MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Bacardi
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:24 am
- Lokalizacja: Biłgoraj
Post
autor: Bacardi » śr cze 11, 2008 10:00 am
witam wszystkich,

jestem tu nowy więc z góry przepraszam za laickie pytania.Jak w temacie jaki olej do tj 2003r 42 tys mil wg. mnie pełny syntetyk, ale moze sie mylę i jeszcze jedno gdzie sie znajduje czujnik temp. powietrza ?Pokazuje jakies głupoty -39 F

[/b]
-
Karol STW
-

- Posty: 145
- Rejestracja: sob cze 09, 2007 9:07 pm
- Lokalizacja: ST.Wola Barnet UK
Post
autor: Karol STW » czw cze 12, 2008 5:05 pm
A jaki silnik

preferuje 10W40 czyli półsyntetyk

po zalaniu syntetyka mogą sie dziwne rzeczy dzziac

superXjsuper4.0 D30 ARB,D44 Detroit 34"Fedima jakis łincz i osłonka ....
-
Bacardi
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:24 am
- Lokalizacja: Biłgoraj
Post
autor: Bacardi » pn cze 16, 2008 8:27 am
nalełem syntetyka , jak na razie wszystko ok. Cisnienie jest, zadnych dziwnych objawów.Mysle ze nie zrobviłem błędu?
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » pn cze 16, 2008 9:18 am
Karol STW pisze:A jaki silnik

preferuje 10W40 czyli półsyntetyk

po zalaniu syntetyka mogą sie dziwne rzeczy dzziac

ale 10W40 nie determinuje tego, że olej jest półsyntetykiem.. Może być równie dobrze minerałem czy też syntetykiem..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » pn cze 16, 2008 9:45 am
tzn.

-
Karol STW
-

- Posty: 145
- Rejestracja: sob cze 09, 2007 9:07 pm
- Lokalizacja: ST.Wola Barnet UK
Post
autor: Karol STW » pn cze 16, 2008 10:01 am
Bacardi pisze:nalełem syntetyka , jak na razie wszystko ok. Cisnienie jest, zadnych dziwnych objawów.Mysle ze nie zrobviłem błędu?
Spoko pojeździj troche jeśli ciśnienie oleju w normie to nic nie powinno se dziac no czasami oglądnij silnik dookoła czy nigdzie sie wycieki nie pojawiaja no i czy nie zaczyna stukac, raz przyjechał do mnie klient kazał sobie zalać pełny syntetyk a po 10 000 km silnik zaczoł postukiwac i pocic więc bacznie obserwuj

superXjsuper4.0 D30 ARB,D44 Detroit 34"Fedima jakis łincz i osłonka ....
-
Karol STW
-

- Posty: 145
- Rejestracja: sob cze 09, 2007 9:07 pm
- Lokalizacja: ST.Wola Barnet UK
Post
autor: Karol STW » pn cze 16, 2008 10:03 am
TomaszRT pisze:
ale 10W40 nie determinuje tego, że olej jest półsyntetykiem.. Może być równie dobrze minerałem czy też syntetykiem..
Tylko po co te wszystki oznaczenia 5W40 PełnySyntetyk 10W40 Półsyntetyk 15W40 Mineralny[/quote]
superXjsuper4.0 D30 ARB,D44 Detroit 34"Fedima jakis łincz i osłonka ....
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » pn cze 16, 2008 10:53 am
Karol STW pisze:Tylko po co te wszystki oznaczenia 5W40 PełnySyntetyk 10W40 Półsyntetyk 15W40 Mineralny
0W, 5W, 10W, 15W, 20W oznacza 'zimową' klasę lepkości oleju
20, 30, 40, 50, 60 oznacza 'letnią' klasę lepkości oleju
A to czy jest on mineralny, pół- czy syntetyczny to inna historia..
np.
NESTE Super 10W40 -> olej mineralny
Castrol TWS Motorsport 10W60 -> olej syntetyczny
MOTUL 300V LE MANS 20W60 -> olej syntetyczny
Syntetyk syntetykowi też nie równy.. Najtaniej jest zrobić na bazie hydrokrakowanego oleju mineralnego (gr III) .. Lepsze są na bazie PAO (gr IV) czy na bazie estrów (gr V)..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » pn cze 16, 2008 12:10 pm
sprawdziłem te oleje, faktycznie jest tak jak piszesz, co nie zmienia faktu ze 10W40 mineralny to jakies anomalia

-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » pn cze 16, 2008 12:16 pm
Przemekslaw pisze:sprawdziłem te oleje, faktycznie jest tak jak piszesz, co nie zmienia faktu ze 10W40 mineralny to jakies anomalia

Rzadkość niezmierna to jest.. ale jest

Jak mój ojciec miał dawno temu Fiata 127 to lał doń właśnie mineralnego shella 10W40
PS: ciekawostką i rzadkością jest również olej 0W20
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » pn cze 16, 2008 12:22 pm
Anomalia jakies, co nie zmienia faktu ze i tak jeżdżąc zarówno w terenie, jak i na asfalcie nie sięga się po takie oleje, tylko wlewa sie typowe syntetyki, półsyntetyki lub mineralne.
No chyba, że sa to takie wynalazki jak właśnie piszesz, ale jest to rzadkosc

-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » pn cze 16, 2008 12:29 pm
Takie 0W20 czy 20W60 to się częściej w wyczynowych silnikach spotyka ale nie tylko..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » wt cze 17, 2008 8:47 am
TomaszRT pisze:Takie 0W20 czy 20W60 to się częściej w wyczynowych silnikach spotyka ale nie tylko..
0W20 w wyczynowym

No co ty ...... chyba ze starty w niskich temperaturach i to krotkie

Natomiast 20W60 juz bardziej

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » wt cze 17, 2008 9:43 am
Zun pisze:0W20 w wyczynowym

No co ty ...... chyba ze starty w niskich temperaturach i to krotkie

Natomiast 20W60 juz bardziej

Tak.. 0W20 w wyczynowym.. Motul 300V HIGH RPM 0W20.. Na krótkie starty przede wszystkim

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » wt cze 17, 2008 12:46 pm
TomaszRT pisze:Zun pisze:0W20 w wyczynowym

No co ty ...... chyba ze starty w niskich temperaturach i to krotkie

Natomiast 20W60 juz bardziej

Tak.. 0W20 w wyczynowym.. Motul 300V HIGH RPM 0W20.. Na krótkie starty przede wszystkim

Podaj jakiś przykład - jakoś nie moge znaleść przykładu wyczynowych silnikow chodzacych przez krotki okres czasu tak naprawde w niskiej temperaturze pracy (bo ze nie moga zostac odpalone przed wyczynem to nie wierze , więc zostaje nam praca w niskiej temperaturze , silnika ofcourse
Nie zrozum mnie źle , pytam z ciekawości .
pozdrawiam
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Bacardi
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:24 am
- Lokalizacja: Biłgoraj
Post
autor: Bacardi » wt cze 17, 2008 12:59 pm
ok wszystko sie zgadza z tymi oznaczeniami lecz jakie ma znaczenie w przypadku silnika 4.0 z małym przebiegiem 42 tys mil (cyka jak szwajcarski zegarek) czy będzie to olej syntetyczny, mineralny czy pół syntetyk? i jak ma sie to do jazdy w terenie? Na logike jest bardziej płynny łatwiej dociera tam gdzie trzeba, smarowanie i chłodzenie szybsze i bardziej wytrzymały na zuzycie, a tak na marginesie może ktos wie jaki leją orginał w ASO lub fabryczny, dało by to rozwiązanie ?
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » wt cze 17, 2008 1:17 pm
Zun pisze:Podaj jakiś przykład - jakoś nie moge znaleść przykładu wyczynowych silnikow chodzacych przez krotki okres czasu tak naprawde w niskiej temperaturze pracy (bo ze nie moga zostac odpalone przed wyczynem to nie wierze , więc zostaje nam praca w niskiej temperaturze , silnika ofcourse
Nie zrozum mnie źle , pytam z ciekawości .
pozdrawiam
Oczywiście masz racje, że silnika wyczynowego używa się po uprzednim doprowadzeniu do właściwej mu temperatury pracy. Tutaj (w wyczynie) bardziej chodzi o mniejsze opory stawiane przez tak rzadki olej, zwłaszcza w silnikach wysokoobrotowych (jak sugeruje nazwa oleju). Z tego co wiem to ten właśnie Motul 0W20 jest stosowany m.in. w formule Renault. A w przypadku cywilnego zastosowania tak rzadki olej wpływa na mniejsze zużycie silnika używanego często na krótkich dystansach.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt cze 17, 2008 1:35 pm
Bacardi pisze:ok wszystko sie zgadza z tymi oznaczeniami lecz jakie ma znaczenie w przypadku silnika 4.0 z małym przebiegiem 42 tys mil (cyka jak szwajcarski zegarek) czy będzie to olej syntetyczny, mineralny czy pół syntetyk? i jak ma sie to do jazdy w terenie? Na logike jest bardziej płynny łatwiej dociera tam gdzie trzeba, smarowanie i chłodzenie szybsze i bardziej wytrzymały na zuzycie, a tak na marginesie może ktos wie jaki leją orginał w ASO lub fabryczny, dało by to rozwiązanie ?
Lej syntetyk, szanse na problemy przy takim przebiegu są marginalne. Jeśli używasz auta w zimę i np. parkujesz nim na dworze, to jak najniższe W, ja osobiście używam w moim 4.0 Mobil1 0W40 i powiem, że olej jest świetny- łatwy rozruch, dobre spalanie i przynajmniej teoretycznie lepsza ochrona od fabrycznego 5W30. Silnik chodzi na nim doskonale od ponad 25 tys. km.
TomaszRT pisze:Z tego co wiem to ten właśnie Motul 0W20 jest stosowany m.in. w formule Renault. A w przypadku cywilnego zastosowania tak rzadki olej wpływa na mniejsze zużycie silnika używanego często na krótkich dystansach.
Każdy 0W jest tak samo rzadki i tylko to ma znaczenie przy rozgrzewaniu. A druga liczba czym wyższa tym mniejsze zużycie (wiadomo, do pewnych granic). Natomiast tak niskiej lepkości używa się w innym celu- oszczędności paliwa. Nowe jeepy 4.7 i 5.7 są zalewane 5W20 właśnie z tego powodu- mniejsza lepkość oleju to mniejsze opory a to mniejsze spalanie.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Bacardi
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:24 am
- Lokalizacja: Biłgoraj
Post
autor: Bacardi » wt cze 17, 2008 3:25 pm
dzieki chłopaki, wtym temacie to chyba wszystko, miłego zdzieranka błotka

smarzenia sprzęgieł i urywania drażków. A co do rwania drązków to na lipowieckich dołach kilka się roz.... Zapraszamy na trakcik janowski gdzies koło Lipca

niezła jazda się szykuje
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » wt cze 17, 2008 7:26 pm
mendelmax pisze:Bacardi pisze:
Każdy 0W jest tak samo rzadki i tylko to ma znaczenie przy rozgrzewaniu. A druga liczba czym wyższa tym mniejsze zużycie (wiadomo, do pewnych granic). Natomiast tak niskiej lepkości używa się w innym celu- oszczędności paliwa. Nowe jeepy 4.7 i 5.7 są zalewane 5W20 właśnie z tego powodu- mniejsza lepkość oleju to mniejsze opory a to mniejsze spalanie.
Dokladnie tak , powiem wiecej - kazde auto z tego koncernu z silnikiem benz. jest zalewane takim olejem.
Co do tego jaki stosuje olej ASO to powiem tak : jesli pytasz o marke to temat rzeka - kazde aso uzywa takiej marki z jaka ma podpisany kontrakt. Jesli chodzi o klase oleju ... to tu niestety moze trafic czlowieka szlak. Kazde aso ma swojego technologa , i oni dobieraja olej. U nas np nie leje sie xW20 bo technolog twierdzi , że to szkodliwe dla silnika .... a tak naprawde poprostu producent ktorego olejow uzywa nie konfekcjonuje w 180 litrowych beczkach takich olejow ...... wiec leja xW30 w najlepszym wypadku . W sumie nic strasznego , ale mamy klienta ktoremu caliber 1.6 pali ...... 12 litrow na 100 km

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt cze 17, 2008 9:02 pm
Zun, a jak z HEMI? Przecież tam ponoć MUSI być 5W20 dla poprawnego funkcjonowania MDS.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » wt cze 17, 2008 9:18 pm
mendelmax pisze:Zun, a jak z HEMI? Przecież tam ponoć MUSI być 5W20 dla poprawnego funkcjonowania MDS.

Chodzi na 5W30 .... pytanie jak dlugo - mnie sie marzy , żeby sie rozlecial i wlasciciel podal do sądu ASO .... nawet nie wiesz jakbym sie cieszyl , bo ja walcze z tymi debilami od pol roku

. Natomiast jesli klient u mnie kupuje olej to zawsze dostanie prawidlowy , bo na polce jest normalnie mopar , tyle ze serwis jako serwis ma podpisana umowe z pewna firma olejarska , a tamcie nie foeruja tak jak juz powiedzialem w takiej konfekcji takiego oleju .... nie mowiac juz o tym , ze nikt jeszcze nie wpadl na to , zeby sprawdzic czemu amerykanie zalecaja taki a nie inny olej ...... przez pierwszy okres czasu strasznie mnie to wku.rwialo i z tym walczylem , pozniej jednak po pewnym czasie zaczynasz dochodzic do wniosku , ze calego swiata nie zbawisz - dajesz tylko innym do zrozumienia , ze ty uwazasz ze zle robia i tyle co mozesz zrobic. Pozatym hemi pojawiaja sie u nas baaardzo zadko. Najwiekszy udzial w rynku maja jednak samochody z koncernu wyposazone w diesle mercedesa , vw i vm takze one jezdza na prawidlowych olejach . Stalych klientow , ktorzy do nas przyjezdzaja z hemi jest 2 moze 3 . Prawdopodobienstwo , ze ktorys trafi szlak jest znikome . A i z tych 3 to szczerze powiem chyba nie wszystkie maja MDS
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość