Czujnik - ale który ?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

sjergjej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 10, 2007 10:26 am
Lokalizacja: Ponikwa

Czujnik - ale który ?

Post autor: sjergjej » wt lip 10, 2007 10:53 am

Witam!
Nowy jestem.
Jadę i gaśnie (XJ, 94, 4.0, LPG) sprawa znana na forum – czujnik położenia wału. Mechanik mówi, że czujnik Halla, na dwoje babka wróżyła. Na totalnym zadupiu mieszkam wiec ciężko o diagnostyką na kablu . Jeszcze jedno co mnie dziwi – jak zgaśnie (i na lpg i na benzynie) to wszystko się „resetuje”, np. zegar zaczyna liczyć od nowa – dziwnie nie ? Gaśnie na zimnym i na ciepłym motorze, rano i wieczorem, pode mną i pod moją żoną :) Generalnie bez logiki. Na co stawiacie? Może inasza inszość nawaliła ?
Pozdrawiam.
:)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt lip 10, 2007 12:03 pm

Czy mnie się tylko wydaje, czy czujnik halla to jest czujnik położenia wału?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

sjergjej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 10, 2007 10:26 am
Lokalizacja: Ponikwa

Post autor: sjergjej » wt lip 10, 2007 12:26 pm

Tez tak myślałem, ale:
Halla - tu cytat „czujnik wałka rozrządu w aparacie zapłonowym”
Czujnik położenia wału – czujnik na kole zamachowym
Są dwa, także katalogowo można je odróżnić – cena, sygnatura itd.
Więc ?
:)

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt lip 10, 2007 12:30 pm

Jak wszystko gaśnie i zegar się resetuje to raczej żaden z czujników. Wygląda to raczej na podłączenie akumulatora. Pozsprawdzaj klemy i przewody na łączeniach.

sjergjej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 10, 2007 10:26 am
Lokalizacja: Ponikwa

Post autor: sjergjej » wt lip 10, 2007 12:35 pm

Z tym, że zasilania jest. Rozrusznik kręci ale nie pali, ten reset to sprawa jednorazowa, ułamek sekundy i wszystko wraca do normy z elektryką, z tym że dalej nie pali przez jakiś czas.
:)

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt lip 10, 2007 12:40 pm

Jak go kluczykujesz to pokazuje jakieś błędy ??

sjergjej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 10, 2007 10:26 am
Lokalizacja: Ponikwa

Post autor: sjergjej » wt lip 10, 2007 12:59 pm

jeszcze nie, znajdę czas w tym tygodniu aby to zrobić jak należy, powiadomię :)
:)

Awatar użytkownika
Sparki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn gru 27, 2004 11:39 pm
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: Sparki » śr lip 11, 2007 9:01 am

Nie mam pewnosci co do rocznika, ale moze sprawa jest w selenoidzie ko³o aku.
KJ Liberty 2007 3,7 V6

sjergjej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 10, 2007 10:26 am
Lokalizacja: Ponikwa

Post autor: sjergjej » śr lip 11, 2007 8:59 pm

_*_*_*___*_*____*_*_*_*_*____*_*_*_*_*_

(sprowadzałem kilkanaście razy)

Wielki znak zapytania. Panowie, proszę o wyjaśnienie.
To odnośnie kluczykowania.

Odnośnie ostatniego postu – Sparki, mogę prosić jaśniej ?
:)

Awatar użytkownika
Sparki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn gru 27, 2004 11:39 pm
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: Sparki » czw lip 12, 2007 12:18 pm

W starszych rocznikach wystepuje glowny stycznik zasilania do ktorego podchodzily wszystkie plusy. Sprawdzalem na ruskich stronach i stosowany byl do 90 roku, wiec twojego nie dotyczy. Chyba ze zastosowano cos podobnego w innej formie.
KJ Liberty 2007 3,7 V6

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » czw lip 12, 2007 2:27 pm

miałem kiedyś taki przypadek, że podskoczył na dołku i zdechł był nagle,
w puszce zbezpiecznikami koło aku przetrąciło mały bezpiecznik
tylko który to był to nie pamiętam ale na denku są opisane, sprawdź

ps. wstydzisz się pochodzenia?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » czw lip 12, 2007 5:36 pm

sjergjej pisze:_*_*_*___*_*____*_*_*_*_*____*_*_*_*_*_

(sprowadzałem kilkanaście razy)

Wielki znak zapytania. Panowie, proszę o wyjaśnienie.
To odnośnie kluczykowania.
chyba zle policzyles. Skoro resetuja sie ustawienia zegara to pierwsze co wyskakuje to musi byc

Kod: Zaznacz cały

12 	Battery disconnected. 	Battery or power to the ECM disconnected in the last 50 key cycles.
zatem pozostaje jeszcze

Kod: Zaznacz cały

11  	No crank signal to computer.  	Fault in wiring between crankshaft position sensor (CPS) and ECM ( PCM or computer ) or faulty  CPS.
czyli wlasnie czunjik walu no i 55 na koniec
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

sjergjej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 10, 2007 10:26 am
Lokalizacja: Ponikwa

Post autor: sjergjej » czw lip 12, 2007 9:36 pm

Wiec jutro liczę od nowa, z tym ze tym razem z żoną. Jak z nią się coś robi to zawsze wychodzi coś dobrego, dam znać 
:)

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » czw lip 12, 2007 10:56 pm

znaczy ilosc blysko sie zgadza tylko pogrupowales inaczej. W kazdym razie, jak sa jaja z pradem az do resetu zergarka i takich tak, to z automatu masz na poczatku 12, no i oczywiscei 55 na koniec
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

sjergjej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 10, 2007 10:26 am
Lokalizacja: Ponikwa

Post autor: sjergjej » sob lip 14, 2007 9:09 am

Więc wychodzi na to, że jest:
11, 12 i 55 inaczej tego już nie można policzyć. Czy to oznacza, że zawodzi czujnik położenia wału – ten na wale korbowym. Rozumiem więc, że ten w aparacie zapłonowym jest ok?
:)

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » czw lip 19, 2007 12:25 pm

homikk pisze:w puszce z bezpiecznikami koło aku przetrąciło mały bezpiecznik
tylko który to był to nie pamiętam ale na denku są opisane
Bezpiecznik odpowiedzialny za check engine? Gdzieś mi się ostatnio rzucił w oczy taki myk.
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość