Strona 1 z 1
wyciek oleju z przedniego walu
: sob cze 21, 2008 9:01 am
autor: MarFi
Witam!
Właśnie stałem się użytkownikiem Jeepa Cherokee XJ z '89 i mam pierwszy problem. Cieknie mi olej z prawej strony przedniego wału przy samym kole tak ze nawet leci trochę olej po wewnętrznej stronie opony, jestem laikiem w temacie samochodów wiec proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam
MarFi
: sob cze 21, 2008 10:58 am
autor: Ryszard Giedrojć
Wczołgaj się pod auto. Ładnie wypucuj szmatką domnemane miejsca wycieku, przjedź się i jeszcze raz popatrz skąd ten wyciek. W wale nie masz oleju. Jak ci wyrzuca olej to pewnie z mostu. Ustal w którym miejscu.
: sob cze 21, 2008 11:36 am
autor: Stefan
do koła dochodzą półośki od mostu...
w moście masz uszczelniacze półosi i uszczelniacz ataku
uszczelniacze półosi zapobiegają, aby olej wylewał się obok półosi w stronę koła, a uszczelniacz ataku, aby nie wylewał się w stronę wału(tego do reduktora)...
: sob cze 21, 2008 12:36 pm
autor: MarFi
dzięki chłopaki za odpowiedź oczywiście rano źle sie wyraziłem chodziło mi o most a nie wał. Więc cieknie pewno z uszczelniacza półosi. Orientujecie się mniej więcej czy to duży koszt naprawy? I czy to wystarczy po prostu kupić uszczelniacz półosi po majstrować trochę i będzie OK?
: sob cze 21, 2008 2:23 pm
autor: mendelmax
w 99% przypadków wymiana uszczelniacza jest dość prosta i stosunkowo niedroga, ale skoro się nie znasz na tym to raczej nie grzeb sam za pierwszym razem tylko komuś to zleć

Bo trzeba zdjąć koło, hamulce, piastę, wyjąć półoś, zmienić uszczelniacz i poskładać to spowrotem, z czego najtrudniejszy jest etap ostatni

: sob cze 21, 2008 5:46 pm
autor: Stefan
łatwo się składa... ale trza uważać, żeby nowego uszczelniacza nie zniszczyć...
sam uszczelniacz coś koło 25-35 zeta kosztuje...
: ndz cze 22, 2008 8:46 am
autor: enter
mendelmax pisze:w 99% przypadków wymiana uszczelniacza jest dość prosta i stosunkowo niedroga, ale skoro się nie znasz na tym to raczej nie grzeb sam za pierwszym razem tylko komuś to zleć

Bo trzeba zdjąć koło, hamulce, piastę, wyjąć półoś, zmienić uszczelniacz i poskładać to spowrotem, z czego najtrudniejszy jest etap ostatni

A czy przypadkiem uszczelniacz półosi w danie30 nie jest przy przekładni głównej?
: ndz cze 22, 2008 10:42 am
autor: gosc
raczej napewno

: ndz cze 22, 2008 11:53 am
autor: mendelmax
Tak, ale o ile dobrze pamietam to i tak trzeba wyjąć półosie i całą resztę, nie da się tego przykrego etapu ominąć

: ndz cze 22, 2008 12:10 pm
autor: enter
mendelmax pisze:Tak, ale o ile dobrze pamietam to i tak trzeba wyjąć półosie i całą resztę, nie da się tego przykrego etapu ominąć

przykry etap zaczyna się dopiero wyjmując przekładnie główną

: ndz cze 22, 2008 12:32 pm
autor: mendelmax
Czy ja wiem, mnie tam osobiście bardziej wkurza zdejmowanie kół i hampli niż wyjmowanie dyfra. Sam dyferencjał to przecież 4 śruby tylko. Jedyny kruczek to że trzeba bardzo pilnować żeby nie pomieszać podkładek

: pn cze 23, 2008 11:27 am
autor: gosc
mendelmax pisze:Czy ja wiem, mnie tam osobiście bardziej wkurza zdejmowanie kół i hampli niż wyjmowanie dyfra. Sam dyferencjał to przecież 4 śruby tylko. Jedyny kruczek to że trzeba bardzo pilnować żeby nie pomieszać podkładek

jakich podkladek

: pn cze 23, 2008 11:58 am
autor: mendelmax
podkładek regulacyjnych łożysk.

: pn cze 23, 2008 12:49 pm
autor: gosc
a po kiego wuja je ruszac

: pn cze 23, 2008 1:33 pm
autor: Kuba M.
: pn cze 23, 2008 2:59 pm
autor: mendelmax
Trzeba przecież wyjąć dyfer, nie? Czy da się to jakoś obejść? W D30 przyznam nie grzebałem, więc może o czymś nie wiem?
: wt cze 24, 2008 10:34 am
autor: gosc
podkladki sa pomiedzy lozyskami a koszem , wiec wyciagasz kosz razem z lozyskami i podkladek nieruszasz

: wt cze 24, 2008 11:27 am
autor: mendelmax
Oooo, to z deczka inaczej niż w D35

: wt cze 24, 2008 3:58 pm
autor: gosc
w D35 jest pierscien regulacyjny pomiedzy lozyskiem a obudowa

: wt cze 24, 2008 5:12 pm
autor: mendelmax
Jaki pierścień?

Podkładki są zwykłe.
: wt cze 24, 2008 5:26 pm
autor: gosc
to chyba w zaleznosci od rocznika

: wt cze 24, 2008 7:20 pm
autor: mendelmax
Chyba tak, bo sprawdziłem i w WJ podkładki regulacyjne są między bieżnią łożyska a obudową, zarówno z przodu jak i z tyłu.
Natomiast faktycznie, w ZJ z 98 w D30 są podkładki pod łożyskiem (na koszu), a w D35 tak jak w WJ- między bieżnią i obudową.
Szok przeżyłem po prostu
To należy skwitować tak- w WJ łatwiej zmienić przełożenia, za to w ZJ (i w XJ chyba to samo) łatwiej robić ogólny serwisik.
: śr cze 25, 2008 10:57 am
autor: gosc
w moim zj (zg) w D35 jest pierscien do regulacji

: czw sie 21, 2008 11:50 am
autor: MarFi
witam ponownie
nie chciałem zaczynać nowego tematu więc dopisuję się do tego, mam właśnie autko na kanale u mechanik wzięli się za wymianę tego uszczelniacza, mam nadzieję że dadzą radę

ogólnie mam pytanie bo prawdopodobnie będę musiał zalać nowy olej, co tam najlepiej zalać, przypomnę że chodzi o Jeep Cherokee z 89 roku przednia wał, wymiana uszczelniacza prawej półosi.
Pozdrawiam
MarFi
: śr sie 27, 2008 8:24 pm
autor: enter
przekładniowy 75W90 GL-5
jaki to twój wybór
ja wlałem valvoline durablend za 35zł/litr