wrangler 2.5L??? prosze o opinie tego silnika ...

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

tuareg1989
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pt lis 25, 2005 12:30 pm
Lokalizacja: Dąbrówka

wrangler 2.5L??? prosze o opinie tego silnika ...

Post autor: tuareg1989 » czw gru 06, 2007 7:34 pm

Witam zamierzam w niedługim czasie nabyc wranglera yj.. Zastanawiam się jaką jednosteke napędową wybrać 2.5L czy 4.0L. I tu prosba do forumowiczów zeby podali mi plusy i minusy tych silników oraz zeby mi doradzili :D wrangler ma służyc do lajtowej jazdy czasem głównie asfalt, szutry , bezdroża jak i czasem troche błota. Pozdrawiam :wink:
Krzysiek

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw gru 06, 2007 7:54 pm

4.0 to więcej mocy... więcej mocy... i wreszcie więcej mocy.

Nie pali wiele więcej, zwłaszcza przy butowaniu.

Dostępny z automatem.

Zużywa się nieco wolniej, bo jest mniej wysilony i pracuje na niższych obrotach.

A, i jeszcze więcej mocy :)2

Bierz 4.0, zaoszczędzisz sobie problemy ze sprzedawaniem 2.5 jak nie daj boże ktoś da ci się potem przejechać czterolitrówką :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw gru 06, 2007 8:10 pm

Na temat tych silnikow 2.5 w pipie czy to w cherokee, czy wranglerze zostalo juz wszystko powiedziane. Nie jest to zla jednostka, ale w wyborze mamy slynne 4.0 wiec na starcie mozna odpuscic 2.5.

Bierz 4.0 bedziesz zadowolony, roznica w mocy ohohohhohoooooooo i jeszcze troche, a spalnie lekko wieksze, poza tym jak juz cos, to dostepnosc czesci duzo poterzniejsza :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

tuareg1989
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pt lis 25, 2005 12:30 pm
Lokalizacja: Dąbrówka

Post autor: tuareg1989 » czw gru 06, 2007 8:56 pm

Moze macie jeszcze jakies ciekawe linki odnosnie tego sprzętu, tych silników bo ja juz przegądłem połowe sieci i nietrafiłem na nic interesującego.. :)
Krzysiek

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw gru 06, 2007 9:00 pm

tuareg1989 pisze:Moze macie jeszcze jakies ciekawe linki odnosnie tego sprzętu, tych silników bo ja juz przegądłem połowe sieci i nietrafiłem na nic interesującego.. :)
A, bo to nie w tej połowie sieci szukałeś, co trzeba :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw gru 06, 2007 9:26 pm

Nie ma co szukac, my Ci dobrze radzimy :)21
Bierz 4.0, to fantastyczny motor, zobaczysz :)2
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » pt gru 07, 2007 12:42 am

mendelmax pisze:więcej mocy
i fuuuure wiecej kilogramow... ciegnie ten przod do dolu, oj ciagnie...
w terenie roznice mocy latwo nadrobic przelozeniami.

Jesli trafi Ci sie DOBRE 2,5l to bierz i sie nie zastanawiaj. Na 33 calach smiga jak zly...
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt gru 07, 2007 8:37 am

Jaka fure kilogramow, co ty piszesz :roll:
A tak apropo to jak juz zaczales wiesz ile dokladnie, nie sadze :roll:
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt gru 07, 2007 9:56 am

dj_wojtecki pisze:i fuuuure wiecej kilogramow... ciegnie ten przod do dolu, oj ciagnie...
w terenie roznice mocy latwo nadrobic przelozeniami.
Wg. Ruskich 2.5 waży 125kg a 4.0 227kg. Różnica 100 kilo i można sie teraz zastanawiać, czy to dużo czy nie. Ja bym był skłonny dla tego przebiegu momentu obrotowego jednak przeboleć te 100 kilo. :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt gru 07, 2007 10:34 am

Coz, wiekszosc ludkow chcac nabyc jeepa cherokee lub wrangla wybiera 4.0, to o czyms swiadczy, a jak ktos sie juz wpakowal w 2.5 to musi trzymac, bo sprzedac jest ciezko.

Z tymi 100 kg roznicy, hmmmm :roll: wedlug mnie nie jest to duzo, oczywiscie uwzgledniajac wage calego auta, bo wez teraz kolego pomysl o takim choc by patrolu, a jakos sobie w terenie radzi, czestsze mocne wtopy ale...............
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt gru 07, 2007 12:45 pm

brać wranglera bez jedynej zalety, jaką jest ten wspaniały silnik 4.0? ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » pt gru 07, 2007 1:04 pm

Adamek pisze:Jaka fure kilogramow, co ty piszesz :roll:
A tak apropo to jak juz zaczales wiesz ile dokladnie, nie sadze :roll:
jesli dojebanie z przodu setki, to dla Ciebie nic, no to szacun :-) Poza tym skrzynia manual z 2,5 l takze jest lzejsza :-) Ani moca, ani momentem nie nadrobisz nurka przdu w bloto.

jezdzilem jednym i drugim (i 4,0 i 2,5) i w terenie akurat nie padalbym na kolana przed czterolitrowka... bez fanatyzmu... wszystko ma plusy i minusy. Zreszta temat juz tyyle razy walkowany, ze chyba wszystko juz zostalo powiedziane. Oczywiscie najwiecej powiedzieli Ci, ktorzy 2,5l nigdy nie jezdzili :-)
Ostatnio zmieniony pt gru 07, 2007 1:10 pm przez dj_wojtecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt gru 07, 2007 1:10 pm

Z tym ze juz wszystko na ten temat zostalo powiedziane to sie zgadzam w 100% :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » pt gru 07, 2007 1:17 pm

Adamek pisze:Z tym ze juz wszystko na ten temat zostalo powiedziane to sie zgadzam w 100% :)21
no to gdzies mamy zgode :D :)2
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt gru 07, 2007 1:33 pm

@dj_wojtecki, tak na marginesie, jezdzilem czirokami w kazdym wydaniu silnikowym (2.1td, 2.5td, 2.5i, 4.0i) :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Kosynier4x4
 
 
Posty: 190
Rejestracja: pn sty 08, 2007 10:59 pm
Lokalizacja: Miłosław
Kontaktowanie:

Post autor: Kosynier4x4 » pt gru 07, 2007 3:57 pm

Jezdze Wranglerem 2.5 jak i 4.0 uważam że oba silniki są b.dobre 4.0 daje napewno więcej frajdy z jazdy, moc robi swoje :wink: ale niekoniecznie 4.0 jest najlepsze w teren !! . Różnica jak i rozmieszczenie mas zespołów napędowych w tych autach daje do myślenia w 2.5 cała masa jest za przednią osią i po wyciagnięciu chłodnicy i wentylatora pod maską moglibysmy się schowac zamykając ją :)21 :)21 natomiast 4.0 ciężar przesunął sie znacznie do przodu dociązając przedni most. Moc i dynamika 2.5 w terenie wystarcza w zupełności (świadczą o tym nasze wyniki :)21 :)17 :)21 :)17 i to że objeżdzamy ...set konne auta) a jak auto ma służyc do normalnej jazdy i weekendowych wypadów w teren to czemu nie 4.0 :)2 amen.

Pozdrawiam: Kosynier4x4
Jeep Wrangler YJ 2.5l - Extreme
http://www.kosynier4x4.pl

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » pt gru 07, 2007 10:41 pm

@Kosynier4x4 :)2
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Awatar użytkownika
pawel----b
Posty: 323
Rejestracja: czw gru 28, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pawel----b » pn gru 10, 2007 11:26 pm

wiadomo 4.0 fajny ale za to 2,5 pali mi 12litrow benzynki po miescie przy normalnej jezdzie (tak pali cherokee)
DO WYNAJĘCIA AUTO LAWETY NA KAT B
ZIELONKA 500-682-935

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn gru 10, 2007 11:38 pm

pawel----b pisze:wiadomo 4.0 fajny ale za to 2,5 pali mi 12litrow benzynki po miescie przy normalnej jezdzie (tak pali cherokee)
A mnie 4.0 w grandzie pali 14

Spalanie to sprawa bardzo nieobiektywna.

Można przyjąć, że jeśli auto jest w ruchu, to automat pożre z 5-10% paliwa więcej i tyle.
Obciążenie tych silników gra tu rolę, wiec 2.5 w manualu vs. 4.0 w manualu powinny palić bardzo podobnie. W trasie 4.0 ciut mniej, bo na niższych obrotach pracuje, co z kolei zmniejsza straty na tarciu.

Cudów nie ma.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt gru 11, 2007 8:16 am

mendelmax pisze: W trasie 4.0 ciut mniej, bo na niższych obrotach pracuje, co z kolei zmniejsza straty na tarciu.

Cudów nie ma.
:)21
:)20

tomoking
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 11:57 am
Lokalizacja: Ostrava CZ/Katowice PL

Post autor: tomoking » ndz gru 23, 2007 3:33 pm

2,5 litrowe silniki maja wszystkie wady fabryczne ....... wszystkim brakuje 2 cylindrów :lol:
Jeep Wrangler Rubicon 04, 6" suspension lift kit, 35" M/T

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Post autor: kulkagsx1200 » ndz gru 23, 2007 7:14 pm

4.0 +automat :)2
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn gru 31, 2007 11:42 pm

tomoking pisze:2,5 litrowe silniki maja wszystkie wady fabryczne ....... wszystkim brakuje 2 cylindrów :lol:
Nastepny stary znajomy z sr.pl ;) Widze ze poszedles w jedynym slusznym kierunku :)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

mdsuperstar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn mar 27, 2006 5:25 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mdsuperstar » pn sty 14, 2008 3:37 pm

ja też polecam 4.0, dobra kultura pracy, fajny dźwięk, zapas mocy, a różnicę 100kg możesz zniwelować biorąc dodatkowe kanistry z benzyną :)2
TJ '05 - stock

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości