trzeszczą mi hamulce przy ruszaniu w tył i przód

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

janekxxl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn wrz 17, 2007 2:50 pm

trzeszczą mi hamulce przy ruszaniu w tył i przód

Post autor: janekxxl » czw wrz 20, 2007 8:18 am

Witam. Napiszcie czy to normalne tj. mam zj 5,2 V8 i przy ruszaniu w przód albo w tył strasznie trzeszczą mi hamulce a jak go kupiłem jakiś miesiąc temu to tego nie było. Robiłem w nim przegląd jeszcze przed tym trzeszczeniem i wszystkie hamulce były ok. Może ktoś miał taki przypadek i może mi coś poradzić?. Mam też drugie pytanie co to jest za przycisk O/D OFF znajduje się po prawej stronie deski rozdzielczej przy suwaku podgrzewanych foteli? i trzecie pytanie czy można wyłączyć światła wewnątrz pojazdu jeśli mam pootwierane drzwi ? Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Jeep Grand Cherokee 5,2

Victor 55
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 4:35 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Victor 55 » czw wrz 20, 2007 9:48 am

Trzeszczą zapewne przy pierwszej jeździe po dłuższym postoju, np. po nocy. Jeszcze jak garażujesz pod chmurką to taki efekt jest pewny.
Zapewne latem (tzn. wcześniej ) tego nie było.
Jeżeli tak jest jak opisałem, to po prostu tarcze pokrywają się nalotem rdzy i kilka pierwszych hamowań usuwa tą rdzę. Potem jest już cichutko.
Jeżeli to nie to, to nie mam innego pomysłu.

janekxxl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn wrz 17, 2007 2:50 pm

Post autor: janekxxl » czw wrz 20, 2007 10:23 am

Tak masz rację tylko przy ruszaniu na początku, czyli to jest normalne? i faktycznie jak było ciepło to takiego trzeszczenia nie było. A możesz mi coś napisać coś o pozostałych pytaniach?
Jeep Grand Cherokee 5,2

Victor 55
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 4:35 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Victor 55 » czw wrz 20, 2007 11:31 am

O/D off to przycisk blokujący czwarty bieg skrzyni automatycznej. Czasami jest lepiej jeździć tylko na 3-ech biegach, np w górach. Skrzynia wtedy mniej miesza biegami. Są zwolennicy jazdy po mieście bez 4-tego biegu, daje to podobno oszczedności w zużyciu paliwa - wbrew pozorom! Przy jeździe tylko na trzech biegach sprzęgło mniej czasu jest w poślizgu a wiecej w pozycji spiętej na sztywno. (zapina się wcześniej lock up)
Co do świateł to jest taki suwak przy pokrętle wlączającym światła, ustawienie go w skrajnym górnym położeniu chyba załatwia problem świateł przy otwartych drzwiach, ale sam tego nie sprawdzałem.

janekxxl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn wrz 17, 2007 2:50 pm

Post autor: janekxxl » czw wrz 20, 2007 12:18 pm

Dzięki sprawdzę ten przycisk w jeździe po mieście. A co do tych świateł to jeżeli są drzwi zamknięte i środku światła się nie świecą to jak dam ten suwak w pozycję skrajną do góry to wtedy się zaświecają i myślałem że trzeba dać ten suwak do dołu ale wtedy nie ma żadnej różnicy. Ale cały suwak działa bo jeżeli ściągam go na dół to się ściemniają wyświetlacze
Jeep Grand Cherokee 5,2

Victor 55
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 4:35 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Victor 55 » czw wrz 20, 2007 12:21 pm

Co do świateł to chyba jednak nie jest tak jak pisałem !

janekxxl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn wrz 17, 2007 2:50 pm

Post autor: janekxxl » czw wrz 20, 2007 12:25 pm

Mam ten samochód od niedawna i nic o nim nie wiem dlatego napisz mi o co chodzi z tym lock-up ?
Jeep Grand Cherokee 5,2

Victor 55
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 4:35 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Victor 55 » czw wrz 20, 2007 12:40 pm

Wysłałem maila na PW.
Przenieś się tam i użyj opcji szukaj wpisując lock up - po prostu dowiesz sie wiecej. W uproszczeniu lock up to spięcie sprzegła na sztywno. Przy skrzyniach automatycznych sprzegło pracuje w poślizgu, dopiero po osiagnięciu określonej i stałej predkości sprzegło spinane jest na sztywno.

janekxxl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn wrz 17, 2007 2:50 pm

Post autor: janekxxl » czw wrz 20, 2007 1:44 pm

Mam jeszcze jedno pytanie przedtem wydawało mi się że automat przełącza mi szybciej z jedynki na dwójkę a teraz trwa to dłużej i wiadoma przy wyższych obrotach, i czytałem coś o "comfort i power " czy to ma coś wspólnego i czy ja coś przypadkowo włączyłem? a jeżeli tak to czy gdzieś to się włącza? Dzięki za cierpliwość .
Jeep Grand Cherokee 5,2

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw wrz 20, 2007 2:44 pm

Ten przełącznik jest tylko w Cherokee, ciebie to nie dotyczy. Raczej ci się wydaje, a jeśli jest to duża różnica, to do mechanika na regulację linek. :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość