Strona 1 z 1
NP 231 nie pasuje do AX 15
: sob lis 24, 2007 3:59 pm
autor: Pari
Mam problem i nie wiem za co sie wziasc. mianowicie kiedy chcialem dokrecic np 231 do ax15 okazalo sie ze walek wychodzacy ze skrzyni ma wieksza srednice niz frezy w reduktorze. Dla jasnosci chcialbym powiedziec ze np 231 jest od 2.5l silnika. Bylbym wdzieczny jak mi ktos powie za co sie wziasc czy za walek ze skrzyni ,czy moze kombinowac w reduktorze??
: sob lis 24, 2007 5:10 pm
autor: 4x4free
Wymień sobie reduktor na powyzej 1989 i problem zniknie

: sob lis 24, 2007 7:21 pm
autor: Pari
Mam 94r i watpie aby reduktor byl starszy.... jakies inne pomysly?
: sob lis 24, 2007 8:32 pm
autor: 4x4free
Pari pisze:Mam 94r i watpie aby reduktor byl starszy.... jakies inne pomysly?
W skrzyni AX 15 są 4 rodzaje wałka głównego w zależności od modelu i roku, w reduktorze NV231 jest 12 rodzajów. Zakładając, że masz 23 splin w jednym i drugim to różnice mogą wynikać z długości, średnicy frezu zewnętrznego i wewnętrznego. Czyli co masz robić?

Wziąć suwmiarkę pomierzyć wskazane przeze mnie wartości i udać sie z powrotem do monster garażu w którym jest Twój samochód od 2 miesięcy

Który masz wymiar ze wskazanych: 23 SPL., 5-1/6” O.A., 1.16” O.D., 1.937” I.D czy 23 spl. 5” O.A., 1.94” O.D.,
1.20” I.D.
I jeszcze jedno masz NV czy NP ?
: sob lis 24, 2007 11:50 pm
autor: Pari
Ok dziekuje za bardzo fahowa wypowiedz i instrukcje.Jaknarazie to moge Ci powiedziec ze walek wychodzacy z AX 15 ma na 90% 23 spline i "to" wejscie w reduktorze tez na 90% 23 spline, tylko ich srednica rozni sie jakies 2-4mm( walek z ax15 jest szerszy i nie w chodzi w reduktor) a Najbardziej bys mi pomogl mowiac co mam rozebrac, czy wyciagnac walek z automatu i dac do frezowania czy moze kupic jakis nowy, albo motac cos w reduktorze....
Chyba ze twoja droga przez mierzenie tych srednic i dlugosci ma mi inaczej pomoc?!
Pozdrawiam
: sob lis 24, 2007 11:52 pm
autor: Pari
a reduktor mam np231 i chyba nie bylo nv231
: ndz lis 25, 2007 12:38 am
autor: 4x4free
Pari pisze:a reduktor mam np231 i chyba nie bylo nv231
To wszystko nie takie proste. NV - New Venture byly wkladane np w ZJ i TJ. Ważne to jest pochodzenie skrzyni i reduktora / jakie auto i jaki reduktor/. Frezowanie nic nie da bo moduł zęba też jest inny. Opisz wszystko to podam Ci numer wałka jaki masz kupić do reduktora lub z czego tam będzie pasował reduktor. Z tych informacji na razie wynika, ze masz reduktor z dodga z 1989 roku lub JEEP YJ, XJ, MJ, 1987-96. Dopóki nie podasz wszystkiego o co prosiłem to wszystko w temacie

Jesli masz ten pierwszy to chetnie go wezme

: ndz lis 25, 2007 7:05 pm
autor: Pari
Ok dzieki, czyli mam zmierzyc srednice walka srednice tego otworka w reduktorze i cos jeszcze?? a te wymiary co podales to w calach??
: ndz lis 25, 2007 7:07 pm
autor: Pari
Aha a jeszcze jest problem bo ja musze zalozyc np 231 bo kupilem i zainstalowalem SYE do niego