chłodnica ATF

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

chłodnica ATF

Post autor: XJeep » ndz mar 07, 2004 6:21 pm

Witam!!

ma ktos doswiadczenie z montarzem dodatkowej chlodnicy do skrzyni biegow w XJcie??
Chlodnice juz mam, chce sie zabrac za to na dniach wiec chce uniknac jakis niespodzianek!! :o

Lato caraz blizej, a raz po raz z przyczepa smigam i mi sie wtedy ojejum bombelkolulum i kapkap na rure wydechowa co konczy sie dymaka za jeepem!! :)11

Co zrobic z oryginalna chlodnica?? zostawic w obiegu??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » ndz mar 07, 2004 6:33 pm

Oczywiście orginalna zostaw w obiegu.
Dodatkowa musisz zamontowac przed chłodnica wody i podłaczyć ją w obieg na powrocie oleju z orginalnej :)6
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz mar 07, 2004 10:38 pm

Jak olej ze skrzyni kapie Ci na wydech?? :o
Fabryczna chlodnica nie wydala?

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn mar 08, 2004 11:15 am

jak jest bardzo goraco i ciagne przyczepe albo daje jeepowi po garach w trasie to mi wywala olej jak sie zagotuje i kapie mi wtedy na kolanko wydechowe co pod skrzynia przechodzi!!

Nawet w instrukcji jest napisane ze jak sie chce ciagnac przyczepe to koniecznie dodatkowa chlodnica bo standardowa nie daje rady!

To samo sie dzieje jak sie za szybko jezdzi w upaly!! :lol:

Ale to standart w jeepie wiec sie nie przejmuje - zapodam mu z dodatkowych zeberek i sie bedzie chlodzil hehe
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn mar 08, 2004 11:34 am

Ja tam nie kumaty jestem ale cieknie Ci olej ze SKRZYNI biegow? na wydech-kolanko?
Czy moze cieknie Ci po prostu uszczelnienie na wale krobowym na polaczeniu skrzyni i silnika i kapie na tamto kolanko?

A jezeli kapie Ci z ASB to dokladnie z ktorego miejsca bo zbyt wielu mozliwosci to nie ma :D

A jezeli jednak kapie olej z silnika to faktycznie czesty objaw i sam na dniach zamierzam sie z nim uporac.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn mar 08, 2004 2:31 pm

w skrzyni jest jakis tam odrzutnik ktory to wyrzuca olej jak ma za wysoka (czyt. gotujaca) temperature!! Jak sie przypatrzysz to jest tam na dole (przy laczeniu skrzyni z silnikiem) takie rozszerzenie na okolo 1 cm ktorym to olej wycieka!! myslalem najpierw ze puszcza u mnie na simeringu, juz chcialem go wymieniac ale magik od skrzyni mi mowi simering jakby byl walniety to caly czas leci a u mnie to tylko przy zagotowaniu - twierdzi ze w XJ dodatkowa chlodnica to mus!!

Przeczyscilem w zeszlym roku dodatkowo profilaktycznie caly uklad chlodzenia oleju i od tamtego czasu mam spokoj

wole jednak dmuchac na zimno i zamontuje to chlodnice - przezorny zawsze ubezpieczony!!

kto wie jaka temperature nam "matka natura" z "ojcem klimatem" zafunduje w tym roku latem :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz mar 14, 2004 11:36 am

Ostatnio zmieniony ndz mar 14, 2004 1:15 pm przez Discotheque, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz mar 14, 2004 11:56 am

wielklie dzieki bociek!! ty to zawsze cos wyszperasz w sieci :)2

w sumie to proscizna, wcinam sie z NEW chlodnica w zasilanie oryginalnej!! phii, a myslalem ze wiecej roboty sie uzbiera - z 3 pifka wleca i tyle hehe

No chyba ze zapodaz z aluminiowych przewodow wyprofilowanych i polonczonych oryginalna zlaczka zamiast tych gumowych!!
A to to juz wiecej roboty :lol: - i ladniej wyglada, i wytrzymalsze od gumoleum toto bedzie!! Beda posowac przewody od chlodnicy z wynalazku pod nazwa ŻUK !!

No to powoli zaczynam zbierac fanty, chlodnice juz mam wiec niewiele do zakupu zostalo - ajajaaaajjjj - nareszcie cos sie dziac bedzie w garazu :)21

Nie omieszkam poinformowac o przebiegu prac i efekcie koncowym :)1
Moze jakas dokumentacja foto?? przyda sie moze kiedys jak OCZEKIWANA XJ stronka powstanie kiedys tammmm .... :P
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz mar 14, 2004 12:00 pm

ciesze sie ze nie tylko u mnie wystepowaly objawy dymaki za autem hehe
- bo juz sie zaczynalem utwierdzac w przekonaniu ze jakis "felerny" jezdemmm...

Cala swiatowa populacja XJta ma z tym problem wiec ochlonolem :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » ndz mar 14, 2004 12:04 pm

Ej, broń Boże nie przeginaj z tym bąbęlkowauniem bo zarżniesz skrzynię i wtedy naszybkobędzieszmiałwydatekokołotrzechtysiaków na nową (używaną) skrzynkę. Takie opcje automatom bardzo szkodzą... :-?

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz mar 14, 2004 12:20 pm

Yonek pisze:Ej, broń Boże nie przeginaj z tym bąbęlkowauniem bo zarżniesz skrzynię ...
ale ja ta skrzynie chce wlasnie uratowac przed zarznieciem :o

Nawet w mojej oryg. ksiazeczce (instrukcji fabrycznej) z XJ jest nawet napisane ze trzeba chlodnice zamontowac by oleju nie zagotowac i skrzyni nie spalic - jak sie ciagnie przyczepe o masie ponad 1500 kg to MUS i basta !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz mar 14, 2004 1:17 pm

http://home.earthlink.net/~jeepcherokee ... Cooler.htm

Rob dokladna dokumentacje foto, stronka juz gotowa layout, trzeba poprawic pare rzeczy i pare artykulikow napisac.

Ja jestem na etapie zbierania info o zamiennikach i wszelkiej mozliwej dokumentacji.

A propo chlodnice do skrzyni od czego zakladasz?

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz mar 14, 2004 1:40 pm


Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz mar 14, 2004 1:46 pm

kiedys zakupilem taki zestaw do chlodzenia oleju dla mojego VW garbusa!! wiatrolapy czasem potrzebuja dodatkowego chlodzonka !!
Do garba go jednak nie zamontuje bo Xj jest potrzebajski !!

Chlodnica jast podobna do tej z fotek, w zasadzie w jeepie ograniczeniem jest jedynie grubosc chlodnicy bo za duzo miejsca nie ma!! Mam jeszcze jedna chlodnice od Mercedesa ale jast za gruba!! ta do garba jest cieniutka z racji tego ze montuje sie ja z tylu silnika na obudowie wiatraka - w jeepie miesci sie z duzym zapasem :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz mar 14, 2004 1:58 pm

to tez rozwiazanie, ale to dodatkowa rzecz do urwania :lol:, kolo "gojeep" ma lifta z 4,5 " wiec sobie moze na luksus powiekszenia miski olejowej pozwolic -

w moim standardowym XJ TOTOCUS sie nie sprawdzi!!

W garbach kolesie z klubu montuja dodatkowa miske olejowa i raz na 1/2 roku ja urywaja, zanim sie lampka oleju zapali :)24 to juz silnik do remontu sie nadaje :(
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz mar 14, 2004 2:01 pm

Kiedys w Busie 1600 ogorku musialem przerabiac kanaly olejowe bo sie nie wyrabial z chlodzeniem.

A wlasnie jak masz "oryginalnego" XJ-ta to moglbys zmierzyc u siebie i podac mi wysokosc i liczbe zwojow sprezyn?

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz mar 14, 2004 2:05 pm

Bocian pisze:Kiedys w Busie 1600 ogorku musialem przerabiac kanaly olejowe bo sie nie wyrabial z chlodzeniem.
Ten typ tak ma :lol:

Bocian pisze:A wlasnie jak masz "oryginalnego" XJ-ta to moglbys zmierzyc u siebie i podac mi wysokosc i liczbe zwojow sprezyn?
Spoko, no problemo!! W poniedzialek zrobie opomiarowanie ...!!
Sprezyne pod obciazeniem czy na lewarku bez kola??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz mar 14, 2004 2:26 pm

Pod obciazeniem :) Bo zakladam ze silniki waza tyle samo. Aaa i rozmiar kola :)


p.s. wlasnie sciagam fabryczny serwisowy manual do XJ :)
,serwisowki do skrzyn rozdzielczych made in chrysler, serwisowki do skrzyn biegow i kuuupe innej dokumentacji, palce lizac :D

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz mar 14, 2004 4:21 pm

mam nadzieje ze sie podzielisz ??!! :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz mar 14, 2004 5:08 pm

XJeep pisze:mam nadzieje ze sie podzielisz ??!! :lol:
No problem, jak uda mi sie wycyganic CD z manualami od kolegi z K. to Ci podesle CD-ka z wszystkim co mam (320MB).

Chyba ze chcesz na szybko sam jeden gigant service manual 1580 stron :) w PDF 42MB, nawet opisana jest kazda kostka elektryczna w samochodzie.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz mar 14, 2004 9:05 pm

cierpliwie poczekam za wszystkim!!!

:lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz kwie 11, 2004 12:32 am

XJeep pisze:
Bocian pisze:A wlasnie jak masz "oryginalnego" XJ-ta to moglbys zmierzyc u siebie i podac mi wysokosc i liczbe zwojow sprezyn?
Spoko, no problemo!! W poniedzialek zrobie opomiarowanie ...!!
Sprezyne pod obciazeniem czy na lewarku bez kola??

Tik tak tik tak :) poniedzialek minal :D

starcu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn kwie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tarnow / Krakow / Warszawa głównie
Kontaktowanie:

Post autor: starcu » śr kwie 14, 2004 3:37 pm

hmm a co robic jak kapie spod wału korbowego a juz gtrzy razy wymienialem uszczelniacz u dwoch roznych mechanikow...?

:)
(YJ)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr kwie 14, 2004 4:14 pm

Jak miejsce pracy uszczelniacza jest w dobrym stanie i nie jest wyrobione to zmienic mechanikow.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr kwie 14, 2004 6:31 pm

bocian!! zapomnialem na smierc!!

jutro wejde pod syfa!! obiecuje!! :lol:

nawet miernik sobie zakupilem coby opornosc zmierzyc tego czujnika temp dla ciebie!! nosielem sie z zamiarem zakupu od jakiegos czasu wiec nadarzyla sie okazja!! teraz to sie musze tego ustrojstwa nauczyc!! wtedy podam wynik!!

opornosc to to cus w ohmam domyslam sie, ale jaki zakres ustawic??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości