Strona 1 z 1

wyciek oleju z przedniego walu

: sob cze 21, 2008 9:01 am
autor: MarFi
Witam!
Właśnie stałem się użytkownikiem Jeepa Cherokee XJ z '89 i mam pierwszy problem. Cieknie mi olej z prawej strony przedniego wału przy samym kole tak ze nawet leci trochę olej po wewnętrznej stronie opony, jestem laikiem w temacie samochodów wiec proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam
MarFi

: sob cze 21, 2008 10:58 am
autor: Ryszard Giedrojć
Wczołgaj się pod auto. Ładnie wypucuj szmatką domnemane miejsca wycieku, przjedź się i jeszcze raz popatrz skąd ten wyciek. W wale nie masz oleju. Jak ci wyrzuca olej to pewnie z mostu. Ustal w którym miejscu.

: sob cze 21, 2008 11:36 am
autor: Stefan
do koła dochodzą półośki od mostu...
w moście masz uszczelniacze półosi i uszczelniacz ataku
uszczelniacze półosi zapobiegają, aby olej wylewał się obok półosi w stronę koła, a uszczelniacz ataku, aby nie wylewał się w stronę wału(tego do reduktora)...

: sob cze 21, 2008 12:36 pm
autor: MarFi
dzięki chłopaki za odpowiedź oczywiście rano źle sie wyraziłem chodziło mi o most a nie wał. Więc cieknie pewno z uszczelniacza półosi. Orientujecie się mniej więcej czy to duży koszt naprawy? I czy to wystarczy po prostu kupić uszczelniacz półosi po majstrować trochę i będzie OK?

: sob cze 21, 2008 2:23 pm
autor: mendelmax
w 99% przypadków wymiana uszczelniacza jest dość prosta i stosunkowo niedroga, ale skoro się nie znasz na tym to raczej nie grzeb sam za pierwszym razem tylko komuś to zleć ;) Bo trzeba zdjąć koło, hamulce, piastę, wyjąć półoś, zmienić uszczelniacz i poskładać to spowrotem, z czego najtrudniejszy jest etap ostatni :wink:

: sob cze 21, 2008 5:46 pm
autor: Stefan
łatwo się składa... ale trza uważać, żeby nowego uszczelniacza nie zniszczyć... :D

sam uszczelniacz coś koło 25-35 zeta kosztuje...

: ndz cze 22, 2008 8:46 am
autor: enter
mendelmax pisze:w 99% przypadków wymiana uszczelniacza jest dość prosta i stosunkowo niedroga, ale skoro się nie znasz na tym to raczej nie grzeb sam za pierwszym razem tylko komuś to zleć ;) Bo trzeba zdjąć koło, hamulce, piastę, wyjąć półoś, zmienić uszczelniacz i poskładać to spowrotem, z czego najtrudniejszy jest etap ostatni :wink:
A czy przypadkiem uszczelniacz półosi w danie30 nie jest przy przekładni głównej?

: ndz cze 22, 2008 10:42 am
autor: gosc
raczej napewno :)2

: ndz cze 22, 2008 11:53 am
autor: mendelmax
Tak, ale o ile dobrze pamietam to i tak trzeba wyjąć półosie i całą resztę, nie da się tego przykrego etapu ominąć ;)

: ndz cze 22, 2008 12:10 pm
autor: enter
mendelmax pisze:Tak, ale o ile dobrze pamietam to i tak trzeba wyjąć półosie i całą resztę, nie da się tego przykrego etapu ominąć ;)
przykry etap zaczyna się dopiero wyjmując przekładnie główną :)

: ndz cze 22, 2008 12:32 pm
autor: mendelmax
Czy ja wiem, mnie tam osobiście bardziej wkurza zdejmowanie kół i hampli niż wyjmowanie dyfra. Sam dyferencjał to przecież 4 śruby tylko. Jedyny kruczek to że trzeba bardzo pilnować żeby nie pomieszać podkładek :wink:

: pn cze 23, 2008 11:27 am
autor: gosc
mendelmax pisze:Czy ja wiem, mnie tam osobiście bardziej wkurza zdejmowanie kół i hampli niż wyjmowanie dyfra. Sam dyferencjał to przecież 4 śruby tylko. Jedyny kruczek to że trzeba bardzo pilnować żeby nie pomieszać podkładek :wink:
jakich podkladek :o

: pn cze 23, 2008 11:58 am
autor: mendelmax
podkładek regulacyjnych łożysk. :wink:

: pn cze 23, 2008 12:49 pm
autor: gosc
a po kiego wuja je ruszac ??

: pn cze 23, 2008 1:33 pm
autor: Kuba M.
gosc pisze:a po kiego wuja je ruszac ??
No właśnie, po kiego wuja :o :o :o :o

: pn cze 23, 2008 2:59 pm
autor: mendelmax
Trzeba przecież wyjąć dyfer, nie? Czy da się to jakoś obejść? W D30 przyznam nie grzebałem, więc może o czymś nie wiem?

: wt cze 24, 2008 10:34 am
autor: gosc
podkladki sa pomiedzy lozyskami a koszem , wiec wyciagasz kosz razem z lozyskami i podkladek nieruszasz :)2

: wt cze 24, 2008 11:27 am
autor: mendelmax
Oooo, to z deczka inaczej niż w D35 :o

: wt cze 24, 2008 3:58 pm
autor: gosc
w D35 jest pierscien regulacyjny pomiedzy lozyskiem a obudowa :)2

: wt cze 24, 2008 5:12 pm
autor: mendelmax
Jaki pierścień? :o Podkładki są zwykłe.

: wt cze 24, 2008 5:26 pm
autor: gosc
to chyba w zaleznosci od rocznika :roll:

: wt cze 24, 2008 7:20 pm
autor: mendelmax
Chyba tak, bo sprawdziłem i w WJ podkładki regulacyjne są między bieżnią łożyska a obudową, zarówno z przodu jak i z tyłu.

Natomiast faktycznie, w ZJ z 98 w D30 są podkładki pod łożyskiem (na koszu), a w D35 tak jak w WJ- między bieżnią i obudową.

Szok przeżyłem po prostu :o

To należy skwitować tak- w WJ łatwiej zmienić przełożenia, za to w ZJ (i w XJ chyba to samo) łatwiej robić ogólny serwisik.

: śr cze 25, 2008 10:57 am
autor: gosc
w moim zj (zg) w D35 jest pierscien do regulacji :o

: czw sie 21, 2008 11:50 am
autor: MarFi
witam ponownie
nie chciałem zaczynać nowego tematu więc dopisuję się do tego, mam właśnie autko na kanale u mechanik wzięli się za wymianę tego uszczelniacza, mam nadzieję że dadzą radę ;) ogólnie mam pytanie bo prawdopodobnie będę musiał zalać nowy olej, co tam najlepiej zalać, przypomnę że chodzi o Jeep Cherokee z 89 roku przednia wał, wymiana uszczelniacza prawej półosi.
Pozdrawiam
MarFi

: śr sie 27, 2008 8:24 pm
autor: enter
przekładniowy 75W90 GL-5 :)
jaki to twój wybór
ja wlałem valvoline durablend za 35zł/litr