Czy ZJ jest zawsze taki mułowaty ???

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

scooter
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 12, 2008 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Czy ZJ jest zawsze taki mułowaty ???

Post autor: scooter » sob cze 28, 2008 7:21 am

Mam ZJ'98 4.0 z automatem w gazie i przy wyprzedzaniu (przy 90km/h) strasznie długo (ok. 1,5-2s) trwa zmiana biegów i nabranie prędkości. Jest to moje pierwsze auto z automatem i nie wiem czy to ma tyle trwać, czy może coś jest do poprawienia ?

Czy jazda z 4x4 ft powoduje większe zużycie paliwa ??

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob cze 28, 2008 11:19 am

wymien olej i filtr oleju w skrzyni :)2 w tym modelu tylko mozesz jezdzic 4x4
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob cze 28, 2008 12:41 pm

niekoniecznie, o ile sie nie myle to przy 4.0 wystepowały reduktory 242 :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » sob cze 28, 2008 1:44 pm

Bez względu na to co ci mówił sprzedawca wymień wszystkie oleje i płyny ustrojowe. Jak wymienisz olej i filtr w skrzyni i nie pomoże to dopiero zaczniesz sie martwić.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn cze 30, 2008 2:48 pm

Ale akurat mułowatość przy wysokich prędkościach jest naturalna- hydrauliczna skrzynia i relatywnie mała moc nienajświeższego już silnika robią swoje.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn cze 30, 2008 3:07 pm

ZJ 4.0 ma bardzo niskie obroty na najwyzszym biegu. O ile dobrze pamietam to przy 160km/h mial 2900rpm.

Jak mu depniesz to bedzie redukowal, ale to trwa okolo 0.5 do 1 sekundy. Dla nieobeznanego z automatami, moze sie wydawac wiecznoscia. Jesli jednak w istocie jest to 3s, to cos jest nie tak. Wymiana oleju i filtra napewno nie zaszkodzi. A tak a'propos, to czy masz chlodnice oleju automatu? Wersje amerykanskie potrafia jej nie miec i wtedy v-max constant jest 110km/h. Jak jezdzisz szybciej to olej bedzie sie gotowal i smarzyl i automacik do remontu co 10-40kkm.

Wersje europejskie maja te chlodnice.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn cze 30, 2008 7:05 pm

Misiek Cypr pisze:A tak a'propos, to czy masz chlodnice oleju automatu? Wersje amerykanskie potrafia jej nie miec i wtedy v-max constant jest 110km/h. Jak jezdzisz szybciej to olej bedzie sie gotowal i smarzyl i automacik do remontu co 10-40kkm.
Już bez jaj :lol:

Przejechałem 1200 km ciągiem jednego dnia z prędkością na ogół 140 kph (nie schodziłem poniżej 100 ani na chwilę, za to bywało i 160) i skrzyni nic nie jest. Co innego ciąganie przyczep czy coś w tym stylu, ale dopóki zapięte jest sprzęgło konwertera to grzanie skrzyni jest minimalne. Dopiero gdy się rozepnie to zgadzam się, robi mu się ciepło.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

scooter
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 12, 2008 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: scooter » wt lip 01, 2008 6:14 am

jak wygląda ta chłodnica oleju i gdzie jej szukać ??

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt lip 01, 2008 6:44 am

mendelmax pisze:
Misiek Cypr pisze:A tak a'propos, to czy masz chlodnice oleju automatu? Wersje amerykanskie potrafia jej nie miec i wtedy v-max constant jest 110km/h. Jak jezdzisz szybciej to olej bedzie sie gotowal i smarzyl i automacik do remontu co 10-40kkm.
Już bez jaj :lol:

Przejechałem 1200 km ciągiem jednego dnia z prędkością na ogół 140 kph (nie schodziłem poniżej 100 ani na chwilę, za to bywało i 160) i skrzyni nic nie jest. Co innego ciąganie przyczep czy coś w tym stylu, ale dopóki zapięte jest sprzęgło konwertera to grzanie skrzyni jest minimalne. Dopiero gdy się rozepnie to zgadzam się, robi mu się ciepło.
Pewnie masz ta chlodnice...

Chlodnica zazwyczaj jest zintegrowana z normalna chlodnica cieczy, ale moze byc tez osobno. Zajzyj pod spod i oblukaj, czy ze skrzyni nie wylaza jakies grube przewody hydrauliczne. Po nitce do klebka.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt lip 01, 2008 10:10 am

Ta zintegrowana chłodnica czyli wymiennik jest we wszystkich jeepach (a w każdym razie we wszystkich WJ-tach, za ZJ głowy se uciąć nie dam, bo może są jakieś anomalia których nie znam.
Nie ma natomiast tej dodatkowej, osobnej, o ile nie było paczki holowniczej.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

pakodegites
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: czw mar 02, 2006 12:26 am

Post autor: pakodegites » pt lip 04, 2008 1:11 am

czy dużo jest roboty z założeniem tej chłodnicy? no a w zasadzie z podłączeniem tych przewodów?

arturg
 
 
Posty: 177
Rejestracja: śr lut 16, 2005 12:46 pm
Lokalizacja: Znienacka
Kontaktowanie:

Post autor: arturg » pt lip 04, 2008 6:07 pm

miałem w swoim wrangu dołożoną chłodnicę z mercedesa - instalacja banalna przez normalną chłodnicą.
Artur
CJ7'79, ZJ'93, Firebird '82
tel 0514 950 344

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Post autor: suchorz » sob lip 05, 2008 7:10 am

Założenie chłodnicy to nie jest problem, możesz użyć chłodnicy z XJ, albo innej.
Warto zmienić olej i filtr, przy starym oleju skrzynia długo może zmieniać biegi.
Przy jeździe po asfalcie olej nie powinien sie za gotować.
ZJ po 96r maja napęd Qudra Track, więc stały 4x4.
Miałem takiego ZJ i nie był bardzo mułowaty, ale za szybki to też nie był, porównuje osiągi z ZJ 5,2 V8.
ZJ 4.0 trzeba bardziej trzymac na obrotach jak chcesz żeby jeździł szybciej.
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości