Strona 1 z 1
Twardniejaca kierownica
: pt lis 09, 2007 8:22 am
autor: balon111
Witam,
Mam problem w moim jeepie xj z układem kierowniczym.
Zdaza sie tak ze podczas jazdy jak plyn w pompie sie nagrzeje to przestaje działac wspomaganie. Jak na zimnym z rana chodzi jak brzytwa, pojezdze troszke i niestety przestaje dzialac(strasznie ciezko chodzi kierownica). Co moze byc zepsute??
Re: Twardniejaca kierownica
: pt lis 09, 2007 9:37 am
autor: Bart3.1TD
balon111 pisze:Witam,
Mam problem w moim jeepie xj z układem kierowniczym.
Zdaza sie tak ze podczas jazdy jak plyn w pompie sie nagrzeje to przestaje działac wspomaganie. Jak na zimnym z rana chodzi jak brzytwa, pojezdze troszke i niestety przestaje dzialac(strasznie ciezko chodzi kierownica). Co moze byc zepsute??
Nie znam sie ale w poprzednim moim samochodzie (plaskaczu

) miałem takie objawy kiedy płyn się zestarzał i popodgrzaniu zachowywał się jak woda. Wymiana płynu pomogła - ALE to było we Fiacie
: pt lis 09, 2007 9:37 am
autor: Misiek Cypr
A moze masz zwykly olej zamiast plynu do servo.
Tam chyba musi byc power steering fluid.
: pt lis 09, 2007 9:43 am
autor: Adamo
Jeśli nie rzęzi to wymiana płynu może pomóc.
: pn lis 12, 2007 8:17 pm
autor: balon111
witam,
płyn wymieniałem, ale to nic nie pomaga.
jak troche pojezdze to dzwnie twardnieje kiera
: pn lis 12, 2007 8:49 pm
autor: skorek
Misiek Cypr pisze:A moze masz zwykly olej zamiast plynu do servo.
Tam chyba musi byc power steering fluid.
jest zalany olejem mobila ATF (czerwonym,nie pamietam chyba 2),przeznaczonym do przekladni atumat.
: pn lis 12, 2007 8:54 pm
autor: skorek
Adamo pisze:Jeśli nie rzęzi to wymiana płynu może pomóc.
rzęźi też, objaw taki jak przy pompie.zastanawiam sie czy to może nie przekładnia na dole padła

: wt lis 13, 2007 5:39 pm
autor: balon111
A jaki powinien byc olej w pompie od wspomagania??
: wt lis 13, 2007 10:22 pm
autor: kmiecioo
W Jeepie - Power Steering Fluid - MOPAR - kolor: przezroczysty
: śr lis 14, 2007 1:32 am
autor: decc
A nie ślizga Ci się pasek? O ile oczywiście w Jeepie pompa wspomagania napędzana jest paskiem, bo tego nie wiem. Jeżeli tak, to może masz pasek za luźny, albo wyrobiony. Ja miałem tak jak mówisz w Patrolu, jak mi pieprznęła pompa wody i płyn chłodniczy lał się na koło pasowe pompy wspomagania. Pasek zaczynał się ślizgać i wspomaganie przestawało działać.
: czw lis 15, 2007 9:06 pm
autor: balon111
pasek jest ok, jutro wynienie płyn bo mam zalany atf