Strona 1 z 1
trzeszczą mi hamulce przy ruszaniu w tył i przód
: czw wrz 20, 2007 8:18 am
autor: janekxxl
Witam. Napiszcie czy to normalne tj. mam zj 5,2 V8 i przy ruszaniu w przód albo w tył strasznie trzeszczą mi hamulce a jak go kupiłem jakiś miesiąc temu to tego nie było. Robiłem w nim przegląd jeszcze przed tym trzeszczeniem i wszystkie hamulce były ok. Może ktoś miał taki przypadek i może mi coś poradzić?. Mam też drugie pytanie co to jest za przycisk O/D OFF znajduje się po prawej stronie deski rozdzielczej przy suwaku podgrzewanych foteli? i trzecie pytanie czy można wyłączyć światła wewnątrz pojazdu jeśli mam pootwierane drzwi ? Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
: czw wrz 20, 2007 9:48 am
autor: Victor 55
Trzeszczą zapewne przy pierwszej jeździe po dłuższym postoju, np. po nocy. Jeszcze jak garażujesz pod chmurką to taki efekt jest pewny.
Zapewne latem (tzn. wcześniej ) tego nie było.
Jeżeli tak jest jak opisałem, to po prostu tarcze pokrywają się nalotem rdzy i kilka pierwszych hamowań usuwa tą rdzę. Potem jest już cichutko.
Jeżeli to nie to, to nie mam innego pomysłu.
: czw wrz 20, 2007 10:23 am
autor: janekxxl
Tak masz rację tylko przy ruszaniu na początku, czyli to jest normalne? i faktycznie jak było ciepło to takiego trzeszczenia nie było. A możesz mi coś napisać coś o pozostałych pytaniach?
: czw wrz 20, 2007 11:31 am
autor: Victor 55
O/D off to przycisk blokujący czwarty bieg skrzyni automatycznej. Czasami jest lepiej jeździć tylko na 3-ech biegach, np w górach. Skrzynia wtedy mniej miesza biegami. Są zwolennicy jazdy po mieście bez 4-tego biegu, daje to podobno oszczedności w zużyciu paliwa - wbrew pozorom! Przy jeździe tylko na trzech biegach sprzęgło mniej czasu jest w poślizgu a wiecej w pozycji spiętej na sztywno. (zapina się wcześniej lock up)
Co do świateł to jest taki suwak przy pokrętle wlączającym światła, ustawienie go w skrajnym górnym położeniu chyba załatwia problem świateł przy otwartych drzwiach, ale sam tego nie sprawdzałem.
: czw wrz 20, 2007 12:18 pm
autor: janekxxl
Dzięki sprawdzę ten przycisk w jeździe po mieście. A co do tych świateł to jeżeli są drzwi zamknięte i środku światła się nie świecą to jak dam ten suwak w pozycję skrajną do góry to wtedy się zaświecają i myślałem że trzeba dać ten suwak do dołu ale wtedy nie ma żadnej różnicy. Ale cały suwak działa bo jeżeli ściągam go na dół to się ściemniają wyświetlacze
: czw wrz 20, 2007 12:21 pm
autor: Victor 55
Co do świateł to chyba jednak nie jest tak jak pisałem !
: czw wrz 20, 2007 12:25 pm
autor: janekxxl
Mam ten samochód od niedawna i nic o nim nie wiem dlatego napisz mi o co chodzi z tym lock-up ?
: czw wrz 20, 2007 12:40 pm
autor: Victor 55
Wysłałem maila na PW.
Przenieś się tam i użyj opcji szukaj wpisując lock up - po prostu dowiesz sie wiecej. W uproszczeniu lock up to spięcie sprzegła na sztywno. Przy skrzyniach automatycznych sprzegło pracuje w poślizgu, dopiero po osiagnięciu określonej i stałej predkości sprzegło spinane jest na sztywno.
: czw wrz 20, 2007 1:44 pm
autor: janekxxl
Mam jeszcze jedno pytanie przedtem wydawało mi się że automat przełącza mi szybciej z jedynki na dwójkę a teraz trwa to dłużej i wiadoma przy wyższych obrotach, i czytałem coś o "comfort i power " czy to ma coś wspólnego i czy ja coś przypadkowo włączyłem? a jeżeli tak to czy gdzieś to się włącza? Dzięki za cierpliwość .
: czw wrz 20, 2007 2:44 pm
autor: mendelmax
Ten przełącznik jest tylko w Cherokee, ciebie to nie dotyczy. Raczej ci się wydaje, a jeśli jest to duża różnica, to do mechanika na regulację linek.
