Cherokee 4.0 lpg vs Patrol 2.8

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Tytkowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 19, 2008 7:11 am
Lokalizacja: Tychy

Cherokee 4.0 lpg vs Patrol 2.8

Post autor: Tytkowski » pt mar 21, 2008 11:34 am

Witajcie po przerwie...

Panowie, ponownie moje laickie pytanie...czy jest moze gdzies na forum porównanie dotyczące kosztów serwisowania i utrzymania wyzej wymienionyc samochodów, jak sie maja ceny elementów, które zazwyczaj muszą być wymieniane...lub ktore najczęściej padają...byłbym wdzięczny za odesłanie do jakiegoś linka...lub odpowiedz w tym temacie.
Czy różnica kosztów jest odczuwalna dla kiesy? czy tez koszt ewentualnych napraw jest na tym samym poziomie jeżeli chodzi o te 2 auta?

Pozdr.

BT

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt mar 21, 2008 11:38 am

te samochody raczej nie porównywalne są :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt mar 21, 2008 11:41 am

lbl78 pisze:te samochody raczej nie porównywalne są :wink:
tzn jest patrol a potem w dół długo nic i jeep
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Tytkowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 19, 2008 7:11 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Tytkowski » pt mar 21, 2008 11:43 am

lbl78 pisze:te samochody raczej nie porównywalne są :wink:
Jezeli masz zamiar kupić i w gre wchodzą te dwa to jak najbardziej...kwestia jakie kryterium :lol:
nie jestem zorientowany i proszę o podpowiedz jak kształtują się ceny części? nie pytam o spalanie... :lol:
nie chodzi mi o cennik:)...ale generalne podsumowanie...bo według mnie japończyk wychodzi drożej tylko kwestia ile?

Pozdrawiam

BT

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt mar 21, 2008 11:43 am

jpi pisze:
lbl78 pisze:te samochody raczej nie porównywalne są :wink:
tzn jest patrol a potem w dół długo nic i jeep
e tam w 2.8 wybucha głowica a w pipie 4.0 wszystko inne :)21 koszty porównywalne :)21 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Tytkowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 19, 2008 7:11 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Tytkowski » pt mar 21, 2008 11:46 am

lbl78 pisze:
jpi pisze:
lbl78 pisze:te samochody raczej nie porównywalne są :wink:
tzn jest patrol a potem w dół długo nic i jeep
e tam w 2.8 wybucha głowica a w pipie 4.0 wszystko inne :)21 koszty porównywalne :)21 :)21
Co innego w pipie zagazowanym poza silnikiem i instalacja i podobno automatem, pada i robi niesposzianki? :D

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt mar 21, 2008 11:49 am

Tytkowski pisze:Co innego w pipie zagazowanym poza silnikiem i instalacja i podobno automatem, pada i robi niesposzianki? :D
Alternator :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » pt mar 21, 2008 11:50 am

zdecydowanie mniej awaryjny jest parch i czesci tansze no i wieksza dostepnosc
zaraz mnie pipowcy zajebia :D

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt mar 21, 2008 11:51 am

kolego ale do czego ci ten samochód potrzebny??
bo to raczej wyklucza albo jednego albo drugiego..
po Patrol to cieżki zlom na ramie w miare oszczędny i prosty w serwisowaniu części nie są drogie dużo zamienników różnej jakości i ceny
czirok to zupelnie inna konstrukcja i inne problemy.... :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt mar 21, 2008 12:08 pm

tomek 79 pisze:zdecydowanie mniej awaryjny jest parch i czesci tansze no i wieksza dostepnosc
zaraz mnie pipowcy zajebia :D
Mam i Parcha i Jeepa. Odczucia trochę inne. Części do jeepa dużo łatwiej dostępne (jak coś potrzebuję to jeden telefon i na drugi dzień kurier przynosi pod drzwi). Co do cen części to do jeepa znacznie tańsze (tak ze 2 razy).
Co do awaryjności brak porównania, bo żaden sie nie psuje :)21

Tytkowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 19, 2008 7:11 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Tytkowski » pt mar 21, 2008 12:42 pm

lbl78 pisze:kolego ale do czego ci ten samochód potrzebny??
bo to raczej wyklucza albo jednego albo drugiego..
po Patrol to cieżki zlom na ramie w miare oszczędny i prosty w serwisowaniu części nie są drogie dużo zamienników różnej jakości i ceny
czirok to zupelnie inna konstrukcja i inne problemy.... :wink:
Samochód ma byc do codziennej jazdy i z czasem na pewno poumczać trochę...pewnie przynajmniej 2xw roku wyjazd z granicę...zwykłe użytkowanie.

Parch krótki dobry ale za krótki, pies do bagażnika nie wejdzie z tobołami...Długi jest za długi...a Czirok w sam raz tylko gaz do którego nie mogę sie przekonać, ale jak czytałem kwestia dobrego montażu i serwisowania...dlatego szukam kolejnych podpowiedzi...

Odnośnie cen części jak widać różne opinie...raz Parch tańszy raz Pip

Cena samego zakupu jest znaczna...za rocznik 99 w Pipie odnosząć sie do www.auta4x4.pl (podobno mają dobrą opinie) nie mowiać juz o www.mobile.de mozna miec auto dobre technicznie plus zalozyc gaz i w dobrej cenie masz auto, którym chcesz jezdzic...Parcha w tej kwocie ciezko mieć...

Ale oczywiscie wyższa cena Parcha tez jest uwarukowana...

I kup tu sobie dobrze :lol:

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt mar 21, 2008 12:48 pm

Parcha mam do terenu ale jeździć nim na codzień to raczej bym nie chciał :roll:
Dlatego dokupiłem Jeepa. Przejedź się jednym i drugim to zrozumiesz różnicę :)21

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » pt mar 21, 2008 1:14 pm

Adamo pisze:
tomek 79 pisze:zdecydowanie mniej awaryjny jest parch i czesci tansze no i wieksza dostepnosc
zaraz mnie pipowcy zajebia :D
Mam i Parcha i Jeepa. Odczucia trochę inne. Części do jeepa dużo łatwiej dostępne (jak coś potrzebuję to jeden telefon i na drugi dzień kurier przynosi pod drzwi). Co do cen części to do jeepa znacznie tańsze (tak ze 2 razy).
Co do awaryjności brak porównania, bo żaden sie nie psuje :)21
ales mi klina zabil :oops: sugerowalem sie tym ze kolega ma klopoty z czesciami do jeepa

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt mar 21, 2008 1:20 pm

tomek 79 pisze:
Adamo pisze:
tomek 79 pisze:zdecydowanie mniej awaryjny jest parch i czesci tansze no i wieksza dostepnosc
zaraz mnie pipowcy zajebia :D
Mam i Parcha i Jeepa. Odczucia trochę inne. Części do jeepa dużo łatwiej dostępne (jak coś potrzebuję to jeden telefon i na drugi dzień kurier przynosi pod drzwi). Co do cen części to do jeepa znacznie tańsze (tak ze 2 razy).
Co do awaryjności brak porównania, bo żaden sie nie psuje :)21
ales mi klina zabil :oops: sugerowalem sie tym ze kolega ma klopoty z czesciami do jeepa
Słabo szukał :)21

Tytkowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 19, 2008 7:11 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Tytkowski » pt mar 21, 2008 1:46 pm

Czyli mam rozumieć ze Parch lepszy jest do motania...a do codziennej jazdy zagazowany Czirok?...ktorego ewentualne naprawy sa tansze...

Adamo...z jakiego to powodu na codzien lepszy Pip?...pytam bo nikt ze znajomych nie ma takich samochodow, kazdy plaskaczem jezdzi...

Tomek 79...sprawdz skrzynkę

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt mar 21, 2008 2:10 pm

coś się tak uczepił tych napraw?
miałem dzipy i patrole
gdybym miał wybrać coś do codziennej jazdy to byłby to... 4runner z klekotem :)21 przynajmniej da się zejść ze spalaniem do 15
pip będzie palił 25 i więcej gazu niezależnie co piszą fetyszyści pipowi
parch będzie palił 15 i więcej ropy


kup kombi i suzukę
będzie tanio, szybko i wygodnie

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt mar 21, 2008 2:12 pm

Na codzień lepszy jest jeep ponieważ:
-przyśpiesza 2x lepiej niż parch (wyprzedzanie ciężarówki nie trwa w nieskończoność)
-ma wydajną klimę
-automatem nie trzeba wachlować w korkach
-można przez dłuższy czas jechać powyżej 120km/h bez wybuchu głowicy
-jeździ się jak limuzyną, a nie jak wypasionym traktorem
-w zimie zawsze odpala itp.
Jeep jest poprostu autem uniwersalnym, a parch typowo terenowym :)21
Jest to moja subiektywna ocena :roll:

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt mar 21, 2008 2:14 pm

Mroczny pisze:kup kombi i suzukę
będzie tanio, szybko i wygodnie
W kombi czy w suzuce :)21

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt mar 21, 2008 3:23 pm

kup disco :D
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » pt mar 21, 2008 3:52 pm

Tytkowski pisze:
Tomek 79...sprawdz skrzynkę
jakis suprajz :D nic tam niema :cry:

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt mar 21, 2008 5:37 pm

Tytkowski pisze:Czyli mam rozumieć ze Parch lepszy jest do motania...a do codziennej jazdy zagazowany Czirok?...ktorego ewentualne naprawy sa tansze...

Adamo...z jakiego to powodu na codzien lepszy Pip?...pytam bo nikt ze znajomych nie ma takich samochodow, kazdy plaskaczem jezdzi...

Tomek 79...sprawdz skrzynkę
Jeep XJ 4.0l - ideal do jazdy 80% miasto i trasy i 20% teren

Parch idealny przy 80% teren i 20% czarne

peep silnik 4.0, skrzynia AW4 legendarna trwalosc, gorzej z dolem w terenie ale bez tragedii, oprocz LRa auto do ktorego masz najwiecej na swiecie gotowych rozwiazan poprawiajacych jego sprawnosc w terenie, w parchu przewaznie mota Pan Zenek w garazu. Czirok spaprane tylne hamulce, zeby dzialaly jak trzeba robic bez kompromisow, nowe bebny, szczeki, kazda najdrobniejsza sprezynka i linka. Kiepski patent z wieloklinem tylnego walu ale da sie poprawic. Slabe bardzo mocno jak na tak duzy silnik sworznie kosza satelit, potrafia sie wybic w jajo. Z tylu resory zapewniaja kiepskie zachowanie przy poprzecznych krotkich nierownosciach, auto jak nie zakatowane to raczej bezproblemowe, lubi sie kaszanic okazjonalnie amerykanska elektryka ale do zrobienia bez dramatow.

parch legendarny dol za to spaprany silnik, alergicznie reagujacy na jakiekolwiek przegrzanie, zeby auto jezdzilo zaraz po zakupie bez kompromisow wymiana chlodnicy na fabrycznie nowa, plukanie ukladu i nagrzewnic, dodatkowa chlodnica oleju i jakis czujnik poziomu cieczy.
Gorszym problemem w starszych rocznikowo autach sa wzery na ostatnim cylindrze na bloku to powod 40% wydmuchania uszczelek i konczy sie wymiana silnika.



zloz sobie z dwoch jeden :)

A na powaznie w dalsze trasy XJ jest nieporownywalnie wygodniejszy i przyjemniejszy, prowadzenie jest podobne do duzego kombi, reaguja na kazde polecenie bez zwloki, parch jazda blizsza ciezarowce, wkurwi..ca do bolu dzwignia reduktora i konsola srodkowa przy wzroscie wyzej 190, silnik slaby dol za to pancerny zawias, mosty, reduktor i raczej krzywdy temu autu nawet swaidomie nie zrobisz. osiagnieto to przewymiarowaniem wszystkich elementow co rowna sie waga.

cziroki okolo 1500kg
parch dorzuc tone :) wiecej

cziroki silniki ladnie sie gazuja a spalanie oscyluje w granicach 20 litrow LPG po miescie

parch spalanie w miescie oscyluje wokol 14l

czirokasy sie opatrzyly na rynku i jest ich jak psow, majac ladnego parcha nie znasz dnia ani godziny jak Ci ktos zmotane auto podpier..li spod bloku.

oba auta sa na podobnym poziomie technicznym i podobnie skomplikowana jest obsluga, czirok bardziej przydadza Ci sie zdolnosci elektrotechniczne a przy parchu mechaniczne

no :)21, to jak chcesz auto w teren kup parcha da Ci duzo frajdy a z powodu wagi jezdzi sie nim glownie zero jedynkowo czyli jak nie idzie to wciskasz mocniej gaz i juz idzie :)21 a jak glownie na codzien to kup czirokasa, auto bardzo wygodne i daje duzo frajdy na czarnym, momentem obrotowym i przyspieszeniem moze pokonac niejedno wspolczesne auto, przy 120km masz na silniku dopiero 1800obr :)21 wiec jazda cicha i przyjemna.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Post autor: suchorz » pt mar 21, 2008 6:42 pm

Widze, że część kolegów wypisuje straszne bzdury.
Jeep jest awaryjny jak kazdy samochód, jesli dbasz to jeździsz.
Części sa dostepne od reki i są dużo tańsze niż do patrola, porównywałem ostatnio ceny- uzywek i nowych.
Jeśli dobrze zmotasz cherokee to objedziesz nie jednego Patrola.
Skrzynia automat jest nie dozajechania, a gaz mozesz załozyć zwykły i bedzie chodzic bez problemu.
Zmotałem juz nie jednego Jeepa i wiem co potrafią w terenie i nie tylko.
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pt mar 21, 2008 7:38 pm

Chciałem się podpisać z tym co do tej pory napisali ci, co wiedzą coś o obu autach :D
Nieporównywalne !! !! !! Spełniają zupełnie odmienne oczekiwania !! !! !!
Ceny części do jeepa dużo tańsze od parcha.
gotowych kitów i szpeju do offroadu do jeepa po wuju, a przy takim dolarze są śmiesznie tanie. Parch bardziej trwałe podzespoły ale droższe, nawet tam gdzie się wie gdzie kupować. Silnik diesla i jego osiągi nie do zaakceptowania szczególnie po pojeżdżeniu 4.0 litrowym jeepem. Co do spalania to bez komentarza, ale obecny 4,7 V8 spala w wawie i okolicach 15,6 litra więc bez przesady, a jak będziesz jeżdził co drugi dzień to tak jakby spalał 7 litrów codziennie :)21 a parch te 12 litrów ON pociągnie.
Jeep też robi w terenie i nie musi być awaryjny, jak się go dopieści, Parch w terenie robi rzadko bo jest po prostu prawie o tonę cięższy. Jakby bez problemu robili jeepa z mostami patrola to bym się wogóle nie zastanawiał nawet nad suką :)2
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Tytkowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 19, 2008 7:11 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Tytkowski » pt mar 21, 2008 7:40 pm

tomek 79 pisze:
Tytkowski pisze:
Tomek 79...sprawdz skrzynkę
jakis suprajz :D nic tam niema :cry:
Sprawdz priva

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Post autor: suchorz » pt mar 21, 2008 7:44 pm

mel wystraczy wstawić wzmacniane mosty z blokadami i masz lepiej niz w patrolu.
Koszt 2 mostów 9 tyś, ale sprzedasz stare i nie bedzie trageii.
Ja narazie jeżdze na fabrycznych i nie jest źle.
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość