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tadek » wt wrz 07, 2004 1:16 pm

Wczoraj wymieniałem oleja w swoim silniku MX/4.0 MFI. Stary filtr byl UFI 23.177.00, nowy dałem Sędziszowski PP5.3 za 18 zeta. Pasi jeszcze Knehta OC72, Mann W920/5 lub W920/25, Filtron OP628.

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » pn paź 04, 2004 11:15 am

belfer pisze:
PKi pisze:??? Jak nie ma podstawy filtra ? A do czego filtr przykrecony ?
Z bloku wystaje tylko gwintowana szyjka/tuleja :-? do nakrecania filtra :roll:
Sorry, pomieszało mi się z moim drugim pojazdem, podstawa jest :oops: .
Tylny uszczelniacz tak wczoraj puszczał olej :x , że całą tylną klapę zabryzgało, śmierdziało okropnie olejem palonym na wydechu :-? . Chyba już najwyższa pora na wymianę :evil: Gdzie dostanę dobry zestaw za cenę niższą niż 300 pln(uszczelniacz+ uszczelki misy olejowej) ??
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn paź 04, 2004 4:11 pm

belfer pisze:
belfer pisze:
PKi pisze:??? Jak nie ma podstawy filtra ? A do czego filtr przykrecony ?
Z bloku wystaje tylko gwintowana szyjka/tuleja :-? do nakrecania filtra :roll:
Sorry, pomieszało mi się z moim drugim pojazdem, podstawa jest :oops: .
Tylny uszczelniacz tak wczoraj puszczał olej :x , że całą tylną klapę zabryzgało, śmierdziało okropnie olejem palonym na wydechu :-? . Chyba już najwyższa pora na wymianę :evil: Gdzie dostanę dobry zestaw za cenę niższą niż 300 pln(uszczelniacz+ uszczelki misy olejowej) ??
U raffików i teraz uwaga uwaga - ten komplet uszczelek do silnika uniwersalny za około 120zeta, w nim ten uszczeniacz już jest !! Raffiki tego czasami nie pamiętają alb nie chcą pamiętać :)

Uszczelka troche skomplikowana przy montażu, zwróć uwagę na dobrą kolejność.

Jak opuścisz przedni most to wyjmiesz miche bez odbręcania skrzyni - moim zdaniem to łatwiej niż odkrecac skrzynie !
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość