Jak wyłączyć oświetlenie przy otwartych drzwiach? FOTOPORADA

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Jak wyłączyć oświetlenie przy otwartych drzwiach? FOTOPORADA

Post autor: Stefan » pn lut 04, 2008 5:28 pm

Witam,
tak mnie naszła ochota rozwiązania odwiecznego problemu braku wyłącznika świateł wnętrza przy otwartych drzwiach...
czy chcesz sobie posiedzieć przy otwartych drzwiach, albo coś porobić w aucie, albo wywietrzyć wnętrze zawsze trza było pilnować zamkniętych drzwi, albo wyłączenia bezpiecznika, co wiązało się z resetem radia, zegarka, kompasu...
wzięłem, siedłem i czytłem..... bo chamstwa nie zniese... :d
przeglądając pewien manual do XJota w poszukiwaniu odpowiedzi, natknąłem się na schemat:
Schemat
po odszyfrowaniu odpowiednich napisów, widać na nim, że włączniki są podłączone do masy... zatem, każdy z nich idzie masą do budy...
wystarczy połączyć wszystkie masy, zastosować przełącznik i cieszyć się ciemnością otwartych drzwi.
Dalej szukałem schematu, gdzie znajdują się kable. Z pierwszego schematu widać, że jest kostka po włączniku.
To szukałem kostek i je znalazłem...
Trzeba odkręcić plastiki: Z prawej i lewej strony te same: przedni u nóg kierowcy oraz cały próg (razem z przednim pasem).

Schemat strona lewa
Schemat strona prawa
zaznaczyłem o które kostki chodzi i gdzie były u mnie.
rozpiski kabelków w kostkach (zaznaczone "ścieżki" które nas interesują):
Schemat pinów
zacznijmy od kostki do drzwi kierowcy (kostka numer C317):
Zdjęcie kostki od kierowcy
na schemacie widać, że niby kostka jest na dole... u mnie była wyżej, ponad dźwignią otwierania maski. Upewnić się, że to ta kostka, poprzez jej rozłączenie - wtedy światła zgasną. Idą do niej 3 kable: dwa żółte i jeden czarny. Czarny to nasza masa.
Ucinamy czarny, sprawdzamy który z nich to ten właściwy (inny kabelek i łączymy czarny kabel z pewną masą) jak zaświeci, to ściągamy izolację z niego i idziemy dalej.

kostka z tyłu (taka sama i z lewej i z prawej strony) numery C320 i C319:
Kostka z tyłu
kostka u mnie była "schowana" za napinaczem pasów we wnęce słupka B.
robimy to samo, co wyżej. ucinamy czarny i sprawdzamy ten nasz właściwy. Obrabiamy końcówkę i już możemy połączyć kablem masę lewego tyłu z lewym przodem. Można już skręcić plastik z lewej strony ten długi. Przód jeszcze zostawiamy.
Z prawej strony tak samo.

teraz kostka prawy przód - C318
Kostka od pasażera
sprawdzamy, czy to kostka od drzwi, odcinamy masę, sprawdzamy który kabelek, obrabiamy i łączymy prawy przód z prawym tyłem...
następnie prowadzimy kabelek od prawej strony do strony lewej. Mamy teraz WĘZĘŁ. Można skręcić całą prawą stronę.

Teraz wybieramy miejsce na przełącznik
Przełącznik
ja wybrałem koło włącznika świateł, chociażby dlatego, że aby włączyć światła trza przekręcić gałkę... więc wyłączenie będzie w tym samym miejscu. Aby się tam zmieściło, trza zagiąć nóżki od włącznika o 90 stopni.
Łączymy kabelkiem od WĘZŁA do przełącznika i od przełącznika do pewnej masy. Można skręcić lewy przedni panel i gotowe.
Ogólny schemat podłączenia:
Schemat podłączenia
!! FOR FUN !!

Awatar użytkownika
sikorek102
Posty: 387
Rejestracja: ndz sty 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/ Kraków

Post autor: sikorek102 » sob lut 09, 2008 3:02 pm

U mnie w aucie poprzedni właściciele poszedł na skróty. Zainstalował wyłącznik, który działa tylko na drzwi kierowcy. Widocznie nie był tak zdesperowny jak Ty. :)
sikorek102
JK Rubicon Unlimited 09
XJ Wagoneer 89 8-)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn lut 11, 2008 12:46 pm

w land roverze takie rzeczy to sa w standardzie...
:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość