MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
tuareg1989
-

- Posty: 145
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 12:30 pm
- Lokalizacja: Dąbrówka
Post
autor: tuareg1989 » czw gru 06, 2007 7:34 pm
Witam zamierzam w niedługim czasie nabyc wranglera yj.. Zastanawiam się jaką jednosteke napędową wybrać 2.5L czy 4.0L. I tu prosba do forumowiczów zeby podali mi plusy i minusy tych silników oraz zeby mi doradzili

wrangler ma służyc do lajtowej jazdy czasem głównie asfalt, szutry , bezdroża jak i czasem troche błota. Pozdrawiam

Krzysiek
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw gru 06, 2007 7:54 pm
4.0 to więcej mocy... więcej mocy... i wreszcie więcej mocy.
Nie pali wiele więcej, zwłaszcza przy butowaniu.
Dostępny z automatem.
Zużywa się nieco wolniej, bo jest mniej wysilony i pracuje na niższych obrotach.
A, i jeszcze więcej mocy
Bierz 4.0, zaoszczędzisz sobie problemy ze sprzedawaniem 2.5 jak nie daj boże ktoś da ci się potem przejechać czterolitrówką

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw gru 06, 2007 8:10 pm
Na temat tych silnikow 2.5 w pipie czy to w cherokee, czy wranglerze zostalo juz wszystko powiedziane. Nie jest to zla jednostka, ale w wyborze mamy slynne 4.0 wiec na starcie mozna odpuscic 2.5.
Bierz 4.0 bedziesz zadowolony, roznica w mocy ohohohhohoooooooo i jeszcze troche, a spalnie lekko wieksze, poza tym jak juz cos, to dostepnosc czesci duzo poterzniejsza

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
tuareg1989
-

- Posty: 145
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 12:30 pm
- Lokalizacja: Dąbrówka
Post
autor: tuareg1989 » czw gru 06, 2007 8:56 pm
Moze macie jeszcze jakies ciekawe linki odnosnie tego sprzętu, tych silników bo ja juz przegądłem połowe sieci i nietrafiłem na nic interesującego..

Krzysiek
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » czw gru 06, 2007 9:00 pm
tuareg1989 pisze:Moze macie jeszcze jakies ciekawe linki odnosnie tego sprzętu, tych silników bo ja juz przegądłem połowe sieci i nietrafiłem na nic interesującego..

A, bo to nie w tej połowie sieci szukałeś, co trzeba

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw gru 06, 2007 9:26 pm
Nie ma co szukac, my Ci dobrze radzimy

Bierz 4.0, to fantastyczny motor, zobaczysz

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
dj_wojtecki
-

- Posty: 260
- Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
- Lokalizacja: S_Kepa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: dj_wojtecki » pt gru 07, 2007 12:42 am
mendelmax pisze:więcej mocy
i fuuuure wiecej kilogramow... ciegnie ten przod do dolu, oj ciagnie...
w terenie roznice mocy latwo nadrobic przelozeniami.
Jesli trafi Ci sie DOBRE 2,5l to bierz i sie nie zastanawiaj. Na 33 calach smiga jak zly...
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex

-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt gru 07, 2007 8:37 am
Jaka fure kilogramow, co ty piszesz
A tak apropo to jak juz zaczales wiesz ile dokladnie, nie sadze

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt gru 07, 2007 9:56 am
dj_wojtecki pisze:i fuuuure wiecej kilogramow... ciegnie ten przod do dolu, oj ciagnie...
w terenie roznice mocy latwo nadrobic przelozeniami.
Wg. Ruskich 2.5 waży 125kg a 4.0 227kg. Różnica 100 kilo i można sie teraz zastanawiać, czy to dużo czy nie. Ja bym był skłonny dla tego przebiegu momentu obrotowego jednak przeboleć te 100 kilo.

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt gru 07, 2007 10:34 am
Coz, wiekszosc ludkow chcac nabyc jeepa cherokee lub wrangla wybiera 4.0, to o czyms swiadczy, a jak ktos sie juz wpakowal w 2.5 to musi trzymac, bo sprzedac jest ciezko.
Z tymi 100 kg roznicy, hmmmm

wedlug mnie nie jest to duzo, oczywiscie uwzgledniajac wage calego auta, bo wez teraz kolego pomysl o takim choc by patrolu, a jakos sobie w terenie radzi, czestsze mocne wtopy ale...............
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » pt gru 07, 2007 12:45 pm
brać wranglera bez jedynej zalety, jaką jest ten wspaniały silnik 4.0?

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
-
dj_wojtecki
-

- Posty: 260
- Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
- Lokalizacja: S_Kepa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: dj_wojtecki » pt gru 07, 2007 1:04 pm
Adamek pisze:Jaka fure kilogramow, co ty piszesz
A tak apropo to jak juz zaczales wiesz ile dokladnie, nie sadze

jesli dojebanie z przodu setki, to dla Ciebie nic, no to szacun

Poza tym skrzynia manual z 2,5 l takze jest lzejsza

Ani moca, ani momentem nie nadrobisz nurka przdu w bloto.
jezdzilem jednym i drugim (i 4,0 i 2,5) i w terenie akurat nie padalbym na kolana przed czterolitrowka... bez fanatyzmu... wszystko ma plusy i minusy. Zreszta temat juz tyyle razy walkowany, ze chyba wszystko juz zostalo powiedziane. Oczywiscie najwiecej powiedzieli Ci, ktorzy 2,5l nigdy nie jezdzili

Ostatnio zmieniony pt gru 07, 2007 1:10 pm przez
dj_wojtecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex

-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt gru 07, 2007 1:10 pm
Z tym ze juz wszystko na ten temat zostalo powiedziane to sie zgadzam w 100%

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
dj_wojtecki
-

- Posty: 260
- Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
- Lokalizacja: S_Kepa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: dj_wojtecki » pt gru 07, 2007 1:17 pm
Adamek pisze:Z tym ze juz wszystko na ten temat zostalo powiedziane to sie zgadzam w 100%

no to gdzies mamy zgode

Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex

-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt gru 07, 2007 1:33 pm
@dj_wojtecki, tak na marginesie, jezdzilem czirokami w kazdym wydaniu silnikowym (2.1td, 2.5td, 2.5i, 4.0i)

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Kosynier4x4
-

- Posty: 190
- Rejestracja: pn sty 08, 2007 10:59 pm
- Lokalizacja: Miłosław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosynier4x4 » pt gru 07, 2007 3:57 pm
Jezdze Wranglerem 2.5 jak i 4.0 uważam że oba silniki są b.dobre 4.0 daje napewno więcej frajdy z jazdy, moc robi swoje

ale niekoniecznie 4.0 jest najlepsze w teren

. Różnica jak i rozmieszczenie mas zespołów napędowych w tych autach daje do myślenia w 2.5 cała masa jest za przednią osią i po wyciagnięciu chłodnicy i wentylatora pod maską moglibysmy się schowac zamykając ją

natomiast 4.0 ciężar przesunął sie znacznie do przodu dociązając przedni most. Moc i dynamika 2.5 w terenie wystarcza w zupełności (świadczą o tym nasze wyniki

i to że objeżdzamy ...set konne auta) a jak auto ma służyc do normalnej jazdy i weekendowych wypadów w teren to czemu nie 4.0

amen.
Pozdrawiam: Kosynier4x4
-
dj_wojtecki
-

- Posty: 260
- Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
- Lokalizacja: S_Kepa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: dj_wojtecki » pt gru 07, 2007 10:41 pm
@Kosynier4x4

Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex

-
pawel----b

- Posty: 323
- Rejestracja: czw gru 28, 2006 5:21 pm
- Lokalizacja: warszawa
Post
autor: pawel----b » pn gru 10, 2007 11:26 pm
wiadomo 4.0 fajny ale za to 2,5 pali mi 12litrow benzynki po miescie przy normalnej jezdzie (tak pali cherokee)
DO WYNAJĘCIA AUTO LAWETY NA KAT B
ZIELONKA 500-682-935
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pn gru 10, 2007 11:38 pm
pawel----b pisze:wiadomo 4.0 fajny ale za to 2,5 pali mi 12litrow benzynki po miescie przy normalnej jezdzie (tak pali cherokee)
A mnie 4.0 w grandzie pali 14
Spalanie to sprawa bardzo nieobiektywna.
Można przyjąć, że jeśli auto jest w ruchu, to automat pożre z 5-10% paliwa więcej i tyle.
Obciążenie tych silników gra tu rolę, wiec 2.5 w manualu vs. 4.0 w manualu powinny palić bardzo podobnie. W trasie 4.0 ciut mniej, bo na niższych obrotach pracuje, co z kolei zmniejsza straty na tarciu.
Cudów nie ma.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Mroczny
-

- Posty: 40596
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » wt gru 11, 2007 8:16 am
mendelmax pisze: W trasie 4.0 ciut mniej, bo na niższych obrotach pracuje, co z kolei zmniejsza straty na tarciu.
Cudów nie ma.

-
tomoking
- jestem tu nowy...

- Posty: 2
- Rejestracja: ndz lis 25, 2007 11:57 am
- Lokalizacja: Ostrava CZ/Katowice PL
Post
autor: tomoking » ndz gru 23, 2007 3:33 pm
2,5 litrowe silniki maja wszystkie wady fabryczne ....... wszystkim brakuje 2 cylindrów

Jeep Wrangler Rubicon 04, 6" suspension lift kit, 35" M/T
-
kulkagsx1200

- Posty: 2443
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
- Lokalizacja: ok.strzelina
Post
autor: kulkagsx1200 » ndz gru 23, 2007 7:14 pm
4.0 +automat

jeepniety

Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » pn gru 31, 2007 11:42 pm
tomoking pisze:2,5 litrowe silniki maja wszystkie wady fabryczne ....... wszystkim brakuje 2 cylindrów

Nastepny stary znajomy z sr.pl

Widze ze poszedles w jedynym slusznym kierunku

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
mdsuperstar
- jestem tu nowy...

- Posty: 19
- Rejestracja: pn mar 27, 2006 5:25 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: mdsuperstar » pn sty 14, 2008 3:37 pm
ja też polecam 4.0, dobra kultura pracy, fajny dźwięk, zapas mocy, a różnicę 100kg możesz zniwelować biorąc dodatkowe kanistry z benzyną

TJ '05 - stock
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości