Cherokee 4.0 lpg vs Patrol 2.8
Moderator: Mroczny
Cherokee 4.0 lpg vs Patrol 2.8
Witajcie po przerwie...
Panowie, ponownie moje laickie pytanie...czy jest moze gdzies na forum porównanie dotyczące kosztów serwisowania i utrzymania wyzej wymienionyc samochodów, jak sie maja ceny elementów, które zazwyczaj muszą być wymieniane...lub ktore najczęściej padają...byłbym wdzięczny za odesłanie do jakiegoś linka...lub odpowiedz w tym temacie.
Czy różnica kosztów jest odczuwalna dla kiesy? czy tez koszt ewentualnych napraw jest na tym samym poziomie jeżeli chodzi o te 2 auta?
Pozdr.
BT
Panowie, ponownie moje laickie pytanie...czy jest moze gdzies na forum porównanie dotyczące kosztów serwisowania i utrzymania wyzej wymienionyc samochodów, jak sie maja ceny elementów, które zazwyczaj muszą być wymieniane...lub ktore najczęściej padają...byłbym wdzięczny za odesłanie do jakiegoś linka...lub odpowiedz w tym temacie.
Czy różnica kosztów jest odczuwalna dla kiesy? czy tez koszt ewentualnych napraw jest na tym samym poziomie jeżeli chodzi o te 2 auta?
Pozdr.
BT
Jezeli masz zamiar kupić i w gre wchodzą te dwa to jak najbardziej...kwestia jakie kryteriumlbl78 pisze:te samochody raczej nie porównywalne są

nie jestem zorientowany i proszę o podpowiedz jak kształtują się ceny części? nie pytam o spalanie...

nie chodzi mi o cennik:)...ale generalne podsumowanie...bo według mnie japończyk wychodzi drożej tylko kwestia ile?
Pozdrawiam
BT
Co innego w pipie zagazowanym poza silnikiem i instalacja i podobno automatem, pada i robi niesposzianki?lbl78 pisze:e tam w 2.8 wybucha głowica a w pipie 4.0 wszystko innejpi pisze:tzn jest patrol a potem w dół długo nic i jeeplbl78 pisze:te samochody raczej nie porównywalne sąkoszty porównywalne
![]()

kolego ale do czego ci ten samochód potrzebny??
bo to raczej wyklucza albo jednego albo drugiego..
po Patrol to cieżki zlom na ramie w miare oszczędny i prosty w serwisowaniu części nie są drogie dużo zamienników różnej jakości i ceny
czirok to zupelnie inna konstrukcja i inne problemy....
bo to raczej wyklucza albo jednego albo drugiego..
po Patrol to cieżki zlom na ramie w miare oszczędny i prosty w serwisowaniu części nie są drogie dużo zamienników różnej jakości i ceny
czirok to zupelnie inna konstrukcja i inne problemy....

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Mam i Parcha i Jeepa. Odczucia trochę inne. Części do jeepa dużo łatwiej dostępne (jak coś potrzebuję to jeden telefon i na drugi dzień kurier przynosi pod drzwi). Co do cen części to do jeepa znacznie tańsze (tak ze 2 razy).tomek 79 pisze:zdecydowanie mniej awaryjny jest parch i czesci tansze no i wieksza dostepnosc
zaraz mnie pipowcy zajebia
Co do awaryjności brak porównania, bo żaden sie nie psuje

Samochód ma byc do codziennej jazdy i z czasem na pewno poumczać trochę...pewnie przynajmniej 2xw roku wyjazd z granicę...zwykłe użytkowanie.lbl78 pisze:kolego ale do czego ci ten samochód potrzebny??
bo to raczej wyklucza albo jednego albo drugiego..
po Patrol to cieżki zlom na ramie w miare oszczędny i prosty w serwisowaniu części nie są drogie dużo zamienników różnej jakości i ceny
czirok to zupelnie inna konstrukcja i inne problemy....
Parch krótki dobry ale za krótki, pies do bagażnika nie wejdzie z tobołami...Długi jest za długi...a Czirok w sam raz tylko gaz do którego nie mogę sie przekonać, ale jak czytałem kwestia dobrego montażu i serwisowania...dlatego szukam kolejnych podpowiedzi...
Odnośnie cen części jak widać różne opinie...raz Parch tańszy raz Pip
Cena samego zakupu jest znaczna...za rocznik 99 w Pipie odnosząć sie do www.auta4x4.pl (podobno mają dobrą opinie) nie mowiać juz o www.mobile.de mozna miec auto dobre technicznie plus zalozyc gaz i w dobrej cenie masz auto, którym chcesz jezdzic...Parcha w tej kwocie ciezko mieć...
Ale oczywiscie wyższa cena Parcha tez jest uwarukowana...
I kup tu sobie dobrze

ales mi klina zabilAdamo pisze:Mam i Parcha i Jeepa. Odczucia trochę inne. Części do jeepa dużo łatwiej dostępne (jak coś potrzebuję to jeden telefon i na drugi dzień kurier przynosi pod drzwi). Co do cen części to do jeepa znacznie tańsze (tak ze 2 razy).tomek 79 pisze:zdecydowanie mniej awaryjny jest parch i czesci tansze no i wieksza dostepnosc
zaraz mnie pipowcy zajebia
Co do awaryjności brak porównania, bo żaden sie nie psuje

Słabo szukałtomek 79 pisze:ales mi klina zabilAdamo pisze:Mam i Parcha i Jeepa. Odczucia trochę inne. Części do jeepa dużo łatwiej dostępne (jak coś potrzebuję to jeden telefon i na drugi dzień kurier przynosi pod drzwi). Co do cen części to do jeepa znacznie tańsze (tak ze 2 razy).tomek 79 pisze:zdecydowanie mniej awaryjny jest parch i czesci tansze no i wieksza dostepnosc
zaraz mnie pipowcy zajebia
Co do awaryjności brak porównania, bo żaden sie nie psujesugerowalem sie tym ze kolega ma klopoty z czesciami do jeepa

coś się tak uczepił tych napraw?
miałem dzipy i patrole
gdybym miał wybrać coś do codziennej jazdy to byłby to... 4runner z klekotem
przynajmniej da się zejść ze spalaniem do 15
pip będzie palił 25 i więcej gazu niezależnie co piszą fetyszyści pipowi
parch będzie palił 15 i więcej ropy
kup kombi i suzukę
będzie tanio, szybko i wygodnie
miałem dzipy i patrole
gdybym miał wybrać coś do codziennej jazdy to byłby to... 4runner z klekotem

pip będzie palił 25 i więcej gazu niezależnie co piszą fetyszyści pipowi
parch będzie palił 15 i więcej ropy
kup kombi i suzukę
będzie tanio, szybko i wygodnie
Na codzień lepszy jest jeep ponieważ:
-przyśpiesza 2x lepiej niż parch (wyprzedzanie ciężarówki nie trwa w nieskończoność)
-ma wydajną klimę
-automatem nie trzeba wachlować w korkach
-można przez dłuższy czas jechać powyżej 120km/h bez wybuchu głowicy
-jeździ się jak limuzyną, a nie jak wypasionym traktorem
-w zimie zawsze odpala itp.
Jeep jest poprostu autem uniwersalnym, a parch typowo terenowym
Jest to moja subiektywna ocena
-przyśpiesza 2x lepiej niż parch (wyprzedzanie ciężarówki nie trwa w nieskończoność)
-ma wydajną klimę
-automatem nie trzeba wachlować w korkach
-można przez dłuższy czas jechać powyżej 120km/h bez wybuchu głowicy
-jeździ się jak limuzyną, a nie jak wypasionym traktorem
-w zimie zawsze odpala itp.
Jeep jest poprostu autem uniwersalnym, a parch typowo terenowym

Jest to moja subiektywna ocena

- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Jeep XJ 4.0l - ideal do jazdy 80% miasto i trasy i 20% terenTytkowski pisze:Czyli mam rozumieć ze Parch lepszy jest do motania...a do codziennej jazdy zagazowany Czirok?...ktorego ewentualne naprawy sa tansze...
Adamo...z jakiego to powodu na codzien lepszy Pip?...pytam bo nikt ze znajomych nie ma takich samochodow, kazdy plaskaczem jezdzi...
Tomek 79...sprawdz skrzynkę
Parch idealny przy 80% teren i 20% czarne
peep silnik 4.0, skrzynia AW4 legendarna trwalosc, gorzej z dolem w terenie ale bez tragedii, oprocz LRa auto do ktorego masz najwiecej na swiecie gotowych rozwiazan poprawiajacych jego sprawnosc w terenie, w parchu przewaznie mota Pan Zenek w garazu. Czirok spaprane tylne hamulce, zeby dzialaly jak trzeba robic bez kompromisow, nowe bebny, szczeki, kazda najdrobniejsza sprezynka i linka. Kiepski patent z wieloklinem tylnego walu ale da sie poprawic. Slabe bardzo mocno jak na tak duzy silnik sworznie kosza satelit, potrafia sie wybic w jajo. Z tylu resory zapewniaja kiepskie zachowanie przy poprzecznych krotkich nierownosciach, auto jak nie zakatowane to raczej bezproblemowe, lubi sie kaszanic okazjonalnie amerykanska elektryka ale do zrobienia bez dramatow.
parch legendarny dol za to spaprany silnik, alergicznie reagujacy na jakiekolwiek przegrzanie, zeby auto jezdzilo zaraz po zakupie bez kompromisow wymiana chlodnicy na fabrycznie nowa, plukanie ukladu i nagrzewnic, dodatkowa chlodnica oleju i jakis czujnik poziomu cieczy.
Gorszym problemem w starszych rocznikowo autach sa wzery na ostatnim cylindrze na bloku to powod 40% wydmuchania uszczelek i konczy sie wymiana silnika.
zloz sobie z dwoch jeden

A na powaznie w dalsze trasy XJ jest nieporownywalnie wygodniejszy i przyjemniejszy, prowadzenie jest podobne do duzego kombi, reaguja na kazde polecenie bez zwloki, parch jazda blizsza ciezarowce, wkurwi..ca do bolu dzwignia reduktora i konsola srodkowa przy wzroscie wyzej 190, silnik slaby dol za to pancerny zawias, mosty, reduktor i raczej krzywdy temu autu nawet swaidomie nie zrobisz. osiagnieto to przewymiarowaniem wszystkich elementow co rowna sie waga.
cziroki okolo 1500kg
parch dorzuc tone

cziroki silniki ladnie sie gazuja a spalanie oscyluje w granicach 20 litrow LPG po miescie
parch spalanie w miescie oscyluje wokol 14l
czirokasy sie opatrzyly na rynku i jest ich jak psow, majac ladnego parcha nie znasz dnia ani godziny jak Ci ktos zmotane auto podpier..li spod bloku.
oba auta sa na podobnym poziomie technicznym i podobnie skomplikowana jest obsluga, czirok bardziej przydadza Ci sie zdolnosci elektrotechniczne a przy parchu mechaniczne
no



Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
Widze, że część kolegów wypisuje straszne bzdury.
Jeep jest awaryjny jak kazdy samochód, jesli dbasz to jeździsz.
Części sa dostepne od reki i są dużo tańsze niż do patrola, porównywałem ostatnio ceny- uzywek i nowych.
Jeśli dobrze zmotasz cherokee to objedziesz nie jednego Patrola.
Skrzynia automat jest nie dozajechania, a gaz mozesz załozyć zwykły i bedzie chodzic bez problemu.
Zmotałem juz nie jednego Jeepa i wiem co potrafią w terenie i nie tylko.
Jeep jest awaryjny jak kazdy samochód, jesli dbasz to jeździsz.
Części sa dostepne od reki i są dużo tańsze niż do patrola, porównywałem ostatnio ceny- uzywek i nowych.
Jeśli dobrze zmotasz cherokee to objedziesz nie jednego Patrola.
Skrzynia automat jest nie dozajechania, a gaz mozesz załozyć zwykły i bedzie chodzic bez problemu.
Zmotałem juz nie jednego Jeepa i wiem co potrafią w terenie i nie tylko.
Chciałem się podpisać z tym co do tej pory napisali ci, co wiedzą coś o obu autach
Nieporównywalne
Spełniają zupełnie odmienne oczekiwania
Ceny części do jeepa dużo tańsze od parcha.
gotowych kitów i szpeju do offroadu do jeepa po wuju, a przy takim dolarze są śmiesznie tanie. Parch bardziej trwałe podzespoły ale droższe, nawet tam gdzie się wie gdzie kupować. Silnik diesla i jego osiągi nie do zaakceptowania szczególnie po pojeżdżeniu 4.0 litrowym jeepem. Co do spalania to bez komentarza, ale obecny 4,7 V8 spala w wawie i okolicach 15,6 litra więc bez przesady, a jak będziesz jeżdził co drugi dzień to tak jakby spalał 7 litrów codziennie
a parch te 12 litrów ON pociągnie.
Jeep też robi w terenie i nie musi być awaryjny, jak się go dopieści, Parch w terenie robi rzadko bo jest po prostu prawie o tonę cięższy. Jakby bez problemu robili jeepa z mostami patrola to bym się wogóle nie zastanawiał nawet nad suką

Nieporównywalne






Ceny części do jeepa dużo tańsze od parcha.
gotowych kitów i szpeju do offroadu do jeepa po wuju, a przy takim dolarze są śmiesznie tanie. Parch bardziej trwałe podzespoły ale droższe, nawet tam gdzie się wie gdzie kupować. Silnik diesla i jego osiągi nie do zaakceptowania szczególnie po pojeżdżeniu 4.0 litrowym jeepem. Co do spalania to bez komentarza, ale obecny 4,7 V8 spala w wawie i okolicach 15,6 litra więc bez przesady, a jak będziesz jeżdził co drugi dzień to tak jakby spalał 7 litrów codziennie

Jeep też robi w terenie i nie musi być awaryjny, jak się go dopieści, Parch w terenie robi rzadko bo jest po prostu prawie o tonę cięższy. Jakby bez problemu robili jeepa z mostami patrola to bym się wogóle nie zastanawiał nawet nad suką

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość