DANA 44 dla ignoranta...

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

powa

DANA 44 dla ignoranta...

Post autor: powa » wt lis 13, 2007 12:28 pm

Poczesałem troszkę forum, ale niestety nie znalazłem wszystkich potrzebnych mi informacji a część niestety była sprzeczne ze sobą lub z innymi znalezionymi.

Otóż wyczytałem, że najmocniejszymi mostami dostępnymi u Jeepa są mosty DANA44 i są w miarę dostępne. Niestety w temacie Jeep jestem ignorantem więc mam pytanie do "jeepniętych braci" :)21 na temat tychże mostów DANA44:

1. Czy przedni i tylny most mają takie samo oznaczenie: DANA44?
2. W jakich samochodach były mosty DANA44 montowane? Czytałem, że w Grandach, ale czy we wszystkich? Jakie roczniki i silniki?
3. Jakie przełożenia mają DANA44? Jakie przełożenia były stosowane fabrycznie(w samochodach występujących w europie), i czy można dokupić inny dyferencjał aby zmienić przełożenia na inne? Interesowałoby mnie 4.875 lub trochę wolniejsze.
4. Czy most przedni(DANA44) ma gruchę po lewej stronie?
5. Czy występowały mosty z fabryczną blokadą mechanizmu różnicowego? I ew. jakie sterowanie tej blokady? Czy jakaś firma oprócz ARB robi blokady do DANA44?
5. Gdzie znajdę jakieś konkretne informacje/wymiary i zdjęcia/rysunki tych mostów?
6. Co się w tych mostach sypie? Gdzieś wyczytałem, że słabym punktem jest miejsce montażu łożysk(wyciera/wybija się obudowa)... No i czy ew. remont to duży wydatek?
7. Czy dostępność części jest duża - ktoś tym handluje w Polsce? Czy koszt części przeraża? :)21

Będę dodzwonnie dźwięczny za wszelkie info w tym temacie...

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » wt lis 13, 2007 12:38 pm

Podpowiem ci jeszcze,że DANA44 jest z tyłu we Frotkach B ( przynajmniej u mnie jest, silnik 3.2 ).
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » wt lis 13, 2007 12:42 pm

@Powa, duzy by pisac a podpowiem Ci ze tu www.jeep.org.pl znajdziesz wszystkie odpowiedzi ktore Cie interesuja. :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
stebel
Posty: 397
Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
Kontaktowanie:

Re: DANA 44 dla ignoranta...

Post autor: stebel » wt lis 13, 2007 1:36 pm

powa pisze:Poczesałem troszkę forum, ale niestety nie znalazłem wszystkich potrzebnych mi informacji a część niestety była sprzeczne ze sobą lub z innymi znalezionymi.

Otóż wyczytałem, że najmocniejszymi mostami dostępnymi u Jeepa są mosty DANA44 i są w miarę dostępne. Niestety w temacie Jeep jestem ignorantem więc mam pytanie do "jeepniętych braci" :)21 na temat tychże mostów DANA44:

1. Czy przedni i tylny most mają takie samo oznaczenie: DANA44?
Tak
powa pisze:2. W jakich samochodach były mosty DANA44 montowane? Czytałem, że w Grandach, ale czy we wszystkich? Jakie roczniki i silniki?
Tylne D44 wystepowaly w:
Jeepach MB, M38, CJ2, CJ3, CJ5, CJ6; 1986 CJ7

Jeepster (C101); 1967-1983 J10 , 1967-1968 J20 i 1967-1980 Wagoneer i Cherokee

Oraz jako opcja we Wranglerach

D44 wystepowaly tez w Fordach, ciezarowkach 1/2 i 3/4 tony GM i kilku innych
powa pisze:3. Jakie przełożenia mają DANA44? Jakie przełożenia były stosowane fabrycznie(w samochodach występujących w europie), i czy można dokupić inny dyferencjał aby zmienić przełożenia na inne? Interesowałoby mnie 4.875 lub trochę wolniejsze.
Rozne przelozenia...i tak mozna dokupic inne przelozenia lub bebechy dyfra...tylko wszystko powyzej 4,88 bedzie juz dosc slabe.
powa pisze:4. Czy most przedni(DANA44) ma gruchę po lewej stronie?
Zalezy od czego.....sa d44 z grucha zarowno po lewej jak i po prawej stronie
powa pisze:5. Czy występowały mosty z fabryczną blokadą mechanizmu różnicowego? I ew. jakie sterowanie tej blokady? Czy jakaś firma oprócz ARB robi blokady do DANA44?
Wystepowal Trac-Lok na tyla oraz ARB w D44 z rubicona. Wiekszosc firm produkujacych blokady robi cos do D44
powa pisze:6. Gdzie znajdę jakieś konkretne informacje/wymiary i zdjęcia/rysunki tych mostów?
Google :D Wymiaro byly rozne w zaleznosci pod jakim autem te mosty byly instalowane.
powa pisze:6. Co się w tych mostach sypie? Gdzieś wyczytałem, że słabym punktem jest miejsce montażu łożysk(wyciera/wybija się obudowa)... No i czy ew. remont to duży wydatek?
Zalezy jaki most i z czego wyjety...byly roznice w uzytych materialach itp. Remont 44 to wydatek podobny do remontu kazdeo innego mostu
powa pisze:7. Czy dostępność części jest duża - ktoś tym handluje w Polsce? Czy koszt części przeraża? :)21
Dostepnpsc duza...handluje wiekszos firm w branzy 4x4. Ceny czesci...zalezy gdzie kupujesz :D
Si vis pacem para bellum.

Awatar użytkownika
kmiecioo
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kmiecioo » wt lis 13, 2007 10:14 pm

W zasadzie @Stebel Ci wszystko napisał, to jeszcze tytułem wyjaśnienia dodam - problem z obracaniem się łożysk w panewkach dotyczy D44 z grandów - mają aluminiową obudowę i tendencje do wycierania właśnie miejsc montażu i krzywienia się.

http://www.jeeptech.com/convaxle/d44.html

powa

Post autor: powa » pt lis 16, 2007 1:01 pm

Heh. Poczytałem, przetrawiłem i nawet znalazłem kilka ciekawych ofert - niestety nie u nas. A temat mam nadal nie rozwiązany.

No więc poczułem się zobowiązany napisać do czego mi to potrzebne.

Otóż na wiosnę - bo niestety nie wcześniej - powstanie zmota. Jesteśmy na etapie zasięgania języka i buszowania - niestety nie będzie później, podczas budowy, czasu aby się nad czymś długo rozczulać.

Do tejże zmoty potrzebujemy mostów:

1. Łatwych do kupienia/serwisowania.
2. Zniosących z jednej strony koła 35" a z drugiej 200KM mocy silnika.
3. Tylny most musi mieć gruchę na środku a przedni z lewej strony.
3. Przełożenie 4.875 lub wolniejsze.
4. Blokady 100% dyferencjałów - seryjnie lub ew. do kupienia.

Z tych założeń wychodzi mi, że D44 jest odpowiedni. Trzeba będzie natomiast wymienić bebech aby zmienić przełożenia - gdyż najczęściej spotykane w Polsce mosty D44 mają sporo mniejsze przełożenia niż 4.875(o ile pamiętam).

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt lis 16, 2007 1:06 pm

powa pisze: 3. Tylny most musi mieć gruchę na środku a przedni z lewej strony.
Tu bym problemu nie widzial, zawsze mozna przelozyc pochwy :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt lis 16, 2007 1:52 pm

Jak mawial nasz nieodzalowany ksiadz kapelan: Niech bedzie pochwa !! :wink:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Kosynier4x4
 
 
Posty: 190
Rejestracja: pn sty 08, 2007 10:59 pm
Lokalizacja: Miłosław
Kontaktowanie:

Post autor: Kosynier4x4 » pt lis 16, 2007 5:42 pm

mosty od gelendy i po kłopocie :wink: (dla chcącego nic trudnego :)21 )
Jeep Wrangler YJ 2.5l - Extreme
http://www.kosynier4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość